1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2016.01.26. 10:52 HaFr

Az MSZP anyateste és a "baloldali" politizálás illúziója

Ma úgy állunk, hogy az MSZP-n kívül az összes ismertebb ellenzéki párt (DK, Együtt, MoMa, LMP) vezetője is MSZP-s gyökerű politikus, amely szociológiai tény alapvetően határozza meg az ellenzéki mozgásterüket és a saját ellenzéki tudatukat. Minden rendelkezésükre álló nyilvánosság mellett (ami, bárhogy panaszkodnak, nem csekély -- mondjuk ahhoz képest, hogy a mondanivalójuk semmi, vagy ráfér egy A5-ös papírra, kb. ezerszer annyi embert érnek el hetente, mint a PKP), e nyilvánosság ellenére képtelenek egyről az egy egész egytizedre jutni, de nem okoz gondot számukra, hogy pont ugyanúgy folytassák holnap. A társadalom már világosan elhelyezte őket egy keretben, amelyből talán egy atomrobbanás tudná csak kivetni őket. Nem baj, folytatják ugyanúgy holnap. 

Tehát eleve nagyon (aláhúzom, nagyon) problémás, hogy a megmaradó ellenzéki pártok zöme élén is volt szoci politikus áll. Így objektíve lehetetlen bármit csinálni, amit a Fidesz vagy nem csinál jobban, vagy nem tud lesöpörni. Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy egyszer majd újra lecsúsznak ezek az emberek a szavazók torkán, de nem, nem, és nem. A fő probléma mégis a demokratikus ellenzéki tudatnak a Fidesz által zseniálisan táplált megrekedése, amelyből ezek a formációk is táplálkoznak. A "demokratikus ellenzéki" nyilvánosság mintegy magáévá tette azt a fixációt, hogy akkor lesz tényleg (summum bonum), ha mind ezek a pártok, amelyek tulajdonképpen az MSZP spinoffjai (származékai, levált darabjai) egyszer visszatérnek az anyatestbe, sőt ebben az egyetlen esetben lehetséges csak, hogy bármi sikerrel szálljon szembe a gonosz Mogullal ("összefogás"). Nem elég nekik hat év alatt hatvan bizonyíték arra, hogy az MSZP nem ellenzéki, hanem a Fidesszel rendszerszintű szövetséget alkotó párt (megnyugtatásnak szánt eseti kirohanásokkal) -- a paradigmájuk nem változik. MSZP anyácskát csak rosszul vezetik, ettől hangos Bolgár úr műsorától kezdve a baloldali univerzum minden tudatformája (legfeljebb a hangfekvésük más), de egy kis gondolkodással és okos érvektől még megjavulhat. Közlöm, nem javul, mert az oligarchikus, titkosszolgálati, és személyes érdekek nem engedik. Akiknek ezek túl holdkórosnak tűnő fogalmak, fontolják meg ezt: a párt nem véletlenül nem tűnik ellenzéknek a második pillantásra: nem véletlenül, mert nem az. 

A DK-t stb. itt nem elemzem, mert mindenki nagyon megsértődne, és ez a lényeg megértésének útjába állna. A lényeg pedig: nem lesz soha ebben a földi életben baloldali ellenzéki összefogás (MoMa inkl.), amely bármilyen reménnyel indulhatna harcba az ellenzékre vágyó szavazókért, ezért bármilyen reményt jelentene a Fidesszel szemben. Azt is tudom, hogy az a fénytörés -- pontosabban, alapvető tévedés --, hogy mégis, úgy áthatja a baloldali nyilvánosságot, hogy írhatnék én naponta három posztot is erről, úgy sem változna meg tőle. Ez van. Arra meg persze mindenki nagyon vigyáz, nehogy elmondjuk ezt tízszer meg százszor potensebb csatornákban -- még a végén valami értelme volna a nyilvánosságnak.

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr218317106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

philozófika 2016.01.26. 11:57:53

Péter, indokolatlanul megkeseredtél :(

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.01.26. 12:07:44

@philozófika: minden indokom megvan :) -- de nem, nem igaz, egy cseppet sem vagyok keserű

unionista᠍᠍᠍᠍ (törölt) 2016.01.26. 12:34:47

a logo megfordítva.
kepfeltoltes.hu/160126/11297_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
dzsuu. tudom fasiszta.

DrGehaeuse 2016.01.26. 12:46:05

@unionista᠍᠍᠍᠍:
Nem! Ez már beteges. Egyébként is dzsw a helyes olvasat. Fonetikusan ez annyit tesz: Dezsawű :)

DrGehaeuse 2016.01.26. 12:53:03

@HaFr:
Nyilvánossághoz való hozzáférés ügyében javasolnám megkeresni első körben Csintala urat a Lánchíd rádiónál. Kálmán Olginak bevallotta (folyó hó 5. napján az egyenesbeszédben) hogy egy virtigli konzervatív párt mőgé beállnának (simicska úr médiája).

DrGehaeuse 2016.01.26. 12:59:28

Elnézést kérek! Pontosabban 2016.01.04-én volt:

www.atv.hu/videok/video-20160104-csintalan-sandor-eb

a vallomás a vége felé van.

sharak 2016.01.26. 13:03:46

Tisztelt blog író!

Immáron sokadszor foglalkozik a baloldali ellenzéki pártok problémájával, kritizál, elparentál. Nyilván az ön véleménye egy sok közül. Polgári Konzervatív Párt. Vajon miért foglalkoztatja annyira a baloldal és nem a saját polgári konzervatív oldala? Egyáltalán nincs érdemleges, követhető konzervatív párt, mert ha lenne sok konzervatív szavazó nem társult volna -az egyébként csalódást okozó Fideszhez- illetve nem maradt volna párt nélkül. Előbbre való lenne a baloldallal folyamatos foglalkozás helyett felépíteni egy ütős, valós, vonzó polgári konzervatív pártot, ami konkurenciája lehet bármelyik pártnak, így a baloldalnak is. Persze ez nagyon kemény, hosszadalmas fáradságos munka. Kritizálni, ekézni, elparentálni - blogot írni sokkal egyszerűbb.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.01.26. 13:24:41

@sharak: meglepően jó tanács, nem is gondoltam rá, köszönöm

my_anyád (törölt) 2016.01.26. 16:43:10

@unionista᠍᠍᠍᠍: ez nem fasiszta, ez nagyon elnök poén. főleg, hogy külön ki kell írnod, mert nem értené a nép. :).

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.26. 16:51:56

@my_anyád:

"elnök poén"

Ez a republikánus-demokrata változata a monarchikus "király poén" kifejezésnek? :))

my_anyád (törölt) 2016.01.26. 16:55:07

@neoteny: hu nem találtam még ki mellé az ideológiát.

nevetőharmadik 2016.01.26. 17:44:31

@my_anyád: Kár, hogy nem fasiszta, mert akkor lehetne Führer-poén. Esetleg Duce-poén. Amúgy szerintem is jó.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.26. 17:53:31

@nevetőharmadik:

"Amúgy szerintem is jó."

Igen, ez ütősre sikeredett.

borzimorzi 2016.01.26. 20:29:00

Nem tudnak elszakadni sem a baloldali nosztalgiától, sem a hajdani MSZMP 800ezres taglétszámának mára megközelíthetetlen nagyságától, sem az MSZP korábbi működéséhez kapcsolódó képzeteiktől. Csakhogy a nosztalgia egyre kevesebb szavazót hoz, mivel a Kádár-korról nosztalgiázók lassan kihalnak. Ez van.

Ideje lenne a baloldalnak is észbe kapnia, de ez már legyen az ő bajuk.

ahonfia 2016.01.26. 21:35:12

Nem esetem a PKP sem, de alapvetö hibának tartom a baloldalról folytatott eszmecserét az álbal helyett.
Bár azt megértem, hogy a jobboldalról nézve nem akarja senki se beismerni, hogy az álbal is jobboldal.
Pedig az a helyzet.

2016.01.27. 00:07:47

keso van, telorol irok, szoval roviden: kurvajo!

zipe moha 2016.01.27. 09:00:18

..igen jó leírás...milyen jó is lett volna erre indulni..kb 96' tájékán...a horn-éra alatt...amiről akkor is ordított, hogy nem baloldali...csak a fejeknek kényelmesebb volt a homokban...meg kifizetődőbb....

szerintem mára viszont az olvasóid inkább rettegés fogja el...mert mit is hoz a fentiek belátása..??

ui:...az is előállhat, hogy kiderül, hogy jobb oldal sincs...akkor mik is voltak ezek..melyek mentén az emberek felsorakoztak??

és mi következik majd ezek belátásából?...az elkerülhetetlen...szembenézés..nem kellet volna elmenni eddig vagy el kellene fordulni amíg el lehet...még mindig lenne kisebbik rossz...ez akkora katartikus személyes erőfeszítéseket igényelne..mint megtérni Istenhez a világból, a bűnt bűnnek nevezni az igazságot igazságnak...lesz erre képesség.....a kritikus tömegben???

a történelem azt mutatja, hogy nem...hátha..még is..vagy nem

2016.01.27. 09:41:23

Remélem nem süllyedsz a gfg szinvonalára , Vagy majd törölgetsz és tiltogatsz ki embereket ? Igaz, a polgári és keresztény értékhez, ez is hozzá tartozik.

Amúgy most mi a baj a baloldallal ? Hiszen a fidesz is az. Több a volt kommunista ebben a pkp-ban, mint az egykori mkp-ban. Most akkor róluk szól a fáma ?

zipe moha 2016.01.27. 09:46:03

@jános515: ...tökéletes demonstráció vagy...kár érted..

ahonfia 2016.01.27. 11:49:14

@jános515:
Ezek szerint fogalmad sincs, mi a baloldal.

ahonfia 2016.01.27. 11:56:27

@csentecsa: a baloldalt nem érdemes összekeverni az álballal.

unionista᠍᠍᠍᠍ (törölt) 2016.01.27. 12:24:11

@borzimorzi:
vidéken a kádár-kori nosztalgia átörökítődött a következő generáciára. többek között ezért lesz erős a jobbik. tehát nemcsak a liberális baloldal, hanem a hagyományos jobboldal is válságban van. a pártpolitikán belül nincs megoldás. persze ezt felismerve ugyanez a csoportosulás már nem liberális, baloldali pártokat, hanem civil mozgalmakat szervez. de ez ugyanaz a kör. amelyik a körúton kívülre nem lát. és budaörsről se láttok sokkal tovább. a láthatatlan alkotmányból a saját törzsi világképét lehevező keresztény konzervatív csoport se lát az orránál előrébb. egyetlen hatalmi aspiráns csoport se.

innentől kezdve sodródás lesz. hosszú évekig, az évtized végéig majdnem biztosan. és nem lennék meglepve ha késő kádár kor dicsőülne. mert nagyon úgy tűnik, hogy a szegénység ellenére az volt az utolsó sikeres társadalomszervezés.

nagyonkicsihuszár 2016.01.27. 13:00:17

Nem értem, hogy az LMP vezetőjét (a társelnököket) miért említed az MSZP gyökerűek között.
Nem említed az ismertebb pártok között a PM-et, Karácsonyba persze elég nehéz lenne belekötnöd; ráadásul ő egy sikeres poltikai szereplő, most helyi szinten.
Amúgy nem hiszem, hogy bármi értelme lenne a politikában a családfakutatásnak.
Inkább gyere elő, ha tudsz olyan termékkel, amit többen mint ezren megvesznek.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.01.27. 13:55:55

@nagyonkicsihuszár: nem a családjáról beszélek, bár az is gyökér, hanem ifjúszoci voltáról '92-ig

Leylandi 2016.01.27. 14:17:49

@HaFr: "a párt nem véletlenül nem tűnik ellenzéknek a második pillantásra: nem véletlenül, mert nem az. "

Abszolút egyetértek! A nép számára fidesz-mszp tökéletesen egykutya, csak a pénzes gazdáik mások.
Az ellenzék tetejére rátelepedett az mszp (vagy onnan jött más pártvezetők), ezt a pozíciót kisajátította magának, a kövér segge alól kéne kinőnie a valódi ellenzéknek.
Egyelőre ez nem igazán sikerül. Az mszp nem hagyja, a leendő ellenzék meg töketlen/nem akar dolgozni eleget rajta. (Igen, egy pártot először vidéken, a "terepen", sejtről sejtre kell felépíteni, nem a rózsadombi villákból meg romkocsmákból bölcselegve!)
Ahogy az mszp bukását okozták foggal-körömmel székükbe kapaszkodó, levitézlett pártfunkcionáriusai, ezt megismételték ráadásul a teljes ellenzékkel is! VÉGE!
El lehet menni, és el is kéne, már ha valaki akar még változást ezen a kietlen magyar ugaron.
A leendő ellenzéknek pedig először is jól pozicionálnia kéne magát ebben a katyvaszban, mert ez totál blődség, hogy a liberáljobber mai ellenzék BALOLDALINAK (!!! HAHA!!!) meri nevezni magát (bankárkormány, Gyurcsány-művek, ugye ismerős mindenkinek?), a konzervatív bal meg jobboldalinak (fidesz, jobbik), közben a konzervatív jobboldal és a liberálbaloldal töküres!

Felépíteni a pártot kétféleképp lehet:
Sok pénzzel, hogy a média vízcsapjából is az folyjon, de ekkor keresni kell gazdát, aki ezt finanszírozza, és eldobni mindent, amiben hisznek, mert oda el is kell a lelket adni, p.csát nyalva, onnantól a párt az oligarchák karmában fog vergődni (lásd egyik nagy párt a hazai, másik az amerikai karmokban). Bár kényelmes lesz, hogy a néppel nyugodtan szembe lehet menni, leszarva valós igényeit - majd a reklám visszabillenti a mérleget a - végső soron jól manipulálható - népnél.
Másik út, hogy a nép VALÓDI problémáit kell a zászlóra tűzni. Ekkor viszont nem lehet közben kiárusítani az elveket, mert fordítva sül el. Na ez még nemigen megy senkinek (talán a jobbiknak egy kicsit).
Szóval seggnyalás, vagy sok-sok munka, de mindenképpen egy egészen új garnitúrával. Harmadik út nincs, és a szárnyát próbálgató ellenzék ezt nem érti meg, még a PKP se:-(

Ballib Cenzúrázók Réme 2016.01.27. 16:51:16

Kivételesen igazat írtál.

De mivel éppen úgy cenzúrázol, mint a hithű Gyurcsnyisták így leszarlak.

Ballib Cenzúrázók Réme 2016.01.27. 16:54:22

@Leylandi:

A nép számára éppenhogy nem egyformák.

Ám ettől még igaz, hogy a Fidesz MSZP nélkül, és az MSZP Fidesz nélkül nem létezhet.

Ellenségképre mindkettőnek szüksége van, a saját stiklijei zavartalan folytatásához.

----

Megjegyzem én magam is, annak ellenére hogy ezzel tisztában vagyok, bármit megteszek, hogy az MSZP vagy Gyurcsány nehogy hatalomra jusson ismét.

Még akár a Fideszre is szavazok, de csak addig amíg a ballibek az alternatíva.

DrGehaeuse 2016.01.27. 18:02:05

Ujabb ingyen (negatív)reklám Aristo-tol.
Ez már döfi. Ez már fityiszes bérblogger tollábol jött. A pestisrácok haveri köre támad HaFr-re.

aristo.pestisracok.hu/demokraciavedelem/

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.27. 18:11:17

@DrGehaeuse:

"ingyen (negatív)reklám"

"Az egyetlen dolog annál rosszabb mint amikor beszélnek valakiről az, amikor nem beszélnek róla." -- Oscar Wilde

"Az egyetlen rossz sajtó a nekrológ." -- Brendan Behan

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.01.27. 19:48:32

@DrGehaeuse: áldom a szívét, köszönjük! és ki ez az ember? az aki a cikk inzertjén van?

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.27. 19:58:00

@HaFr:

"ki ez az ember? az aki a cikk inzertjén van?"

A Google Images szerint generikus "crazy person".

nevetőharmadik 2016.01.27. 20:45:43

@DrGehaeuse: Aristo az egyik legnagyobb pöcs arrafelé. Valami nagyon kifinomult úriembernek tartja magát, de csak odáig jutott el, hogy a nagyon kifinomult úriemberek folyton olyan arccal mászkálnak, mintha valami büdöset szagolnának.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.01.27. 20:55:27

@nevetőharmadik: jó, mindegy, whoever, ebben a kontextusban is szolgálatot tesz,

DrGehaeuse 2016.01.27. 21:02:05

@HaFr: Egy fizetett fidesztroll aki bloggernek képzeli magát. Szerintem.

my_anyád (törölt) 2016.01.27. 21:19:04

@borzimorzi: szerintem a(z egyesült) bal ott tart amit megérdemel. a baj, hogy a többi párt nem ott tart amit megérdemelne.

Hidvégi Mihály 2016.01.27. 21:27:06

@Leylandi: Nem, uram, mi tudjuk, hogy harmadik út nincs: a nép, az ország valódi problémáit kell zászlóra tűzni, könyörtelenül leszámolva az eddigi hazudozással, etikátlan politizálással.

De ez, tudja uram, nem megy csak a néppel, csak együtt, csak közösen. Önre is szükségünk van.

kiazmarmegint 2016.01.27. 21:44:50

@neoteny: A "negativ" reklamrol az a kedvenc tortenetem, hogy amikor nagyon uj voltam me'g Amerikaban, alsonadragokra volt szuksegem. Nem tudtam, hol lehet kapni oket. Aztan eszembe jutott, hogy otthon lattam az Esoembert, ahol a fohosnek es testverenek szinten alsonadragra van szuksege, es egyikuk a KMartba akar menni, a masik pedig kijelenti, hogy "Kmart sucks". Ezutan rogton mentem a Kmartba.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.27. 21:51:18

@kiazmarmegint:

Erről van szó. Minden valószínűség szerint a Kmart fizetett a producernek, hogy megemlítésre kerüljenek a filmben. Indirect product placement ...

ahonfia 2016.01.27. 23:08:45

@csentecsa:
erre való az álbal kifejezés.
Magukat baloldalinak mondó jobboldaliak.
süti beállítások módosítása