1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.09.28. 08:12 HaFr

Felgyorsul a baloldal átalakulása?

Képtalálat a következőre: „dk mszp”

Az MSZP és a DK egy helyről indult (mellesleg szemben azzal, amit Gyurcsány büszkén állít magáról, hogy a semmiből indultak: a pártja konkrétan az MSZP-ből, ő maga még régebbről jön), és van remény rá, hogy egy helyre fognak érkezni -- a pártok terjeszkedő temetőjébe.

Ahogy az MSZP és a DK együtt rántják le egymást, a szavazók úgy vesztik el a reményüket abban, hogy valamikor is nemhogy kormányváltó erők, de termékeny politikai pártok lehetnek. A két párt képtelen átugrani a vezetőik szocializációjának hosszú árnyékát, posztkommunista "tudásuk" kizárja az innovatív és kooperatív működést, az aurájuk egy terminális betegét idézi. A szavazók megszagolták az elmúlást, és most nagyon úgy néz ki, hogy -- nagyon helyesen -- elkezdtek átsorolni az LMP-hez és a Momentumhoz. Ha már nem lesz kormányváltás -- gondolják -- legalább válasszunk helyesen és erkölcsösen, már amennyire ilyesmiről szó lehet az adott kontextusban. Elkezdődhet az utolsó szakasz a két posztkommunista párt karrierjében: amikor a saját szavazóik fognak bosszút állni rajtuk az évtizedes károkozásért.

Az LMP és a Momentum nagyon jól döntött, hogy nem állt be ezeknek a pártoknak az "együttműködésébe", hiszen az utóbbinak minden érintése fertőző. Ugyanakkor az is kiderült, hogy a Fidesz szavazói nem áramlanak át az előbbiekhez: az LMP-nek és a Momentumnak meg kell barátkozniuk azzal, hogy csak a baloldali szavazók kíváncsiak rájuk, és ekként kell alakítaniuk a retorikájukat. Az LMP Szél Bernadett révén rátermett vezetőt termelt ki magából, a Momentumról ez egyelőre nem mondható el, ott szerintem lesz még legalább egy jelentős átalakulási hullám a vezetésben, ha nem előbb, akkor 2018 után.

Szóval, üdvözlendő folyamatok. A Fidesz egyedüli valamennyire is esélyes kihívójává ezzel a Jobbik válik, és már nagyon kicsi az esélye annak, hogy a két oldal összefoghatna Orbánnal szemben. A Jobbik mint kihívó pozícióit nem fenyegeti semmi, legalábbis, amíg az LMP és a Momentum nem döntenek úgy, hogy (mégis) összeállnak. Ehhez azonban külön-külön legalább átlagosan 10% köré kell erősödniük úgy, hogy -- reménykedjünk benne -- közben nem torpan meg a magyar posztkommunizmus szétesése. (Török G. szerint ez éppenséggel a cél, Ron Werberrel stb. a háttérben egy új baloldal kialakítása -- ízlés szerint: a baloldal átmentése -- gyorsult fel. )

101 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6512904990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2017.09.28. 09:17:37

Az LMP-től és a Momentumtól várni a Fidesz-rezsim megbuktatását legalább is naivitás... Ha szabad úgy fogalmaznom: egyik politikai termék sem erre a célra készült - sőt!:-)

Attól, hogy vannak (esetleg...) benne, jó szándékú (tehát: végtelenül naiv, mert a dolgok hátterével kapcsolatosan tájékozatlan, direkte a "hitelesítés" céljával odaengedett) emberek, maga a "gép" még bizony a Fidesz-rendszer továbbéltetésére szolgál: magához vonzva számos, de a rezsim beváltásához természetesen nem elegendő számú szavazót...

...So is tis!:-)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.09.28. 09:33:44

@Moin Moin: nem is beszéltem megbuktatásról, galambom? szövegértés?

2017.09.28. 10:04:08

amelyik párt nem népi nacionalista az nem játszik. a képlet most ennyire egyszerű. a fidesz nemzeti bolsevik pártként könnyen kétharmados többséghez juthat. a jobbik nemzeti mensevikként önállóan biztos parlamenti befutó. a többi párt a parlamentbe kerülésért illetve az 1% eléréséért küzd. hajrá.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 11:33:36

@444:

A gyügyei paraszt meg ugyanabban a tyúkszaros mackónadrágjában jár mint hét évvel ezelőtt. Ezt bármelyik párt uralma alatt el tudta volna érni.

John Nethem 2017.09.28. 12:06:41

@neoteny: Viszont a tyúkszar legalább minőségibb lett :-)

2017.09.28. 12:38:53

@neoteny:
és mégse váltják le orbánt. mert a vallásról folyik a vita.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 12:40:22

@444:

"és mégse váltják le orbánt."

Kire váltanák le?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 12:49:00

@444:

Tessék:

"a mai napig magyar tulajdonban van [a Hajdu], és működik"

hvg.hu/kkv/20170928_hajdu_riport_mosogep_bojler_teglas

2017.09.28. 12:51:40

@neoteny:
felújították a templomot.
temple-tour.eu/media/temples/17/1.jpg
és ez ad mintát a környezetnek.
static2.architectforum.hu/files2012/n00/01/39/00/body/m4ztx7-gyugye1.jpg
újra a tradicionalizmus vált normává és nem a világkommunizmus és nem a globális/totális kapitalizmus.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 12:54:23

@444:

"újra a tradicionalizmus vált normává"

Akkor jó: akkor már nem gond a gyügyei paraszt számára az, hogy ugyanabban a tyúkszaros mackónadrágban járkál, mint hét éve.

2017.09.28. 13:27:38

@neoteny:
pontosan tudom. a bojler errefelé szinte minden házban hajdú. erre mondom azt, hogy fel kell szerelni (vagy ha valakinek így jobban tetszik, akkor feltőkésíteni) a szakképzési centrumot. az egy kht. és annak a tanműhelyei tanszünetben (hétvégén, őszi, tavaszi, téli nyári szünetekben) működjenek úgy, mint kkt. (lánykori nevén gmk). tehát az eszközöket viszonylag olcsón ki lehet bérelni. és lehet prototípust gyártani. és erre alapozhatók családi vagy baráti tulajdonban levő induló kisvállalkozások. ezek a kft-t. és van egy zrt. egy közös vállalat. ami a háztartási gépgyártást összefogja. van egy részvényesek választott közös adminisztráció, marketing, logisztika, menedzsment. és ha esetleg van valamilyen találmányuk, ami a nagyvilágban exportképes, akkor abba lehet tőkét bevonni, akkor lehetnek nyrt. de ha ez nincs és a belső piac védett (az import készárut a megye, a tartomány vagy az ország megvámolja), akkor lehetnek a helyi termelő vállalkozók szabadabbak (mondjuk csak 10% az áfa, a tao/szja. fix összegű járulékot fizetnek. aki magasabb hozzáadott értéket nyújt és ebből következően többet keres arányaiban kevesebb járulékot fizet. ugyanazt az egészségügyi ellátást kapja az államtól. és minimálnyugdíjat. de így megnyílik az igény az önkéntes magánpénztárakra. ez unortodox liberalizmus. de liberalizmus. van piaci verseny, de az nem totális. a helyi termelői piac védett. és ez, amit nem akarnak a multik. különösen a németek. ők azt mondják, hogy az eu piaca legyen teljesen egységes. a kis nemzetek ne védjék a piacaikat. a betelepülő német, osztrák, svájci mittelstand arra alkalmas, hogy vegyesvállalatok jöjjenek létre.

tegnapi hír.
www.haon.hu/az-orszag-elso-pneumatikai-laboratoriumat-adtak-at-a-debreceni-egyetemen/3631153
ha erre az avenics azt mondja, hogy ez így nem jó. mert így rajtuk kívül más is fog hengerszelep gyártásból részesülni, akkor ne jöjjenek. de ha megelégednek a nyereség egy részével úgy, hogy a fejlesztésbe esetleg a helyiek is pénzt raknak, akkor kapnak nagyobb szabadságot. különben különadót kell kivetni ezekre. mert a cél az, hogy a magyar fiatalok legalább részben vállalkozóvá és ne kizárólag multik alkalmazottaivá váljanak.

a debreceni egyetem műszaki karán ott van 3,000 mérnök hallgató. a debreceni szakképzési centrumban ott van ugyanennyi szakközépiskolás még ugyanennyi szakmunkás. a cél, hogy ezek a beruházások helyi szinten is összeálljanak valahogy.

a te olvasatodban ez a szocializmus. a francokat. csak ez nem ortodox kapitalizmus. mivel ez nem kizárólagosan a multik kiszolgálását, hanem részben a lokális kapitalizációt célozza.

2017.09.28. 13:48:19

@neoteny:
van aki abban a jó kis holland "pullóverben" jár, amit a 70-es árvíz idején volt a segélycsomagban. 17. században protestáns tanítókat és lelkészeket elvitték gályarabnak. "Magyarországot rabbá, azután koldussá, s végül katolikussá teszem." mondta a bécs által támogatott esztergomi érsek. most is van ez. csak istentelenné ("liberálissá") próbálja tenni az egyik közelebből meg nem nevezett vallásfelekezet egy része legalábbis. már akkor is folyt a vallásháború. és pozsonyi vésztörvényszék elé beidézettek egy részét elvitték nápolyba gályarabnak. de moin moin kedvence de ruyter admirális szabadította ki őket. így nyilatkozott (korabeli magyar fordításban): Sok győzelmet vívtam életemnek minden rendiben ellenségeim felett, de az én legfényesebb diadalom, mellyel Krisztusnak ártatlan szolgáit az elviselhetetlen terhek alól kiszabadítottam". ezek után a holland és a magyar protestánsok között nagy barátság alakult ki. és amikor 70-ben kiöntött a szamos, akkor a hollandok küldtek segélycsomagot. abban volt jacquard kötésű "pullóver".

a magyarokat a nemzeti kereszténység köti össze a nyugattal. nem az upc és a liberty global. mert az a cél, hogy azt kiszorítsa a matáv 2.0 vagy a digi. gazdasági függés helyébe a kulturális kapcsolatok lépjen. csak ez ugye nem érdek amszterdamban. hanem onnan a gay pride-ot exportálnák. és erre jönnek a nemzeti radikális "újpogányok". nem kell ide "buziparádé". ezekből fakad a modern kori vallásháború.

2017.09.28. 14:09:49

tegnap járt errefelé a német, a holland és a svájci nagykövet. svájci nyomta a liberális szöveget. luther antiszemitizmusát el kell ítélni. az elég vicces. mert erednedően a római katolikusok is sémiták. a protestánsok a zsidókeresztényeket is bírálták. az is antiszemitizmus. a debreceni reformáció olyannyira nem volt zsidóellenes, hogy a kollégiumban hébert is oktattak.

a svájci szerint a reformáció a nemek közötti egyenlőséget hirdette. nemrég végig olvastam a korból fennmaradt magisztrátusi jegyzőkönyveket. egy szó nem esik benne a nők üldözéséről leszámítva a paráznaságot. de ezzel kapcsolatban az összes ítélet megengedő. legközelebbi alkalommal vesszőzik meg őket. svájci követ a reformációval kapcsolatban a boszorkányégetés elítéléséről beszélt. svájcban lehet, hogy volt ilyen. de errefelé feljegyeztek mindenfélét. amiről a svájci nagykövet beszélt arról éppen nem. a német nagykövet a berlini falról beszélt.

ezek az emberek nem értik, hogy nem az nem az antikommunizmus és nem az antifasizmus, hanem a nemzeti kereszténység köti össze magyarországot a nyugattal. mert őket már a pénzhatalom nevezte ki. és harcolnak a transzneműek mellékhelyiség használati jogaiért. persze lehetne tovább sarkítani, hogy a soros terv végrehajtásáér, bla, bla, bla. ezzel majd megnyeri a fidesz a választást. vagy nem nyeri meg. ez majd eldől.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 14:39:34

@444:

"erre mondom azt, hogy fel kell szerelni (vagy ha valakinek így jobban tetszik, akkor feltőkésíteni) a szakképzési centrumot."

Persze, hogy ezt mondod: mert csak szocializmusban vagy képes gondolkodni. Erőszakkal elvenni a másik magánjavait, és abból "beruházni".

"a te olvasatodban ez a szocializmus. a francokat."

Hogy mi a szocializmus, azt nem az olyan posztmodernista (bukott bolsevik szocialista) lófaszjóskák mondják meg, mint te is vagy.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 14:41:34

@444:

"van aki abban a jó kis holland "pullóverben" jár, amit a 70-es árvíz idején volt a segélycsomagban."

Ehhez nincs szükség Nemzeti Együttműködés Rendszerére.

2017.09.28. 15:41:36

@neoteny:
-- a kht. népi kommunista. a tulajdon közösségi és nincs profit.
-- a kkt. reformszocialista. a tulajdon közös és van profit. (ez ugye a gmk).
-- a kft. klasszikus liberális. a tulajdon egyéni és van profit.
-- a zrt. államkapitalista. a tulajdon egyéni és nincs profit.
összességében egy vegyes gazdaság.

az előző generációs technológiát mindenki számára biztosítani kellene. a debrecen szakképzési centrumot ezzel a technológiával aligha lehet felszerelni.
www.youtube.com/watch?v=kyJjicxYGCo
de előző generációs félautomata gépsorokat be lehet szerezni. és az alkalmas egyrészt a tanulásra (kht), másrészt arra, hogy prototípus fejlesszenek (kkt). és arra, hogy elállítsák a következő generációs gyártósort. és ez utóbbira szerveződhet magyar tulajdonú "national instruments". és abból aztán lehet "debrecen auto fabrik" vagy "hajdúsági iparművek". még pedig úgy, hogy a helyi gyártású háztartási gép vagy a gépjármű előállítása a szabadabb. mennyi bért fizet a multi kelet-magyarországon és mennyit németországban. mennyi a különbözet. azt adóztassuk meg. és ilyenkor jön az, hogy a hatákonyság és a teljesítmény alacsonyabb. növeljék meg legalább a kelet-nyugat átlagára. és nem kell annyi különadót fizetni. vagy hozzunk létre vegyesvállalatokat. és úgy sem kell.

misi elvégzi a mechwart andrás gépipari szakközépiskolát akkor mindenféle kormányzati, önkormányzati védettség nélkül aligha tud versenyezni száz éve kapitalizálódó cégekkel, amelyek állami megrendelésekkel, államilag garantált hitelekkel és vissza nem térítendő állami támogatásokkal vannak kitömve. a helyi termelői piacot kell szabadabbá tenni ahhoz, hogy a gazdaság lokálisan fejlődni tudjon. csak ez a globális vállalatoknak nem érdekük. nagyon nem. és persze ha valaki ezt kormányzati körökből bejelentené, akkor fenyegetne az azonnali tőkekivonás. ezért kellenek az eurázsiai partnerségi kapcsolatok.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/30/Eurasia_%28orthographic_projection%29.svg/1200px-Eurasia_%28orthographic_projection%29.svg.png
persze értem, hogy ez erősen vitatható, mert magyarország jelenleg ebben a szövetségi rendszerben áll.
s2.thingpic.com/images/Ts/KNxsiXGEg4QujSjXsd8MNnaX.png
az usa nem akar partneri viszonyt kialakítani az egykori szovjet tagállamokkal. mert berlin és moszkva kiegyezésétől félnek. orosz nyersanyag és a német technológia összekapcsolódik. ez az usa hegemóniáját könnyen aláássa. ezért van háború ukrajnában. merkel szerelmes volt julia tyimosenkóba. és a közel és közép keleti bevándorlókat is mind befogadták. aztán azóta egy részüket kiutasították. közép-európai kiegyezés jelen állás szerint nem lehetséges. orosz, kínai és török kapcsolatok erősödnek. így ugye azért bonyolultabb. sokkal egyszerűbb lett volna a németekkel kölcsönösen előnyös megállapodást keresni. de most úgy tűnik, hogy ez nem megy. viszont keleti kapcsolatok viszonylag harmonikusak. ez így érdekes lesz.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 15:53:17

@444:

"összességében egy vegyes gazdaság."

A kapitalizmus a termelőeszközök magántulajdonban léte; minden más szocializmus.

"az előző generációs technológiát mindenki számára biztosítani kellene."

Semmitmondó lózung.

"azt adóztassuk meg."

Neked és a kocsma népének ez az egyetlen "megoldás" létezik: erőszakkal eltulajdonítani mások magánjavait, és azokat "beruházni": szocializmus.

"keleti kapcsolatok viszonylag harmonikusak"

Olyannyira, hogy a Debreceni Egyetem díszpolgárává fogadja Putyint, mert az hajlandó megvásárolni a magyar haza egy darabját.

2017.09.28. 16:01:47

@neoteny:
az szocializmusban a termelőeszközök köztulajdonban vannak. csak azt az állampárt felügyeli. és amikor az emberi öntudat arra a fokra jut, hogy már erre nincs szükség, akkor köszönt be az állam nélküli társadalom. az anarcho-kommunizmus.

ezzel szemben áll a magántulajdon alapuló piacgazdaság. csak azt az állampártok (fontos a többes szám) felügyelik. és amikor az emberi öntudat arra a fokra jut, hogy erre már nincs nincs szükség, akkor akkor köszönt be az állam nélküli társadalom. az anarcho-kapitalizmus.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 16:09:41

@444:

"az szocializmusban a termelőeszközök köztulajdonban vannak."

Olyan, hogy köztulajdon, nem létezik: mivel a tulajdon koncepciójának elengedhetetlen része a tulajdon feletti effektív rendelkezés, és a köz mindegyik tagja nem képes ilyen effektív rendelkezést gyakorolni a tulajdon felett.

Lázár János hivatali autója köztulajdon: mégsem ülhet bele Sanyi.

"a magántulajdon alapuló piacgazdaság. csak azt az állampártok (fontos a többes szám) felügyelik"

Sanyi használtcikk-kereskedelmét hogyan felügyeli az államhatalom? Sanyi szeretné azt, ha a használtcikk-kereskedelmét jobban felügyelné az államhatalom?

2017.09.28. 16:40:37

@neoteny:
ez esetben társasági tulajdon sincs. veszek egy apple részvényt. mégse vehetem át az irányítást cuperino felett. és nem ülhetek bele tim cook autójába. mert ehhez a részvények legalább felét kellene megvásárolni. ez esetben mondhatnám azt, hogy tim cook céges autója mostantól az enyém. biztos van akinek ez nem tetszene. de kisebbségbe kerülnének a társaságban. így jártak.

ha a magántulajdon szentségét szigorúan vesszük, akkor csak egyéni vállalkozások létezhetnének. háztartás se feltéve, hogy az több személy tulajdonát képezi. nem lehet közös nappali. mert ez ellentétes az ultraliberális dogmákkal. rendben van. de ez esetben ezt kellene hirdetni.

2017.09.28. 16:51:24

@neoteny:
tehát hiába veszem meg az apple hat milliárd részvényéből egyet. a vállalat irányításába a tényleges beleszólási jogom nulla. egészen addig amíg nem lesz három milliárd részvényem. onnantól kezdve a többi került hátrányos helyzetbe. és kénytelen viselni a többség döntéseinek kockázatát. persze megteheti valaki, hogy eladja az apple részvényeit. de ugyanígy el lehet adni a magyar állampolgárságot.

tehát azzal, hogy valaki vesz vagy bérel egy ingatlant magyarországon közösségi kockázatot vállal. ha vesz egy apple részvényt, akkor is. mert ki tudja, hogy tim cook milyen döntéseket hoz. és arról előzetesen nem is kötelesek beszámolni. ha az egyéni tulajdonlás ilyen értelemben szent, akkor a részvénytársaságokat be kellene tiltani.

John Nethem 2017.09.28. 16:53:45

@neoteny:
"..Olyan, hogy köztulajdon, nem létezik: mivel a tulajdon koncepciójának elengedhetetlen része a tulajdon feletti effektív rendelkezés, és a köz mindegyik tagja nem képes ilyen effektív rendelkezést gyakorolni a tulajdon felett..."

A köztulajdon csak a magántulajdon viszonyában értelmezhető...

Az ősember, mint ahogy ma a természeti népek csak HASZNÁLÓI a természet erőforrásainak, a modern ember vette BIRTOKBA - TULAJDONÍTOTTA EL és mint TULAJDON-ról dönt, holott nem volt az övé, maximum azok a dolgok, amiket saját maga állított elő... Ha kiderülne, hogy a természetnek igenis van egy az emberiségnél is magasabb szintű "tulajdonosa", az sem lenne kizárt, hogy megfizetteti az eddigi "bitorlás" árát... ÉS az emberiség nem hivatkozhat arra, hogy nem tudta, hiszen az emberiségnek is olyanok a törvényei, hogy annak nem ismerete nem mentesít a hatálya alól ....

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 17:05:57

@444:

"ez esetben társasági tulajdon sincs."

Hogyne lenne: a társaság mint jogi személy tulajdona, ami felett a tulajdonosok által kinevezett menedzsment rendelkezik. Ha pedig sok tulajdonos van, akkor az igazgatótanács az, ami tagjai képviselik a tulajdonosok érdekeit.

"veszek egy apple részvényt. mégse vehetem át az irányítást cuperino felett. és nem ülhetek bele tim cook autójába. mert ehhez a részvények legalább felét kellene megvásárolni."

Amit megtehetsz -- és ami még fontosabb: ha nem tetszik az, ahogy az Apple működik, eladhatod a részvénye(i)det. Nem vagy kényszerítve arra, hogy tulajdonos légy egy olyan társaságban, aminek a működésével nem értesz egyet.

"ha a magántulajdon szentségét szigorúan vesszük, akkor csak egyéni vállalkozások létezhetnének."

Szó sincs ilyesmiről: a részvényesnek beleszólása van a részvénytársaság működésébe a részvényeinek arányában. Ha nem részvénytársaságról van szó, akkor is léteznek tulajdoni arányok, amik mértékében létezik a tulajdonosok rendelkezési joga.

"háztartás se feltéve, hogy az több személy tulajdonát képezi. nem lehet közös nappali."

Ha több személy tulajdonát képez valamilyen ingatlan, akkor definíció szerint közös annak az ingatlannak minden része: a nappali is.

Egy "háztartás" pedig nem egy társaság: nem önálló jogi személy, hanem természetes személyek közössége.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 17:10:27

@444:

"tehát hiába veszem meg az apple hat milliárd részvényéből egyet. a vállalat irányításába a tényleges beleszólási jogom nulla."

Dehogy: létezik a proxy szavazat, amikor a kisrészvényesek ráruházzák a szavazati jogukat egy részvényesre, aki így szert tehet többségi szavazatra (feltéve, hogy a kisrészvényesek által birtokolt részvények száma meghaladja az 50% + 1-et).

"persze megteheti valaki, hogy eladja az apple részvényeit. de ugyanígy el lehet adni a magyar állampolgárságot."

Ugyanígy? A féktelen fantáziálgatásaid kezdenek kóros mértéket ölteni.

2017.09.28. 17:16:17

@neoteny:
a részvénytársaságban a döntéshozatal többségi alapú. tim cook előterjeszti, hogy építsenek űrhajót. a többségi tulajdonnal rendelkezők úgy döntenek, akkor űrhajót építenek. a kisebbségben maradtak legfeljebb eladhatják a részvényeiket. a korrekt az lenne, hogy a vállalatról válasszák le a űrhajó építő üzletágat. és aki akar csatlakozik. aki nem akar az nem csatlakozik. de még csak erre sincsenek kötelezve. és nem igaz az sem, hogy egy kisrészvényesnek a társaság működésébe van egy kis beleszólása. nulla a beleszólása.

2017.09.28. 17:25:36

@neoteny:
te lecserélheted a magyar állampolgárságodat kanadaira. pontosabban még ennél is több lehetőséget kaptál. mert a magyart is megtarthattad. ha valaki elköltözik londonba, akkor őt semmilyen módon nem kötelezheti orbán. de ha theresa may és társaik kitalálják, hogy szigorítják a munkavállalást, akkor meg van szigorítva. jóllehet erről a brit munkaadóknak egyénileg kellene dönteni. de kollektíve választanak egy munkaügyi minisztert őfelsége kormányába. és neki jogában áll hepciáskodni, hogy nagy-britanniában ki és miként vállaljanak munkát. mi köze van hozzá. az a munkaadó és a munkavállaló magánügye. de mégse így működik. mert van bevándorlási hivatal, munkaügyi hivatal, munkaügyi minisztérium, minisztertanács, parlament, lófasz. és ezek mind léteznek. kanadában is. meg úgy általában mindenhol a világban. aztán mondhatod, hogy neked ez nem tetszik. választhatsz egy államot ahol számodra a legjobb.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 17:31:52

@John Nethem:

"holott nem volt az övé, maximum azok a dolgok, amiket saját maga állított elő"

Pontosan: azáltal, hogy "előállította" a javakat, tulajdonává váltak azok. Amikor Og, az ősember felvett egy obszidián-darabot a földről, akkor birtokába vette azt. Aztán persze pattintott belőle egy kőszakócát, mert az -- általánosságban -- hasznosabb volt számára, mint a nyers kődarab. De az is lehet, hogy elcserélte a megmunkálatlan kődarabot mással másféle jószágra: tehát elégséges volt az a cselekedete, hogy felvette a kődarabot a földről ahhoz, hogy a magántulajdonává váljon. Maga a földről felvétel "előállítás" volt.

"Ha kiderülne, hogy a természetnek igenis van egy az emberiségnél is magasabb szintű "tulajdonosa""

Egyelőre még nem derült ki, így figyelmen kívül hagyható ez a feltételezés.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 17:34:23

@444:

"a kisebbségben maradtak legfeljebb eladhatják a részvényeiket."

Ami a tulajdonnal történő effektív rendelkezés.

"és nem igaz az sem, hogy egy kisrészvényesnek a társaság működésébe van egy kis beleszólása. nulla a beleszólása."

Létezik a proxy szavazat, amikor a kisrészvényesek ráruházzák a szavazati jogukat egy részvényesre, aki így szert tehet többségi szavazatra (feltéve, hogy a kisrészvényesek által birtokolt részvények száma meghaladja az 50% + 1-et).

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 17:35:58

@444:

"te lecserélheted a magyar állampolgárságodat kanadaira. pontosabban még ennél is több lehetőséget kaptál. mert a magyart is megtarthattad."

Vagyis szó sem volt semmiféle "ugyanígy el lehet adni a magyar állampolgárságot" mint ahogy "megteheti valaki, hogy eladja az apple részvényeit".

2017.09.28. 17:49:34

@neoteny:
ugyanígy van egy proxy szavazatod a választáson. és így dől el, hogy ki üljön be a minisztelnöki hivatal autójába. és most lázár volt ügyes, hogy ő ülhet be. a részvénytársaság rendkívül szabályzata alapján őt hatalmazta fel a többség. de ugyanígy az apple vezetése is egyes apple részvények ellenére dönt.

mondok egy példát. szerintem a mac minit kellene fejleszteni. és ezek egy elosztott hálózatot alkotva szolgálják ki az apple felhasználókat. ezek után az apple számolja fel a kiszolgálóit. tegye decentalizálttá a hálózatát. erre cupertino-ban azt mondják, hogy egy nagy lófaszt teszik. mert ezek után a mac mini tulajdonosok átveszik az irányítást. maguk szedhetik be az app store hasznát. hiszen nincs egy központi kiszolgáló. cupertino ebben ellenérdekelt.

anno a google részlegében feltetették, hogy legyen google mini. olyannyira, hogy el is készült egy prototípus.
www.maxxcat.com/images/google-mini.jpg
szoftveresen ilyen volt.
sm.pcmag.com/pcmag_au/gallery/g/google-mini-22/google-mini-22_zyew.gif
a google szolgáltatásait tette volna elosztottá. azonnal leállították a fejlesztést. mert úgy a google nem rendelkezne a petabájtnyi adattal, ami a vállalat erejét adnák. és ha bármiféle elosztott rendszert kezdenek el fejleszteni, akkor bloggerek ezrei fogják azt mondani, hogy az szar, fos, meg ne vedd. azonnal illegállissá teszik. mert ez az ágazat érdeke. a média cégek is beszállhattak volna a torrent fejlesztésébe. csak úgy nem lenne youtube, netflix, hulu és társai. ha a tárhely szolgáltásnak lenne elosztott protokollja, akkor nem létezne az amazon. ha a fizetés elosztottá válna, akkor nem lenne pay pal. ellon musk a vasember az emberiség technokrata megválója. hanem nagyon sok fejlesztő kezébe kerülne az irányítás. és ezt nem akarják. hanem azt mondják, hogy legyen oracle, facebook, google, microsoft és társai. nem léteznének ezek az óriásivá nőtt globalizált részvénytársaságok. legfeljebb csak helyi kis, közép és nagyvállalkozások kis, közép és nagypolgárság irányításával. és ezek az óriásvállalatok, pénzhatalom éppen azért támogatják az anarchista mozgalmakat, hogy ezt minden módon megakadályozzák.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 17:50:02

@444:

"mi köze van hozzá. az a munkaadó és a munkavállaló magánügye. de mégse így működik."

Mert az államhatalmat alkotó politikusok és bürokraták gyakorolják az erőszakmonopóliumukat.

"aztán mondhatod, hogy neked ez nem tetszik."

Ezt úgy mondod, mint ha te elégedett lennél a rendszerrel. Közben meg folyamatosan fantáziálgatsz arról, hogy _szerinted_ (meg a kocsma népe szerint) hogyan lehetne azt jobbá tenni. Vagyis teljes az egyetértés közöttünk arra vonatkozóan, hogy lehetne jobb is a rendszer -- csak abban állunk szöges ellentétben, hogy _hogyan_ lehetne jobb a rendszer.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 17:57:42

@444:

"ugyanígy van egy proxy szavazatod a választáson."

Erről már írtam: a politikai "piac" nem szabadpiac. A szabadpiacon mindenki azokat a jószágokat vásárolja meg, amelyeket úgy ítél meg, hogy számára hasznosak; különféle fogyasztók megvásárolhatnak különféle javakat. A politikában ez általánosságban nem igaz: a relatív többség választását mindenkinek szenvednie kell.

Anna, Béla és Cecília választhat másfajta autót, akár háromfélét is: de kormányzatot csak egyfélét választhat.

"ezek az óriásvállalatok, pénzhatalom éppen azért támogatják az anarchista mozgalmakat, hogy ezt minden módon megakadályozzák"

Az anarchista mozgalmak támogatása hogyan akadályozza meg az üzleti centralizációt? Már megint a posztmodern (bukott bolsevik szocialista) süketelést csinálod.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 18:01:35

@444:

"szerintem a mac minit kellene fejleszteni."

Neked mindig van valamilyen ötleted arra, hogy _másoknak_ mit kellene csinálniuk.

2017.09.28. 18:43:03

@neoteny:
csak egy feltételezés. példa arra, hogy nem fog az apple ebbe az irányba fejlődni, mert ebben a cupertino-i központ ellenérdekelt. ahogyan a google mini fejlesztését is leállították. nekik az nem jó, hogy a keresés vagy akármilyen webszolgáltatás elosztott módon működik. hiába lenne az úgy hatékony. ki nem szarja le ha egyszer egyeseknek szinte végtelen pénz áll a rendelkezésükre. nyilván nem érdekük, hogy ezt a globális terjeszkedést bármiféle szabályozás korlátozza. és nem érdekük, hogy a helyi fejlesztések tőlük függetlenül folyjanak. a hasznos idióták az anarchisták. akik lényegében az összes fejlődési pályát blokkolják mondván, hogy az nem a szabadság. azért támogatják a kereskedelmi médiában a rengeteg fost, az underground klubokat, a drogok terjesztését, mert ezek szétverik a helyi kultúrát és gátolják az emberiség párhuzamosan fejlődjön. soros (nomen est omen) ennek az ikonja. és orbán ezt szétveri. a végrehajtó hatalmat a családja és a saját hóbortjainak finnaszírozására használja valamint arra, hogy szétverje ezeket. mert orbánt valamiért megsértődött. vagy egyszerűen csak felismerte, hogy ezt a liberálisnak mondott szemét társaságot kell szétvernie ahhoz, hogy történelmi szereplővé váljon. és a korszakos megosztó figura, mert számtalan visszaélés történt a hatalommal, de az, hogy szét kell verni a nem nemzeti "liberálisokat" abban széles körű társadalmi egyetértés van. lényegében mindenki egyetért vele, akiket nem fizetnek le kivétel az anarchistákat. akik ebben a játszmában a legnagyobb despoták hatalmát védik.

John Nethem 2017.09.28. 18:50:36

@neoteny:
Ez utóbbi feltételezés arra a gondolatmenetre épült, hogy az ember sem tudna semmit tenni az ellen, mint ahogy az indiánok is keveset tudtak tenni az ellen, hogy a fehérek leigázták Amerikát.....

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 19:05:53

@444:

"csak egy feltételezés"

Az összes fantáziálgatásod arról szól, hogy mit kellene _másoknak_ csinálniuk.

"nem érdekük, hogy a helyi fejlesztések tőlük függetlenül folyjanak"

Azt még nem mutattad meg, hogy ez miért ne lenne érdekük. Továbbá azt sem mutattad meg, hogy hogyan képesek megakadályozni azt, hogy a helyi fejlesztések tőlük függetlenül folyjanak.

"az, hogy szét kell verni a nem nemzeti "liberálisokat" abban széles körű társadalmi egyetértés van. lényegében mindenki egyetért vele"

Te meg a kocsma népe közel sem "lényegében mindenki".

"akiket nem fizetnek le"

De hát épp' ez az: a politikusok stratégiailag lefizetnek annyi szavazót, hogy megszerezzék a hatalmat. Van, akiket pozícióval; van, akiket pénzzel; van, akiket propagandával; van, akiket mással.

"az anarchisták[]. akik ebben a játszmában a legnagyobb despoták hatalmát védik."

Milyen despoták milyen hatalalmát, te posztmodern lófaszjóska? Az, hogy neked nem tetszik az Apple vagy a Google vagy akármelyik más vállalat üzletpolitikája, nem bír semmiféle jelentőséggel: mindaddig, amíg ezek olyan jószágokat állítanak elő amikre vevők a vevőik, te feldughatod magadnak a kifogásaidat. Az egyetlen elégtételed az, hogy _te_ nem adod nekik a pénzeidet; ahhoz, hogy _mások_ úgy tesznek, semmi közöd sincs.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 19:15:41

@John Nethem:

"az indiánok is keveset tudtak tenni az ellen, hogy a fehérek leigázták Amerikát"

A benszülöttek meg egymást igázgatták le mielőtt megjelentek a fehérek az Újvilágban.

ricardo 2017.09.28. 19:40:41

Meglehet, a német liberálisokhoz (FDP) hasonló ellenzéki pártnak lenne itthon esélye. Egy alapvetően szabadelvű, szociális piacgazdaságot hirdető nyugodt és józan polgári párt még népszerű is lehetne, ha friss, felkészült, személyükben megnyerő figurák képviselnék. Emellett a német liberálisok euroszkeptikusak (Christian Lindner egyenesen „Szovjetunió-szerű rendszernek” nevezte Macron francia elnök újsütetű EU-s reformterveit), valamint alapvetően bevándorlásellenesek (a szabadságnak jogállamiságra (értsd rendre) van szüksége, emellett nincs olyan emberi jog, hogy az ember maga válassza ki, hogy melyik országban szeretne segélyből élni, szintén Lindner), ami nyilván tetszene a kurucos magyar mentalitásnak. Vagyis más megfontolások alapján ugyan, de akár még egy liberális párt is vitorlájába foghatná a kis magyar populizmust. Ha van hozzá pénz, egy ilyen pártot nagyjából egy ciklus alatt fel is lehetne építeni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.09.28. 19:48:12

@ricardo: persze, de más itthon euroszkeptikusnak lenni, mint ott: az előbbi a végleges leszakadás kockázatával jár, plusz azzal a kiszolgáltatottsággal, amit egy rabló rezsimnek való alávetettség jelent

2017.09.28. 19:55:23

@neoteny:
miért lenne jó az az apple, a microft számára ha lenne magyar, cseh, lengyel iskolaszámítógép hivatali munkaállomás, amit tőlük függetlenül fejlesztenek. nagyjából 300 óriásvállalat képes uralni a földkerekséget. nekik az számít, hogy ebben ők benne legyenek.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 20:07:42

@444:

"magyar, cseh, lengyel iskolaszámítógép hivatali munkaállomás, amit tőlük függetlenül fejlesztenek"

Így már világos: te az államhatalmilag kreált "fejlesztéseket" érted a független fejlesztések alatt.

ricardo 2017.09.28. 20:49:40

@HaFr: Még a keleti német tartományok sem tudnak felzárkózni a nyugatiakhoz, ahogy a Tiszántúl sem a Dunántúlhoz. Pedig adott minden, ami szem-szájnak meg szocialistának ingere: közös központi kormányzat, közös pénz, közös büdzsé, közös nyelv és kultúra. Ön sem gondolja, kedves Péter, hogy pl. elég pusztán bevezetni az eurót, és röpül is a szánkba a sült galamb. Mondjuk a görögök megcsinálták. A rabló politikusokat meg simán le kell váltani a választáson, épp erről beszéltem. Vagy tényleg úgy szeretne megszabadulni az Orbán-kormánytól, hogy a független magyar kormánytól is megszabadul? Ennél szánalmasabb beismerése a politikai tehetségtelenségnek és butaságnak nehezen képzelhető!

2017.09.28. 21:15:46

@neoteny:
ha valaki indít egy vállalkozást, akkor keresi az ár/érték arányban legjobb eszközöket. mondjuk vásárol számítógépet. pc eladásban a lenovo a piacvezető. megnéz a honlapját.
www3.lenovo.com/us/en/
és azon ott van az, hogy itt az új lenovo x1 joga. darabja 1600 dollár.

ugyanezt hogyan csinálja az állam? írjuk ki a közbeszerzést, hogy kellene egy olyan gép, ami. és éppen erre a gyártóra, vagy erre gépre van kiírva. és egy cég felel meg a szállítói elvárásoknak. akinek tulajdonosa a miniszter kertszomszédja. vagy az annak ügyvédjének az anyósa. lehet tudni, hogy minden ilyen közbeszerzés lenyúlás. és a végén 2000 dollárba kerül az egész, vagy még többe. mert még kell rá ez az. de ez a piacon is így van. még kitalálják, hogy vegyél táskát, pixel hibára kössél biztosítást. vegyél vírusírtó programot, mert 400 millió kártvevő leselkedik rád az interneten. az állam ilyenkor azt mondja, hogy na jól van még legyen rá ez az. na jó legyen 3000 dollár. és rendelünk belőle 100 darabot. és megírja az átlátszó.hu, hogy ellopták a pénzt és amúgy senkit se érdekel. hiszen minden nap ellopnak valamit. a kocsmában amikor emberek egymás torkát harapnák át, hogy melyik párt volt a legnagyobb tolvaj, akkor egy felteszi a kérdést: "nem mindegy, hogy ki lopja el?" úgy is ellopják. de az nem merül fel, hogy az államot felszámolják.

ha én lennék a polgármester, akkor azt mondanám, hogy elegendőek lennének x86-os gépek a földhivatalba feltéve, hogy ennek gyártását félállami keretek között meg tudjuk oldani. és ez jó lesz iskolaszámítógépnek. arra jó, hogy az általános iskolások sakkoznak rajta a napköziben. na de ha ez jó az államnak, akkor jó a kisiparosnak. a pékségnek.

ezzel szemben az ellenérv az, hogy ez fogyasztásban visszalépés. csakhogy ez termelésben előrelépés. mert az előző technológiai fejlettségi szinten a magyar ipar már éppenséggel be tudna szállni a gyártásba. úgy, hogy a szabadság a helyi termelői piac számára biztosított. tehát lejjebb kell tenni a lécet. olyan gépeket kell rendelni, amivel még éppen elműködik a földhivatal. és a helyi vállalkozásokat kell előnyt adni. a jog ahhoz kell, hogy az ő szabadságuk legyen biztosítva. és mellette ki kell elégíteni a fogyasztói jólétet. ehhez sajnálatos módon meg kell vámolni az import készárut és a külföldet. egészen addig amíg nem vásárolják meg a magyar fejlesztéseket.

az állam akkor hatékony ha minden esetben a legegyszerűbb racionalitást próbálja követni. egy 286-os jó lesz a járásba. 486-os a megyébe. pentium pro a főnöknek. erre azt mondod, hogy ez pont ugyanaz, amit észak koreában csinálnak.

te a világot kizárólag a fogyasztás szempontjából értékeled. és ez a piaci logika. és a kapitalizmusban csak ez számított. csakhogy az államnak azt kellene szem előtt tartania, hogy termelő szempontjából mi a legjobb. és ugye a kommunizmusban csak ez számított. vegyes gazdaságban rendesen mindkettő számít.

John Nethem 2017.09.28. 21:23:49

@neoteny: Hm ... ez azért új, hogy egymást igázták volna le.. Maximum egy-két esetben, a magasabb társadalmi fejlettségre lépő és erős szervezettségben lévő a gyengébbet, egyébként csak törzsi háborúk voltak, de pl. a maszaik/maszájok a 21. századig komolyabb konfliktusba nem is keveredtek egymással sem, csak amióta zsugorodott a tehenek legeltetésére alkalmas terület, elkezdődött harc..
Ahogy a vadállatoknál is a legkisebb kockázattal harcolnak egymással a hímek egy dominanciaharcban, a bennszülöttek esetén is így volt, mivel a halott harcos már nem tudja védeni a törzsét. A legtöbb esetben már csak szimbolikus harcok folytak, vagy egy-egy jelölt küzdött meg egymással. Az életösztön még jóval erősebben befolyásolta akkor a döntéseket......

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 21:44:09

@John Nethem:

"ez azért új, hogy egymást igázták volna le"

Nem hallottál az azték meg az inka birodalmakról?

"A legtöbb esetben már csak szimbolikus harcok folytak, vagy egy-egy jelölt küzdött meg egymással."

Ez egy nagyon romantikus elképzelés. Ezzel szemben:

Violence is one of the leading causes of Yanomami death. Up to half of all of Yanomami males die violent deaths in the constant conflict between neighboring communities over local resources. Often these confrontations lead to the Yanomami leaving their villages in search of new ones. Women are often victims of physical abuse and anger. Inter-village warfare is common, but does not too commonly affect women. When Yanomami tribes fight and raid nearby tribes, women are often raped, beaten, and brought back to the shabono to be adopted into the captor's community. Wives may be beaten frequently, so as to keep them docile and faithful to their husbands. Sexual jealousy causes much of the violence. Women are beaten with clubs, sticks, machetes, and other blunt or sharp objects. Burning with a branding stick occurs often, and symbolizes a male’s strength or dominance over his wife.

Yanomami men have been known to kill children while raiding enemy villages. Helena Valero, a Brazilian woman kidnapped by Yanomami warriors in the 1930s, witnessed a Karawetari raid on her tribe:

They killed so many. I was weeping for fear and for pity but there was nothing I could do. They snatched the children from their mothers to kill them, while the others held the mothers tightly by the arms and wrists as they stood up in a line. All the women wept... The men began to kill the children; little ones, bigger ones, they killed many of them.

en.wikipedia.org/wiki/Yanomami#Violence

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 21:52:33

@444:

"de az nem merül fel, hogy az államot felszámolják."

Mert a kocsma népe abban hisz, hogy egy szép napon az államhatalom majd elrendezi azt, hogy ők kevés munkával sok jószághoz jussanak.

"ezzel szemben az ellenérv az, hogy ez fogyasztásban visszalépés. csakhogy ez termelésben előrelépés."

Dehogy előrelépés: az erőforrások elvesztegetése.

"csakhogy az államnak azt kellene szem előtt tartania, hogy termelő szempontjából mi a legjobb."

Miért kellene az államhatalomnak ezt tennie? És hogyan tudná megszervezni az államhatalom azt, hogy _minden_ termelő szempontjából a legjobbat vegye figyelembe, amikor a termelők egymás termékeinek fogyasztói is?

John Nethem 2017.09.28. 22:04:23

@neoteny: Igen. És mit írtam? "egy-két esetben, a magasabb társadalmi fejlettségre lépő és erős szervezettségben lévő a gyengébbet,"
A kecsua népen belüli inkák törzsszövetségben azokat igázták le, akik nem voltak hajlandóak betagozódni. De előttük már volt egy ajmara birodalom is... Vagy az olmék majd tolték hagyatékra épülő aztékok... De ezek már jól szervezett civilizációk voltak, csak nem a nyugati értelemben vett technikai fejlődésre épülők.

Olvastam a yanomamikról, számos más kutató szerint eltúlzóak a nőszerző agressziójukra vonatkozó állítások, ráadásul az őket kutatók jórésze meglehetősen etikátlanul viselkedett ( homoszex kapcsolat fiatal fiúkkal, kislányokhoz való közeledés.... stb.... )

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 22:17:02

@John Nethem:

Akkor hát nem új számodra az, hogy egymást igázták volna le az Újvilági benszülöttek a fehér ember megjelenése előtt.

"számos más kutató szerint eltúlzóak a nőszerző agressziójukra vonatkozó állítások"

Mert "számos más kutató" is a rousseau-i "nemes vadember" álláspontot tolja.

Ezzel szemben:

en.wikipedia.org/wiki/Yanomami#/media/File:War_deaths_caused_by_warfare.svg

2017.09.28. 23:14:47

@neoteny:
de ugye megint filozofikusan akarsz valamit megfejteni, ami matek.
-- adottak áruféleségek g(1)..g(n).
-- erőforrások. r(1)..r(m).
-- az i. áruféleség előállítása a j. erőforrásból igényel x(i,j) egységet.
-- az i. áruféleség értéke/piaci ára p(i).
keressük az optimális termék összetételt. azaz az erőforrásokból legfeljebb annyit használunk fel, amennyi rendelkezésre áll. és az előállt termékek világpiaci összértéke maximális. hogy ez egy adott állam, város, vidék esetén micsoda azt filozofikusan nem lehet. ellenben lehet ezekkel számolni. becsülni. érdemes-e járási kormányhivatalba 286-osokat tenni, a megyei kormányhivatalba 486-ost. és pentium pro-t a tartományi vezetőnek. látszólag ez brutális visszalépés. ez van észak koreában. csakhogy ott ezt gyártják. és az észak-koreai mikroelektronika ugyan sokkal fejletlenebb, mint a dél-koreai, de sokkal fejlettebb, mint a magyar. és ebben az észak-koreai technológiai fejlettség elérése lehet cél. z80-as processzorokon elfutnak az óvodai logikai játékok. háztartási gépeket vezérelhetnek.

az állam dolga az, hogy megmondja, hogy mi a minimális igényszint mondjuk az óvodában. fusson a tetris. az általános iskolában mondjuk sakkprogram. a földhivatalban a dbase. értem, hogy erre 100 programozóból 99 azt mondja, hogy még egy ilyen hülye nincs. értem. de a földhivatalban a tranzakció kezelés nem túl bonyolult. nem feltétlen kell oracle 12c. azért, hogy santa clara jól járjon. azt is figyelembe kellene venni, hogy miféle hardvert tudunk gyártani. és szoftverben sem biztos, hogy a windows 10 több gigabájtnyi frissítéseit kellene követni. csak értem persze, hogy minden ilyen visszalépés egyrészt nehézkes, másrészt rendkívül kockázatos. mert ugye egy ipari forradalom küszöbén elég meredek azt állítani, hogy közben pótoljuk be az elmaradt forradalmakat is. mert másképp nem lesz esély belépni az újba. szóval azt elfogadom, hogy ez egy erősen vitatható álláspont. nekem számtalan ellenérvem van arra, hogy miért ne. sokkal erősebbek, mint az észak-koreázás, venezuelázás. de engem az érdekel elsősorban, hogy egy magyar megye, vagy egy járás milyen szinten léphetne be. és amúgy meg persze össze kellene állni a cseh-szlovák duóval és a szerb-horvát-szlovén trióval. valamint a lengyelekkel. azért, hogy a némethez hasonló méretű (persze nem olyan gazdag) belső piacon lehessen alacsony adókkal vámszabad módon árut cserélni. egyszerűbb lenne ausztriával, svájccal szövetségi államrendbe kerülni. az most nem megy. és az egyetemi hálózat fejlesztéséről lehetne üzletelni kínával.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 23:30:28

@444:

"-- adottak áruféleségek g(1)..g(n).
-- erőforrások. r(1)..r(m).
-- az i. áruféleség előállítása a j. erőforrásból igényel x(i,j) egységet.
-- az i. áruféleség értéke/piaci ára p(i)."

És ezek közül egy sem statikus, így bármiféle számításod szükségszerűen hibás lesz.

"az állam dolga az, hogy megmondja, hogy mi a minimális igényszint mondjuk az óvodában."

A te szocialista álomvilágodban.

"de engem az érdekel elsősorban, hogy egy magyar megye, vagy egy járás milyen szinten léphetne be."

Mert képtelen vagy _egyénekben_ és az általuk _önként_ létrehozott _társaságokban_ gondolkodni: mert azt hiszed, hogy te vagy bármelyik más "reálértelmiségiek" képesek megtervezni egy magyar megye vagy járás gazdaságát. Te belepofoznál mindenkit az általad megálmodott rendbe; aztán ha az nem működne elég jól, akkor még jobban pofoznád a népeket, hiszen te tudod a tutit: ha az nem működik, akkor az csak a népek hibája lehet.

2017.09.29. 08:40:33

@John Nethem: @neoteny:
ősrégi vicc, de idevág.

- jönnek az indiánok! - kiáltja az egyik cowboy.
- barátok vagy ellenségek? - kérdi a másik.
- barátok, mert együtt jönnek. - mondja a harmadik.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.29. 09:07:43

@444:

Tréfás. Kerestem csak neked egy indiános viccet, ami szójátékon alapul, mert te ugye szeretsz nyelvészkedni:

A bunch of Indians capture a cowboy and bring him back to their camp to meet the chief. The chief says to the cowboy, "You going to die. But we sorry for you, so give you one wish a day for three days. On sundown of third day, you die. What is first wish?"

The cowboy says, "I want to see my horse." The Indians get his horse. The cowboy grabs the horse's ear and whispers something, then slaps the horse on the ass. The horse takes off.

Two hours later, the horse comes back with a naked blonde. She jumps off the horse and goes into the teepee with the cowboy. The Indians look at each other, figuring, "Typical white man - can only think of one thing."

The second day, the chief says, "What your wish today?"

The cowboy says, "I want to see my horse again." The Indians bring him his horse. The cowboy leans over to the horse and whispers something in the horses ear, then slaps it on the ass.

Two hours later, the horse comes back with a naked redhead. She gets off and goes in the teepee with the cowboy. The Indians shake their heads, figuring, "Typical white man - going to die tomorrow and can only think of one thing."

The last day comes, and the chief says, "This your last wish, white man. What you want?"

The cowboy says, "I want to see my horse again." The Indians bring him his horse.

The cowboy grabs the horse by both ears, twists them hard and yells, "Read my lips! POSSE, damn it! P-O-S-S-E!"

2017.09.29. 09:24:04

@neoteny:
na de ez mégis csak ad egy induló becslést, szimplex iránymutatást arra nézve, hogy egy adott térségben mégis mivel kellene foglalkozni. és persze bevezethető egy időparaméter. ezek után komplex módon vizsgálható az idő függvényében.

ez csak annyit mond, hogy ha van erdő, fejsze, fűrész és ménes, akkor lovasszekérrel hordjuk tűzifát, vagy mondjuk érdemesebb lenne több hintót gyártani. ez nem mondja meg, hogy ezeket lajos vagy a lőrinc állítsa elő.

ha vannak közintézmények, amit az adófizetők pénzelnek, akkor nem látom be, hogy miért ne végezhetne ilyen számításokat az agrártudományi egyetem, a megyei iparkamara. a komplex számításokat akár a leszakadó kistérségekre vonatkozóan elvégzi az alkalmazott matematika intézet. ha az egy gazdálkodó szervezet (mondjuk egy kht.), de tanszünetben termelhetnek profitot (mondjuk egy kkt.), akkor megegyezhetnek velük az ágazati szereplők (kft-k, zrt-k, nyrt-k).

te filozofikusan megfejted, hogy úgysem fognak tudni egy tartomány kereskedelmét, egy megye iparát, vagy egy járás mezőgazdaságát modellezni. ha a spirálgalaxisokat lehet modellezni, akkor talán hajdú megyét is lehetne. értem persze, hogy ez valahol a hülyéket segíti. mert aki létrehozta a több milliárd forintos árbevételt, és több száz millió forint nyereséget termelő liba és kacsatelepet, annak nem kellett segítség. mert ezt megoldotta ő, vagy akiket megfizetett. mindenféle kollektivizálás nélkül megteremtette nem csak a saját, hanem számos család jólétét, akik az ő vállalkozásában nyilván azért dolgoznak, mert nekik ez a legjobb. és ott valaki ácsolja a libaólat olcsón. és azt mondja valaki, hogy építhetne hintót is a népi fafaragó mesterekkel. és erre a gazdag ráfizet. na de azok megveszik a libát, a kacsát. mert ezáltal a belső piac gazdagabb lesz. vagy nem lesz. mert esetleg nem működik a modell. és ha működik, akkor mi van.

ez részben hit kérdése. filozofikusan nem lehet megfejteni, hogy ez biztosan nagyobb jólétet teremt. de azt sem, hogy biztosan nem teremt nagyobb jólétet.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.29. 09:50:20

@444:

"na de ez mégis csak ad egy induló becslést"

Ami elavult már akkorra, amikorra bevitelre kerültek az adatok.

"ha vannak közintézmények, amit az adófizetők pénzelnek, akkor nem látom be, hogy miért ne végezhetne ilyen számításokat az agrártudományi egyetem, a megyei iparkamara."

Végezhetni végezhetnek, csak mihasznák lesznek a számítások.

"te filozofikusan megfejted, hogy úgysem fognak tudni egy tartomány kereskedelmét, egy megye iparát, vagy egy járás mezőgazdaságát modellezni. ha a spirálgalaxisokat lehet modellezni, akkor talán hajdú megyét is lehetne."

Egyrészt a spirálgalaxisok modellezése sokkal egyszerűbb, mert élettelen anyagok interakcióját modellezik; másrészt a spirálgalaxisok modellezése csak sztochasztikusan kell helyes legyen, nem minden egyes elemében. Míg a gazdasági folyamatok modellezése szándékokkal rendelkező egyének interakcióit kellene modelleznie: azt, hogy Irmuska néni miért dönt a Made in Russia LG mosógép vásárlása mellett, illetve mekkora vám esetén venné meg még mindig azt, és mekkora vám mellett vásárolná meg a Hajdu mosógépet. És ezt modellezni kellene Hajdú megye összes lakójára. Sőt az ország összes lakójára. Sőt az összes külkereskedelmi partnerre is. Az ecuadori banántermelő parasztokat is modellezni kellene, hogy mennyiért adják a banánt a nagykereskedőnek aki mennyiért képes átszállíttatni Európa melyik kikötőjébe ahonnét mennyiért szállítja a speditőrcég (nem is egy) melyik áruházlánc melyik üzletébe. Nem is említve a valuták árfolyamának modellezését.

Persze lehetne úgy is szervezni mint ahogy az átkosban volt, amikor csak karácsony előtt volt banán -- és protekció kellett ahhoz, hogy biztos legyen banán a szentestei vacsorához meg karácsony két napjára.

Mindezeket a modellezéseket végzik el a vállalkozók: akik néha sikeresek, néha nem. És a legfontosabb input a modelljeikben a szabadpiaci árak: azok hordozzák az információt arra vonatkozóan, hogy milyen inputokból (faktorokból) miket érdemes előállítani, mert megveszik a népek olyan árakon, amikből haszon származik. Ugyanis ha nem lehet eladni a traktorokat haszonnal, akkor le kell állítani a traktortermelést mielőtt 20,000 eladhatatlan traktor felhalmozódik. Persze akármennyi traktort el lehet adni megfelelően alacsony áron (market clearing price), de ha az az ár alacsonyabb, mint amekkora volt a traktor előállításának költsége, akkor veszteséget termel a "vállalkozás". Persze még ezt is lehet csinálni, akár sokáig is, ha vannak jó balekok akik dotálják a veszteséges "vállalkozást". De ugye az már szegényíti a népeket, nem gazdagítja őket.

ricardo 2017.09.29. 10:39:24

@ricardo: Meglehet, tegnap itten kissé erősebben fogalmaztam, jóllehet nem vagyok híve a heveskedésnek. Elnézést kérek érte. Mindazonáltal fenntartatom: olyat ne játszunk, hogy ha nem tudunk valakit szabályosan leváltani egy pozícióból, akkor megszűntetjük alóla a pozíciót (vélekedjünk az adott pozícióról egyébként bárhogyan is, vagy a betöltő személyről). Ez buta, erőszakos tempó, emellett többnyire annak nyilt bevallása, hogy szabályos keretek között nem vagyunk képesek nyerni. Márpedig az Ön föderális EU melletti elköteleződéséből és rabló rezsimezésből részben e logikát veszem ki. Ráadásul a mögöttes feltevés is hamis. Mintha nálunk legalábbis csak rablók lehetnének kormányon, és eleve csak tehetségtelen ellenzék lehetne. Illetve nem a hülye királyt kell egy jobbra cserélni, hanem rögtön a török szultánnak adni inkább a jogart, mert a hülye királynál talán még az is jobb.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.09.29. 10:46:34

@ricardo: nem hiszen, hogy a föderális EU-ba történő két-három évtizedes folyamat, amelyből kimaradni -- ne használjunk nagy szavakat -- minimum veszteség volna és közben a nemzeti kultúra és kompetenciák megerősítése annak érdekében, hogy a majdani EUban állni tudjuk a sarat bárki alól kihúzná a talajt. Viszont a magyar nemzetállam konkrétan a magyar nemzet ellen dolgozik, aminek történeti okai vannak, amelyeket nagyon hosszan elemeztem az utóbbi években, legutóbb épp a mai posztomban

2017.09.29. 11:51:54

@neoteny:
egyrészt az egyént is be lehet a "konzultációba". azt lehet megmondani, hogy városias kis közösségek, nagyközségek (nagyobb faluközösségek) mire szakosodhatnának. a meglévő erőforrásokból miilyen áruféleséget lenne érdemes előállítaniuk. ahogy sanyi mondja: azt mondd meg komám, hogy miben van a "nagy pénz". mivel ő most a keleti főcsatornánánl vett egy telket ezért ebben érdekelt. előbb a fancsikánál akart. mert edit úgy gondolta, hogy az milyen jó lesz ott pancsikálni öcsikével. de a tivizig (tisztántúli vízügyi igazagatóság) "fejesei" azt mondták, hogy a keletit fejleszteni fogják. és olcsón vett telket. sanyi hajózási vállalatot képzel el. az uszályok hozzák a rönkfát, a terméskövet, az acélöntvényt a pusztába a hegyekből. felvidék felől vagy kárpátaljáról. és visszirányba megy a gabonát és élőállat. csak ugye ehhez sanyinak nincs elég pénze. kormányzati, önkormányzati támogatás nélkül a tivizig fejeseinek sincs. mészáros lőrinc fejleszthetne hitelből. vagy a wallis akkor ha bajnai lenne a miniszterelnök, oszkó péter a pénzügyminiszter. az index is a wallis tulajdonában lenne. de ez nem korrupció. az államtól elváló tőkepiac. de nem. független szabad sajtó. de nem. mert a pénzhatalomtól nem független. a médiát az állammal összefonódó tőkepiac irányítja. csak amikor ezt orbán teszi, akkor ez "diktatúra" legalábbis a "demokratikus" pártok nézőpontjából.

állami segítség nélkül igazán senki sem tudná a keleti főcsatornát hajózhatóvá tenni. a hordalékot ki kell kotorni, az uszadékot el kell terelni. a medert esetenként bővíteni a falát megerősíteni. és ez többféle célt szolgál. egyes települések onnan kapják a fürdő/ivóvizet. mellette mezőgazdaságnak öntözővíz, iparnak létesítménynek hűtővíz. ki építse, ki tartsa karban a beeresztő és a leadó zsilipeket. horgászati célokat is szolgál. és ezt mindet ki hangolja össze? és erre a válasz az, hogy "mi" hangoljuk össze. illetve azok, akik a keleti főcsatorna fejlesztében érdekeltek. annak a környezetében élnek és erre pénzt áldoznak. de ha ezt egy óriás hitelcsomaggal megoldja a francia suez, akkor övék a hasznon. az állam dolga annyi lenne, hogy a szabadságot biztosítsa az adott térségben élők számára. 10% az áfa, szja, tao. fix összegű a járulék. napi 10 euró per fő. de ez már tartalmazza az illetéket is. engedélyeztetni lehet a terveket. szükséges környezetvédelmi, munkaügyi felügyelet. na de ehhez munkaruhákat gyártani. sanyi szerint edit varrjon munkaruhát. úgy is ő varrja meg a munkásnadrágját. az folyton kiszakad. egy ilyen projekttársaság valójában "félállami". mert ennek keretében non profit (köz) beruházásokat is végrehajtanak a befolyó adóból. de eközben a piaci szereplők privát módon is építkezhetnek. a vegyes gazdaság és a vegyes önkormányzatiság keretei között kellene egyensúlyt teremteni.

most arról megy a vita, hogy ezt oldják meg a nyugati oligopóliumok. a magyar állam kiszervezi a francia suez számára. ezt éppenséggel működhetne így is, de vegyesvállalati formában. ha nem marad semmiféle helyi érdekeltség, akkor az primitív gyarmatosítás. a másik opció, hogy ezt oldják meg a keleties oligarchák. mészáros lőrinc már annyi mindent vezet, eggyel több vagy kevesebb. csinálja meg ő. vagy álljon össze a nép rendezett közigazgatás keretei között. és ezt félig kollektivizáltan összeáll kelet népe. ebből következik egy politikai konstrukció. amiről lehet szavazni. és lehet másik konstrukciót mondani. és kérdés, hogy a népesség (lakosság, vállalatok) melyikre vevők.

most ideológiák közül lehet választani. sanyi szerint most a politikában a következő irányzatok vannak. A) az ősi magyar magyarság. B) a magyar magyarság. C) a magyarok. és D) a nem-magyarok.

2017.09.29. 11:55:13

(utóbbit a népfőiskolán tanulta)

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.29. 11:56:48

@444:

"azt lehet megmondani, hogy városias kis közösségek, nagyközségek (nagyobb faluközösségek) mire szakosodhatnának. a meglévő erőforrásokból miilyen áruféleséget lenne érdemes előállítaniuk."

Ez volt a KGST-ben; olyan is volt.

2017.09.29. 15:07:22

@neoteny:
két probléma szokott felvetődni. az egyik a külső irányítottság. ezt nehezményezik a "nemzeti radikálisok". a másik a belső ellenőrzés hiánya. ezen problémáznak a "szociálliberálisok". a kgst ezek miatt nem működött. hiába mondták azt debrecenben, hogy traktort kellene gyártani. mert az megrendelést ad a városi munkásnak. és termelő eszközt a városkörnyéki parasztnak. azt mondták, hogy traktort ne gyártsál. mert azt a fehérorosz elvtársak állítják elő a béketábornak. és csak egy kisebb mezőgép gyártó üzem épülhetett az alföld közepére. de kárpótlásul épült egy óriás gördülőcsapágy gyár. ami szintén ellátta a béketábort. viszont a gyár a kgst szétesésével összemolott. a rendszer előfeltételezte, hogy azt kívülről irányítják. és így a periferiális részek folyamatos függési helyzetben vannak. és ebből következik a belső ellenőrzés hiánya. a helyiek nem tartják be az elemi szabályait sem tartják be. azért, hogy károkat okozzanak a központnak. a rombolás egy eszköz arra, hogy felszámolják ezt a helyzetet. és a váltás az, hogy a gazdaság kezdjen alulról szerveződni. mennyi a mezőgazdasági földterület. azokra milyen munkagépek kellenek. mit igényelnének a kertészeti vállalatok. a gazdaság szereplői leülnek a kamarában. és ezt megtárgyalják.

na most ha a helyi cégek számára 10% az általános kulcs, és a helyi hozzáadott értéktől függően a vám 0 és 100% közötti, akkor továbbra is van verseny. csak azt korlátozzák. de ezzel fejlődhet a helyi piac (mondjuk a mezőgépgyártás, vagy a mezőgazdaság, és létrejöhet egy preciziós ipari gépgyártó, robotika közel szabad piaci alapon is.)

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.29. 15:25:55

@444:

"na most ha a helyi cégek számára 10% az általános kulcs, és a helyi hozzáadott értéktől függően a vám 0 és 100% közötti, akkor továbbra is van verseny. csak azt korlátozzák. de ezzel fejlődhet a helyi piac (mondjuk a mezőgépgyártás, vagy a mezőgazdaság, és létrejöhet egy preciziós ipari gépgyártó, robotika közel szabad piaci alapon is.)"

Igen, igen, de ebben hogyan lesz a kocsma népének olyan munkája, amivel keveset kell dolgozni, de sok jószághoz juttatja őket?

2017.09.29. 18:51:09

@neoteny:
most azt látják, hogy ha valaki pályázati pénzhez jut, akkor annak a környezete gazdagodik. és ebbe próbálnak bekapcsolódni.

a mai helyi lapban körkérdés, hogy a vállalatok között a késedelmes fizetések mennyiben változtak. élelmiszeriparban továbbra is vegyes a kép. építőiparban azt nyilatkozzák, hogy a helyzet változatlan. szállodiparban mondják azt, hogy egyértelműen javult a helyzet. idézet a cikkből:
"Egy magát megnevezni nem akaró debreceni vállalatvezető véleménye szerint a fő probléma, hogy soha nem látott piaci koncentráció megy végbe, kevés szereplővel, hatalmas forrásbőséggel és maguk szabta világos játékszabályokkal. Az a néhány kedvezményezett megállapodik a játékszabályokban így statisztikailag javulnak ugyan az eredmények, de a kis és középvállalkozások nagyobb része továbbra is súlyos forráshiánnyal küzd."

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.29. 21:36:49

@444:

"a kis és középvállalkozások nagyobb része továbbra is súlyos forráshiánnyal küzd."

Majd felvásárolják őket a nemzeti tőkések.

2017.09.30. 09:48:23

@neoteny:
a szabad piacon felvásárolhatnák őket. csak nem lehet szabad piac és liberális demokrácia egészen addig amíg a többség nem rendelkezik tőkejövedelmekkel. kérdés, hogy mennyi az a minimális tulajdoni hányad, amit a köznép rendelkezésére kell bocsátani ahhoz, hogy ne legyen szegény.

az induló becslés az, hogy a fele. többet nyilván nem érdekük átengedni, mert azzal elvesztik az irányítási jogot. de ennyit szükséges, mert másképp nem lesz biztonságban a tulajdonjoguk. ha beüt valami krach, akkor egyesek az alkoholba áztatott agyukkal rájuk gyújtják a házat. vagy fenntarthatnak egy félkatonai dikatúrát és ez esetben nem kell átengedni semmit sem.

esetenként latin-amerikaihoz hasonló állapotok vannak. a napi listája szerint hajdú megye 4. leggazdagabb (az országos listán 41.) tulajdonában levő tamásipusztai wellness szálloda:
www.youtube.com/watch?v=9QHhpjJDuEg

2017.09.30. 10:07:49

@neoteny:
az ugye nyilvánvaló, hogy mondjuk a tamásipusztai közállapotokból hogyan jön létre vegyes gazdaság. a szálloda negyedrészben állam/uniós forrásból épült. boross úr azt mondja, hogy a jövedelme negyedét is megfizeti a kincstárnak. és ez lényegében szabad piac. óránként 500 forintot kínál azért, hogy szedjék a gazt. ha majd valaki kínál 600 forintot, akkor menjenek oda. a szálloda vezetője elmondja, hogy van ilyen mértékű a kontraszt törökországban, tunéziában, mexikóban is. tamásipuszta is belépett ebbe a klubba. rendben van. kérdés az, hogy ez egy új egyensúlyi állapot vagy átmenet. mert ugye tamásipusztán nincs kis és középpolgárság. így vagy ledúrják a cigánysort, vagy a cigánysor dúrja le őket. vagy állami félkatonai rendszer kell, vagy magánhadsereg. ahogyan törökországban, tunéziában, mexikóban is.

2017.09.30. 10:08:43

@neoteny:
az ugye NEM nyilvánvaló.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 10:56:41

@444:

"a kis és középvállalkozások nagyobb része továbbra is súlyos forráshiánnyal küzd."

Majd felvásárolják őket a nemzeti tőkések.

Mert ha nem vásárolják fel őket a nemzeti tőkések, akkor mi értelme van nemzeti tőkéseket növeszteni?

2017.09.30. 11:25:03

@neoteny:
ha egy gazdálkodó szervezet létrejöttéhez a kincstár 1/N részben hozzájárul, akkor az általános adókulcs 1/N. boros úr bizniszében 25% a közösségi (állami/uniós) befektetés. legyen 25% az áfa, az szja és a tao. ez az N=4 szabad piaci eset. de ez valójában vegyes gazdaság. erre azt mondják, hogy ez "lopás". ha a mercedes kapja a támogatást, akkor az modernizáció. tamásipusztát modernizálták. ugyanaz a rendszer. csak nagyobb a kontraszt, mint kecskeméten.

hagyományosan N=5. a piactól az állam és az egyház elvon egy-egy tizedet (és az ugye egy ötöd). a polgárság világias alapítványi keretek az adó egy részéről rendelkezve maga szervezi az egyházat, akkor 10% általános adókulcs is elképzelhető. úgy, hogy mellette adományozni illik. és erre az egyház készteti a polgárságot. pl. a reformált egyháznak úgy lehet tagja valaki, hogy egy tizedből világias alapítványokat fenntart.

ez egy szabad piaci rendezvény.
www.fiba.basketball/api/img/graphic/f38694d7-efc7-4692-8e17-96cb7f8484d8/1000/1000
egy tized jár az államnak és egy tized az egyháznak. a kosárlabdázók modern kori lovagok. az izraelitákhoz kötődően ez a "reformált maccabi". iszmaelita változatban abu dhabi sport council.
abudhabi3x3.files.wordpress.com/2016/10/20161028_20452235.jpg
a lovagok lovagiasak és adóznak az államnak és az egyháznak. cserébe a közösségi tereket időlegesen biztosítják. ez a deal.

csak ugye ez nem ilyen egyszerű. mert az általános kulcsú adónemeken túl ott vannak a járulékok, hivatali illetékek, kommunális adók. és ebből még mindig nem lesz feles újraosztás, amit megszavaz a nép. tehát szükség van különadókra, vámokra. ami a helyiek számára biztosít nagyobb szabadságot. amit követel a nemzet. ez most egy másik paraméter: M=2.

G(N,M) játékban ezekről az értékekről meg kell állapodni valamiféleképpen: G(5,2). vagy a kilencedik tizedről való rendelkezéssel G'(10/2,2). kérdés, hogy ezek világkonstansok. tgm szerint a játék legyen: G(1,1). a "soros-terv" szerint a cél G(∞,0). nincs állam, nincs egyház. csak a szabad piac, a szabad tőkepiac és az ngo-k.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 11:27:48

@444:

"a kis és középvállalkozások nagyobb része továbbra is súlyos forráshiánnyal küzd."

Majd felvásárolják őket a nemzeti tőkések.

Mert ha nem vásárolják fel őket a nemzeti tőkések, akkor mi értelme van nemzeti tőkéseket növeszteni?

2017.09.30. 12:27:40

@neoteny:
nemzeti nagytőkések ahhoz kellenek, hogy létrehozzák az állami hivatásrendekhez kapcsolódó nemzeti korporációkat. ez az általános belügyi érdek (akadémikusan ez a fasizmus. ebben az értelemben minden állam fasisztoid módon tartja fent önmagát. az egyesült államok is, az egyesült királyság is. és magyarország is. ha egyesek hatalmi céllal az állam ellen fordulnak, akkor az általános belügyi érdek, hogy ezekkel leszámoljanak. nemcsak oroszországban van így. csak a nyugat úgy képzeli, hogy ők meghódították magyarországot. egy ilyen közép-európai (~nagy-német) protektorátus működhetne akár. de ez esetben szövetségi iskolarendszer kellene. és cserébe lehetne federal supreme court, ami az igazságszolgáltatást részben átengedi. és így lehetnek közös adórendszer. de ehhez szövetségi iskolai központok kellenek és a szakközépiskolai tanműhelyeket. és a felsőoktatásban a hasznot úgy fölözhetik le, hogy hozzájárulnak az alsóbb szintek működéséhez. ez az, amit sorosék vagy bojárék nagyon nem akarnak. és újabban a németek se. úgy képzelik, hogy majd ők megmondják, hogy milyen legyen a lengyel igazságszolgáltatás. a szejm ebbe ne szóljon bele. hanem ezt majd eldöntik német vagy a németalföldi politikusok. holland gyarmatosító törekvés. amire a válasz az, hogy a holland "kelet-európai" (~kelet-indiai) társaságot a nemzeti korporációk kiszorítják. ez az általános belügyi érdek.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 12:30:51

@444:

"nemzeti nagytőkések ahhoz kellenek, hogy létrehozzák az állami hivatásrendekhez kapcsolódó nemzeti korporációkat."

"a kis és középvállalkozások nagyobb része továbbra is súlyos forráshiánnyal küzd."

Majd létrehozzák belőlük a nemzeti korporációkat a nemzeti tőkések úgy, hogy felvásárolják őket.

Mert ha nem hozzák létre a nemzeti korporációkat a felvásárlásukkal a nemzeti tőkések, akkor mi értelme van nemzeti tőkéseket növeszteni?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 12:33:21

@444:

"ha egyesek hatalmi céllal az állam ellen fordulnak, akkor az általános belügyi érdek, hogy ezekkel leszámoljanak."

Helyesen: ha egyesek az állam ellen fordulnak azzal a céllal, hogy megfosszák azt a hatalmától, akkor az állam érdeke az, hogy ezekkel leszámoljon.

2017.09.30. 13:02:41

szakközépiskolai tanműhelyeket kell felszerelni. ezt meg lehet csinálni egy szövetségi államrendben. de el lehet kezdeni építeni nemzeti keretek között.

a debreceni szakképző centrum az első évfolyamán közel 2200 fiatal számára biztosítanak térítésmentes képzést. amelyik mellett érettségi vizsgát tesznek, vagy tehetnek. 20 hiányszakmában a jól tanulók havi 60-70 ezer forint ösztöndíjat kapnak. (az új rendszerben már a szakmunkás is leérettségizhet. ehhez a munka mellett nem kell külön esti iskolába beiratkoznia. ezeket intézményesen összevonták. én az alapfokú érettségi vizsgát előrehoznám az általános iskola végére. és utána lehet elméleti tárgyakat emelt szinten tanulni és a gyakorlati szakmát választani, szakmai gyakorlatot szerezni.)

az egy kérdés, hogy mondjuk ezt a szakképző rendszert ki tartsa fent. az egyik válasz az, hogy a piac. a másik válasz az, hogy állami normatívából tartsa fent a piac. szegény kis ferike festő akar lenni, akkor ne kényszerüljön arra, hogy diákhitelt vegyen fel. és ugye azt is államilag kellene garantálni.

a szakképző centrumokat fel kellene tőkésíteni. és ezek után ezek a kht-k minimális állami hozzájárulással tartsák fent magukat. mégpedig úgy, hogy az év egyik felében (tanszünetben) közkereseti társaságként működnek. közösségi tulajdonra alapozva profitot termelhetnek. és lényegében úgy fizetik meg az "adót", hogy az év másik felében (tanítási időszakban) közhasznú társaságként (tkp. közalapítványként működnek). és ilyen képzési helyeket létrehozhatnak a magánbefektetők is. a társasági adóról rendelkezve (tkp. magánalapítványokat hoznak létre).

andika a könnyűipari szakközépiskolában tanult varrónőnek. nem varrónőket képeznek, hanem "kreatív szolgáltatások modell divatintézete" indít képzéseket. a szakképzési centrum előnye az, hogy ezek a lányok, vagy esetleg fiúk mellette elvégezhetik fodrász, kozmetikus szakot. modern kori öltöztet: stylist. ezeket nem kizárólag a keresekdelmi média öltözőiben kreálják meg a programigazgatók, hanem közintézményi keretek között osztályokat indítanak a debreceni szakképzési centrumban. és dolgozhatnak a köztelevízió tiszántúli regionális stúdiójában. a debreceni kis és nagy plázában (divatházban). lépjenek be straussék és a zsidó negyedben egy varrodát. a levi's építsen a várossal közösen posztócsarnokot (cloth hall). ahhoz, hogy andika ne a bangladeshi bért keresse a piacot meg kell védenie zolikának. meg kell vámolni a készáru importot. a szabadság a helyi termelői piac számára legyen biztosítva.

screpes 2017.09.30. 13:03:20

@neoteny:
Bárkire.
A kormányzati infrasruktúra csak utólag képes megépülni.
Nevetséges abban hinni, hogy majd előzetesen, hitelesre nő, pénzzel, (külf befolyás nulla) szakemberállománnyal megépül versenyképesre, és aztán, a médiában lezajlott tisztes, egyenrangú küzdelemmben vonzóbbnak, igazibbnak mutatkozik egy autokratikus rendszernél. Nevetséges várakozás ez.
Azzal, illetve arra cukkolják a kvázibaloldalt, ami képtelenség.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 13:14:50

@444:

"állami normatívából tartsa fent a piac"

A piac(ok)on javak önkéntes cseréje folyik; az állam által történő adószedés nem önkéntes csere.

"a szabadság a helyi termelői piac számára legyen biztosítva."

Olyan, hogy termelői piac nem létezik: a piacon termelők és fogyasztók vannak. Így hát a termelők "szabadsága" szükségszerűen a fogyasztók szabadságának megszüntetését jelenti.

2017.09.30. 13:31:38

@neoteny:
a nemzeti nagytőkések érdeke az, hogy a nemzeti korporációkból nemzetközi konzorciumok jöjjenek létre úgy, hogy az irányítási jogot nem vesztik el, legfeljebb csak részben. az irányítási jog egyrészt magánjog (tulajdonjog) másrészt közjog (államjog).

matolcsy bejelentette, hogy az állami vállalatokat tőzsdére viszik. ez (ha nem hülyék, akkor), azt jelenti, hogy kisebb részt engednek a külföldi oligopóliumoknak, és nagyobb részt megszerezik maguknak. és ezzel a belföldi oligarchák tovább növelik a hatalmukat. beindul a klasszikus államkapitalista gépezet. és ebből létrejön a néppárt és egy nagypolgári réteg. amelyik uralja a fővárost. a gulyás mártonék ezzel szemben fognak polgári engedetlenkedni. ezért kell az államnak fellépnie a soros terv végrehajtása ellen. amit a soron következő nemzeti konzultáció legitimál. túl azon, hogy ez az általános belügyi érdek. erre mondhatod azt, hogy ez egy fasisztoid rendőrállam valójában. egy autoriter rezsim, amelyik még éppen nem katonai diktatúra. lényegében két utat kínál: megszoksz, vagy megszöksz. értem ezt az érvelést, de ha a globális kapitalizmus az alternatíva, akkor ezt félig parlamentáris, félig prezidenciális centrális állammodellt választják. szabad választások vannak. a kormányfőnek túlhatalma van. de facto ő az elnök és az államfő a protokolláris helyettese. orbánnak nincs kedve fogadni valakit, akkor lepasszolja ádernak. aki cserébe aláírja a törvényeket. amit a parlament sürgősséggel akár 48 óra alatt elfogad. egyik nap benyújtják, másnap elfogadják, harmadnapra ha kell, akkor ki van hirdetve. sándor palota előtt tüntetnek százan, hogy ne írd alá jános. ennek jelenleg semmiféle alternatívája nem körvonalazódik.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 13:36:41

@444:

"a nemzeti nagytőkések érdeke az, hogy a nemzeti korporációkból nemzetközi konzorciumok jöjjenek létre"

"nemzeti nagytőkések ahhoz kellenek, hogy létrehozzák az állami hivatásrendekhez kapcsolódó nemzeti korporációkat."

"a kis és középvállalkozások nagyobb része továbbra is súlyos forráshiánnyal küzd."

Majd létrehozzák belőlük a nemzeti korporációkat -- amikből nemzetközi konzorciumok létrehozását diktálja az érdekük -- a nemzeti tőkések úgy, hogy felvásárolják őket.

Mert ha nem hozzák létre a nemzeti korporációkat -- amikből nemzetközi konzorciumok létrehozását diktálja az érdekük -- a felvásárlásukkal a nemzeti tőkések, akkor mi értelme van nemzeti tőkéseket növeszteni?

2017.09.30. 13:54:11

@neoteny:
a termelői piac szabadsága szükségképpen a fogyasztói piac korlátozásával jár. te azt mondod, hogy a fogyasztói jogok legyenek erőszakmentesek és korlátlanok. de ezt a lakosság döntő többsége nem fogadja el. és elvben aligha lehet bármiféle jog korlátlan.

búza úgy lett, hogy az evolúció sok milliárd év alatt (vagy a jó isten egy pillanat alatt) létrehozott perjeféléket. és azok nőttek valahol a falu szélén. valaki letépte. úgy gondolta, hogy jó lesz a neki valamire. összetörte valami kővel. összekeverte vízzel. rakott bele egy kis sót. és megsütötte. és az tápláló volt finom. aztán rájöttek, hogy perjeféléből kellene vetni és aratni. ezt megcsinálják a kültelki parasztok. és beltelki munkások elkészítik a kenyeret. de az uralkodó azt mondta a péknek, hogy na jól van. ebből a kenyérféléből szállíts a hadseregnek. és cserébe megvédik a várost és a vidéket. és ha valaki azt mondta, hogy na jó, de mi a francnak kell ide uralkodó, akkor megölték. vagy ha nem, akkor az lázadást kellett indított. a nép általában azt követelte, hogy legyen még több kenyér. és katonákkal békeidőben rendeztek cirkuszi játékokat. a történelem így alakult. orbán futball stadionokat épít. imperátor, diktátor. a nemzeti konzultációk rendszerének éléről váltsuk le a konzult. de mi legyen helyette. a népesség döntő többsége nem akar anarchiát.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 14:09:07

@444:

"a termelői piac szabadsága szükségképpen a fogyasztói piac korlátozásával jár."

Nics külön "termelői piac" és "fogyasztói piac": a piacon (piaci szegmensekben) termelők és fogyasztók vannak.

"te azt mondod, hogy a fogyasztói jogok legyenek erőszakmentesek és korlátlanok."

Piac az, ahol a javak önkéntes cseréje folyik. Az erőszakkal vagy annak hiteles fenyegetésével történő "cserék" (rablások) nem piaci tevékenységek.

"de ezt a lakosság döntő többsége nem fogadja el."

Dehogynem fogadja el: Andika ott akarja elkölteni Zolika pénzét olyasmikre olyan árakon ahogyan ő jónak látja.

"de az uralkodó azt mondta a péknek, hogy na jól van. ebből a kenyérféléből szállíts a hadseregnek. és cserébe megvédik a várost és a vidéket."

Megvédik maguktól: te hoztad a példát arra, amikor a császári csapatok lenyúlták Debrecen lakosságát a téli kvártélyozás költségeire. Amikor a derék cívisek nem akarták azt felköhögni készpénzben, akkor az uralkodó verőlegényei, a katonák, kipréselték belőlük (egyesek számítása szerint a kétszeresét).

"a népesség döntő többsége nem akar anarchiát."

A népesség döntő többsége anarchikusan viselkedik a mindennapjaiban: eldönti magának, hogy hol, mit és mennyiért akar termelni, aztán eldönti magának, hogy azt hol, mire és milyen arányban akarja elcserélni (praktikusan indirekt módon, pénz használatával). A népesség döntő többsége anarchiát _gyakorol_.

2017.09.30. 14:19:04

@neoteny:
a nemzeti nagytőkések 1 millió családi vállalkozást nem tudnak megvenni. nem azért, mert nincs annyi pénzük. (abból majdhogy nem annyi van, amennyit akarnak) hanem mert nem tudnak egy olyan kiterjedt vállalkozást elvezetni, ami a társadalom mélyrétegét (kocsma népét) is foglalkoztatja. csányi az otp élén 1 millió családi vállalkozásnak nyújt hitelt.

de van a gazdaságnak egy rétege. ez. a vásár (fair).
www.youtube.com/watch?v=k3m-ZYiDqYE
ennek az elődje debrecen 1900-ban.
i.pinimg.com/originals/18/05/e5/1805e5806752e1dcbcf3c84e47dd7cf0.jpg
és erre az a "baloldali" "liberális" válasz, hogy ezeket a multinacionális vállalatok és a hipermarketek meghaladták. de ez a réteg kereskedelmi bankoktól, kereskedelmi médiától függetlenül szerveződik.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 14:25:01

@444:

"a nemzeti nagytőkések 1 millió családi vállalkozást nem tudnak megvenni. nem azért, mert nincs annyi pénzük. (abból majdhogy nem annyi van, amennyit akarnak) hanem mert nem tudnak egy olyan kiterjedt vállalkozást elvezetni, ami a társadalom mélyrétegét (kocsma népét) is foglalkoztatja."

Vagyis a nemzeti tőkések növesztése mihaszna: ezért mondta azt egy magát megnevezni nem kívánó vállalatvezető, hogy

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 14:26:08

@444:

Vagyis a nemzeti tőkések növesztése mihaszna: ezért mondta azt egy magát megnevezni nem akaró debreceni vállalatvezető, hogy

"Egy magát megnevezni nem akaró debreceni vállalatvezető véleménye szerint a fő probléma, hogy soha nem látott piaci koncentráció megy végbe, kevés szereplővel, hatalmas forrásbőséggel és maguk szabta világos játékszabályokkal. Az a néhány kedvezményezett megállapodik a játékszabályokban így statisztikailag javulnak ugyan az eredmények, de a kis és középvállalkozások nagyobb része továbbra is súlyos forráshiánnyal küzd."

2017.09.30. 15:40:49

@neoteny:
kinek vagy minek a szempontjából mihasznák?

a nemzeti korprorációkból létrejövő nemzetközi konzorciumok a már meglévő multik számára kifejezetten kártékonyak. mert a piacaikat ostromolják. ezek a cégek a nem "lefelé" hanem kifelé terjeszkednek. csányi nem a sanyi garázsát (illegális használt cikk kereskedését) akarja megvenni (vagy államhatalmilag felszámolni), hanem csődközeli állapotban levő zágrábi agrokor-t. és ha azt a horvát állam nem menti meg, akkor majd ő megmenti (megveszi). de csányinak reálisan arra van esélye, hogy valamilyen magyar-horvát konzorciumban vegyen részt. lásd mol és az ina esetét. a horvát államügyész elfogató parancsot adott ki a mol elnök-vezérigazgatója ellen, mert a adás-vételi ügylet kapcsán állítólag 10 millió eurót fizettek ki az akkori horvát kormányfőnek.

egy ilyen nemzeti korporáció a mol. egy ömv/mol/slovnaft/ina (industrija nafte)/mnd (moravské naftové doly) konzorcium teremthet értéket. félállami trösztökből létrejövő k.u.k. vegyesvállalat. matolcsi azt mondja, hogy az állami vállalatokat a tőzsdére viszik. és az öbb-máv partnersége teremthet értéket. ha félállamivá válik, akkor a diákok és a nyugdíjasok non profit módon utaznak. az utazási kedvezmény elviszi az adózás előtti nyereség egy részét. de ha a fele megmarad, akkor abból lehet szabad piaci alapon osztalékot fizetni. és így a vasúttársaságba befektethet akárki. akár a vasutas.

ez az egész nem közgazdasági, hanem politikai szempontból problémás. mert nem a legszerencsésebb vagy legügyesebb olajbányász áll a mol élén. ezen a képen obama elnök és a british petroleum vezetői tárgyalnak a fehér ház roosevelt termében.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/Obama-hayward.jpg
itt pedig a gazprom vezetője és putyin elnök.
churchmice253.files.wordpress.com/2015/12/p13energyinsider_5.jpg
na de az amerikaiak, az oroszok korlátozott módon ugyan, de megválaszthatják miféle érdekkörök kerüljenek nemzeti korporációk élére. ahogyan a magyarok is. csak ez így nem szabad piac. rendben. de ez esetben british petroleum felszámolását is tessék követelni.

2017.09.30. 15:40:49

@neoteny:
kinek vagy minek a szempontjából mihasznák?

a nemzeti korprorációkból létrejövő nemzetközi konzorciumok a már meglévő multik számára kifejezetten kártékonyak. mert a piacaikat ostromolják. ezek a cégek a nem "lefelé" hanem kifelé terjeszkednek. csányi nem a sanyi garázsát (illegális használt cikk kereskedését) akarja megvenni (vagy államhatalmilag felszámolni), hanem csődközeli állapotban levő zágrábi agrokor-t. és ha azt a horvát állam nem menti meg, akkor majd ő megmenti (megveszi). de csányinak reálisan arra van esélye, hogy valamilyen magyar-horvát konzorciumban vegyen részt. lásd mol és az ina esetét. a horvát államügyész elfogató parancsot adott ki a mol elnök-vezérigazgatója ellen, mert a adás-vételi ügylet kapcsán állítólag 10 millió eurót fizettek ki az akkori horvát kormányfőnek.

egy ilyen nemzeti korporáció a mol. egy ömv/mol/slovnaft/ina (industrija nafte)/mnd (moravské naftové doly) konzorcium teremthet értéket. félállami trösztökből létrejövő k.u.k. vegyesvállalat. matolcsi azt mondja, hogy az állami vállalatokat a tőzsdére viszik. és az öbb-máv partnersége teremthet értéket. ha félállamivá válik, akkor a diákok és a nyugdíjasok non profit módon utaznak. az utazási kedvezmény elviszi az adózás előtti nyereség egy részét. de ha a fele megmarad, akkor abból lehet szabad piaci alapon osztalékot fizetni. és így a vasúttársaságba befektethet akárki. akár a vasutas.

ez az egész nem közgazdasági, hanem politikai szempontból problémás. mert nem a legszerencsésebb vagy legügyesebb olajbányász áll a mol élén. ezen a képen obama elnök és a british petroleum vezetői tárgyalnak a fehér ház roosevelt termében.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/Obama-hayward.jpg
itt pedig a gazprom vezetője és putyin elnök.
churchmice253.files.wordpress.com/2015/12/p13energyinsider_5.jpg
na de az amerikaiak, az oroszok korlátozott módon ugyan, de megválaszthatják miféle érdekkörök kerüljenek nemzeti korporációk élére. ahogyan a magyarok is. csak ez így nem szabad piac. rendben. de ez esetben british petroleum felszámolását is tessék követelni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 16:14:05

@444:

"kinek vagy minek a szempontjából mihasznák?"

A súlyos forráshiányokkal küzdő kis és középvállalatok szempontjából. Ahogy idézted volt:

"Egy magát megnevezni nem akaró debreceni vállalatvezető véleménye szerint a fő probléma, hogy soha nem látott piaci koncentráció megy végbe, kevés szereplővel, hatalmas forrásbőséggel és maguk szabta világos játékszabályokkal. Az a néhány kedvezményezett megállapodik a játékszabályokban így statisztikailag javulnak ugyan az eredmények, de a kis és középvállalkozások nagyobb része továbbra is súlyos forráshiánnyal küzd."

"teremthet értéket [...] teremthet értéket"

Fantáziálgatásban minden lehetséges.

"na de az amerikaiak, az oroszok korlátozott módon ugyan, de megválaszthatják miféle érdekkörök kerüljenek nemzeti korporációk élére."

Fantáziálgatásban minden lehetséges.

"british petroleum felszámolását is tessék követelni"

Miért kellene a BT felszámolását követelni? Elégséges az, ha BT-vel összefonódó államhatalom felszámolásra kerül; a BT nem tud törvényeket hozni, amiknek az államhatalmi erőszakmonopóliumokkal érvényt tudna szerezni.

Senki nem követeli a rabló családtagjainak -- akik a rabló jövedelméből részesülnek -- börtönbe vetését: elég az, ha a rabló megakadályozásra kerül abban, hogy tovább raboljon. A jövedelemforrás nélkül maradt családtagok tehetnek szert jövedelemre úgy is, hogy javakat termelnek és önkéntes (piaci) cseréket hajtanak végre velük (praktikusan indirekt módon pénz használatával).

2017.09.30. 16:29:28

@neoteny:
és ezek után mi történjen ha a british petroleum környezeti károkat okoz. pereskedjen pirike nénivel úgy, hogy megegyeznek egy harmadik személyben, aki a döntőbíró. ha nincs állam, akkor a british petrol könnyedén lefizeti a döntőbírót. ez esetben az iszlám állam katonái megtámadják a kútjaikat. ha anarchia van, akkor azokat semmi sem védi. a bp fenntarthat egy magánhadsereget. de annak a vezetői azzal ugyanúgy visszaélhetnek. vagy a hadsereg vezetői miért engedelmeskedjenek a részvényeseknek. ez esetben lelövik az igazgatótanácsot és átveszik az irányítást. az anarchia a gyakorlatban ugyanúgy félkatonai rendszer, mint egy diktatúra. csak nem stabil, hanem az vagy békés népvándorlás vagy dúló polgárháború.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 16:58:19

@444:

"pereskedjen pirike nénivel úgy, hogy megegyeznek egy harmadik személyben, aki a döntőbíró."

Semmi akadálya sincs annak, hogy akárhány környezetvédő adakozzon Pirike néninek, hogy ő a legjobb ügyvédeket fogadhassa meg.

"ha nincs állam, akkor a british petrol könnyedén lefizeti a döntőbírót."

Ha van állam, akkor meg a BT a törvényhozókat fizeti le könnyedén, hogy olyan törvényeket hozzanak, amelyek a BT-nek kedveznek.

Ami a bíróságokat illeti, ld. (a már sokszor linkelt) itt a 16. oldaltól:

faculty.msb.edu/hasnasj/GTWebSite/AnarchyDraft.pdf

"a bp fenntarthat egy magánhadsereget. [...] vagy a hadsereg vezetői miért engedelmeskedjenek a részvényeseknek."

A BT részvényesei is fenntarthatnak egy magánhadsereget (praktikusan felbérelhetnek egy magánhadsereget).

"az anarchia a gyakorlatban ugyanúgy félkatonai rendszer, mint egy diktatúra."

Minden államhatalom fenntart erőszakszervezeteket _és_ ezeknek monopóliumuk van a "jogos" erőszak alkalmazására. Az anarchiában az erőszakszervezetek piaci alapon működnek: a jövedelmük abból származik, hogy megvédik azok tulajdonjogait, akik megvásárolják a védelmi szolgáltatásaikat. Ld. őrző-védő vállalkozások, biztonsági őrök, pénzszállító cégek stb.

"polgárháború"

Az amerikai polgárháború két szövetségi _állam_ között zajlott: az USA és a Confederate States között.

Az ukrán polgárháború az ukrán _állam_ és a donyecki szakadárok között zajlik; ahol is az utóbbiak élvezik az orosz _állam_ valamilyen mértékű támogatását.

A katalánok holnapra tervezett függetlenségi szavazását a spanyol _állam_ igyekszik megakadályozni az állami erőszakszervezetek (spanyol rendőrség) bevetésével.

2017.09.30. 17:34:12

@neoteny:
ez egy debreceni méhészet facebook oldala.
www.facebook.com/pg/szorgosmehek/about/
ez egy másik debreceni méhész honlapja.
www.mezmaz.hu/
ez egy harmadiké.
www.mezkucko.hu/
a mézet az emberek többsége szereti elfogyasztani. de a méhészkedés (a termelés) környezeti hatásait nem kedvelik. a méhészek elmondják, hogy a méhek ugyanolyanok, mint a migránsok. nagyon békések. és nem támadnak kivéve ha őket támadják. mert akkor egyet gondolnak és támadhatnak. ezért járnak a méhészek is védőfelszerelésben. mert ugye el kell valahogy szedni az állatoktól a mézet. de ez olyan nagyon zavarja a méhészet környezetében élőket.

debrecen külterületének egy része a méhészkert. azért, mert ott hagyományosan méhészkedtek. ingatlan.com/debrecen-meheszkert
láthatod, hogy nincsenek túl magas ingatlan árak a méhészföld vagy a méhkas utcában. és azt is láthatod, hogy 25 év alatt nem jött létre a global power méhészetben. de ezeknek a családi vállalkozásoknak nagyobb részt nem is céljuk. ezek szeretnének "tisztességes" munkával "tisztes" módon megélni.

ha én politikus lennék, akkor azt ajánlanám nekik, hogy önkormányzati védettséggel (védjeggyel) a debreceni állami gazdaságban hozzák létre a méhészeti szakszövetkezetet. és ettől még lehetnek családias márkajelzései. ők "szorgos méhek", a "mézkuckó", vagy a "mézmáz", vagy a debreceni szász méhészet.

mert a mézkuckó honlapján szász mária ügyvezető azt írja, hogy szász károly országosan elismert méhész munkája garantálja a minőséget. annyi szászország van. felőlem hozzák létre kelet-szászországot. segítsék erdélyben az ortodox román nacionalizmust feltörni. és ez a család debreceni állami gazdaság erdeit bérelve méhészkedjen a méhészkertben. ha nem akarnak közösködni, akkor ne közösködjenek. de engedjük meg ezt. hátha ez a kollektivizálás hiányzik. amit az ortodox liberálisok minden módon be akarnak tiltani.

a probléma a szállítás. mert egy üveg mézet kiszállítani majdnem annyiba kerül, mint maga a méz. nyilván kellene valami értékesítési szövetkezet. irmuska megtervezi a háztartást. mennyi mézet rakjon a süteménybe vagy a teába. és kijön az, hogy havonta kellene egy üveg. az a többi áruval a havi szállítmányba bekerül. ennek ellenértékét levonják a nyugdíjából, kap valamilyen kedvezményt (mivel hely termelétől rendel ezért alacsonyabb adókat) és kiszállítja a közösségi tefu.

2017.09.30. 18:12:32

@neoteny:
ez a politikai kérdés. a pirike nénit a soros terv keretében az ngo-k védjék meg, vagy orbán viktor védje a soros terv ellenében. erről lesz kvázi népszavazás.

sanyi költöztetős haverja tagja ennek a jogsegély szolgáltatónak.
das.hu/
és segítették is neki, hogy ha költöztet, akkor mit írjon ki az autójára. mert ugye esetenként szabálytalanul parkol. azért, hogy ne kelljen annyit cipekedni. feláll a járdára. a lakókat esetenként zavarja. mert ott ők éppen el akarnak járni. kerüljék ki az autót. és volt már, hogy rájuk hívják a közterület felügyeletet. és ő azt felmutatta az tagsági igazolványát. ő das tagja. és erre a közterületfelügyeletes azt mondja, hogy rendben van. de ez azért működik, mert azt mondta, hogy a das az "debreceni" autó sportszövetség (valójában défense automobile et sportive) és ugye oda van írva, hogy jogvédő iroda. tehát úgy állítja be, hogy önkormányzati védettsége van. közterület felügyeletes elmagyarázza a lakóknak, hogy jogában áll ott állni. és majd úgy is odébb áll. tehát lehet jogvédő iroda, de az nem helyettesíti a külügyi és a belügyi kormányzatot és önkormányzatot.

soros ingyenes jogsegély szolgálatot hirdet. de csak annak érdekében, ami a saját hatalmi céljainak megfelel. és ugyanilyenek az "ingyenes" "zöld" jogvédők.

2017.09.30. 18:12:32

@neoteny:
ez a politikai kérdés. a pirike nénit a soros terv keretében az ngo-k védjék meg, vagy orbán viktor védje a soros terv ellenében. erről lesz kvázi népszavazás.

sanyi költöztetős haverja tagja ennek a jogsegély szolgáltatónak.
das.hu/
és segítették is neki, hogy ha költöztet, akkor mit írjon ki az autójára. mert ugye esetenként szabálytalanul parkol. azért, hogy ne kelljen annyit cipekedni. feláll a járdára. a lakókat esetenként zavarja. mert ott ők éppen el akarnak járni. kerüljék ki az autót. és volt már, hogy rájuk hívják a közterület felügyeletet. és ő azt felmutatta az tagsági igazolványát. ő das tagja. és erre a közterületfelügyeletes azt mondja, hogy rendben van. de ez azért működik, mert azt mondta, hogy a das az "debreceni" autó sportszövetség (valójában défense automobile et sportive) és ugye oda van írva, hogy jogvédő iroda. tehát úgy állítja be, hogy önkormányzati védettsége van. közterület felügyeletes elmagyarázza a lakóknak, hogy jogában áll ott állni. és majd úgy is odébb áll. tehát lehet jogvédő iroda, de az nem helyettesíti a külügyi és a belügyi kormányzatot és önkormányzatot.

soros ingyenes jogsegély szolgálatot hirdet. de csak annak érdekében, ami a saját hatalmi céljainak megfelel. és ugyanilyenek az "ingyenes" "zöld" jogvédők.

2017.09.30. 18:18:59

@neoteny:
a bp anarchiában fenntart egy magánhadsereget azért, hogy megvédjék a kútjaikat. de ezek miért ne éljenek vissza a fegyvereikkel és miért ne foglalják el bp kútjait ahogyan az iszlám állam is megtette. a magánhadseregek önhatalmúan kikiáltják bp államot. fejbelövik az igazgatótanácsot. a katonai parancsnok létrehozza "bipisztánt". de ugye anarchiában nincsenek egyesült nemzetek, ami azt elismerné. mivel nemzetek sincsenek. szövetkezhetnek egy másik magánhadsereggel, vagy harcolhatnak shellisztán seregeivel.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 20:27:02

@444:

"de ezek miért ne éljenek vissza a fegyvereikkel"

Mert másoknak is vannak fegyvereik? Harcolni meg költséges dolog: pl. jól bele lehet halni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 20:40:38

@444:

"a pirike nénit [...] orbán viktor védje a soros terv ellenében."

Senkit sem kell megvédeni semmiféle terv ellenében: legfeljebb valamilyen (agresszív) terv _végrehajtásától_ kell megvédeni bárkit is.

A kocsma népe tervezgetheti, hogy rágyújtja a házat az újgazdag magyarokra; az csak fantáziálgatás. Elégséges belelőni a csőcselékbe akkor, amikor felvonul a háznál a fűnyírókból kilopott benzinnel.

"tehát lehet jogvédő iroda, de az nem helyettesíti a külügyi és a belügyi kormányzatot és önkormányzatot."

Pontosan arról van szó, hogy a jogvédő iroda ne úgy működjön, mint az államhatalom: hogy ne legyen erőszakmonopóliuma.

2017.09.30. 20:41:51

@neoteny:
ez az, hogy a piac nem tudja féken tartani a hadsereget. a bp katonai éhbérért védik a kutakat. de ha lelövik az igazgatótanácsot, akkor átveszik az irányítást. bipisztán parancsnokának fia elveszi shellisztán forradalmi vezérének lányát.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 20:52:21

@444:

"a piac nem tudja féken tartani a hadsereget"

Hogyne tudná: más hadseregeket hoz létre.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 21:36:50

@444:

"ha én politikus lennék, akkor azt ajánlanám nekik, hogy önkormányzati védettséggel (védjeggyel) a debreceni állami gazdaságban hozzák létre a méhészeti szakszövetkezetet."

Vagyis hogy olyan embereket tartsanak el a munkájukkal, akik nem képesek eladni a saját szolgáltatásaikat piaci viszonyok között.

2017.09.30. 22:09:14

@neoteny:
de ezért cserébe senkit sem kell eltartani. hanem patriótává-lokálpatriótává kell válni. ha ez valakiben nincs meg, akkor termelőként nincs keresnivalója debrecenben. én ezt képviselném. (persze nem kell megijedni, nem leszek politikus)

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 22:14:24

@444:

"de ezért cserébe senkit sem kell eltartani."

Az eltartásért cserébe senkit sem kell eltartani?

"hanem patriótává-lokálpatriótává kell válni."

Helyesen: népnemzetiszocialistává kell válni.
süti beállítások módosítása