1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.08.29. 09:49 HaFr

A Momentum stratégiája megbukott

Képtalálat a következőre: „momentum fáklya”

Miért foglalkozom ezzel visszatérően? Mert -- a szememben legalábbis -- közügy a Momentum sikere, és minden elszalasztott esély a nemzeti gyötrődés megfordítására mindenki vesztesége (ha a választók egy része nem is tud erről, vagy nem így látja még). Szóval, szerintem jó volt a népszabadságos geg, jó volt a táblaragasztós partizánkodás, jó különösen a többi párttal való akció Putyin előtt, de -- to tilt the balance -- már-már röhejesen rossz beszédek voltak tegnap este, ami egyszerűen megengedhetetlen lett volna a pártépítésnek ebben a szakaszában. És ami a lényeg, már rég belekerült az egész image-be egy csepp tinta, ami egyre több embernek ihatatlanná teszi (persze lehet, hogy elég szomjasak lesznek, akkor majd felhajtják).

Kicsit plasztikos, kicsit-nagyon tele van klisékkel az egész, ami akontextuálissá teszi, bármennyire görcsölnek az ellenkezőjén, úgyhogy sajnos közel azt a hangulatot árasztja, amit a '94 utáni SZDSZ. A Fekete-Győr szerintem nem elég jó, nincs mélysége, ehhez képest viszont megmosolyogtató kijelentéseket tesz a Momentum-kormányról, ami nem magabiztosságot ad a jelenségnek, hanem fokozatosan, de biztosan a hitelét ássa alá. (Láthatóan nem lehet 2018-ra optimalizálni a nulláról, ezt meg kellett volna mondani a híveknek -- amit egyébként, a javára legyen írva, FGYA megpróbált az elején. Viszont ugyanez miatt nem lehet túl arrogánsnak sem lenni az ellenfelekkel, mert 2018-cal is kezdeni kellene valamit, éppen az EU-tagságunk védelmében.) Summa summárum, FGYA maga komoly limit az egész vállalkozáson, illetve az egész annyiban sodródik az LMP-pályára, hogy Schifferhez hasonlóan egyre inkább csak FGYA látszik a nyilvánosságban, és egyre inkább az ő sikerétől válik függővé a párt sikere, ráadásul hasonló karók között: kb.így, "senkivel nem fogunk össze". Kár. (Nem oldották meg a szükséges önálló építkezés és a nyitott szövetségi politika dilemmáját, mert nincsen világos értékrendjük, amelyben a helyére kerülne a NER). A sokszoros dilemmát erősíti, hogy senki más nincs FGYA mellett, aki felhúzná az össz-produktumot, tehát kénytelen egy személyben vinni a boltot. Stratégák nem látszanak, az előtérben nincs törekvés a minőségre, Sopronit az utóbbi beszólásai miatt pl. már a Momentum Kövéreként emlegeti a vájtfülű hisztérikum. Kár. (SZDSZ, LMP, Fidesz -- a negatívumaik egy részének találkozása egy új boncasztalon.)

Szóval gyenge a személyi konstelláció, nincs narratíva és elakadt a lendület. Mivel ott voltam a tegnapi fáklyás tüntetésen (és "végigsírtam" beszédeket), el tudom mondani, hogy semmi átütő hit nem érződött a társaságon, inkább olyan "business as usual" feeling volt mindenféle rendszerváltó akaraterő és magabiztosság nélkül. Megyünk, ég a fáklya, odaérünk, rossz beszédek, inadekvát zene, elszórt csatakiáltások, vége, haza. Mint bármelyik másik ellenzéki tüntetésen. Nem láttam az okát, hogy bármitől el kellene határolniuk magukat, mert semmivel sem jobbak és hitelesebbek bárkinél. Aki nem hisz nekem, az mérje le a közvélemény-kutatásokon, megnyilvánul bennük "a nép bölcsessége" (=a kontextus). A modellnek beállított Macron ilyenkor -- időarányosan --  már 15%-on volt. Magyarán megbukott az a stratégia, ami a Momentum generációs, "szűzi", plusz posztideologikus és poszt-27 éves image-ére alapozott. Ismétlem: megbukott. Kíváncsi vagyok, mikor veszik észre. Gyanítom csak 2018 tavaszán. Tudom persze, ha észreveszik is, nincs másik, illetve arra utaznak, hogy bejutnak 5%-kal, mert a szavazófülkékben a legkisebb rossz alapon sokan választhatják őket. Végül is a sajtó el tudja -- és láthatóan el akarja -- érni ezt, csak az a kérdés, minek. Ettől kezdve azonban a Momentum beismeri, hogy a sorsa másoktól függ, tkp. a média hype-on és az ellenzéki többség bénaságán múlik, ahogy a Fideszé is. Ha az ellenzék (akárcsak a baloldali pártok összessége) képes lenne átlépni az árnyékát, vége lenne a Fidesz-kormánynak, de a Momentumnak is. A Momentumnak az a mentő stratégiája, hogy nem fogják átlépni az árnyékukat (amire persze minden esély megvan).

Miért írom ezt meg? Nos, az ügyet segítendő. De -- megtakarítva most a hosszú önkritikát a saját politikai karrieremről --, akinek ekkora szele van a sajtóban, jó volt a nyitójátéka, annak miért kell ilyen látványosan elszúrni a középjátékot? Nincs ott valaki, aki szólna, és akire hallgatnak is? Hahó!

147 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr5412787310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.08.29. 19:23:16

Szerintem a feladat, tudatosítani az emberekben, hogy a függő helyzet az állam(párt)tól mennyire káros az egyénre és az országra nézve. Elég volt az atyáskodó(?) inkább basáskodó államból és a gyermeki elmeállapotból.
A fidesz és az egész elit rutinos élősködő technikával uralkodik a többségi társadalmon. Amit kínál, BULLSHIT. És cserébe mindent akar. A biztonság és rend szlogen a börtönre utal.
Ideje az állam és nép, egyén kapcsolatát új alapokra helyezni. Mert ha nem tesszük meg, nemzethalál. Nagyon a kés élén táncolunk.

Visceroid 2017.08.29. 19:44:12

"A Momentum stratégiája megbukott"

Volt nekik? Tegyük hozzá, hogy a Fidesznek sincs,ők is csak néphergelésből élnek, persze abból jól, pláne a gyurcsányi elkúrás után. Szóval hagyjuk már ezt a "párt programja" dumát. Mindegyik ígérget, a megválasztás után meg lop. Ennyi a program.

2017.08.29. 20:05:07

egy szó jut eszembe ezekről a "blogokról" : fingfűrészelés

ogli dzsí 2017.08.29. 20:07:06

nem hiszem el hogy megcsinálta a címlapot egy poszt ahol

NEM ORBÁN BUKOTT MEG

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.08.29. 20:16:57

@ogli dzsí: változnak az idők -- mindenki bukik

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.08.29. 20:17:27

@Gaspen: ez is csak azt bizonyítja: lényeglátó kultúrnick vagy

a nemzet fogatlan provokátora 2017.08.29. 20:57:32

Momentum..Nomen est omen.Egy pillanatpártocska, percemberekkel..

a nemzet fogatlan provokátora 2017.08.29. 20:58:41

@ogli dzsí: Pedig kedd van..Akkor mégis megbukott? :DD

a nemzet fogatlan provokátora 2017.08.29. 21:01:27

@nnnnnnnn: Mégcsak erre se érdemesek. Ne értékeld túl ezeket a zsúrfiúkat! Miért köhög a bolha, ha tüdeje nincsen?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.08.29. 21:07:36

@a nemzet fogatlan provokátora: azért tisztázzuk már, mi volt a hazaárulás... csak nem az, hogy Orbán lefújta az olimpiát? (Jó, szerintem ez se volt az.)

kunzoo 2017.08.29. 21:24:17

@Gamma Leonis:
Jajj ne már. Mindenki rinyál a túlhatalmú állam miatt. Azért az állam gyógyítson meg, oktassa a kölkömet, szavatolja a biztonságomat, tegyen rendet az utcánkban, vigye el a szemetemet....stb stb mindezt úgy hogy ne legyen hatalma felettünk. Ja és ha gazdasági válság van akkor támogasson, kompenzáljon, vissza nem térítendő lóvét szórjon a nyakamba. Intervenciós átvételi árral mentse meg a termelőt....ha baj van akkor bezzeg legyen maga az atyaúristen az állam. Mikor kicsit jól megy akkor persze minek.

NagyVonalakban 2017.08.29. 21:24:55

A Fidesz is óriásit bukott mèg '94-ben...

Aztàn hogy megszopatta a magyar társadalmat...

Zsuzsa Szecsenyi 2017.08.29. 21:26:08

a momentum nem bukott meg - mindig is a béka segge alatt volt, ahol most is. stabilan tartja magát a béka segge alatt. hurrá, győzelem - mondják erre ezek a rózsdombi aranyifjak. mert hazudni pont olyan jól tudnak, mint a fideszes multimilliomos apukáik.

apterus 2017.08.29. 21:28:42

Egy dologgal legyünk tisztában: nem a Momentumnak van 300e támogatója, hanem az olimpiának volt ennyi ellenzője. Azt gondolni, hogy ez a 300e mind a Momentumra fog szavazni jövő tavasszal, elég nagy naivitás. A 300ezer szavazatot lehet, hogy Kovács Béla kisnyugdíjas is össze tudta volna szedni, ha neki jut eszébe először a népszavazás ötlete.
Véhetően sok stabil fidesz szavazó is aláírt,. mert nem akar olimiátés kész, de ettől még eszébe sem jut tavasszal momentumos szavazóvá válni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.08.29. 21:47:41

@apterus: oké, nem kell unfairnek is lenni

morph on deer 2017.08.29. 21:49:22

@apterus:
"ha neki jut eszébe először a népszavazás ötlete."

Vagy neki mondják először, hogy "Bélám légyszives, segíts, mert még a végén itt még olimpiát kell rendezni, holott nem erről volt szó, - ez csak a népbutítás része volt, aztán most tessék...!"

Semmi gond, a Monentum teljesítette a feladatát, szóval elismerés, meg minden...
Csak erre miért kell felvágni?

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.08.29. 22:09:44

@kunzoo: Sóhaj. Állampártról írtam. A túlhatalmú kormányról. Egyébként meg tényleg időszerű lenne, ha az emberek felemelnék a seggüket és ráébrednének, hogy életük felől dönteniük kell és nem buksi simire és milliócskára várni Orbán papától.

vajdasagi 2017.08.29. 22:34:39

@Kivlov: Azt mondod, "Ha megtalálnánk (a kivezető utat), az rövid távon irgalmatlanul fájna a magyarok 80-90%-ának... " Ez így lehet, de ha nem találjuk meg, akkor a 21. század végére bekövetkezi a nemzethalál. És nem őrült vagyok, amikor ezt mondom, hanem a többségnél jobban ismerem a 4. ipari forradalom és a mesterséges intelligencia lehetőségeit. Letarol ez sajnos minket a mostani állapotunkban.

laci_52 2017.08.29. 22:52:03

A Momentum egy nagy nulla, egy Fidesz által vezényelt kavarás. Nézzük csak meg, hogy a vezetőjének ki az apja és ki volt a nagyapja, máris rájöhetünk, hogy ez nem egy alulról létrejövő spontán független mozgalom. Remélem, rövidesen eltűnnek a süllyesztőben.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.08.29. 22:58:10

@vajdasagi: Aki nem tud elmenni az országból, aki kénytelen maradni, annak fájni fog a közeljövő. Magyarország lesz Európa rozsdaövezete. Macron is milyen szépen átrepült felettünk. Jelentéktelen gödörré silányodik a magyarok hona. Akinek van piacképes szakmája, vagy többféle tudás birtokosa, beszél nyelveket el tudja hagyni a süllyedő hont. A magyar nemzet megmaradásának kulcsa a kivándorlás az EU-ba. Mert itt a gödörben az agyament elit nem fogja kiengedni a kezéből a koncot. Addig szipolyozza a nemzetet, amíg ki nem nyírja. Sajnos az elit a szörnyecskékhez hasonlóan sokasodik és mindig kullancsként fog csimpaszkodni a nacionalizmusra fogékony "bolond" magyarokra.
Hagyjuk az egészet. Nem túl nagy ország, nem igazán jelentősek a problémái a világ gondjaihoz mérten.
Nincs jobb dolgunk?

Khonsu 2017.08.29. 23:34:55

A Momentumnak sajnos lőttek. Többet vártam tőlük, de tényleg kevesek a feladathoz. Az ellenzék többi része szintén. A NER legyőzéséhez egy ügyesen hangolt alternatívának (ami már nem is hagyományos értelemben vett politikai jellegű képződmény kell legyen, ahogy a NER sem az) és a pszichológiának a lehető legjobb vegyítésére, és az ezekkel való ügyes játékra lenne szükség, ettől pedig messze vannak. Egy sikeres "startup-alapító" zsenire lenne szükség, nem politikusokra (főleg nem tanuló politikusokra). Ilyen nincs a láthatáron, anélkül pedig már vesztett ügy az egész.

Khonsu 2017.08.30. 00:02:58

@legyetek5ó6éú2:

Az a helyzet, hogy azon, ami üzembiztosan le tudná győzni a NER-t, ha kicsit még kalapál a kitalálója, akkor azzal betegre keresheti magát tőlünk nyugatabbra, és nem igazán van, ami arra motiválja, hogy ehelyett hazai pályán, a NER ellenében tegye tönkre az idegeit és pazarolja el a projektjében rejlő potenciált.

Vagyis a NER-t azért nem győzik le, mert akik le akarnák győzni, azoknak nincs mivel, akinek pedig lenne, az nem pazarol erre erőforrást, mert nem térül meg/máshol jobban megtérül neki.

Khonsu 2017.08.30. 00:37:14

@vajdasagi: @Gamma Leonis:

A magyarság egészében már valószínűleg menthetetlen (nincs elég idő a változásokra). A túlélés lehetséges módja egy diaszpóra megszervezése és az új, technológiai alapú világba integrálása. Ott államok később már úgysem lesznek, tehát ez lesz minden nemzet túlélésének egyetlen módja. Esetünkben sajnos az ár, hogy a többiekről kénytelenek leszünk lemondani, mielőtt magukkal rántanak.
Ők (elvándorlás miatt csökkenő létszámmal) még eljátszadoznak itt egy darabig a periférián, aztán jön a négy lovas.

Dr. Smit Pal.... 2017.08.30. 00:43:26

"A Momentum stratégiája megbukott"

Mar ne is haragudj, de keddenkent az orbanrezsim szokott megbukni, nehogy mar a heti bukast is kisajatitsa maganak a liberalis tabor.

Adam Gyenge 2017.08.30. 01:03:17

Örülök, hogy végre valaki kimondta a dolgot, miszerint a Momentum (pontosabban annak teljesen önállóskodó stratégiája) megbukott.
Ha jobban megnézzük, két-három ember volt eddig összesen akik 2010 óta valamilyen fajta új stratégiát tudtak kitalálni Orbán ellen:
1. Schiffer András: ő már kipróbálhatta a dolgot nagyban, de nem igazán vált be, és bele is fáradt.
2. A Juhász Péter-Szigetvéri Viktor tandem: ők és az általuk kitalált Új Pólus koncepció még nem igazán jutott el a nagy tömegekhez, de ma lényegében ez látszik az egyetlen működő útnak az Orbán féle választási törvényben: létrehozni egy Új pártokból álló pártcsoportot (Együtt-LMP-PM-Momentum, esetleg még Kétfarkú), és egy régi pártokból álló pártcsoportot (MSZP-DK). A kettő együtt már elég erős hogy bevonzzon a bizonytalanaktól és a Jobbik annyi szavazót, hogy azzal vége megdönthető Orbán uralma.
Én, és szerintem egyre többen egyre inkább ez utóbbiban bíznak.

Pop40 2017.08.30. 02:50:44

Valóban, a Momentum eléggé leült a népszavazási siker óta. Most hogy ez mennyiben tudható be a pártszervezés kevésbé látványos folyamatának, az kívülről nehezen ítélhető meg.

A mindenkitől való elkülönülést viszont nagy hibának tartom. Ha veszít jövőre az ellenzék, az emiatt lesz, mert minden pár %-os párt fene nagy öntudattal egyedül akar kormányt váltani.

Listán valószínűleg a Momentumra szavazok, de egyéniben kizárt, ablakon kidobott szavazat lenne. Az egyéni megy a helyileg legerősebb ellenzéki jelöltre.

Pop40 2017.08.30. 02:59:32

@nnnnnnnn:

Bolsikám, odáig értem a szöveged, hogy egy magadfajta agyhalott majomnak nem az a hazaárulás, mikor a tolvaj vezéred szétlopja az országot, tönkreveri az oktatást, az eüt, hanem az, ha valaki meg akarja kérdezni a népet bármi olyan témában, amit nem a tolvaj vezéred talált ki.
Ez idáig érthető.

Ami nem érthető, az az, hogy honnan tudnád te, mit gondol egy értelmes magyar ember?

Pop40 2017.08.30. 03:03:24

@meszena:

"A Momentum abban új, hogy elvek már nincsenek is, csak a csupasz hatalomtechnika."

Igen, ez nagyon új.
A fidesznél épp csak 29 éve látjuk ezt.

Pop40 2017.08.30. 03:08:18

@meszena:

"Ha ilyen nincs, akkor jönnek a puszta szlogenek. "

Aha.

Mint pl ezek?

Magyarország jobban teljesít!
A magyar deformok működnek!
Állítsuk meg Brüsszelt!
Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén!

Pop40 2017.08.30. 03:12:20

@zokogjatok:

"Én azért kicsit sajnáltam őket, hogy voltak vagy 200-an, és olyanokat szónokoltak, hogy velük a nép. Olyan kínos és szomorú volt egyszerre."

Pont olyan kínos és szomorú, mint mikor a vajda kétharmadot kap másfél millió majom szavazatával. (Ebből kb 200 ezer kilóra megvett, levélben szavazó határon túli.)
Aztán arról vartyog, hogy mögötte áll " az ország".

Hidvégi Mihály 2017.08.30. 06:09:52

Tisztelt kiábrándult magyar hölgyeim és uraim!

Látom nagyon tudjátok, hogy a Momentumosok kifélék, mifélék, milyen galád terveik vannak, kilökni Orbánt a NER-ből s beülni a helyére meg egyéb marhaságok.

Azért nekem kicsit fáj ez a szájtépés, legszebb jelét adjátok a magyar mentalitásnak, döglődik az én lovam dögöljön hát a másé is, milyen áron, nem baj az. Nem kell itt ugye idő semmire, micsoda szemét társaság ez a Momentum, már idén tavasszal bejelentkezett s még el sem végezte azt a munkát, amit azért szerintünk nagyon el kéne, hogy utána beülhessünk a készbe.

Szóval így, röhög Orbán ismét a markába, amíg ilyen marhákat vezetek, mit nekem Európa, mit nekem Merkel, mit nekem Macron, mit nekem tízparancsolat...egek, egek!

Azért annyit hadd tegyek hozzá, a Momentum lova nem döglődik, nem, növekedik, lassan de biztosan, de ehhez ti is kellenétek szájtépők.

Nuntiulus Noster (törölt) 2017.08.30. 06:37:31

@Hidvégi Mihály: Egyetértek.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.08.30. 06:47:02

Nem volt soha stratégiája, csak a rombolás.
Közügy meg max az hogy a magyaroknak nem kell mégegy szar szdsz

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.08.30. 06:48:37

@Pop40: bizony, még Horn Gyula is fideszes vót! Idióta

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.08.30. 06:49:48

@Adam Gyenge: tehát egy drogosban meg a sleppjében bízol?

Frick László Intézet 2017.08.30. 07:35:35

Mottó: "A mai válság legfőbb oka a szavak eltávolítása eredeti jelentéstartalmuktól."
/Kung Fu Cse és Lányi András/

A "Momentum"-nak nem lehet stratégiája azon egyszerűségből, hogy léte taktikai távú.
A politika a jelentörténelmének elhazudozása, a politikai kommunikáció pedig a politika elhazudozása [igen: a hazudozásról való hazudozás] az agitáció pedig igen primitív reklám-szlogen-szerű hazudozás a politikai kommunikációról (a hazudozás hazudozásának hazudozásaa)

A Momentum az olimpiakúrással jött föl, ez azonban úgy működött, mint egy szappanoperai poén, amiben a szülők csinálják meg a gyerek helyett és túl jól a házifeladatot. Az olimpiabaszásban pedig a sajtómunkásság sziveskedett a Momentum javára. Senki nem vette észre, hogy a Hf-t nem a Momentum, csak a jósajtó jómunkássága csinálta meg.

tehát a momentum maimarketing reklám csinálmány. Minden csak szólam, maga az elitváltás is, hiszen a Momentumosok a HÖK-ösök törökmárk alakú rendjéből valóak, azaz részben zsarolván a rektorokat (mint Török Márk nyilvánosan) részben fű alatt...
ugye a Momentumos jógyerkekek abban cseperedtek fel, hogy a kertiparty-n a Felnőtt Szakállas Pulóveres bácsik a rohatt cigány vidéki kurva anyját szidják A Takony-nak.

Igazából a Momentum célja ugyanis egyáltalán nem az Orbán-váltás.

Az Orbán-váltásnak ugyanis 1 azaz egy sora van, mint az amerikaimogyoró evésnek:
1. Nyisd ki a zacskót.
2.Vedd ki a mogyorót.
3.majd EZEKUTÁN edd meg a mogyorót!.
Az orbánváltás sora:
1. Felsorakozni a valós társadalmi bázissal rendelkező párt mögött -igen, a nullakiterjedésűeknek is!
2. Legyőzni Orbánt.
3. Majd ezután osztozkodni a Társadalmi Bázison .

Most azonban rögtön a 3. ponttal kezdi mindenki .

Ugyanis a valóság az: Senki nem akar itt orbántváltani, de ma már az MSZP-ből sem mindenki. talán a nagyon öreeg Gyurcsány-rajongó nénik meg bácsik.
Maga Gyurcsány főleg nem kíván Orbánt váltani, azt meg főleg nem, hogy az MSZP valaha is még kormányfelelős, tehát számonkérős pozíicióban lehessen.

Az un "ellenzék" célja az, hogy nyerjenek ugyan Orbánék, de alig-alig épphogycsaak.
A mellékcél ehhez minél több választót eltántorítaani a választástól.
majd a Sötét Tömeget mindenki odamagyarázza, ahová akarja.
A sponzoroknak jó lesz hivatkozni a Viktátorra.
meglesznek a megélhetésipolitikusi helyek

Ugyanis a sponzor arra fizeti a nullakiterjedésű "pártokat" hogy a 2018-as választásokat fostos recskás bojózatba fullasszák.
Jut ám a fostból meg recskából még majd Botka Lászlónak is.

Ezért szeretne Gyurcsány is, meg a Momentum is a recskáztató cső boldogabbik végén lenni, markolni és veretni a recskát.

Erről szól a Momentum. Ennyi momentum. Összesen & csakcsupán.

A protesztszavazatok nem orbán ellen kellenek igazán, hanem inkább a használhatatlan szanaszéjjelszórásba. És ehhez kell a Momentum és ezért fog még osztódni is a Momentum, hogy a széjjel még annálisszéjelebb mehessen.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2017.08.30. 07:55:10

Engem a Momentum:
- Semmibe vett, pedig az aktivistája voltam
- Az egyik vezetőségi tagja nyilvánosan rágalmazott és becsmérelt, kértem helyreigazítást, nem tették meg
- Folyamatosan zaklat email-ben, a személyes adataimmal többszöri kérésem ellenére is visszaél, azt jogtalanul tárolja

Hát ez a Momentum. Ugyan olyan undorító senkik, mint a FIDESZ csak mini kivitelben. Addig kell őket kiirtani a politikából, amíg lehet, különben 20 év múlva vissza fogjuk sírni a FIDESZ-t....

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.08.30. 08:14:31

@Gamma Leonis: Magyarország EU legnormálisabb országa lassan, a hisztérikus migráncsszopó macron meg merkel bandájához nyugodtan vándorolj ki, nem fogsz hiányozni

DrGehaeuse 2017.08.30. 08:15:52

@Hidvégi Mihály: Minden tiszteletem ellenére de megszólíttatásom okán vissza kell utasítsam vádjait kedves Mihály.
Semmit sem szeretnék jobban, mint egy olyan tisztakezű és az ország sorsát szívén viselő, jó kormányzás reményét magában hordozó ütőképes választási alternatívát, amelyet támogatni tudnék. Ezeknek a feltételeimnek a momentum nem felel meg.
Hozzászólásaimban a momentummal kapcsolatos véleményemet és azon következtetéseimet fejtem ki amiket az illető társaság megjelenésének és akcióinak gyanús körülményei és az illető párt vezetőinek ismert kapcsolatrendszere és rokonsági beágyazottsága alapján vonok le.
Mivel szerintem a NER nem a jelenlegi kormányzati hatalom terméke, hanem fordítva - a NER a jelenlegi kormányzati hatalommal teljesült ki, tehát a 2010 előtti kormányzati hatalom résztvevői is részesei annak a magánhatalmi érdekhálózatnak amelynek fő reprezentánsai a legnagyobb oligarchák. Orv-bán 2010 csak nevet adott a rendszernek amikor meghirdette a NER-t. Ezt megkérdőjelező bizonyíték hiányában joggal állítom, hogy minden parlamenti párt (talán az LMP és a jobbik kivételével) és a 2010 előttiek is részesei a NER-nek.
Mivel a momentum személyi beágyazottsága abba az elitbe amely felelős a NER kiteljesedéséért és totális utalmáért, nem feltételezhető róla, hogy a NER lebontása és felszámolása lenne a célja.

csobi2011 2017.08.30. 08:16:43

Én csak azt nem értem, hogy ki az aki egyáltalán bizott a Momentumban. Rendben, találtak egy témát, amit jól meglovagoltak. De akik aláírták az olimpia ellenes íveket, azok mért lennének az ő szavazóik. Csak az LMP több tízezer szavazatot gyűjtött helyettük, valamint később beszállt a dologba az MSZP és sok egyéb szervezet. Tökéletesen lehetett látni tavasszal, hogy több ezer unatkozó egyetemista bulizik, a villamos síneken ülve sörözik és zenét hallgat (gondolom volt engedélyük megbénítani a fővárost). Amint eljött a nyár az egyetemisták hazamentek, vagy fesztiváloztak és a forradalmi hangulat megszűnt. A Kövér Laca nem mondott hülyeséget, amikor forró őszről beszélt. Visszajönnek az egyetemisták, és szeptembertől ismét néhány ezer ember fog "bulizni" az utcákon. De mért hiszi bárki is, hogy ez társadalmi elégedetlenség? Néhány hülye egyetemista nem tudja mit csináljon jó dolgában. Számtalan embernek inkább visszataszító ez a jelenség mint hogy szimpatikus legyen.
Továbbá amikor a Momentum mozgalom zászlót bontott és a fő program pontjai között a melegek házasságának engedélyezését hangoztatta, egyből lehúzta magát a vécén a szavazók 80 %-ánál. És nem azért mert ez ördögtől való, egyszerűen csak a többség számára nem ez a legnagyobb megoldandó probléma. Próbáld elmagyarázni a vidéki nyugdíjas mamának templomból hazafelé jövet, hogy az ország legnagyobb megoldandó problémája a buzik házasodása.

Kivlov 2017.08.30. 08:20:42

@vajdasagi:
Ez egyértelmű.
Ezzel a hozzáállással nem lehet más a vége.

Ettől függetlenül, ha megcsinálná bármelyik párt is, azt, amit kell, azt hetek múlva elűzni az ingyenélők és az elmebeteg ellenzékiek tömege.

DrGehaeuse 2017.08.30. 08:28:04

@Kivlov: Naná, ha hagyja magát.

Kivlov 2017.08.30. 08:35:52

@DrGehaeuse:
Szerintem sajnos nem az a kérdés, hogy hagyná-e magát.
Elsöpörné a nép...

DrGehaeuse 2017.08.30. 08:36:23

@Tomi from Space: Üdv a klubban. Engem 27 évvel ezelőtt vett semmibe az MDF helyi alapszerve, amikor az ejtőernyős téglák a nyugdíjas passzivista tagok megtévesztése után leváltották a helyi elnököt aki győztes kampányt vitt végbe kidolgozva a belét is 9-10 (zömében fiatalabb) tagtársunkkal együtt.

2017.08.30. 09:29:45

@DrGehaeuse:
úgy van, tökéletesen egyetértek és ezzel is akartam folytatni a hozzászólásomat, hogy a ner rettenetes ereje pont abban van, hogy az a tehetetlen tömeg (vagy merev test:D)izzadta ki magából, amelyik - bár előszeretettel és sokat szidta az úgynevezett rendszerváltó pártokat a rendszerváltás után, hogy ellopták a rendszerváltást, de pontosan ez a tömeg, a kádári konszolidáltak sokasága örökítették át és védik körömszakadtáig életfelfogásukat és életformájukat szinte változás nélkül.
akik a konszolidáció kedvezményezettei annyiban voltak, hogy noha a politikán kívül lehettek és ezt ráadásul valamiféle hazafias érdemnek fogták fel a rendszerváltás után, pedig nem az volt, sőt többnyire rendre elárulták azokat akik viszont a kádári politikával szemben bármivel próbálkoztak.
számtalan előnyhöz jutottak a kimúlt rendszer végén és ezek az előnyeik tkp megmaradtak mostanáig.
ez egy hatalmasnak bizonyult erő és mindent meg fognak tenni ezután is a "veszekedős" ellenzéki pártokkal szemben amit ner ösztönük és most már új vezérük diktál.

kabel 2017.08.30. 09:31:08

mai állapot szerint a versenyzők:

MSZP, Botka - MSZP-én belül győzött, másra/többre valszeg nem futja

Fidesz, Orbán - országrontó-bontó

DK, Gyurcsány - minél tovább marad, annál többet árt

Jobbik, Vona - no komment

LMP, Hadházy és Szél Bernadett - ki a vezető, miért nincs jobb/több média?

Párbeszéd, Karácsony - korrekt, de miért ebben a pártban?

Együtt, Juhász Péter - korrekt outsider

Momentum, Fekete-Győr - nincs program, rossz irányzatú/érzetű arrogancia

Közös Ország, Gulyás Márton - Reagan is színész volt de itt kevés (lehet) a karizma/kaliber

Karácsony mellett Juhász tűnik jónak, miért nem csinálnak ketten egy új pártot? Policy alapon, egészségügy, oktatás, euró, közlekedés, vmi mindenki számára látható/érzékelhető kampánnyal?!

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.08.30. 09:59:10

@Khonsu: Igen. Pont ilyesmire gondoltam. A kultúránk nyelvi, zenei, képi emlékeit digitálisan bőven el lehet tárolni és a világ számára megismerhetővé tenni. Lehetne egy virtuális hon a kinti magyaroknak. Bár lehet, hogy hamarosan én is a határ másik felén leszek és nem belföldön. A NER és elitünk pedig csak játsszon gyapotbárókat a 21. században. Igazi bocskoros senkiháziak lesznek a század közepére, és micsoda zsellér nép fog hajbókolni nekik!

2017.08.30. 10:12:20

@Gamma Leonis:
annyi pénzből és annyi (önkéntes) odaadással, szorgalommal, ami ehhez a "virtuális hon"-hoz kell, már igazán lehetne csinálni egyet valódit a kárpát medencén belül is.

ja! hogy rizikós?
és különben is már annyiszor nem sikerült(tkp soha)

különben is, ha megnézzük a virtuális világot, hogy mennyi és milyen minőségű magyar tartalom van benne, vagy magyar szempontból - 21.sz.-i szempontból releváns nem magyar, de magyaroknak is, magyarul is, hát akkor lassan felejtsük el az egészet.

a virtuális, meg a kárpátoki magyar hazát is

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2017.08.30. 11:01:49

Erős Nolimpia kampány kezdés, semmilyen folytatás. Pedig sokak együttérzését, támogatását megszerezték. Csak aztán nyár elején kifulladt a sztori, meg a sajtó is elkezdte őket attakolni (index is), onnantól kezdve a narratíva elromlott, mostanra átfordult az "ezek sem csinálnak semmit"-be. Én már csak abban bízok, hogy jövőre nem a relatív értelmesnek mondható kispártoktól viszik majd el a szavazókat.

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2017.08.30. 11:09:17

@Megyko: Mielőtt félreértés lenne: nem a sajtó a hibás a helyzetért, a momentum a nolimpia után ugyanabba a légüres térbe került, amiben már így is vannak elegen.
Egyébként szerintem Fekete-Győr kora is hátráltató tényező. Túl fiatal. Ez sem a párt arculatának, sem az ő tapasztaltságának nem kedvez. Szimpátiaméréseken nem tudom hogy áll, de biztos nem túl jól. Nem elég szimpatikus. Ez sajnos ilyen. Nem személyeskedni akarok, de nemzetközi példák is bizonyítják, hogy XXI. század, meg felvilágosult világ ide-oda, ha nem is tudatosítjuk állandóan, de ez nagyon fontos. Erre az arrogáns nyilatkozatok csak rátesznek egy lapáttal. De ez is csak egy tényező, ezer oka van, hogy most épp nem erősek. Csak ha már kiemelte a szerző FGY-t, akkor gondoltam megemlítem. Egyébként még az is lehet, hogy tavasszal elérnek valamit - csak mit, ugye.

Frick László Intézet 2017.08.30. 11:10:34

@Megyko: Az erős kampányon a Momentum csak afféle cimke volt, mint a sorosozás!-on a szegény öreg 87 éves bácsi neve. Az "Erős Kampány"-t az orbánygűlöletbe megveszekedett magyar élsajtómunkásság nyomatta. A "Momentum" csak afféle jópofik, ahogy ezt a manCs címlapján állandó címlaplányként bájolgó fekete-győr cukipofikája is igézi :D

DrGehaeuse 2017.08.30. 11:21:03

@kabel: Gulyás Marci egy rendkívül tehetséges speaker, agitátor és viszonylag jó szervező. Sajnos nem bír felülemelkedni a "körúton belüli" és a "romkocsmatöltelék" értelmiségi paradigmán. A Közös Ország mozgalommal is az a gond, hogy azt hiszi: csupán egy igazságosabb választási rendszer megoldaná az orv-bán rezsim leválthatatlanságának problémáját. Ab start tudja, hogy a fityisz nem fog belemenni a választási törvény ellenzék (& parlamenten kívüli pártok) számára kedvező módosításába. Akkor meg miért nem kezdi azzal amit végül kénytelen lesz meglépni: polgári engedetlenségi mozgalmat hírdetni a rezsim ellen.

Ki kellene mondani, hogy az Alaptörvényt alkotmányellenes módon a választókat megtévesztve alkották meg.

Elvontak több ösi alkotmányos jogot:
1. Az ellenállási jogot és kötelességet (ami 1222 óta a magyar alkotmányos hagyomány része) kiherélték és az alaptörvény következő mondatával blokkolták:
- 1989-2011 Alkotmány:
(3) Senkinek a tevékenysége sem irányulhat a hatalom
erőszakos megszerzésére vagy gyakorlására,
illetőleg kizárólagos birtoklására. Az ilyen törekvé-
sekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és
egyben köteles fellépni.
- 2012 - Alaptörvény:
(2) Senkinek a tevékenysége nem irányulhat a hatalom erõszakos megszerzésére vagy gyakorlására, illetve kizárólagos
birtoklására. Az ilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és köteles fellépni.
(3) Az Alaptörvény és a jogszabályok érvényre juttatása érdekében kényszer alkalmazására az állam jogosult.
Tehát az ellenállás joga kimerül a békés tüntetés jogában. Törvény hiányában senki sem tudhatja mi minősül törvényes útnak. A kényszer (értsük pl. forgalom akadályozása rendőrségi engedély nélkül, esküszegő hazaáruló kizárólagos hatalombitorló miniszterelnök megruházása "fa testápoló" alkalmazásával stb.) alkalmazását kizárólag az államnak engedi meg (!!!), tehát az állam (?) kizárólagos joga kényszert alkalmazni a hatalom kizárólagos birtoklását éppen elkövetőkkel szemben.

2. 1989 előtt nem volt az alkotmányban semmilyen jogalap az emberi jogok korlátozására vagy mesterséges jogi személyre való kiterjesztésre. 2012 óta az alaptörvény mindkettőt deklarálja:
SZABADSÁG ÉS FELELÕSSÉG
I. cikk
(1) AZ EMBER sérthetetlen és elidegeníthetetlen alapvetõ jogait tiszteletben kell tartani. Védelmük az állam elsõrendû
kötelezettsége.
(2) Magyarország elismeri az ember alapvetõ egyéni és közösségi jogait.
(3) Az alapvetõ jogokra és kötelezettségekre vonatkozó szabályokat törvény állapítja meg. Alapvetõ jog más alapvetõ jog
érvényesülése vagy valamely alkotmányos érték védelme érdekében, a feltétlenül szükséges mértékben, az elérni
kívánt céllal arányosan, az alapvetõ jog lényeges tartalmának tiszteletben tartásával korlátozható.
(4) A törvény alapján létrehozott jogalanyok számára is biztosítottak azok az alapvetõ jogok, valamint õket is terhelik azok
a kötelezettségek, amelyek természetüknél fogva nem csak az emberre vonatkoznak.
(?)

Sorolhatnám még a szociális jogok kiherélését. Az állam immár nem kötelezett bizonyos szociális funkciókra csak "törekszik" azokra (?)
Tovább korlátozták a népszavazás szerepét (a nép közvetlen hatalomgyakorlása immár szinte lehetetlen). Tilos a népszavazás immár a "c) az országgyûlési képviselõk, a helyi önkormányzati képviselõk és polgármesterek, valamint az európai parlamenti
képviselõk választásáról szóló törvények tartalmáról;" Az OVB packázásai és a "kopaszos" akciók 1989-2011 között alkotmányellenesek lettek volna, ma már az alaptörvény alapján nem lehet hathatósan védekezni ellenük.

stb.

Frick László Intézet 2017.08.30. 11:22:32

@HaFr: Egy tanulság-gyűjtő füzet első szennylapjára az alábbi mottót javaslom:

"Az érzelmek a politikában, úgy, mint a sakkban és ökölvívásban, csakis vesztésbe vihetnek."

A gyűlölség pedig nem más, mint egy fő érzelem.
A maimarketingben egyébként a gyűlöletkeltés és uszítás Dr Josef Goebbels, a műfaj megújítója óta töretlen. ma már munkahelyyi csapaépítő trénineken rutin.
Kedvenc képem az Auchan és a TESCO összekovácsolása:
1. Felsorolják az ellenfél bűneit: a lejárt szavidejű előre, a romlott áru bekeverése, az akciósok eldugása legalsópolc legbelsejébe, stb.
2. Összekovácsolás után : ki-ki ereggyen munkára, föl: a lejárt szavidejű előre, a romlott áru bekeverése, az akciósok eldugása legalsópolc legbelsejébe, stb.

A legtöbb politikai jótanulságot mindössze Gyurcsány Ferenc élete- és munkássága tanulmányozásával lehet gyűjteni, kb onnan, hogy miért is pakolászta kifelé a KISZ a tagságát a szervezetből 1985-87 körül. Egy kari KISZ alapszervbe vagy be sem engedték már a diákokat, vagy szó nélkül kitették őket.

Ferenc zsenialitásának egyik legpompásabb bizonyítéka az, hogy úgy tud lenni az Orbánváltás Fénye, hogy igazából pont Orbán megmaradásában érdekelt. Hiszen amíg Orbán van, senki nem lesz a józan eszén annyira, hogy őt felismerje.

Ferenc szétkúrta az MSZP-t és még mindig az MSZP bázis zöme imádja az ő cigányverő Ferikéjüket.

Miközben 2006-ban, a 2. fordulóban az MSZP (indexiánus sajtónyelven:) Vidéki Téeszelnök tagozata nyerte meg a választásokat és nem a sajtómunkásság és legkevésbé sem Gyurcsány. [-> "Köszönjük, hogy legyőzted nekünk a cigányt" /DJ Arató / ]

És még egy: Szily László-nak , néha majdnem már liberális újságírónak van egy pompás dolgozata, ami Gyurcsány egyik kedvelt olvasmánya, többet nézegette már, mint egy hollywood-i színésznéni a 70 évvel ezelőtti dal- és táncbetétjeit.

Szily írásának címe:
Ágybavizelő Ferenc, a Nemzet Színésze...

Maga Ferenc rendelte meg ezt az írást, mert akkor Feri érdeke az volt, hogy úgy nézzen ki, mintha távozna a magyar politikából :D

Köszönöm a figyelmet !

Frick László Intézet 2017.08.30. 11:24:51

@csobi2011: A gyűlölet vakító egy érzelem tud ám lenni! A szerelem enzimje, a feniletilamin valósággal átszerkeszti a szerelmes fejében a szerelme képét, hát nyilván, akik már belefeketednek agyilag az orbángyűlöletbe, Fekete-Győr-t valóságos japán Love Doll-nak látják.

2017.08.30. 11:31:29

@Frick László Intézet:
'tez elég paradox egy kijelentés egy Orbán lovertől :D
(mit lover, worshipper)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.08.30. 11:35:23

@kabel: nagyvonalúan kihagytad egy no commenttel a második legnagyobbat, a jobbikot, aki az egész libsi csürhét lemossa majd.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.30. 11:43:15

@DrGehaeuse:

"A kényszer alkalmazását kizárólag az államnak engedi meg (!!!)"

Nem egészen értem, hogy ez miért akkora meglepetés: az állam definíciója maga az, hogy az a szervezet, amely egy adott terület fölött az erőszakmonopóliumot birtokolja.

Ami pedig a hatalom erőszakos megszerzését illeti: az USA-ban ez nem az alkotmányban (vagy alkotmánykiegészítésként) van szabályozva, hanem az ún. Smith-törvényben:

18 U.S. Code § 2385 - Advocating overthrow of Government

Whoever knowingly or willfully advocates, abets, advises, or teaches the duty, necessity, desirability, or propriety of overthrowing or destroying the government of the United States or the government of any State, Territory, District or Possession thereof, or the government of any political subdivision therein, by force or violence, or by the assassination of any officer of any such government; or

Whoever, with intent to cause the overthrow or destruction of any such government, prints, publishes, edits, issues, circulates, sells, distributes, or publicly displays any written or printed matter advocating, advising, or teaching the duty, necessity, desirability, or propriety of overthrowing or destroying any government in the United States by force or violence, or attempts to do so; or

Whoever organizes or helps or attempts to organize any society, group, or assembly of persons who teach, advocate, or encourage the overthrow or destruction of any such government by force or violence; or becomes or is a member of, or affiliates with, any such society, group, or assembly of persons, knowing the purposes thereof—

Shall be fined under this title or imprisoned not more than twenty years, or both, and shall be ineligible for employment by the United States or any department or agency thereof, for the five years next following his conviction.

If two or more persons conspire to commit any offense named in this section, each shall be fined under this title or imprisoned not more than twenty years, or both, and shall be ineligible for employment by the United States or any department or agency thereof, for the five years next following his conviction.

As used in this section, the terms “organizes” and “organize”, with respect to any society, group, or assembly of persons, include the recruiting of new members, the forming of new units, and the regrouping or expansion of existing clubs, classes, and other units of such society, group, or assembly of persons.

Vagyis az USA-ban, ami egy forradalom (a hatalom erőszakkal történő megragadása) eredményeként jött létre és a szólásszabadságot az első alkotmánykiegészítésben biztosítja a polgárainak, akár 20 év is járhat annak, aki csak _beszél_ arról, hogy erőszakkal meg kellene dönteni a rendszert, ti. hogy forradalmat kellene csinálni.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.08.30. 11:56:00

@Pop40: Hiába fogtak össze 2014-ben, akkor is alaposan meg lettek szopatva. A "Kormányváltás" nevű baloldali közös lista (Mszp, Dk, Együtt, Pm, stb.) Majd 1 millióval kapott kevesebb szavazatot , mint a Fidesz-Kdnp közös lista..És akkor még menekültválság sem volt.

GyMasa 2017.08.30. 12:19:05

@Moin Moin:
...mindenek előtt az, hogy fogalma sincs arról, mi is lene a feladat...
Ami nagyon jol latszik abbol, hogy alkalmasnak tartjak magukat jelenleg is, hogy letrehozzanak egy kormanyt, mar jovore.

meszena 2017.08.30. 12:23:04

@Pop40: Nem a palkátokon megjelenő üzenetekről volt szó, azoknak egyszerűnek kell lenni. Ebben a legegyszerűbb az mszp valamelyik kampányában ez volt: Igen!
A beszéd azonban más műfaj.

meszena 2017.08.30. 12:27:28

@morph on deer: A fidesz is profin használja a hatalomtechnikai eszközöket, de és számokra is prioritást jelentnek (másként rég megbuktak volna).
Csakhogy a momentumnál nem látok többet.
Azért a jelentősebb pártoknál van valami üzenet is.
Az nem számít üzenetnek, ha azt találjuk, ki, hogy úgy győzzük le Orbánt, hogy kizárjuk a választásból :)
Ezt a problémát érzékelhette a poszter a beszédekben...

meszena 2017.08.30. 12:31:51

@DrGehaeuse: "Ab start tudja, hogy a fityisz nem fog belemenni a választási törvény ellenzék (& parlamenten kívüli pártok) számára kedvező módosításába. Akkor meg miért nem kezdi azzal amit végül kénytelen lesz meglépni: polgári engedetlenségi mozgalmat hírdetni a rezsim ellen."

Azért mert a fő (valódi) cél a médiafigyelem fenntartása. A másik kettő (választási törvény módosítás és polgári engedetlenség kilátásba helyezése) csak egy eszköz.

kabel 2017.08.30. 12:31:58

@DrGehaeuse:
egyetértek ezzel, abszolút.
köszi a jogi részét, részleteit illetően nem vagyok kompetens az egészét viszont nem nehéz látni: keretet ad a state capture-nek.

Karácsony + Juhász ez egyetlen normális (és nyomokban realitást tartalmazó) alternatíva.

kabel 2017.08.30. 12:33:33

@enpera:
igen, akik nem határolódnak el (egyértelműen) az elnyomó ideológiáktól ott nem szabad/kell/lehet kommentálni

DrGehaeuse 2017.08.30. 12:36:21

@neoteny: Node nekünk ez az alaptörvénybe van írva (pótlólag !) immár.
Tisztességesebb lett volna simán törölni az ellenállási jog halvány emlékeként a 2011 előtti Alkotmányban még ott díszelgő 1. § (3) bekezdést. Ehelyett simán benthagyták egy szó változtatásával (illetőleg helyett illetve) és hozzátoldottak egy negligáló bekezdést.

Nem merték simán leköpni közel 800 év alkotmányos hagyományát, ehelyett köptek egy nagyot a levegőbe függőlegesen felfelé és alátolták az alkotmányos elvet.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.30. 13:03:16

@DrGehaeuse:

Utánanéztem a dolognak, és ezt találtam:

XXXI. cikkely

2 §. Hogyha pedig mi e mostani rendelésünk ellen cselekedendünk, vagy valaki a jövendő királyok közül valamikor ellene akarna járni, ezen levelünknek erejével, anélkül, hogy valami hitlenség gyalázatjában essenek, mind a püspökök, mind más jobbágyok és az ország nemesei mindnyájan és egyenként is a mostaniak és jövendők és maradékok nekünk és utánunk való királyaiknak szabadon ellenünk állhassanak és ellenünk mondhassanak örökké.

Ez tulajdonképpen a jogállam koncepciójának korabeli változata volt: azt mondta ki, hogy az olyan királynak álhassanak ellent a nemesek (és püspökök és királyi tisztviselők [a jobbágy akkori jelentése]), amely király megszegi az Aranybullában vállalt kötelezettségeit.

A modern Alkotmány (vagy új nevén Alaptörvény) viszont elsősorban nem arról szól, hogy az államhatalomnak (illetve annak mindenkori manifesztációjának, a kormányzatnak) milyen szabályokat kell betartania a kormányzottakkal szemben. Így hát nem sok értelme lenne az ellenállási jog kodifikálásának: ugyanis ahhoz azt is (alap)törvénynek kellene kimondania, hogy mik azok, amiket az államhatalom _nem tehet meg_ a polgáraival.

DrGehaeuse 2017.08.30. 13:12:35

@Bánegressy: " a ner rettenetes ereje pont abban van, hogy az a tehetetlen tömeg (vagy merev test:D)izzadta ki magából, ... a kádári konszolidáltak sokasága ... "

A NER-ben egyesült urak érdekhálózatát nem a "kádári konszolidáltak sokasága" "izzadta ki magából". Ez a "tehetetlen tömeg" csak szavazóbázis, hivatkozási alap és a NER fennmaradásának záloga (még vagy 15-20 évig amig ki nem hal az 1956 előtt született lakosság zöme de egyre csökkenő mértékben).

A NER tulajdonképpen a 89 előtti hálózatok vázára mint letisztított kötőszövetre épült rá mint új sejttenyészet. Valahogy így pótolják a károsodott májat a modern orvostudományban ha nincs donor. A kialakuló új szövetállományban a kötőszövet aztán felszívódik szint nyom nélkül.

A 89 előtti NER (kádárista hálózat) a társadalomban mint idegen test élősködőként, de a gazdatestet intenzív anyagcserére serkentő stimulátorként működött, a (renszerváltás nevű trükk során) megtisztított vázra ráépült új NER ugyanígy idegen test, de most már hatékonyabb szinbiózisban élő élősködő. Egyelőre még nem ismerte fel, hogy nem kellene a gazdatest erőforrásait az életképtelenség határáig kiszívni. Orv-bán már valamit sejt, de még midíg fél a kilökéstől ezért tovább gyengíti a gazdatest immunrendszerét ezzel a gyűlöletalapú függetlenségi etnonacionalizmussal, viszont elhanyagolja a serkentő stimuláló funkciót. Ebből elöbb-utóbb nagy betegség lesz. Ez magas lázzal és a maradék immunrendszer totális felpörgésével járhat. Minden azon múlik, ki meddig hajlandó elmenni, és mit hajlandó belátni.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.08.30. 13:12:36

@meszena: Amelyik kormány hatalmon van (marad) az általában profin "használja a hatalomtechnikai eszközöket". Evidencia..

DrGehaeuse 2017.08.30. 13:21:16

@neoteny: Nem teheti meg (mármint a kormányzat) hogy a hatalom kizárólagos birtoklására törjön!
Ennek tartalma nincs kifejtve, de nagyjából arról van szó, hogy a hatalmi ágak szétválasztásának elvét megsértő vagy a népképviselet elvét sárba tipró kormányzati hatalom kimeríti ezt a feltételt, tehát a hatalom kizárólagos birtoklására tör.

2017.08.30. 13:52:34

@neoteny:
ez azt jelentette, hogy a királynak az ország felett nincs teljhatalma. az udvar akarat mit se ér akkkor ha a nemesség, a püspökök nem hajtjék végre a megyében és a jobbágyok a járásban. és ezt úgy magyarázták, hogy nem a király, hanem a korona uralkodik.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.30. 13:54:57

@DrGehaeuse:

"Ennek tartalma nincs kifejtve"

Hát ez az: az Aranybullában (legalább is jobban) ki volt fejtve..

"nagyjából arról van szó"

Az USA alkotmányában (többek között) ez áll:

The Congress shall have Power To lay and collect Taxes, Duties, Imposts and Excises, to pay the Debts and provide for the common Defence and general Welfare of the United States; but all Duties, Imposts and Excises shall be uniform throughout the United States;

Nomármost annak a két szónak, hogy "general Welfare", hatalmas jelentősége van; és éppen azért, mert erősen vitatott, hogy _pontosan_ "miről van szó". Ez a probléma az alkotmányokkal (ti. alaptörvényekkel): hogy természetes nyelveken kerülnek megfogalmazásra, és az olyan szövegek mindig interpretáció kérdései, ti. hogy pontosan "miről szólnak".

Pop40 2017.08.30. 14:00:07

@enpera:
Szerinted a fidesz megszűnt létezni, mikor Gyula volt kormányon, idióta?

Pop40 2017.08.30. 14:04:15

@a nemzet fogatlan provokátora:

Az akkor volt, most meg 2018 lesz.

Amúgy akkor igencsak elcseszték, pl a Fodor-féle egyszemélyes pártokkal kár volt bohóckodni, plusz az egészet súlyosbította Mesterházy szerencsétlenkedése.

Pop40 2017.08.30. 14:06:01

@meszena:

Ez igaz. Beszélni viszont igazán jelenleg senki nem tud az országban.
Az ellenzéknek érzéke nincs hozzá, Vityának meg témája.

DrGehaeuse 2017.08.30. 14:22:57

@neoteny: Ok! De a hatalom "kizárólagos biroklása" tilalma nem annyira nehezen megfogható mint a "general Welfare". Ez konkrétan a diktatúra kiépítés tilalmát jelenti. A 89-es Alkotmányba szerintem a kádárista diktatúra visszatérésétől való félelem miatt került bele az ellenállási jog suta megfogalmazása. Ki gondolata volna, hogy az akkor még legdemokratikusabbnak látszó radikálisan diktatúra ellenes orv-bán lesz az aki elkezd majd egy - a kádárinál ravaszabb - egyeduralom kiépítésébe.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.30. 14:42:22

@DrGehaeuse:

"Ez konkrétan a diktatúra kiépítés tilalmát jelenti."

Csak épp' az, ami az egyik számára diktatúra, az a másik számára a nemzet felemelkedéséhez szükséges törvényes rend következetes fenntartása.

Ugye ezt a problémát fogalmazta meg James Madison híressé vált írásában:

If angels were to govern men, neither external nor internal controls on government would be necessary. In framing a government which is to be administered by men over men, the great difficulty lies in this: you must first enable the government to control the governed; and in the next place oblige it to control itself.

Vagy ahogy Juvenalis megfogalmazta a kérdést lassan 2000 éve: Quis custodiet ipsos custodes? Ki őrködik az őrök felett?

Ha a nép átruházza a hatalmát a képviselőire, ki dönti el azt, hogy _mennyi_ hatalmat ruházott át? A hatalom birtokosai, a népképviselők, eléggé érthető módon amellett fognak érvelni, hogy minél több hatalom átruházásra került. És mivel egy alkotmánynak (alaptörvénynek) kellene a hatalom átruházásának mértékét minél pontosabban meghatároznia, eléggé nyilvánvaló, hogy miért nem szerencsés az, amikor a népképviselők fogalmazzák meg az alkotmányt (alaptörvényt). És amikor még népszavazásra sem hajlandóak bocsátani az (új) alkotmányt/alaptörvényt, bizony erősen kilóg a lóláb.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.08.30. 23:06:03

@Pop40: Most sokkal kedvezőbb helyzetben van a Fidesz, hisz a menekültválság kiváló kampánytéma, amelyhez Brüsszel idióta módon aszisztál..
Botkának igaza van abban, hogy nincs értelme közösködni, és bevinni a hátukon a parlamentbe mindenféle kis bolha pártocskákat..

a nemzet fogatlan provokátora 2017.08.30. 23:14:42

@DrGehaeuse: Amíg van szabad sajtó, és 4 évente választás, addig botorság a "diktatúra kiépítéséről" beszélni.
RTL, Index, 444, 168 óra, Magyar Nemzet, Hír TV, Népszava, HVG, Klub Rádió,
Én nem úgy látom, hogy ne jelenhetnének meg a kormányt bíráló vélemények.
Valamint nálunk az sem fordulhatna elő, hogy az országos sajtótermékek napokon keresztül kollektíven kussolnak egy tömeges szexuális zaklatási esetről.

Pop40 2017.08.31. 02:00:53

@a nemzet fogatlan provokátora:

Ezzel csak annyi a gond, hogy önmagukban nyilván nem nyernek a szocik, Botkának pedig nem lesz több esélye.
Márpedig azzal, amilyen stílusban beszélt az új, kis pártokkal (kb mindenkivel az lmp-n kívül) nagyjából elérte, hogy a szoci törzsbázison kívül más balos ne nagyon akarjon rá szavazni.

Pop40 2017.08.31. 02:01:59

@a nemzet fogatlan provokátora:

A migránsügyet illetően viszont egyetértünk.

Frick László Intézet 2017.08.31. 05:18:36

@Bánegressy: Tényleg, Ojrópa legmókásabbai vagytok, ti magyarok! A túlzásbaesés, a nagy, a ráígérő, a minélerősebb szavak mámorában oda se figyeltek, mekkorát tóóódítotok a valóságon. Ugyyanis, ha én OrbánSzerelmes lennék, akkor Orbánnak csak rajongója 6.666.666 , valamint simáncsak előre megfontolt szándékból és aljas indokkal még híve egymillió.

Ti, magyarok, sose gondolkodtok, mielőtt beszéltek. Te, szerintem, még azután sem vagy képes már.

Egyébként e Világ [Univerzum] paradoxonokon függ. Önellentmondás nélkül semmi sem áll meg. Paradoxonok nélkül le, fől, szét össze és visszahullana minden.

Ott lent, a 2D Síkbolygón [Bővebben erről Romhányi József költő és filozófus Mézga Aladár különös kalandjai c. főművében olvashatnál, a tudnál, de szerencsédre megvan rajzfilmen :D ] Síkbolygón, mivel egyre butábbak vagytok, gondolkodás vagy érvelés, vita vagy elmélkedés helyett mindössze önellentmondáskutatással foglalkoztok, pl ha 100 állításból sikerül egy szerintetek vagy az épp aktuális tudásotok szerint "téveset" kiböknötök, söpritek lefelé a további 999 állítást is.

A NégyDimenziós valóságtól útálkoztok, de még pénzt is fizettek 3D mozira :D

Tényleg nem tudok mást javallni nektek, szar ez az ország nektek, eredjetek szépen, ott van Märchen- vagy Wonderland, a nektek való élet, agyatokra ment már ez a sok disznó és csirkehús a marhahússal, ezek a kilós-ötkilós búzakenyerek - itt az ideje, hogy Londonország fényét emelje egy ilyen kivételes szellemiség, mint tiéd -a fagyasztottkaján való élet ugyanis élesíti az elmét, szemben pl a büdös és kövér disznóhúsokkal.

Frick László Intézet 2017.08.31. 05:38:04

@Pop40: Botkától csak azt a fogaggyistent kapják a nullakiterjedésű megélhetésipolitikai, mob- és netokrata trükkpártocskák, amilyen az aggyonistenük volt. Mint politikabuzit, engem legalábbis elképeszt az, hogy mindössze 4 év távlatában nem látják már be, hogy az MSZP másfélmilliós társadalmi bázisa 40-plusszos öregekből áll, akik ráadásul fogékony fiatal korukban még kötelezően tanultak politikát: egy 8 osztályt végzett 55 éves nyájajuhász egy 1996-ban a közgázon politológus diplomát SZERZETT-re hat kanyart ver rá politikai ismeretekből.

Tehát nagyon furcsa lenne, ha Gyurcsány rajongóin kívül, legyenek azok 300000-en, más esetleg hajlandó lenne átszavazni az MSZP-ból. Az MSZP bázis a következőt teszi: vagy elmegy szavazni a Büdös Rojadék Vidéki (és szeretnk KÜLÖNÖS hangsúlyt a VIDÉKI-re, utalva erre a várható Fényes Budapesti Győőőőzelemre) CIGÁNY ellen vagy otthon marad.
Ami otthontartás egyébként a mob-pártocskák fő feladata: ezért fizeti őket a sponzor, hogy elundorítsák a szavazástól az embereket.

Igasságos Zseniális Ferenc sajtosztó Lyókaként 2014-ben még sziveskedt a megélhetési politikusokat bevinni a arlamentbe, még Fodoly Gábolykát is, aki mindenidők egyik legtehetségtelenebb, bár kétségtelenül róbertgidaalakúan bájos "politikusa".

Ferit azonban most ugyanazok keresték meg, akik sponzorálják a Moimentumot is, így Ferike jól láthatóan a "választás"-t fostos recskás übüiád bojózatba fullasztó Momentumosokkal tart, vet vállat.

Fő cél Ojrópa entrópiába fővetése. Ehghez pedig feszültséget kell fokozni, a Tartályban növelni a nyomást, hogy a thermodinamikában már tudományosan kitárgyalt entrópia politikailag is átvegye Ojrópát.

A sponzor leaks-ek erős megosztókon való kiszivárogtatásával [-> Snitt Elnökúr picsánrúgása, Panama Leaks stb] gyakorlatilag azt az ojrópai vezetőt cseréli le, amelyik nem kell neki a képletébe.

Mivel Orbán egy fél délután, mindössze az Amerika Hangja magyar adásában [444] megdönthető, ezek szerint a sponzoroknak pont megfelel Orbán. Tehát ha pénzelnek kvázi "orbánváltó"-kat (az erőket szót nem alkalmaznám :D ) , akkor ez azt jelenti, hogy a céljuk a kravály & truvály fokozása Magyarországon,erre a legalkalmasabb, ha Budapest és a Vidék között fokozzák a feszültséget. Budapesten "nyerni" fognak az orbánváltók, de persze ez nem lesz elég, s akkor majd jönnek a sajtómunkások számadatok nélkül, egyrészt az orbánraszavazók, mint pocsékok, másrészt a szavazástól távolmaradók MIND_MIND a jóemberek c. műsorszámmal plusz a mégjobbemberek: Budapest Felvilágosult Népe Akik A Zigát Már Levetették.

Pár hete még az Egyszemélyes Mob-ot vesézgettem, miszerint egy összesen egytagú mob is lehet eredményes.

Ma már Robot Mob is létezik:
168ora.hu/reggelre-nem-sok-maradt-beszelo-orbanbol/

Innen már csak egylépés se az embernélküli robotpártokkal való egyszerű, gyors, most már tényleg csak hereveregető kerevetről, petefészekmelengető szófáról, okostelókával végezhető világmegváltás. Péld orbántalanítás.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.31. 06:01:53

@Frick László Intézet:

"egy 8 osztályt végzett 55 éves nyájajuhász egy 1996-ban a közgázon politológus diplomát SZERZETT-re hat kanyart ver rá politikai ismeretekből"

"- Ki a szemem elõl. Nyájajuhász kend? Csorvasz himpellér! Tudja meg, hogy az akasztófán sem lesz békessége."

-- Móricz Zsigmond "Barbárok"

DrGehaeuse 2017.08.31. 06:34:09

@a nemzet fogatlan provokátora: Nem is neveztem diktatúrának,de egyeuralom kiépítése folyik. Orv-bán törekvése jól láthatóan arra irányul, hogy minél kevésbé kelljen döntéseit megindokolni, azok fölött ne legyen törvényes kontroll, ne lehessen számonkérni. Arra is törekszik, hogy a közpénz elköltése minél kevésbé legyen átlátható, az elköltésből létrejött dolgok társadalmi hasznosságát, hatását és hatékonyságát ne vizsgálja, ellenőrizze vagy kérje számon senki. A kormányzat hatáskörébe tartozó gazdálkodás hozadékát minél nagyobb arányban kisajátíthassa egy jól meghatározott érdekcsoport számára.
Tovább is van! Monggyammég?

2017.08.31. 14:58:08

@Frick László Intézet:
rendben van !
megadtad a módját amúgy magyarosan.
nem sajnáltad a karaktert (!) kicsiny bökésemre riposztozni.
sorvasztom az agyam tovább jó magyar czefrével
(nem csak disznóhús van a magyar világon; avagy aszonta a zöreg Kiss, ne csak együnk . . .
-attól eléggé meg nem hülyülünk)

2017.08.31. 15:46:08

@Bánegressy:
bocs kimaradt: ne csak disznóhúst együnk

Frick László Intézet 2017.08.31. 16:58:09

@neoteny: Kiadta neked a Mindenhatoooo s ide tudtad kopipasztázni a végét? -gratulálok.

Ha tudsz egy n e v e s politikust mondani nekem, aki politológusként végzett a KÖZGÁZ-on, még egy hangszórót is nyersz, csak ne felejtsd el kinyitni az ablakot, különben úgy jársz, mint Mézgáék a köbükivel.

Frick László Intézet 2017.08.31. 17:03:46

@Bánegressy: Az Fábián Bálint vót, a magyar, aki egenyessen a czefrébe bukott bele s szítta
Magyarok és
Fábián Bálint találkozása Istennel -r. Fábri Zoltán

Most, ebben a pályinka revolúcijaó-ban nem csak az a baja a magyarnak, hogy már cefrét se tud készíteni pálinkafőzéshez, de a rézelejét is bennehagyja főzéskor, hanem még a sok kézművesmagyar, a marketinges szóbűvészek, akik bármi+pálinka trükkökkel hülyítik a magyart, amire csak az élesztő-cukor gummicsimma-törköly keveréküket rája öntik, áfonya, béfonya, céfonya, epekő, seprűnyél, használt bugyingó, szirmabesnyő, tulipán, abbú mind pályinkát cimkéznek, a hülye meg issza :D

Tisztára, mint a politika.

"A politika a sóbiznisz része"
/Frank Zappa bölcsessége/

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.31. 18:03:47

@Frick László Intézet:

"Kiadta neked a Mindenhatoooo"

A Google adta ki, meg a Magyar Elektronikus Könyvtár.

2017.08.31. 19:10:53

@Frick László Intézet:
én a single malt whiskyt szeretem, csak a pénztárcám tiltakozik ellene.
mega zasszony.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.08.31. 19:29:33

@DrGehaeuse: a hatalom kizárólagos birtoklása csakis Gyurcsány kezében lehet!

Frick László Intézet 2017.09.03. 05:29:54

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Mivel Magyarországon két focicsapatra való liberális nincsen, a ballib, az valami ostoba magyarjobber nonszensz köpőcsésze, a balliberális az kb annyira valószerű, mint egy vegetáriánus dögkeselyű vagy egy hatgyerekes 444-es újságírónő -tehát zseniálisan ismerted föl, hogy a Momentum valójában semmit sem akar.

Frick László Intézet 2017.09.03. 05:31:12

@neoteny: Szóleleményemben, a Mindenhatooooo -ban a sok oooo-betű az Goooooogle sok ooo betűjére utal, régente még melléírtam így: Mindenhatoooo Gogli

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.03. 07:06:28

@Frick László Intézet:

A szó valódi értelmében valóban nem létezik ballib, dehát ők mégis így hívják magukat, szóval náluk panaszkodj...

Gábor Rompos 2017.09.03. 09:06:59

@a nemzet fogatlan provokátora: sajtó és szólásszabadság "nyugaton" csak illuzió!
Persze ott nem ismerik a jó magyar közmondást: Kutyaugatás nem hallatszik az égig...
süti beállítások módosítása