1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.11.26. 13:33 HaFr

Orbán várható stratégiája 2020-ig, avagy a racionalitás szégyene

Miért érdekel ez engem, miért írok posztot róla ahelyett, hogy a PKP stratégiájával foglalkoznék? Majd megírom az utolsó bekezdésben. Ami a címben megjelölt kérdést illeti, induljunk ki abból, hogy a magyar GDP-ből kb. évi 10 százalék - mai szinten kb. 3 ezer milliárd forint -- hiányzik. Leegyszerűsítve átlagosan 2 ezer milliárd meg az apró jön haza külföldről dolgozó magyaroktól és EU-s adófizetőktől (ebben az évben spec. 3 ezer milliárd), és kéne még ezer milliárd ahhoz, hogy a belátható időben felzárkózzunk az EU-hoz. És akkor még semmit nem mondtam a külföldi és a magyar működő tőke arányáról (kedvezőtlen), a korrupcióról, az üzemszerű állami pazarlásról, a beruházások és a megújuló erőforrások (kb. versenyképes oktatás) hiányának hosszú távú negatív hatásairól, amik összességében nagyon sebezhetővé teszik a magyar gazdaságot. A felminősítések hiánya mögött ezek is állnak.

A magyar gazdaság tehát ma évi 3 ezer milliárd forinttal kisebb érték előállítására képes, mint ami a nemzet hosszú távú növekedését biztosíthatná. Konkrétan 2018 után, amikorra a kormány már lehívta és kiosztotta (pontosabban elverte) az erre a ciklusra jutó EU-s pénzek nagy részét, a GDP növekedés negatívba is fordulhat. Ez a kormány és különösen Orbán azonban több ok miatt nem engedheti meg magának, hogy az ilyen nyilvánvalóan inkompetens kormányzás természetes velejárójaként ellenzékbe kerüljön. Orbán ma is az EU fokozatos -- nem azonnali, mert 2018-ig még szüksége van rá -- bomlasztásán dolgozik, véleményem szerint a nagy testvérrel egyeztetve. Egyetlen módja annak, hogy 2018 után túléljen (a választásokat a jelenlegi reális forgatókönyvek szerint képes lesz még hozni), hogy kilépteti az országot 2020 körül egy addigra talán már kétsebességes, rosszabb esetben szétzilált EU-ból. Ez sem lehet nagyon nehéz feladat a magyar népesség nagy részének mai képességeit ismerve. 2020 körül a ma értékesíthető, versenyképes tudással rendelkező magyarok nagy része, és számosan a kevésbé kompetitív szakmákból, a nehezülő letelepedési körülmények ellenére külföldön fog élni, szerintem 1 milliónál többen. A haza küldött pénzek -- ahogy hallottam valaki szájából, és igaza volt -- domesztikálják az itt maradókat, nagy részüket -- akik adott esetben még mobilizálhatók volnának egy rendszerváltozás mellett -- visszafogja, mert a megélhetésük biztosított. A nyomorgók esélye a politikai szerveződésre nulla. Az ország szerencsétlenségére a baloldali ellenzéket a jelenlegi felállásban fogják megtartani a szavazóik, márpedig egy MSZP-nek, DK-nak a jelenlegi vezetőikkel szintén nulla az esélyük a kormányra kerülésre, ezek azonban nem lépnek le, illetve mindezek ellenére az ellenzéki nyilvánosság is őket favorizálja. Mindenki racionálisan cselekszik a saját szempontjából, de ahogy a rossz, egyensúlytalan rendszerekben lenni szokott, az egész eredője merőben irracionális.

Miért nem foglalkozom a PKP stratégiájával (leszámítva, hogy természetesen foglalkozom vele a blogban és azon kívül is)? Mert Orbánra többen kattintanak még ma is. Úgy is, hogy 2020 áll a neve mellett. Miért? Mert a többség még mindig jobban elhiszi, hogy ő lesz a kormányfő 2020-ban, minthogy lehetséges lenne a rendszerváltás -- a PKP-val, vagy mással --, ezért számít az a vélemény, hogy miben is állhat a hosszú távú stratégiája. Annak ellenére, hogy egyébként Orbán kisebbségben van az összességben, és a többség akarja a rendszerváltást. Továbbmegyek, én is racionálisan cselekszem a kattintásszám szempontjából, amikor az ő nevét, és nem a PKP-jét teszem ki a címbe, és legfeljebb remélhetem, hogy a tényleges üzenetemet eljuttatom, de közben mégis leginkább Orbán győzelmét hirdetem, hiszen a címet többen elolvassák, mint a tartalmat. Hozzájárulok ahhoz, hogy a szavazók megvalósítsák végül a győzelmét, mert nem hisznek másban. Pedig nem hinniük kellene, hanem dolgozniuk egy alternatíváért. A PKP-ban még sok választókerület gazdátlan. Lehet jelentkezni! Az irracionalitás hozhatja csak el az ésszerűség győzelmét. Merjünk irracionálisak lenni! Vagy viseljük majd a racionalitásunk következményeit holnap, holnapután, és 2020 után. Ez utóbbi is félelmetesen közel van.

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr808116468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman BircaHang Média · http://bircahang.org 2015.11.26. 14:04:24

"Orbán ma is az EU fokozatos -- nem azonnali, mert 2018-ig még szüksége van rá -- bomlasztásán dolgozik, véleményem szerint a nagy testvérrel egyeztetve."

Végre egy jó hír!

maxval bircaman BircaHang Média · http://bircahang.org 2015.11.26. 14:05:22

"kilépteti az országot 2020 körül egy addigra talán már kétsebességes, rosszabb esetben szétzilált EU-ból"

Ha addig nem tér észhez az EU, önmagától fog szétesni, azaz nem kell kilépni belőle.

maxval bircaman BircaHang Média · http://bircahang.org 2015.11.26. 14:10:46

A PKP egy fantompárt, bocs. Ami akar, azt már képviseli a DK. Ezzel az iránnyal már le van foglalva a piac.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.11.26. 14:12:24

Nem kilépni fog Orbán az Unióból......ahhoz túl gyáva...majd teremt olyan helyzetet, ami miatt kizárnak bennünket. Ezt reális veszélynek látom, de most egy kicsit optimistább vagyok ebben a kérdésben. Szerintem nagyobb az esély hogy maradunk, mint hogy kikerülünk.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.11.26. 14:21:50

@maxval bircaman BircaHang Média: viszont van itt egy valóságos birka, ez megnyugtató

DrGehaeuse 2015.11.26. 14:42:54

A helyzet nem ennyire sötét. Orv-bán pozíciója sem stabilabb mint gyurcsányé volt megyó megpuccsolásakor. Aztán mégse tudta kihúzni a ciklust, 2009-ben lecsrélték gordonkára.

Akik ezt menedzselték akkor, még most is elég erősek és abban a pillanatban lépni fognak amikor orv-bán többe kerül nekik mint amennyit hoz.

Kérdés csupán az, hogy ki lesz kéznél, ki lessz eléggé jelen, és ki lesz a legalkalmasabb állapotban hogy a helyére juttathassák?

borzimorzi 2015.11.26. 15:08:01

Orbán célja, hogy ne legyen, aki leváltsa. Hogy annyira kiürüljön a kassza és le legyen rabolva az ország, hogy akárki is váltaná le őt, az csak csődgondnok lehessen. Az pedig meglehetősen népszerűtlen szerep...

Orbán stratégiája egyetlen mondatban összefoglalható: "Utánunk az özönvíz!"

Erről, vagyis a regnálás utánra való spájzolásról szól az egész mostani történet, a nagyüzemi korrupció és a többi is, mind. Csakhogy már nincsenek banktitkok a világban. Sok görög gondolta úgy, aztán azok is tévedtek...

Üdv:
b

zipe moha 2015.11.26. 15:39:50

@borzimorzi: ..látom még mindig nem érted...orbán után vége a 89'-es rendszernek....ha ezt érted mindent értesz..

Wikus Van De Merwe 2015.11.26. 18:23:48

Ez mekkora hülyeség!

Végül is leírtad, hogy a politikai korrektség mocsarába süllyedve nem maradt semmi esélyetek. Bámuljátok a szomszéd kislányt, de se ahhoz nincs tökötök, hogy megszólítsátok, ahhoz pedig végképp nincs, hogy megpocsíkoljátok. Így csak úgy juthattok pi..hoz, ha valaki rátok hagyja.
Túl sok volt mára a liberális blogok kesergőiből.

Wikus Van De Merwe 2015.11.26. 18:25:23

@zipe moha:

Maradjunk annyiban, hogy fogalmad sincs. Talán mégis jobb lenne az a meglobogtatott illegalitásba vonulás a hülyeségeid helyett.

zipe moha 2015.11.26. 18:41:53

@Wikus Van De Merwe: ..ki vagy merülve...szerintem ennél több van benned...:) ..nem haragszom, de legközelebb érvelj....

ui. illegalítást én nem említettem...annyit mondtam, hogy gondolkodom azon, hogy törlöm az 1 szál nickem hátradőlök és nézelődök inkább...

most pedig kérjél szépen bocsánatot az idegességedben az ablakon keresztül beöntött 1 vödör sz.rért.....nem illik, nem illek..:)

zipe moha 2015.11.26. 18:54:25

@Wikus Van De Merwe: ...az aggaszt, hogy elmarad a finálé... abban amire számítasz..mint legutóbb is??...szerintem inkább egyre közeledünk ...csak egy másmilyen fináléhoz....:)..

gellért mária 2015.11.26. 20:23:36

Lényegében egyetértek az elemzéssel, ami a jelent illeti..a jövőt nem látom be. A jelenben Orbán és stratégái én is úgy látom az EU-ból való kilépésen dolgoznak, erre készítik fel a társadalmat uszító, bomlasztó kommunikációjukkal, saját gazdasági hátterük erősítésével,amit érlelnek egész addig míg majd elfogy a pénzbeli támogatás.De hogy utána mi lesz, szerintem azt ők sem tudják, akkor sem, ha van valami primitív, gőzös elképzelésük a "nemzetről" meg "szuverenitásról", mert ez nem egészen rajtuk múlik..ez többtényezős játszma.Az sem biztos persze,hogy ez a definitív céljuk, csak annak tűnik,ennek a látszatnak az építése valami zsarolási stratégia az EU irányába.Semmit nem lehet tudni arról amit akarnak, mert amit mondanak abból semmi nem igaz..semmi nem koherens, nem tudom, hogy a káoszt amit teremtenek az az ő fejükben van, vagy csak nekünk szánják, elfoglaltságként..a "kávéházi értelmiségnek" Minden világosabb lesz, ha elfogy az EU támogatás...bárki lesz hatalmon, fordulat lesz...merre? nem tudom.
-elvileg ismerni kell az ellenfél stratégiáját a "saját" stratégia megalkotásához....de én a fentiek alapján nem foglalkoznék a Fidesz stratégiájával...mert racionálisan átláthatatlan, a saját stratégia pedig szerintem világos. Európai Unióhoz tartozni..annak minden velejárójával.Ezt ki is kell mondani, bátran, őszintén, nincs más út.Hogy ez mikor sikerül...azt nem tudom.

Moin Moin 2015.11.26. 20:45:01

Nem feltétlenül jelent az politikai, vagy kommunikációs hibát, ha nem a saját programodat nyomod, hanem a politikai/társadalmi ellenfeledről beszélsz: Hitler is gyakran tett így a zsidókkal - és neki bejött ez!:-)

Komolyra fordítva: az, hogy 2018-ig el lesz tapsolva az eu-s támogatások zöme, még nem jelent feltétlenül "finanszírozási világvégét" az orbáni rezsimnek: hiszen lesz következő eu-s pénzügyi ciklus is, amelyben sok mindentől függ, hogy Magyarország mekkora támogatást kap majd. Tehát: a mag a GDP nem egészen 3%-át kitevő eu-s támogatások elvileg továbbra is rendelkezésre állhatnak majd, legfeljebb némileg csökkentett összeggel.

Én a rezsim gyenge pontját inkább a GDP-termelők kivándorlásában látom: ha igaz lesz a most általad 2018-2020-ra prognosztizált egymilliós, az országon kívül élő tömeg, akkor ez azt jelenti, hogy a ma nagyjából 1,8 milliós, a versenyszférában dolgozó (és így mindent és mindenki mást eltartó) foglalkoztatotti létszám több százezerrel csökken. Ez nem mást jelent, mint gazdasági összeomlást...

...És akkor még nem beszéltem a kulcságazatnak számító egészségügy részben szakember-elvándorlásból, részben permanens alulfinanszírozottságból következő továbbhanyatlásáról.

E kettő, azaz a GDP-termelők számának 1,6-1,5 millió alá csökkenése + az eü. "összeomlása" már túlélhetetlen: mert akkora társadalmi-gazdasági feszültségeket okoz. Ezt csak direkt represszióval lehet (ideig-óráig) megúszni - amire viszont eu-s tagállamként nincs mód. Viszont, ha Orbán kilépteti az országot az eu-ból, akkor az azonnali gazdasági káoszt (és drágulást) indukál - ez számára megint kb. egyenlő a lámpavassal...

Röviden: Orbánnak (és: a rezsimjének) nincs "vészkijárata" - a kérdés, mi lesz Orbán után?

...De mi közöm nekem mindehhez?:-)

zipe moha 2015.11.26. 20:55:52

@gellért mária:

Politicoban megjelent egy interjú orbánnal..olyan kicsit benne mint a Mester aki önön nagyszerűségének összetevőit a tanítvány elé tárja..hogy felnézzenek rá és imádják... a sikereket elért ember narcisztikuma érhető benne tetten...így nyilatkozok meg a külpolitika területről nagyon pontosan lehet érteni ( kivételesen):

"Orbán: Természetesen, tudja a külpolitikai stratégiám nagyon egyszerű. Olyan helyzeteket próbálok teremteni, hogy mindenki Magyarország sikerében legyen érdekelt. Ez azt jelenti, hogy sem én, sem Magyarország nem függhet egyetlen fontos szereplőtől. Magyarország nem elég nagy ahhoz, hogy megőrizze szuverenitását és mozgásterét, ha a kapcsolataink nincsenek megfelelő egyensúlyban a nagyhatalmakkal. Ezért szükségünk van a német kapcsolatra, az oroszra, a törökre és a kínaira is. Ha ezek közül bármelyiket elveszítjük, a szuverenitásunk bajba kerülhet. Együttműködünk a németekkel, de nem szeretnénk függeni tőlük. Együttműködünk az oroszokkal, de tőlük sem szeretnénk függeni."

" ennek a lényege ez..:"Magyarország nem elég nagy ahhoz, hogy megőrizze szuverenitását és mozgásterét, ha a kapcsolataink nincsenek megfelelő egyensúlyban a nagyhatalmakkal."....Magyarország miniszterelnökétől....ez azért beszédes

később dob egy még lazábbat is ..:)

"sem az én fejemben, sem Putyin fejében. Nem tagadnám, ha jó személyes kapcsolatom lenne Putyinnal, csak azért, hogy kielégítsem a Nyugat elvárásait. Az ő véleményük nem számít nekünk."

...ez folyamatos verbális agresszió a nyugat ellen Amerika nélkül csak akkor menne , ha szuverének lennénk az meg még nem is cél mint fentebb kiderült csak a "nagyhatalmak közötti lavírozás"...akkor marad Amerika mint különös barát..:)

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.11.26. 21:08:56

@zipe moha:
de mohánk, hát eljött a te időd!!

Péter feladta - nem most, már régen, a kétnyelvű konzekvenciáit levonva magában bölcsen - senki nem állhat az utadba hogy végre elővezesd a vízódat: miképpen lesznek eltörölve minden eddigi országrabló akárkik, és megvalósulhat a Második Egyetlen Legtökéletesebb Rendszer a szabadon versenyző liberálisan demokratikus kapitalizmus leváltására!

Gyerünk Fővadász, hajrá!

Felment a függöny, itt van a perc ...

'Kopasz gorillák jönnek,
Legendás férfiak érkeznek,
Figyelj csak, érdemes!
Beszédük egyenes!
Előbb a hatalom, aztán az akarom
Szabadság, igazság!

Trombita bődül, harsan a dal,
Hajtóvadászat hajnala van.
Nincs elég erdő, túl sok a vad.
Rendet csinálni indul a had.

Brókerek, ügyvédek, képviselők
Miniszterek és művésznők,
Gárdisták, testőrök, a kormányzó,
Írók és bankárok - nincs hiányzó.

Kisfia kérdi a madarászt:
- Lehetek vadász? - Nem, csak halász.
- válaszol az apja a fiának -
Nem mehet akárki vadásznak.

Felment a függöny, itt van a perc,
Homlokod nedves, nagyokat nyelsz.
Na, fel a fejjel, fegyvert viselsz!
Kockázat nincs, mert úgyis te nyersz.

Hallani, Hali-hó! Vadászni volna jó!'

Szóval ne mismásolj tovább!

zipe moha 2015.11.26. 21:09:41

...."Ez azt jelenti, hogy sem én, sem Magyarország nem függhet egyetlen fontos szereplőtől......" most vettem észre ezt a " sem én"-t....ezt most nem értem jó lenne ha valaki tudná ezt értelmezni..ő és az ország 2 entitás a függőség szempontjából...??

zipe moha 2015.11.26. 21:12:32

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: ...túlértékelsz...csak csalódást tudok okozni...:)))))

egyetmondok 2015.11.26. 21:23:55

@zipe moha:
Van ő,és van az ország.
Azért tessék ebbe jól belegondolni, úgy entitásilag...,és véletlenül sem arra jutni,hogy Orbán szimpla elmebeteg...,mert egyébként más elsőre nem nagyon juthatna az ember eszébe.

egyetmondok 2015.11.26. 21:58:32

Orbán racionalitásának szégyene Hafr az erkölcs-mentesség (ami egyébként = jakobinizmus).

Ez Orbán leghasználhatóbb,a politikáról,mint erkölcsről gondolkodóknak szánt, ellenük bevetett, legpusztítóbb fegyvere:

A hatalom erkölcs-mentes, nem erkölcstelen,a gonoszság,bűnbe esés értelmében,hanem erkölcs-mentes. (Szent Tamás a Fidesz szerint ott dögöljön meg,ahol van, és Magyarországon úgy is látszik,hogy Tamás simán belénk is döglött.)

Tisztelettel jelzem,hogy a nyugati keresztény politikai moralitás ezért,ez ellen "találta ki" a zsarnokgyilkosság erkölcsi megokoltságának máig legitim elvét.

egyetmondok 2015.11.26. 22:10:08

@fuxosbömis (ex kacagányos):
Fenét. Ez politika,nem elmekórtan.
Én eléggé régen,hű,de milyen régen úgy tekintek Orbánra,mint a zsákutcás magyar történelem és eltorzult magyar alkat tankönyvi esetére.
Tessék elolvasni, ez Orbán:

mek.oszk.hu/02000/02043/html/350.html

explanatus 2015.11.26. 22:30:02

Van egy furcsa szokásom. Ha ki kell magam kapcsolni, akkor ha nem mehetek kedvenc mélázó helyeimre, beütök a keresőbe találomra egy szót, ami éppen jön. Egyik alkalommal anyám sokszor mondott szavai jutottak eszembe. „És akkor elvitték a két szép almásderest, meg a csikót” Így találtam Kassai Lajosra. Előbb persze az almásderesekre.

Úgy jön ez ide, hogy ő is belefogott valamibe és mert hitt benne, a hit miatt egyszer csak elkezdett a dolog működni. Én úgy gondolom, fog ez a dolog a pártalapítónak is működni, mert hisz benne, és úgy tűnik egyre többen meg benne hisznek. Csak pár percet kérek 19:00-től www.youtube.com/watch?v=wiM18PErStk „Azt látom, valamitől ez az ország nem működik” mondja a világot bejárt lovasíjász.

Úgy gondolom ez a megfogalmazás az, ami miatt mi is itt vagyunk és ez az, ami miatt létrejött a PKP. A nem működés miatt. Ennek a nem működésnek az okát kell nekünk megtalálni és az országot ismét működésbe hozni.

zipe moha 2015.11.26. 22:41:21

@egyetmondok: +1..Bibó nagyon oda tette magát..mindig nagyon jó olvasni...és tanulni tőle..kösz, hogy bemásoltad.....a legmegdöbbentőbb amikor saját tapasztalatból, kútfőből összeraksz egy teóriát vagy gondolatsorozatot szummázattal ( belső használatra) aztán meglátod ( persze magasabb szinten..csak a lényegre vonatkozóan..)leírva ..szinte szóról szóra előtted régen élt emberek gondolatait visszaköszönni...így jártam Adynál, Jányinál..most Bíbónál..ugyan azon az ugaron járunk mint 100 éve ..csak így lehet

zipe moha 2015.11.26. 22:51:34

@egyetmondok: ...gyerekek elé vinném...tiszta lelkű, tiszta szemű gyerekek elé, Bibó Magyar alkatát ( is)....beszélgessenek róla, ők hogy látják....van -e kijárat..cselevő, gyakorlati...vannak -e felismeréseik...mit tegyünk mi felnőttek, magyarok hogy a lánc elszakadjon...? helyette /mellete utána / közben milyet kell kovácsolnunk...??

egyetmondok 2015.11.26. 22:58:42

@zipe moha:
Hát igen. Egyszer egy angol jogász barátomnak,csak úgy,egy esti beszélgetés során,kézből,csak úgy,ahogyan tőlem tellett,sorról-sorra igyekeztem ezt lefordítani angolra,ami nem egyszerű,pedig nem kell az angolom miatt szégyenkeznem:

mek.oszk.hu/02000/02043/html/290.html

Azt mondta,jó pár óra,és kissé vicces prompt fordítgatásom után,hogy " I dont beleive it, someone from Eastern-Europe..."
És hozzátette,hogy nem érti, ezt miért nem tanítják kötelező tananyagként Oxford-ban.

egyetmondok 2015.11.26. 23:02:50

@zipe moha:
Ha gyerekek elég nem is,de pl.a zsidókól írt egészen elképesztő munkáját én biztony kötelezővé tenném a gimik negyedik évfolyamán. Ott biztosan.

zipe moha 2015.11.26. 23:15:18

@egyetmondok: ..épp most olvasom...beismerem eleddig kimaradt..

2015.11.26. 23:25:24

Az amerikai kitiltási botrány mutatta meg kb reálisan, milyen lábakon ez a rendszer: gyakorlatilag az első komolyabb támadásra össze*rták magukat. Védtelenek, csak egy párt kell, ami kellően erős velük szemben - és semmi köze a balos ellenzékhez.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.11.26. 23:32:51

Szerintem,
2019-2020 környékén akkor fog csak csökkenni a GDP, ha a nemzetközi helyzet szar lesz. Ami tuti, hogy nagy olló fog nyílni a többi újonnan (2004) csatlakozó és közöttünk. Két év után lesz majd még masszívabb a hatás.

Szar lesz, de az orbánizmus 2012-ben is bírta a régióban egyedüli GDP buktát, miközben akkor szedte össze a rezsim, a 2011-14-es GDP növekedési helyezését - hátulról 4. a Közép-Eu-s 11-ből - bebiztosító mínuszt. Ergo, 2019-20 nem feltétlenül kataklizma lesz, csak egy gazdasági oldalról erősen megtámogatott lehetőség, hogy akkor már egy közepesen potens ellenzék is lezárja az orbánizmus történetét.

Ha kilép az EU-ból, akkor viszont tényleg meglehet a mínusz, mert az EU-s közös piacról kilép, az egy gyenge gazdaságnak, ha az EU bemérgesedik, akkor az egyből KO. És miért is ne demonstrálna erőt az EU? A kilépés nem annyira opció, éppen ezért.

Az ellenzék a valódi kérdés. Az, hogy a PKP, hogy teljesít, meg az Együtt. Lesz-e újabb. Csányi bármikor vehet magának egy olyan pártot, ami boríthat mindent. (De mintha nem akarna. Sokkal inkább finanszíroz majd egy erőt felmutatót, erejének arányában.)

A többiek kiszámíthatóak, talán még az MSZP a legnagyobb kérdés, mert hihetetlen, hogy a többi szereplőt többszörösen meghaladó mennyiségű erőforrással képes lehalni egy ekkora párt. De végül is, ilyen fokú szellemi kiüresedés esetén simán megtörténhet.

egyetmondok 2015.11.26. 23:33:19

@zipe moha:
Ne siess vele. Ez - sajnos,de mennyire sajnos - egy mai,fiatal,okos magyar joghallgatónak se könnyű.
(Egy fideszes szeme meg kiégne tőle...:-)

zipe moha 2015.11.26. 23:52:00

@egyetmondok: ...nem értem a nép vállára felálókat...nem értem...minden tapasztalat , minden tudás, számtalan eszköz rendelkezésükre állt , hogy bővülködő, boldog országot kovácsoljanak...itt ma Örömországnak kellene lennie..az előző generációk gazdag kincsesházat hagytak ...benne van a rossz tudása és benne van a jó ismerete is.. minden negatív példát megteremtek....hogy nekünk ne keljen megtapasztalni....és minden pozitív tudást felhalmoztak ....nekünk már ne kelljen fáradozni....melyeket mindössze szintetizálni kellett volna csak.....

újra kezdünk mindent mert másként nem lehet...de most tényleg mindent..

egyetmondok 2015.11.27. 00:03:08

@zipe moha:
De hát nekünk kell fáradozni zipe, neked,nekem (már a hatvanhoz közelebb,mint az ötvenhez),veszekedni,összeveszni, elcsodálkozni fél évszázadnál is régibb, a bibói örök igazságokon.
Ki csinálja,ha nem te meg én,meg a Hafr,az Explanatus,meg a többi a PKP-nál ? Csuda figurák.

Jelentkeztél már a pártnál ? Névvel,címmel,de úgy rendesen ? Ugye igen ?

gellért mária 2015.11.27. 00:07:13

@zipe moha: Én is olvastam ezt az interjút...Amit Orbán mond,úgy marhaság ahogy van,értelmezhetetlen, nem érdemes részleteiben foglalkozni vele, vitatni, cáfolni stb. Ami a cikkből kiderül, az nem külpolitika hanem Orbán Viktor fogalomzavaros "unortodox" agya.

toportyánzsóti 2015.11.27. 03:26:23

20 000 milliárd amit eddig eltapsolt a narancsmaffia,lajos nélkül esélye sincs a csuti orálmuzsiknak ahogy a nagytestvér is hiába próbál lekerülni a szopórollerről...Lassan de biztosan átbillen a mérleg nyelve ha nem lépi meg a rendkívüli állapotot ez a tolvaj banda.

toportyánzsóti 2015.11.27. 03:31:37

@maxval bircaman BircaHang Média: Hoztad a szinted homofób kérődző,putingazda nemsoká megfőzet.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2015.11.27. 07:23:23

@maxval bircaman BircaHang Média: Hááát téged sem az eszedért fognak szeretni

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.11.27. 08:27:47

@egyetmondok: Az őrület a nem értelem azon része, amely képes összekapcsolni a valóságot az álomvilággal. (Foucault). A logikájuk egy rejtett logika és nem kiismerhető. Orbán cselekedetei számomra sem racionális sem irracionális oldalról nem magyarázhatók.

gmihaly621 2015.11.27. 09:18:30

A "felhomályosulás" szellemi örököseinek szillogisztikus, lehengerlő vitastílusától már báró Eötvös Józsefnek is felállt a hátán a szőr (A XIX.század uralkodó eszméi...1853). Már akkor figyelmeztetett arra, hogy az államberendezkedést mennyire szétzilálja, ha a divatos uralkodó eszmék erőszakosan szétfeszítik az intézményrendszereket. Európa két "világháborúja" is ezt az "előérzetet" (présentiment) igazolja. A 100 éve, a "Nagy Háború" idején kötött obskurus megállapodások (pl. Sykes-Picot) most bosszulják mmeg magukat. Hiba volt ennyire kiiktatni ezeket a dolgokat a kollektív emlékezetből. Brávó, hajdani, és jelenlegi firkászok, brávó hajdani és jelenlegi "hatalombirtoklók".

nnnnnnnn 2015.11.27. 12:39:21

@borzimorzi: "Orbán célja, hogy ne legyen, aki leváltsa. Hogy annyira kiürüljön a kassza és le legyen rabolva az ország, hogy akárki is váltaná le őt, az csak csődgondnok lehessen. Az pedig meglehetősen népszerűtlen szerep..."

ez az mszp célja volt

nnnnnnnn 2015.11.27. 12:48:49

2020-ig még rengeteg dolog történhet, 1-2 éve még sehol nem volt a mostani helyzet a maihoz képest. Az Eu simán lehet, hogy saját magától széthullik. Ami igazán nem is lenne baj. Orbánt leváltani a jelenlegi erősen jobboldali véleményen lévő európai népeket elnézve vajmi nehéz lesz egy liberális pártnak. A liberálisokat már mindenütt utálják a migránstámogató és egyéb szélsőséges politikájuk miatt. Egyszerűen az emberek kezdenek felébredni és rájönni, hogy a liberális demokrácia egyenlő a halállal. Gyakorlatilag egy lejárt lemezt akartok visszatenni. Egy nyíltan náci párt előbb nyerne választást most és a közeljövőben mint egy liberális.

Andy73 2015.11.27. 13:52:09

"Ez sem lehet nagyon nehéz feladat a magyar népesség nagy részének mai képességeit ismerve."

És az milyen? És a szerző hova lövi be magát, ha egyáltalán közéjük sorolja magát?
Az egész szövegnek nincs sok értelme, csak ismétli azt a mindenki által ismert tényt, hogy Orbánnak még sokáig nem lesz alternatívája, főleg a baloldalon nem.
És hogy miért, az már a kiindulási helyzetből adódik. A szerző szerint túl nagy a hiány. Az viszont tény, hogy Orbán előtt ennél is sokkal nagyobb volt, hiszen ő vitte ki az országot a túlzott deficit eljárás alól.
Az EU sorsa pedig sajnos nagyon bizonytalan, a migránsok millióinak beáramlása és a terror miatt. Azt sem lehet tudni, hogy mi lesz jövőre, nem hogy 2020-ban.

nu pagagyí 2015.11.27. 17:10:01

Orbán azt igyekszik eladni, hogy nélküle minden még rosszabb lesz. Ehhez olyan környezetet teremtett, hogy lehetőleg mindenki kiszolgáltatott legyen az államnak és csak az ő személyes jótéteményeinek legyen köszönhető, hogy még elvegetálgatunk valahogy. Fontos tevékenysége az alternatívák csírájában való elfojtása, melynek fő eszköze az információk visszatartása, titkosítása, manipulálása. Előbbieket az teszi lehetővé, hogy végletekig centralizálta az államot, a vezető posztokat pártkatonák szállták meg. A központi akarattal szembehelyezkedőket állami eszközökkel személyükben járatják le, eszméiket nemes egyszerűséggel hazaárulónak minősítik. A demokrácia, amely néhány óvatoskodó politológus szerint állítólag még van, körülbelül olyan minőségű, mint Belorussziában, vagy az egykori kádári Magyarországon. Van és lesz formálisan választás, alternatívák nélkül persze. A választott képviselőket már semmi nem kötelezi arra, hogy választóikat képviseljék, az ő feladatuk az állampárt utasításainak végrehajtása, emberi minőségük lényegtelen. A képviselők szerepe és kvalitása közelít a Kádár-rendszerben rendszeresítetthez. Abban az időben a társadalom széles köréből válogatták ki azokat (lakatos, szövőnő, tsz-paraszt), akik évente néhányszor szállás és pogácsa fejében utólag szentesíthették a párt által kidolgozott törvényeket. Van azért eltérés is a Kádár-rendszertől, a vezetőréteg és kitartottjaik bármekkora vagyont összeharácsolhatnak a közösből, nincs proletár álszemérem.

porthosz 2015.11.27. 18:05:55

Csak kérdem, nem unalmas már állandóan a Fidesz és Orbán bukását várni?

Ráadásul az már tényleg a vég, amikor valami külső (nem létező) csodafegyvertől várjátok a megoldást (hogy majd az eu vezetői leváltják a fideszt, vagy majd az ő pénzmegvonásuk változtat valamit stb stb).

Egyszerüen csak ki kell állítani jobb jelölteket, hozzáértő embereket és hitelesen kell politizálni.

A probléma ott van hogy ilyen ember nincs a baloldalon igy meg változás sem lesz.
Sokat elmond a helyzetről hogy a mai napig a baloldali ellenzék legerősebb, leghitelesebb figurája maga Gyurcsány...

féregírtó 2015.11.27. 18:24:41

Interjú Jaksity Györggyel, a Concorde alapítójával

A költségvetési hiány is három százalék alatt van. Rég láttunk ilyet.
Igen, de van mintegy 900 milliárd forintnyi különadó, ami a GDP 3 százaléka. A különadók nélkül számolva a költségvetési egyenleg mínusz 6 százalék körül lenne. Mi fizetünk különadót, és jelentem, hogy nem jó. A rendszer nem csak azért fáj, mert mi fizetjük és mások nem, hanem azért is, mert ezek az adók a közteherviselés szerves, kiválthatatlan részei lettek, ami közgazdasági és morális nonszensz.
Közben ez a pénz hiányzik a mi beruházásainkból, a munkaerő-felvételből, a bővülésből, a bérekből, ami mind GDP-t termelne. A különadóként elszedett pénzt körbeküldik a gazdaságban, és megkockáztatom, hogy zéró többletnövekedést hoz. Ráadásul, aki újonnan itt fektetne be, az inkább nem fog, mert fél, hogy elveszik egy különadóval vagy más módon a pénzét. Ez nagyon káros.
Tehát nem igaz az, hogy az államháztartás organikusan jobb lenne, sőt, rosszabb: a közel 6 százalékos hiánnyal,a 80 százalék környékéről a GDP 80 százaléka környékére nem csökkentett államadóssággal nem haladtunk előre.
Mindezt úgy, hogy a GDP közel 10 százalékára rúgó nyugdíjmegtakarításokat feléltük. Tehát a korrigált államadósságunk közel 90 százalék, és ha az évente 3 százaléknyi különadót is az állam a pénzek tulajdonosainál hagyja, akkor az államadósság már a GDP 100 százaléka fölött lenne. Ez a valós gazdasági tartalma az intézkedéseknek.
A helyzetünk tehát nem javult, a beruházók megítélése romlott is, ami látszik a potenciális növekedésünk leromlásán is.

féregírtó 2015.11.27. 18:25:44

@féregírtó:

Kiemelés:

"Tehát a korrigált államadósságunk közel 90 százalék, és ha az évente 3 százaléknyi különadót is az állam a pénzek tulajdonosainál hagyja, akkor az államadósság már a GDP 100 százaléka fölött lenne. "

Pásztor Miklós 2015.11.27. 19:26:24

@$$$=$$$: Ma is megbukott az EU. Sőt, hétfőn is meg fog bukni. De lehet hogy már szombaton.

maxval bircaman meghízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.27. 19:28:05

A libsik az imperializmus torpedói a globalizáció sötét, viharos tengerén hánykolódó hajónk ellen, amelynek én mutatok irány a nyugodt vizekre blogommal. Azzal a bloggal, amely világítótoronyként emelkedik a neten és őre én vagyok a közíró.

tamas11 2015.11.27. 20:09:21

@porthosz:
Szerinted mit mondana, ha kiállna egy ilyen szerintedhiteles szerintedbaloldali figura? Hol szólalna meg?
Kálmán Olgánál hetente nyolc-tíz percben?
(ahol persze te rojtosra hallgatnád....)

legeslegujabbkor 2015.11.27. 20:23:14

@DrGehaeuse: Akik pénzt adtak hozzá, most már ugyanúgy függnek Orbántól. Lásd: a fociba ölt társasági adó kedvezményeket mennyira védelmezi Csányi.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.01. 00:44:44

@HaFr:

Ezt hívja úgy az angol hogy "purple prose".
süti beállítások módosítása