1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.11.17. 18:11 HaFr

PKP 1x1

Mi a célunk?
A 21. századi Magyarország - ahol érdemes élni.
Ahol
- érdemes többet tanulni,
- érdemes vállalkozni,
- érdemes sokat dolgozni,
mert az számít, hogy ki mit tesz, és mindenki az érdemei alapján boldogul.
Ahol
- senki sem lophat a közösből, mert az igazságszolgáltatás azonnal eléri,
- a párthűség és a haveri kapcsolatok helyett csak a tudás és a teljesítmény számít,
- a politikus, a közalkalmazott és a köztisztviselő a többi polgár alkalmazottja.
Ahol az állam:
- azért van, hogy szolgálja a polgárait,
- nem akadályozza, hanem segíti a polgárai teljesítményét,
- mindent megtesz azért, hogy aki többre akarja vinni, az többre vihesse (oktatás),
- nem mondja meg, ki hogyan éljen, de fenntart egy erkölcsi mércét,
- közös ügyeink intézője és közös céljaink megvalósítója.

Kik a szavazóink?
- Azok a polgárok,
akik saját erejükből, szorgalmukból, tehetségükből, kitartó munkájukból akarnak boldogulni.
- Akik büszkék arra,
hogy több közpénzt állítanak elő a közösség számára, mint amennyit elfogyasztanak belőle.
- Akik szerint
az állam dolga az, hogy stabil és kiszámítható kereteket biztosítson a saját erejükből boldogulni akaróknak: szolgálja ki a polgárait, működjön kiszámíthatóan.
- Akik egyetértenek azzal,
hogy egy polgári társadalom megalapozásában és Magyarország jövőjének biztosításában a világszínvonalú oktatásnak, a minőségi egészségügynek, a fejlett jogszolgáltatásnak, és a hatékonyan szabályozott piacnak nincsen alternatívája.
- Akiknek elegük van abból,
hogy ostobák, alkalmatlanok, és közönséges gazemberek teszik tönkre és fosztják ki az országot, miközben olcsó propagandával tévesztik meg az emberek túl nagy részét.
- Akik egy józan, kiszámítható, minden állampolgára által megbecsült országban akarnak élni.

A kormányváltás érdekében

- a PKP folytatja válaszkerületi toborzó munkáját, 2016 nyarára a legtöbb, 2016 végére lehetőleg az összes választókerületben csoportot alapítva (ahova még mindig szívesen veszünk jelentkezőket országszerte);

- négy fehér könyvet állít össze szakértők segítségével az oktatási, az egészségügyi, a gazdasági és a politikai/kormányzati rendszerben a második és a harmadik Orbán-kormány alatt végzett pusztításról; majd igyekszik ugyanezeket a szakértőket hosszabb távon is megnyerni a párt számára.

- új típusú platformot dolgoz ki a szövetségi politika számára, amelynek lényege, hogy a fentiek alapján összeállított polgári modernizációs minimálprogram elfogadásában adja meg a pártban szerepet vállaló tagság közös nyelvét és értékrendjét; ezen túl pedig szabadságot biztosít az aktivistáknak, az egyes választókerületi vezetőknek, parlamenti és önkormányzati jelölteknek a tágabb értékrendjük és programjuk kidolgozásában. A polgári konzervatív jelzőt röviden a polgári réteg fenntartható növekedésének tartjuk fenn: radikális reformok és távlati eszmények helyett a bevált (nyugati) gyakorlatok erősítésével, hazai talajba ojtásával, figyelemmel -- értelemszerűen -- a hazai kompetenciákra és érzékenységekre. Fontolva haladunk. 

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr98086808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.11.17. 23:08:24

hafr.blog.hu/2015/11/13/termeszetesen_orban_legyozheto posztból nagyon hiányzott egy link, "a van programunknál", ami pontosan erre az oldalra mutat.

Egyre erősebb késztetést érzek, hogy felvegyem a kapcsolatot és a szolgálatot a PKP-val és -nál. Noha - vagy éppen azért mert - én nemzeti liberálisnak definiálom magam. Meg polgári radikálisnak, ami persze csak a mai, meg az elmúlt 14 év Magyarországon radikális, amúgy meg annyi, amit írsz itt fenn, egy polgáriasodási minimálprogram. Már ha jól értem, amit.
Olvastam itt már jó írásokat, de ez volt bennem az első, katartikus érzéseket kavaró írás.

Biztos vagyok benne, hogy 2018-ban ki fogjuk hívni az Orbán rendszert, ha nem is egy pártban, de azonos oldalon. Még kevesen hiszik ezt, de én is közéjük tartozom.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.11.17. 23:12:30

Mérges leszek az index.hu-ra, ha ebből nem lesz címlap. De inkább arra fogadnék, hogy ...

toportyánzsóti 2015.11.18. 04:15:03

Szavak és tettek egysége meglesz sok szavazód lesz,főleg ha ráébreszted a távolmaradásukkal tüntetőket:aki jól akar élni az elmegy szavazni.

DrGehaeuse 2015.11.18. 10:28:00

Még több ilyen poszt kell HaFr.

Nincsenek érdemi kommentek. Ez jó, mert nem lehet belekötni a tartalomba.

Köszönöm!

Laikus Érdeklődő 2015.11.18. 11:45:37

@DrGehaeuse: Íme egy érdemi komment:
"nem mondja meg, ki hogyan éljen, de fenntart egy erkölcsi mércét"

Hajrá PKP!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.11.18. 14:03:09

@toportyánzsóti: reméljük, ébresztő lesz előbb-utóbb, zsóti

Moin Moin 2015.11.18. 21:09:58

@DrGehaeuse: „Nincsenek érdemi kommentek…, mert nem lehet belekötni a tartalomba”? – Hát, jó, te akartad!:-) Íme:

1.) Miféle garanciákat kap a választó a PKP-tól és annak vezetőitől, tagságától arra nézvést, hogy valóban az itt felsoroltak szerint fog kormányozni? Amikor itt garanciákról írok, akkor konkrét, beváltható és a hatalommal szemben az állampolgárok által érvényesíthető garanciákra gondolok: affélékre, mint amilyeneket egy prudens gyártó, szolgáltató ad az ügyfeleinek – ha már polgáriságról beszélünk.

2.) Véleményem szerint efféle, az Orbán-kormányok pusztításait felsoroló-dokumentáló fehérkönyvekre nincs szükség és igazi politikai hasznunk sem lesz: nem szereznek érdemben új szavazatokat. Hiszen a PKP potenciális (és nem „reménybeli”!) választói már évek óta jól tudják, mit és hogyan pusztít a Fidesz. Azzal lehet szavazatokat szerezni, ha a fentebb említett garanciákkal szolgál nekik valaki: hogy valóban az általa meghirdetett – és valóban bejárható, reális – politikai program fog megvalósulni. A mások bűnei és az ígéretek, vagy szépen hangzó ideálok édeskeveset érnek a valóságban… Hiszen a PKP elsődleges publikuma nem az az etatista-féltudatlan tömeg, amely a Fidesz beszavazta 2010-ben, és amely részben ma is kitart mellette. Ezek a szavazók ui. mozdíthatatlanok, erről nem szabad megfeledkezni!

3.) Én a bevált nyugati gyakorlattal igen óvatos lennék a gyakorlati politikáéban: ui. a bevált nyugati gyakorlat csak jelentős számú nyugati mentalitású polgársággal, mint társadalmi (és gazdasági) közeggel működőképes. Emiatt a „hazai talajba ojtás”, éppen a kompetenciákra (ill. azok hiányára) és érzékenységekre (értsd: frusztrációkra) való tekintettel igen problematikus, éspedig a lépések sorrendiségét illetően. Ez a sorrendiség nem mást jelent itt, mint azt, hogy az igazi változások nem fognak elindulni a társadalomból magából – a változásra ott legfeljebb a vágyak vannak meg, ám a vágyak valósággá tételéhez hiányoznak a kompetenciák, amelyek képessé tennék az egyes állampolgárt és az állampolgárok közösségeit arra, hogy önmaguktól, spontán módon indukálják e változásokat.

Pl. a nyugati polgári forradalmak azért voltak képesek „alulról jövő változásokat” indukálni, mert a polgárság fejében már „készen voltak” az ehhez szükséges gondolkodási algoritmusok. És épp ezen algoritmusok hiánya a gátja a magyar társadalom alukról szerveződő, spontán polgáriasításának. Sokan hitték és hiszik magukról a mai napig, hogy ők „perfekt polgárok” és így bennük valódi polgári algoritmusok futnak – ám ezek az emberek túlnyomó többségükben a spontán, ösztönös cselekvéseik, megnyilvánulásaik során azonnal elárulják, hogy a valódi, északnyugat-európai értelemben vett polgáriasság csak felszínes-kulturális attitűd náluk…, „társadalmi automatizmusaik” nagyon is „magyarosak!” – ez pedig talán a legnagyobb gátja a magyar polgári társadalom létrehozásának.

Éppen ezért, visszatérve a fentebb emlegetett sorrendiségi problémához, nem tudok abban hinni, hogy „fontolva haladással” el lehet jutni a polgári Magyarországig: ui. a fontolva haladás tempójánál sokkal gyorsabb folyamatok és erősebb késztetések működnek a magyar társadalomban, a hagyományrendszerben és abban, ahogy az intézményrendszert politikai vezetők, gazdasági szereplők és egyszerű polgárok felfogják és használják, és e sokkal erősebb folyamatok és hatások újra és újra, csírájukban tépik szét a fontolva haladás apró, kis körökben ható láncszemeit, Így akasztva meg magát a fontolva haladó polgárosulást…

Annak idején, a régmúltban, amikor azok a szerves társadalmi folyamatok kialakultak és lefolytak, amelyek létrehozták a nyugati közösségek, társadalmak polgári közmentalitását, ezek az ottani spontán folyamatok a mai magyartól gyökeresen eltérő társadalmi, technológiai közegben és egészen más időigénnyel működ(het)tek. Ezért ma egy ahhoz hasonló „önpolgárosulásra” egyszerűen hiba lenne számítani!

Ebből következik a sorrendiségi probléma egyetlen reális feloldása: ha a társadalom „magától” látható módon nem képes polgárosulni és ha ráadásul ezt a spontán polgárosulást (értékrend- és mentalitás-átépülést) a magyar politikai és társadalmi közeg egységes egészként akadályozza is, akkor elsőként a politikai hatalom felől lehet áttörni az akadályokat. Azért innen, mert míg a politikai hatalom – elvileg, megfelelő módszertannal – megszerezhető ebben a nempolgári közegben is, addig „magát a közeget” a működő politikai hatalmi „szokásrend” ellenében a mentalitásában és valós, mindennapi működésében megváltoztatni (szép szóval, rábeszéléssel, fejtegetésekkel nem lehet. Azért nem, mert a mentalitás nem kognitív jelenség, ezért e „kognitív műfajok” alkalmatlanok annak átformálására – különösen (ismétlem), ha a működő társadalmi, gazdasági, hatalmi és egyéni érvényesülési mechanizmusok ellene hatnak ennek.

...Mindezeket pedig nem kötekedésképpen fogalmaztam meg: csupán inteni akarlak titeket arra, hogy nézzétek meg az elképzeléseiteket a valóság és a kívülálló szemével is!

Moin Moin 2015.11.18. 21:32:32

@HaFr: Azt add még hozzá, hogy már bennem volt egy sör, mikor írtam: tiszta ésszel kussoltam volna!!!

DrGehaeuse 2015.11.19. 00:25:15

@Moin Moin:

1.- 2. Garanciát a majdani parlament összetétele jelenthet. Erős PKP + éber ellenzék = erősebb garancia.
A PKP általi "jó kormányzás" mint szolgáltatás jelenleg csak egy ajánlat. Garanciát akkor lehet vállalni amikor el kezdik a gyakorlati megvalósítását.

3. Nyilvánvalóan a "kompetenciák" fejlesztésével kell kezdeni egy erős jogállami intézményrendszer újraalkotásával párhuzamosan.

Szerintem az első lépés a társadalmat jelenleg is igazgató "fortélyos félelem" eloszlatása kell legyen. A polgárosultság sokkal nagyobb fokú mint gondolod. A kompetenciák jó része is megvan. A baj az, hogy ezeket elnyomja és rejtőzködésre kényszeríti az a mesterségesen gerjesztett félelem és kicsinyhitűség amit a szekértáborok harca (törzsi háború) és a maffiahálózatok okoznak, valamint a mindent átszövő korrupció mint a túlélési üzemmód egyik eleme. Szerencsére a nagy többségnek ezekből már elege van és csak egy nagy fellélegzésre várnak, hogy lerázhassák magukról mint kutya a vizet.

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.11.19. 07:10:22

@HaFr: tiszteletben tartva a sokra hivatott PKP küzdelmét a politikai hatalom megszerzéséért, iróniámat félretéve inkább csak MM - nagytudású de teljesen reménytelen - barátunkat ismételném:

'Ebből következik a sorrendiségi probléma egyetlen reális feloldása: ha a társadalom „magától” látható módon nem képes polgárosulni és ha ráadásul ezt a spontán polgárosulást (értékrend- és mentalitás-átépülést) a magyar politikai és társadalmi közeg egységes egészként akadályozza is, akkor elsőként a politikai hatalom felől lehet áttörni az akadályokat.'

Szóval nincs mese, a Konzervatív Forradalom lángjának progresszív szárba szökkentése az egyetlen lehetséges megoldás!

Hogy a kognitív terápiát favorizáló Dóra asszony vajh a siker legkisebb reményével ülésezne-é pár tucatszor MM barátunkkal, azt azért kétlem:)

zipe moha 2015.11.19. 09:12:09

@DrGehaeuse: ...moi moinnak igazsága vagyon...némileg továbbgörgetve amit mondott:

magyarországon az alulról jövő változással ellentétes kultúra tanyázik...kb 1000 éve, amióta a magyarok fölé emelt ( először istván által...)uralkodó rétegek párhuzamos érdekeket futattnak maguk mellett hagyományosan:

-egyrészt ennek a lokalításnak az erőforrásai folyamatos csapolásában...másrészt az innen szerzett források máshol való felhasználásban...tehát fenn kell tartani az aranybányát, a tehenet hogy fejhető maradjon...
- másrészt a fentiek éredekében a lokalításban olyan politikát kell folytatni, amely elzárja a lehetőségét is bármilyen réteg megerősödéséhez ahhoz, hogy kibújtassa a lokalitást a fölözés alól, hogy az önjáróvá válhasson....

Erre legjobb bizonyíték a magyar történelem teljes menete..és magyarázata...miközben a nyugat-európai városok polgáriasodása, a kézművesség a céhek már a pénzváltás már a korai középkorban virágzásnak indult... s később a gazdag polgárság az arisztokráciát leváltatva a népfelséggel, polgári ipari kapitalimust alkotott és működtetett...addig magyarországon a feudalizmust ténylegesen a kommunista hatalom átvétel tudta elérni...1946-ban.

Magyarországon az idő megállt...a hűbéres paraszti és élősködő nemesi kultura volt a záloga a jó adottságok középkori módon való megcsapolásának..

itt kapcsolódnék vissza a mába...jól látszik , hogy alulról nem tud jönni semmi...soha nem tudott...ezért aki a hatalmat megszerezte joggal bízik abban, hogy csak külföldről lehet leváltani...addig pedig állni fog az idő..hát nem épp egy ilyen világ új nyitányának vagyunk tanui???...ismét...

a politikai vezetés ami hangsúlyosan ELMÉLETILEG ( matematikailag) választás útján megszerezhető jelenleg...tud új keretfeltételeket teremteni..amiben mindazok ellenérdekeltek akiknek ez az évezredes fosztó szisztéma legújabb kori mutációja .."nyereményt" biztosított...

a fontolva haladás lehetetlenség szerintem is egy olyan közegben ahol az inproduktív közép-és felső osztályi élősködési kultura másrészt a bárhonnan érkező teljesítményben, eredményben köz és magángyarapodásban érdekelt kultura feszül egymásnak...igaza van moimoinak abban , hogy bizony ma jónéhány polgárnak látszó elemről lehulna az állarc ha az eddigi járadékaiért , az államból folyamatosan kihasított javak helyett versenybe kellene állnia...és itt a pkp egyik nagy dilemmája , mert akikra mint rétegtámogatókra épít részben kevesen vannak részben pedig álarcot viselnek...képmutatók mindössze..ugyan akkor a pkp nem éri el azokat akik " pártnélküliek"...akik mindössze értelmes és prosperatív életre vágynak....

a fehérkönnyvel, valóban eltelik az idő...értelme kormányon lenne esküdtbíráskodás előkészülete idején...
lényeges ez a pont most mert az alapok kerülnek lerakásra...és ugye ha az nem a valóságra épít, hanem vágyakra és egy ideologizáló elképzelésre....nem jut érvényre..magyarán nem juttatják érvényre azok akiknek az érdekében születik...
a fentiek az 1X1 egyébként olyanok mint a viharfelhők közül áttörő napsugár...fény már van...meleg még nincs...

( sokan többen említik, hogy a pártkeret szűk ...és a bármilyen címkézés pedig lassan indokolatlan ..haszontalan ..és felesleges..szerintem)

DrGehaeuse 2015.11.19. 09:27:14

"magyarországon az alulról jövő változással ellentétes kultúra tanyázik...kb 1000 éve, amióta a magyarok fölé emelt ( először istván által...)uralkodó rétegek párhuzamos érdekeket futattnak maguk mellett hagyományosan:"

A magyar nép már többször megmutatta, hogy képes alulrol jövő változásra. Először 1945-47 között amikor az uralékodó rétegeket elsöpörte a vöröshadseregtől való félelem. Ezt egy új uralkodó garnitúra (kommunista élcsapat -> MDP) tette tönkre egy jó kis diktatúra bevezetésével. A második eset volt 56. Akkor a November 4.-ei invázió pillanatában főként a Munkástanácsok révén alulról jövő és jól működő demokratikus rendszer kiépülése volt folyamatban. Ezt kádáréknak csak a legvéresebb terror alkalmazásával sikerült elfolytani.

2006-ban volt az utolsó kísérlet. Akkor a Kossuth Tériek kezdeményeztek alulról demokratikus reformokat az Alkotmányozó Nemzetgyűlésre irányuló követelésük révén. Ezt gyurt-csányi és orv-bán maffiahálózatai közös erővel folytották el.

zipe moha 2015.11.19. 09:39:54

@DrGehaeuse: ...hosszan vagy röviden mondjam?....most röviden mondom ...egyik sem volt alulról jövő...egyszer minden kint lesz az asztalon

zipe moha 2015.11.19. 09:49:29

@DrGehaeuse: ...igazságtalan lenne ha nem mondanék példát is...mondok... mondjuk máshonnan ..:
..ha tájékozódsz az ügyben , hogy mi -és miért, sőt hogyan történt a Kijevi Majdanon...akkor egész pontos modellt találsz a hatalomtechnika lehetőségeire...
ritka a történelemben, hogy kívülállók betekintést szerezhetnek a boszorkány konyhájába...ott ezt az aktuális banya igen elszúrta, ugyan is nem foglakozott a nyilvánosság jelenlétével...ha napról-napra végig veszed az eseményeket sok mindent látsz...nem árt ha meg van ez a tapasztalat..:)

zipe moha 2015.11.19. 09:58:45

@DrGehaeuse: "Először 1945-47 között amikor az uralékodó rétegeket elsöpörte a vöröshadseregtől való félelem. Ezt egy új uralkodó garnitúra (kommunista élcsapat -> MDP) tette tönkre egy jó kis diktatúra bevezetésével."...jaltában el volt döntve magyarország hova!! tartozása...senki nem rontott el semmit...éppen hogy kivitelezték...a döntést...érted -e??

tamas11 2015.11.19. 10:17:35

@HaFr:

Nagyon jó, hogy

..." új típusú platformot dolgoz ki a szövetségi politika számára, amelynek lényege, hogy a fentiek alapján összeállított polgári modernizációs minimálprogram elfogadásában adja meg a pártban szerepet vállaló tagság közös nyelvét és értékrendjét;"

Zipe Moha is azt sürgeti (máshelyütt is, itt imént csak céloz rá)), hogy mozgalomként hódítsanak az elvek - igaza van. Nekem is ez a vesszőparipám. ( ez kb olyan, mint a munkásmozgalomban a munka volt.... Talán nem is olyan, hanem ugyanaz: egyszer majd besétálok ötletelni a PKP-székházba).
Tudom, hogy párt nem folytathat gazdasági tevékenységet, nem vonhat be idegen tőkét, de ugyanakkor térnyeréséhez kormányprogramként folytatható és felfogható széleskörű mozgalmakat kell kiváltania, Ez azért is javallatos, mert akkor ebben a szervezeti keretben zajlik majd a belső és részben külső kommunikációja, az önszerveződése nem a pártkeretbe szorul. Arra kell törekednünk, hogy a minimálprogramot konkrét szervezeti tevékenységekre sikerüljön lefordítani, és úgy bemozdítani.
A közös nyelv és értékrend ugyanis nem létezik praxis nélkül. Nem támad fel, és nem tartható életben.
A mammut elejtését csak el kell képzelni, azután minden csak formaság

DrGehaeuse 2015.11.19. 10:20:50

@zipe moha:

Persze tudom én, hogy 56 előre kitervelt provokácíó volt (Szerov-Gerő terv). De se a Corvin köziek és hasonló "pesti srtácok" nem voltak betervezve se a Munkástanácsok. A munkástanácsok a legnagyobb káoszban biztosítani tudták az alapvető közművek és közszolgáltatások működőképességét és az alapvető élelmezést is. Pont azért kellettek a sortüzek majdnem Karácsonyig, hogy a félelem elfojtsa az elemi erejű "alulról jövő" és tényleg népi-demokratikus mozgalmat.

2006 is jól előkészített és szervezett provokációnak indult (fltó és rókaképű orv-bánb fityisszel levajazott terve az öszödi monológra alapozva - lásd orv-bán tusványosi beszéde), de akkor se volt betervezve a Kossuth Tériek fellépése. Akkor se vették számításba a 2006-os pesti srácok (pl. Herda Nagy Sándor aki 5 évet ült a TV székház elleni akcióért) alulról jövő erejét. Pont az alulról jövő kezdeményezés elfojtására kellett az Okt. 23-ai "magyarverés" amihez az embereket orv-bán terelte birkahadként a rendőrők gumilövedékei, gázgránátjai és kardlapjai elé. Jellemző hogy a provokatőr Torockai most Jobbikos polgármester Ásotthalmon.

DrGehaeuse 2015.11.19. 10:46:26

@zipe moha:

Igen! 1947 után tényleg elkezdték végrehajtani a Jaltai megállapodásokat. De se a 45-ös Kisgazda választási győzelem se a Demokrata Néppárt nem volt betervezve.
hu.wikipedia.org/wiki/1945-%C3%B6s_magyarorsz%C3%A1gi_nemzetgy%C5%B1l%C3%A9si_v%C3%A1laszt%C3%A1sok

A 47-es eredményt a kommunisták csak "kékcédulás" csalással tudták elérni. De ha akkor a kisgazdák nem lettek volna megfélemlítve (és leszalámizva), simán összehozhattak volna egy olyan koalíciót amiben nem lettek volna benn se a komcsik, se a szocdemek. Csak össze kell adni a számokat. A polgári és keresztény pártoknak együttvéve több szavazatuk volt mint a baloldalnak.
hu.wikipedia.org/wiki/1947-es_magyar_orsz%C3%A1ggy%C5%B1l%C3%A9si_v%C3%A1laszt%C3%A1sok

Ezeket mint "aluról jövő" népi-demokratikus kezdeményezéseket meg kellett semmisíteni, hogy minden a sztalinjóska szájaíze szerint menjen.

Khonsu 2015.11.19. 10:46:26

@Moin Moin: @zipe moha: Van benne valami, de a dolog természetéből adódóan csak a fontolva haladás működik.
Az a lényege az egésznek, hogy organikus módon, maguktól kell kifejlődniük a struktúráknak. Ezt nem lehetséges felülről megoldani. Legjobb esetben is csak katalizátora lehet a hatalom a folyamatnak.

Ez a "rossz hír".

A jó hír, hogy ugyancsak a dolog jellegéből adódóan nem is szükséges a kifejlődéséhez a politikai hatalom birtoklása, mindössze előny.

Amire törekedni kéne, az egy nagyon erős civil hálózat kiépítése, mely összefogja, elősegíti a polgárosulást (az önszerveződő társadalmi struktúrák kifejlődését/megerősödését). A PKP ennek a civil hálózatnak lehetne a magja, melyet az így kialakuló hátország csatába küldhet a politikai hatalom megszerzéséért, hogy siker esetén állami katalizátorokat biztosíthasson a fejlődési folyamathoz.

zipe moha 2015.11.19. 10:59:53

@DrGehaeuse: ...igen van igazságod..csak míg a népfelség főként filózik ...az eseményt irányítók cselekednek...különböző variánsokból építkezve...a 99% jelentős, túlnyomó része konform és követő...ebből következően valamihez csatlakozó de könnyen elbizonytalanodó...sajnos ez mára tudomány, jól feltérképezve modellekkel kiismerve ...begyakorolva.
ha ki is alakul egy egység annak megbontása számtalan módon lehetséges...
a majdanon a tüntetők ( akik maja szintén szervezett volt ..éljen az eu ,és amerika ugye ...)rendőrökkel való barátkozása például úgy szakadt félbe, hogy a belügy( miniszter?) 408 autómata fegyvert osztott kmi felbérelt provokátoroknak...akik a magukat tüntetőnek álcázva a tömegből elkezdték lőni a rendőröket...na persze azok vissza ...de már a tömegre..és a többi...s mindez azért, hogy a végén egy olyan elit lépjen az elégedetlen tömeg vállán a hatalomba ...akik egyébknt politikai alkuk által is oda léphettek volna...így jobb volt...a nép tehetetlenség érzése így vált végérvényessé ( ki lett fogva a szellő...)...beszélj egy kijevivel jobb esetben legyint, rosszabb esetben elmondja..

zipe moha 2015.11.19. 11:16:39

@DrGehaeuse:
"Ezeket mint "aluról jövő" népi-demokratikus kezdeményezéseket meg kellett semmisíteni, hogy minden a sztalinjóska szájaíze szerint menjen. " igen meg Roosevelt és Churchill szája íze szerint is...bár egyre erősebb a gyanú, hogy ezek csak színészek előre tolva a nyilvánosságba...szerepük szerint

zipe moha 2015.11.19. 11:21:06

.." nézze el kellene játszani a szabad világ legjobb elnöke szerepét...ön szerint menne??...hogy a viharba ne, western-hős voltam Hollywoodba , vagy mi a franc..bármit eljátszok"...:)))

DrGehaeuse 2015.11.19. 11:22:53

@zipe moha:

Egyetértek.

Én csak arra kívántam rámutatni, hogy a hatalomtechnikusok ármánykodása ellenére a magyar népből nem lehet kiölni az önkormányzásra való igáényt sőt képességet. Nem biztos, hogy a magyarokban meglévő (szunnyadó) demokratikus kompetenciák kielégítik az összes liberális-konzervatív igényt (a progbloggeréről már nem is beszélve), de hogy vannak ilyenek azt bűn eltagadni. És ezek lehetnek a polgárosodás fogódzói egy szerencsés konstellációban.

DrGehaeuse 2015.11.19. 13:37:05

@zipe moha:

"a belügy( miniszter?) 408 autómata fegyvert osztott kmi felbérelt provokátoroknak...akik a magukat tüntetőnek álcázva a tömegből elkezdték lőni a rendőröket...na persze azok vissza ...de már a tömegre..és a többi..."

Pont ez volt 56-ban a rádiónál is csak kevesebb fegyver és nem autómata csak ismétlőfegyver..

Moin Moin 2015.11.20. 14:48:11

@DrGehaeuse: Tegnap nem volt időm válaszolni. Először ui. komolyan akartam - de mára (egy másik itteni posztra nekem írott válaszkommentedet látva) már tudom, hoy nem lenne érdemes -. így csak ezt küldöm: index.hu/velemeny/2015/11/20/a_konferencia_ide_nem_eleg/

"...lehetne például támogatni azoknak a helyi civil szervezeteknek a létrehozását, amelyek az Iszlám Államban megteremthetik a fékek és ellensúlyok rendszerét." - Magyarországon meg várni arra, hogy az általam gondoltnál valójában sokkal nagyobb fokú polgárosodottság megtegye a maga hatását...:-)

DrGehaeuse 2015.11.20. 15:32:57

@Moin Moin:

Ez "övön aluli" volt! :-)
Egy kissé begörcsölt a rekeszizmom.

De a tréfát félretéve a hazai polgárosul(atlan)tság és az iszlám állam párhuzamba állítása sértő a magyarokra nézve.
Legalábbis a csendes 2/3-ra nézve akik nem orbanisztánt akartrák látni 2014 után, ezért nem szavaztak orv-bánfityiszre. Az viszont mégnagyobb baj, hogy a legtöbben azok voltak akik nem is mentek szavazni - prsze nem is volt kire...

Csak nem az a kis szúrásom fájt amit erre a szépséges kommentedre:
'Ami a balos ostobáknak az "Egyenlőség!", az a jobber hülyéknek a "Rend!":-)'
írtam válaszul?
Vagyis ez:

' A liberált eszemnteknek pedig a "Progresszió".

Vagy a "Modernitás" '

DrGehaeuse 2015.11.20. 15:36:36

@Moin Moin:

Szóval ha vannak "balos ostobák" és "jobber hülyék" akkor miért ne lenne jogom feltételezni a "liberált eszementek" halmazának létezését? Ez sem sértőbb mint a másik kettő...

explanatus 2015.11.20. 20:08:04

Érdemes kicsit visszatekinteni az elmúlt választásokra. '90-ben az első szabad választás győztese úgy nyert, hogy „széthullott” az előző rendszer. '94-ben MSZP úgy nyert, hogy széthullott az első szabadon választott győztes. '98-ban a széthullott kormánykoalíció után jöttek a fiatalok az öreggel. Miután a fiatalok leszalámizták az öreget két cikluson keresztül a jelentéktelenségbe süllyedtek. 2002-ben kísértetiesen ismétlődött '94 és a siker megint csak a széthullásig azaz a kiszivárgott beszédig tartott. 2010-ben a széthullott koalíció után jöttek a már nem fiatalok, mert nem volt más.

Azért fontos erről beszélni, mert eddig nem a jobb program, a jobb kínálat nyert egyszer sem, hanem mindig az uralmon lévők széthullása eredményezte a váltást.

Fentiek fényében nem kell nagy jósnak lenni, hogy lássuk, a kétszer kétharmad is szét fog hullani. Akkor jön majd a kérdés, hogy ki legyen. A jelenlegi parlamenti pártok kínálata alapján könnyen belátható, a választópolgárok nem balhés, nem mutyis, nem tutyimutyis pártra akarnak majd szavazni.

A PKP 1x1-e nem a széthullás kivárására épít, hanem a „Fontolva haladunk.” utat választotta. Felületes szemlélő könnyen esik a hibába, hogy a blog a PKP. Nem, ez csak a felszín, olyan mint hajdanán a toborzónóta.
süti beállítások módosítása