1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.10.10. 22:11 HaFr

Kapitalizmust vagy idealizmust?

A globális kapitalizmus kiemelte az emberiséget a szegénységből, és elég jelentősen járult hozzá ahhoz, hogy az utóbbi 70 évben elkerültük a nagyobb regionális háborúkat, nem beszélve a világháborúról. A nacionalizmusokkal és a vallási fanatizmussal szemben alapvetően a józan ész és a kiegyezés pártján áll. A világ vezetésében az erős államok mellé felzárkóztak a globális társaságok, amelyek az államérdekeket felülíró szempontjaikkal gyengítik és keresztbe metszik a nemzeti politikai osztályok érdekeit. Ezek a gazdasági társaságok sosem voltak szeplőtelenek, de strukturális hatásuk a világ kormányzásában mégis pozitív: erősödött általuk a hatalommegosztás intézményi rendszere. E társaságok szempontjai -- a részvényesi érdekek, a profit, és a piaci részesedés növelése -- nem engedik, hogy hosszabb távon nemzeti rezsimek szolgálatába szegődjenek vagy diszkrimináljanak identitások alapján; és megfordítva, a nemzeti és szupraállami hatóságok szabályozó politikája révén maguk is ellenőrzés alatt állnak.

De semmi sem ideális. Nem ideális a társaságok fölötti fogyasztóvédelmi kontroll, és nem optimális mindenhol a piaci egyensúly sem. Ám mivel a világban ellátási láncok (tehát a nagy cégek a beszállítóik hierarchiájával együtt) érvényesülnek, és ezért a nagy korporációk befolyása a világban is szupranacionális, ezzel mégis erősítik a társadalmak és kultúrák toleranciáját egymás iránt (miközben helyet hagynak lokális vállalkozásoknak is). Ha nem akarsz elszegényedni, mondják, együtt kell működnöd azokkal, akiktől egyébként vallási stb. szakadékok választanak el. Hogy nem mindenki gazdagszik egyformán? Igaz. Történnek mocskos dolgok? Történnek. Ettől még a lehető legjobb globális struktúrában (a tudások, a hierarchizált piac, a politikai rezsimek, a társadalmak, a vallások és kultúrák, a normák és a kockázatok versenyében) a globális társaságok szerepe elengedhetetlen és üdvözlendő. Főleg, ha a szabályozott piac működik. Márpedig, ahol egy Tesco és egy VW széteshet, illetve a legnagyobb társaságok ezres listáján jóval kisebb az állandóság, mint a Fidesz élén, ott működik.

Sokan (nacionalista politikusok) a társaságok előretörését és a világ hatalmi átrétegződését a nemzeti kultúrák romlásaként élik meg; és a maguk szempontjából biztos igazuk van. Egy ország, ahol egy nagyobb multi megszervezi a verseny és az együttműködés kultúráját, már nem ugyanaz az ország, mint amelyben a legfőbb érték az etnicista alapú kohézió, az önellátó közösségek kert-Magyarországa, és a hazai gyártású romantika. Ebben van veszteség is, valódi veszteség is. De sokan esnek az idealizmus tévedésébe kétszeresen is. Egyrészt azzal, hogy valahol mélyen azt hiszik, van az emberiségnek olyan ideális állapota, amelyben az anyagi jólét, az emberség, a kulturális autenticitás, a demokrácia, a világbéke, és még néhány dolog mind szavatolható. Nincs ilyen. A másik, hogy úgy vélik, a saját álláspontjukat megérné univerzálisan érvényesíteni -- és ezért hajlamosak a politika és az eszmék versenyét is korlátozni. Rosszul teszik: a saját álláspontjuk (bármi legyen is az) már az első pontból következően sem lehet tökéletes. Mindig számolni kell veszteséggel, amit elszenvedünk miatta.

A liberalizmus bukását hirdetni és elősegíteni is ostobaság. A liberalizmus -- szemben a rasszizmusokkal, a vallási fanatizmusokkal, az autokráciákkal, és további "autentikus" népi elhülyülésekkel szemben -- jobbára értéket hozott a világnak, ahol pedig tévedett, 1) a kereszténységgel szembeni "felvilágosító" harca, és 2) az individualizmus és a piac kiemelése az erkölcsi kontextusából, nem igazolja a gondolatjelek közé tett retteneteket.

Mindazonáltal, aki nem tudja megőrizni a saját kultúráját (hitéletét, erkölcsi rendjét, szellemi igényességét) a saját berkeiben, ne a liberalizmust hibáztassa ezért. Nem kötelező McDonald'sba járni, RTL Klubot nézni, és korruptnak lenni. Nem kötelező videójátékot játszani a színjátszókör látogatása helyett. A saját igényességét és értékrendszerét mindenki maga alakítja. A gondolatjel közé tett rezsimekkel szemben a liberalizmus mégis hagyja, hogy ez az alakítás -- a döntések szintjén -- szabadon folyjék. A konzervativizmusnak éppen ezért csak a liberális (vagy polgári) demokrácia keretei között és kultúrájában van értelme: ebben feladat. Tradicionális közösségekben egyfelől, autokráciában és a fanatizmusok keretei között másfelől a konzervativizmus értelmezhetetlen. Ott ugyanis az ember nem tehet konzervatív választásokat. Ott mások választanak helyette.

A konzervativizmusban azonban a piac nem cél, hanem eszköz. Ezért elvárásokat is támasztunk vele szemben. A cél pedig a kulturális és társadalmi egyensúly, ennek részeként pedig a társadalmi kompetenciák olyan növelése, hogy minél több ember tudjon értékteremtő módon bekapcsolódni a piacgazdaságba.

519 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr507955672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BéLóg 2015.10.26. 17:37:40

@neoteny:
1. Nem csak én vagyok egy értelmes ember, hanem van rajtam kívül még sok más is.
2. Nem egy szűrővizsgálatra KÜLÖN MEGHÍVÓT kapok a doktoroktól, ha -- például külföldi munka miatt -- az ELVÁRT időpontban nem megyek be.
Ilyen az általános rákszűrés.
Ilyen az urulógia.
Ilyen a bőrgyógyászat.
A tüdőröntgen is ilyen volt, de ma már nem küldenek értesítőt, ellenben KÉTÉVENTE ingyenes, ha gyakrabban mennék, fizetni kell, kivéve ha viszek körzeti beutalót.
A fogorvos, a szemész, az EKG, a kolonoszkópia a vérvétel és vizeletvizsgálat SAJÁT érdekem te végletekig egybites ostoba!
Nekem ne próbáld bemesélni hogy Kanadában nincsenek szűrővizsgálatok és CSAK akkor mennek orvoshoz az emberek ha már megbetegedtek!
Hülyegyerek, az időseket külön is behívják nálunk INGYENES influenza oltásra hogy el ne kapják az azévi meghatározott veszélyes vírust!
3. Inkább legyek képzelt beteg a szemedben mint egy idióta blogger Kanadában aki akkor megy el a fogorvoshoz mikor már rohadnak a fogai, gasztroenterológushoz meg csak akkor mikor a széklet a száján távozik.
Ez utóbbi egyébként éppen tünetnek néz ki nálad, mert értelmes szöveget már egy hete nem írtál, annál több xart és f...st.

Az hogy az orvosok KÚRÁLNAK és nem GYÓGYÍTANAK az független attól hogy ki hány szűrővizsgálatra jár. Az meg továbbra sem jutott el a tudatodig, hogy BÁRMELY egészségügyi ellátásnak TÖREDÉKÉBE kerül a megelőzés mint a már beteg ember kezelése.

Végletekig sötét barátom, olvassál egy kicsit, ha egyáltalán szoktál:
www.origo.hu/egeszseg/20110421-vastagbel-otven-ev-felett-evente-ajanlott-a-szekletvervizsgalat.html
www.urban-eve.hu/2014/06/04/szurovizsgalatok-mit-es-milyen-gyakran-nezessunk/
europmed.hu/a-vastagbelrak-megelozheto-kolonoszkopias-vizsgalattal/
www.webbeteg.hu/cikkek/prosztata/432/milyen-tunetek-utalnak-a-bph-ra

S tényleg, a belinkelt anyagokról nincsen semmilyen emberi magánvéleményed?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.26. 17:52:30

@BéLóg:

"Nem csak én vagyok egy értelmes ember, hanem van rajtam kívül még sok más is."

Ha az "értelmes ember" úgy van definiálva hogy "kiszedi az összes pénzt a központi eü kifizetőtől amennyit csak bír".

Miért nem jársz kínai természetgyógyászhoz a BANKautomatából kivett pénzeddel a GŐZautódon amit a TÁVHŐ által táplált GŐZcsonkból töltesz?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.26. 18:01:49

@BéLóg:

"a kolonoszkópia a vérvétel és vizeletvizsgálat SAJÁT érdekem"

Mert sátánarcú vagy, mint a kapitalizmus.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.26. 18:09:48

@BéLóg:

"Az hogy az orvosok KÚRÁLNAK és nem GYÓGYÍTANAK az független attól hogy ki hány szűrővizsgálatra jár."

Azt te csak hiszed: a szűrővizsgálatok "eredményeivel" tesznek BETEGgé hogy KÚRÁLhassanak.

BéLóg 2015.10.26. 18:31:50

@neoteny: Ha azt hissed hogy azok az emberek, köztük én is "kiszedik" a pénzt azzal hogy SZERINTED feleslegesen járnak orvosi MEGELŐZŐ szűrővizsgálatokra, ráadásulk olyanokra is amelyekre külön MEGHÍVÓT kapnak, akkor te tényleg egy egybites gondolkodású szerves uninnteligencia vagy.
Azért nem járok kínai természetgyógyászhoz mert a BEFIZETETT pénzemből ezt nem téríti az egészségügy és én nem vagyok hülye.
Sajnállak, hidd el!

Egyébként ha te vitatkozni akarsz azzal hogy a bankautomatákban VAN pénz amit én onnan kivehetek, mert ez volt az egyik szívbajod, rajta, cáfolj.
ELLENBEN ha megint (mint a bizonyítsd be hogy NEM üzemanyag -- hahahahahaha) rohadtul ELGÉPELTÉL valamit és azt akarod kérdezni, hogy a bankautomatába HOGYAN kerül bele a pénz, vagy méginkább HONNAN, akkor miért nem mondod hogy bocsi hülye voltam inkább EZT akarom kérdezni.
Lealacsonyító belátni ha valamit elrontottál? Amikor engem megfogtál az egyes-többesszám nekem nem volt derogáló beírni hogy BOCS. neked az?

A kolonoszkópiának és a szerintem sátánarcú kapitalizmusnak egymáshoz nincs köze. Nyugodtan cáfolj ha tudsz, én nyitott vagyok a szellemileg visszamaradott kommentelőkkel való tartós terápiás beszélgetésre.

Az hogy a szűrővizsgálatok eredményeivel az orvosok MIT kezdenek, például hogy permanens gyógyszerkúrát írnak fel amivel életed végéig tünetmentes lehetsz, HA FIZETSZ, az egy dolog.
Egy másik ha mondjuk életmódváltást kérnek sőt számonkérnek rajtad és ezzel BETEGSÉGMENTES leszel, az egy másik kérdés.
A kapitalista orvostudomány az orvosokat a páciensek KÚRÁLÁSÁRA képezi és trenírozza, ettől még akad orvos aki gyógyít. Akár ha kínai vagy japán vagy kanadai vagy usa-beli.
Ha ezt nem érted, kérj meg valakit a közeledben hogy magyarázza el.

Magánvéleményed a linkelt filmekről, jelenetekről továbbra sincs?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.26. 18:35:40

@BéLóg:

"Azért nem járok kínai természetgyógyászhoz mert a BEFIZETETT pénzemből ezt nem téríti az egészségügy és én nem vagyok hülye."

Vagyis az önérdekedet néző sátánarcú vagy.

BéLóg 2015.10.26. 18:46:12

@neoteny: Nem. Tudom hogy nem érted meg, de nem. HÜLYE nem vagyok, hogy bármiért KÉTSZER adjak ki pénz.
Nehéz felfogni, ugye?

Mondd, nem akarod megkérdezni, HONNAN kerül a bankautomatába pénz szerintem meg a konnektorba áram? Megteheted cask be kell ismerned hogy nem olvasod el amit írsz vagy nem érted amit leírsz.

Véleményed a linkelt jelenetekről, filmrészletekről, a boxmeccsről továbbra sincs?

..ja és már mondtam. Felesleges az ÉN szövegemet bemásolnod minden egyes alkalommal, én (és az olvasók) PONTOSAN tudják éppen mire válaszolsz. Ahogy TE is felfogod ezt anélkül hogy én ugyanezt tenném.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.26. 18:49:54

@BéLóg:

Már kétszer is hivatkoztál a SAJÁT érdekedre: egyértelművé tetted, hogy sátánarcú vagy mint a kapitalizmus.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.26. 18:51:45

@BéLóg:

"HONNAN kerül a bankautomatába pénz szerintem meg a konnektorba áram?"

Már megmondtad: te LÁTTAD, hogy a TÁVHŐből. Amit a napenergia generál.

BéLóg 2015.10.26. 18:52:20

Te neoteny!
Volna egy MÁSIK kérdésem is.

Bizonyára ismered a Pink Floyd együttes The Wall című sikerlemezét. Ebben van egy érdekes mondat:

"We don't need no education!"

Megvan?
www.youtube.com/watch?v=pJHvmOy8W5w&index=5&list=PL851070FBC86C544C

Nos, megmondanád nekem, hogy most KELL-e education a népnek vagy NEM KELL?

BéLóg 2015.10.26. 18:57:33

@neoteny: Aki a saját érdekét nézi, az sátánarcú? Háááát, tényleg egybites gondolkodású egyén vagy te.

Arról nem is szólva hogy ezexerint te még sose' láttál olyan erőművet, ahol a GŐZT a napenergia csinálja, mi? Hiszen szerinted ehhez minimum szén, fa vagy radioaktív anyag kell, nemigaz?

Egyébként mai gyógyszereket (válium, rivotril, xanax, stb.) már bevetted vagy csak később kell?

Tudtad hogy van egy magyar CSUDASZER, Cavinton a neve és ha sikerülne beszerezned óriási haladást érhetnél el azzal a német doktorral vívott harcodban, tudod, akiről írtam hogy eldugja a dolgokat meg kiveri őket a fejedből!

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.26. 19:21:43

@BéLóg:

"Aki a saját érdekét nézi, az sátánarcú?"

Bizony az, mint a kapitalizmus.

Ha nem lennél sátánarcú SAJÁT érdekét néző, akkor a kínai természetgyógyászt fizetnéd a környzetbarát GŐZgéppel (ami HONNÉT másHONNÉT mint a HŐTÁVból jön a GÁZcsonkba) hajtott BANKautomatából kivett pénzzel, amíg EGÉSZSÉGES vagy. Aztán amikor BETEG vagy, akkor a kínai természetgyógyász GYÓGYÍTana, nem pedig KÚRÁLna, mint az orvosok teszik, akik BETEGgé tesznek a vizsgálati "eredményeikkel", mert sátánarcú módon csak a SAJÁT érdeküket nézik.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.26. 20:06:12

@BéLóg:

"a Pink Floyd együttes The Wall című sikerlemezét. Ebben van egy érdekes mondat:

"We don't need no education!""

A Pink Floyd egy sátánarcú zenekar: csak a SAJÁT érdeküket nézték. Bármit mondtak volna, csak hogy PÉNZhez jussanak. Mert akkor még nem volt BANKautomata, amiből PÉNZt tudtak volna kivenni. És ők sátánarcú kapitalista ÜZEMANYAGokkal hajtott autókban akartak autózni az orvosaikhoz akik nem GYÓGYÍTották őket, hanem csak KÚRÁLták (mert ugye ők is a SAJÁT érdekeiket nézték), meg olyan ÜZEMANYAGokkal gerjesztett GŐZzel akarták hajtani az erősítőiket.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.26. 20:30:30

@BéLóg:

"most KELL-e education a népnek vagy NEM KELL?"

Azzal te bizonyosan tisztában vagy hogy _ez_ a kérdés EGYBITES kérdés. :))

BéLóg 2015.10.26. 23:07:41

@neoteny: Hálásnak kell lennem neked, mert bizony rávilágítottál, hogy egy betegség szűrésére eddig nem jártam. MA azonban elmentem egy pszihiáter barátomhoz, akinek megmutattam az eddigi tevékenységedet.
Azt mondta, ő még sose látott ilyen jótét lelket mint én, aki egy ilyen súlyos állapotban lévő másik emberrel minden érdek áés fizetség nélkül ennyit törődne. Vagyis mostmár van egy orvosi szakvéleményem arról, hogy a MÁS érdekét nézem, ergo nem lehetek sátánarcú.
Tény, hogy az orvos azt mondta, a BIZTONSÁG kedvéért látogassam meg fél év múlva (kérjek beutalót a körzetitől), mert megvan az esélye, hogy az az elmebaj amely rajtad kezd elhatalmasodni, esetleg ragályos.
Tehát még ebben is meg kell köszönnöm a közreműködésedet, mert így egy újabb szűrővizsgálatra mehetek el.

A második hozzászólásod úgy tunic valami karaktergeneráló algoritmus dobta össze, mert nulla értelme van, így még én se vagyok képes rá reagálni.

Ami meg a harmadik "válaszodat" (vagyis lófax válasz, egy értelmetlen visszakérdezés) illeti, azon röhögök, hogy amikor normálisan kérdezek valamit, akkor nem válaszolsz, mert talán csapdát sejtesz, de a nyilvánvaló pofonba úgy belefutsz mint a közmondásos szopni járó vadász.

Nos, te zseni, HA egyszer a kérdésem EGYBITES kérdés, MIÉRT is nem vagy képes rá legalább egy EGYBITES választ adni? Mert ugye jól látom VÁLASZT nem adtál.
Vadász, vadász... (a többit már ismered).

S mivel, ha hiszed, ha nem, KÍVÁNCSI vagiok arra a humán lényre aki a neoteny nick mögött áll, továbbra is érdekelne, hogy tetszett-e a Sinkovits jelenet, mit gondolsz a Monthy Pithon filmrészletről? Tetszettek-e a gőzkazán nélküli mozdonyok és mi a véleményed a boxmeccsről, ahol a biro nem avatkozott közbe?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.26. 23:24:16

@BéLóg:

"nulla értelme van, így még én se vagyok képes rá reagálni"

Mert sátánarcú vagy, mint a kapitalizmus; és ráadásul EGYBITES.

"HA egyszer a kérdésem EGYBITES kérdés, MIÉRT is nem vagy képes rá legalább egy EGYBITES választ adni?"

Mert én, veled szemben, nem vagyok EGYBITES. :)

BéLóg 2015.10.26. 23:34:30

@neoteny: Utolsó mondatod már önmagában egy baromi nagy ellentmondás, hiszen ha te OKOSABB lennél nálam, aki képes volt egybites kérdést feltenni, hogy a francba nem vagy képes akkor minimum ugyanilyen -- de ha nem hazudsz hát sokkalta jobb -- VÁLASZT?
Mert azt azért bizonyára nem tagadod, hogy választ EZÚTTAL SE adtál.

Mivel azonban van a bitnél kisebb információs egység, ez ugye a korábban már tárgyalt "félkegyelem", kedves félkegyelmű barátom, ALÁZZ MEG legalább egy ilyen információtartalmú válasszal!

S mivel, ha hiszed, ha nem, KÍVÁNCSI vagyok arra a humán lényre, aki a neoteny nick mögött áll, továbbra is érdekelne, tetszett-e a Sinkovits jelenet és mit gondolsz a Monthy Pithon filmrészletről? Jók-e a gőzkazán nélküli mozdonyok, és mi a véleményed a boxmeccsről, ahol a bíró nem avatkozott közbe?
(Amint látod, a legtöbb gépelési hibát itt már javítottam, csak neked!)

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.26. 23:53:45

@BéLóg:

"ha te OKOSABB lennél nálam, aki képes volt egybites kérdést feltenni, hogy a francba nem vagy képes akkor minimum ugyanilyen -- de ha nem hazudsz hát sokkalta jobb -- VÁLASZT?"

Mert te sátánarcú vagy, mint a kapitalizmus.

HA az EGYBITES kérdésedre EGYBITES választ adok, akkor lesüllyedek az EGYBITES szintedre. HA meg NEM EGYBITES választ adok, akkor a te sátánarcú disznó-lényed elé vetem gyöngyeimet: te rögtön elkezdesz röfögni hogy te egy EGYBITES kérdést tettél fel, amire EGYBITES választ kell adni. :))

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.27. 00:01:43

@BéLóg:

"Jók-e a gőzkazán nélküli mozdonyok"

Ez is EGYBITES kérdés. :))

BéLóg 2015.10.27. 00:14:29

@neoteny: Mitől félsz, mond, félkegyelmű? Honnan tudnád előre hogy mit fogok válaszolni? És nem mindegy?
Tessék, megelőlegezem, hogy be ne csinálj: Röf röf röf röf röf.
Már megint MEKKORA pofonba szaladtál bele! Ezt add össze:
www.youtube.com/watch?v=-J5Lo2BCkdE

Hát ENNYIRE számít, hogy én mit gondolok rólad, hogy pelenkázni kell magad mielőtt leülsz a gép elé válaszolni?
Miért is nem alázol meg, ha annyira biztos vagy magadban?

S mivel, ha hiszed, ha nem, KÍVÁNCSI vagyok arra a humán lényre, aki a neoteny nick mögött áll, továbbra is érdekelne, tetszett-e a Sinkovits jelenet és mit gondolsz a Monthy Pithon filmrészletről? Jók-e a gőzkazán nélküli mozdonyok, és mi a véleményed a boxmeccsről, ahol a bíró nem avatkozott közbe?

S mivel nem akarom az ENTERüek számát szaporítani, adok neked egy fasza KANADAI gyógyszercégről készült anyagot. Tele van velük a világsajtó, szopóágon vannak rendesen.
Csak ki ne derüljön, hogy tőlük veszed a gyógyszereidet, sőt nyugdíjalapodat az ő részvényeikben tartottad?
Mert akkor bizony pillanatokon belül BEDUGUL a bankautomatád és lófax fog onnan kijönni, nem készpénz! :-)
www.portfolio.hu/vallalatok/magyarazkodik_a_botranyceg.2.221499.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.27. 00:25:02

@BéLóg:

"Honnan tudnád előre hogy mit fogok válaszolni?"

Mert már kimutattad a sátánarcodból a fogad fehérjét.

Ha tényleg érdekelnének a nézeteim, akkor nyitott kérdéseket tennél fel; pl. hogy "MIÉRT mondta azt a Pink Floyd hogy "We don't need no education!"?", vagy pl. "MENNYIRE jó a GŐZkazán nélküli GŐZmozdony?". De nem, te EGYBITES kérdéseket teszel fel, mert EGYBITES módon működsz.

"egy fasza KANADAI gyógyszercég"

A SAJÁT érdeküket nézték, mint ahogy te is teszed, sátánarc.

BéLóg 2015.10.27. 02:14:11

@neoteny: Aha, hacsak így nem?
Mondták már hogy nem jó az ördögöt a falra festeni, mert megjelenik? Irtóra élvezed ezt a sátánarcot. De mi lenne egy kis ÚJÍTÁSSAL, elvégre ez a szó is az én találmányom. Szeretett kapitalizmusodat minősítettem vele, amely százmillió kínai életén javított és többszázmillió kínai életét tette tönkre, s amely 70 éve súlyos szerepet játszik a végeláthatatlan helyi háborúk kirobbantásában és fenntartásában...
Ördögpofa? Belzebubface? Démoni fizimiska? Gonoszképű?

Na mindegy. Mostmár ezeket is lelőttem előled. Kevés vagy mint taposóaknán a lábnyom! De ha te ennek örülsz, én miért rontsak rajtad?

Mert iszonyú vicces vagy mikor ilyeneket írsz, hogy TE megmondod nekem hogy ÉN mit kérdezhetek! Egyre jobb vagy, egyre jobb. Azt hiszem ha a hülyeség fájna, te már rég morfiumon élnél.

Először csak azt akartad hogy cáfoljam meg magamat helyetted. Aztán kitaláltál valami nevetséges angolnyelvű múltszázadi lexikon bejegyzést, és azt kérted rajtam számon.
Most meg MEGMONDOD hogy mit kérdezhetek.
Haláli egy fazon vagy, tényleg!

Azt el sem tudod képzelni hogy az érdekel konkrétan, mi a véleményed a DUPLA tagadásról?
We don't need no education.
Most kell az az education vagy nem kell? Te tudsz angolul, állítólag, én csak lesem a nagyokat és te nem mersz, nem TUDSZ kisegíteni?

Hát az hogy TETSZETT-E a Sinkovits paródiája vagy a Monthy Pithon filmrészlet, az hány bites kérdés szerinted? Hogy mi a véleményed a boxmeccsről amit a bíró nem állított le, az hány bites kérdés?

Azt hiszem eljutottunk a fináléhoz. Véged van, mint a botnak. Csakis sajnálni tudlak, szegénykém. Hihetetlen sanyarú életed lehet. Mindig ugyanazok a szavak, mindig ugyanaz a szöveg. Ötlet nulla, de sok-sok kopipészt. Még üzemanyagokból is csak az égés, na meg az a mélyrepülő kanadai gyógyszercég a részvényeiddel meg a túlárazott idegcsillapítóiddal...

Nem tudod, a pápa fog mostanában Kanadába menni? Csak azért, mert ha véletlenül meglátna, fix hogy engedélyezné az abortuszt!

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.27. 02:44:29

@BéLóg:

"százmillió kínai életén javított és többszázmillió kínai életét tette tönkre"

Többszázmillió kínai életét javította meg: már van nekik BANKautomatájuk, így tudnak PÉNZt kivenni. GŐZzel hajtott BANKautomatájuk, amibe a GŐZcsonkból töltik az ÜZEMANYAGot, amit a TÁVHŐ ad. Amit LÁTTÁL.

"TE megmondod nekem hogy ÉN mit kérdezhetek!"

Konstatálom hogy neked csak EGYBITES kérdésekre futja. Próbállak tanítani, de ...

"én csak lesem a nagyokat"

... és malacos zavarodban röfögsz. :))

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.27. 03:59:31

@BéLóg:

"Azt el sem tudod képzelni hogy az érdekel konkrétan"

Te vagy az aki képzelődsz iszonyú nyomást kibíró gőzAUTÓról, de az konkrétan nem érdekel hogy hány métert tud menni mielőtt a GŐZcsonkból tölteni kell.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.27. 04:12:44

@BéLóg:

"Aztán kitaláltál valami nevetséges angolnyelvű múltszázadi lexikon bejegyzést, és azt kérted rajtam számon."

Mert majd a te sátánarcú kapitalista ármány magyar Wikiszótárad mondja meg a tutit. :))

Ami szerint a HŰTŐgép ÜZEMANYAGa az 1,1,1,2-tetrafluoroetán, mert a HŰTŐgépben az HŰT, a HŰTŐgép azzal MŰKÖDIK, ÜZEMEL.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.28. 18:32:51

@BéLóg:

"Az ORVOS diagnosztizált nála olyan dolgokat, amelyeket a belenevelt tudása alapján BETEGSÉGNEK nevezhetett, amelyre GYÓGYSZERT írt fel, amellyel éveken keresztül tökéletesen KARBANTARTOTTA a kedves páciens állapotát."

[...]

First, the good news - your chances of making it to your 75th birthday have never been better. For example, since 1969 the death rate per 100,000 from heart disease before age 75 for both sexes had dropped 520 to 170 annually. Death from stroke has fallen from 157 to 36 per year. [...]

The massive decline in deaths from heart disease and strokes is attributed to better treatments such as the development of effective drugs to lower cholesterol and blood pressure.

reason.com/blog/2015/10/28/us-death-rate-decline-has-slowed

Úgy tűnik hogy a GYÓGYSZERrel történő KARBANTARTÁS valamelyest működik. Mert valószínűtlen hogy a nagymértékű halálozás-csökkenés összes esetéért az EGÉSZSÉGES életmódra áttérő amerikaiak a felelősek.

BéLóg 2015.10.28. 19:32:54

@neoteny: Látod kedves barátom, tudsz te korrekten is következtetni.
Nem csak "úgy tűnik", hanem egyenesen úgy is van (!) hogy a gyógyszerek lehetővé teszik az embereknek, hogy ANÉLKÜL hogy változtatniuk kéne a borzalmasan szar és egészségkárosító életmódjukon, kurva drága pénzekért hosszú ideig ÉLETBEN tartsák magukat.

Az a 150-180 kilós 75 éves "átlagamerikai" aki vígan eléldegél odahaza a csoki-kóla-meki-csipsz-fotel-tévé fogságában, miközben dollárezreket fizet a vérnyomása, a koleszterinje, a húgysavja, az emésztése és még ki tudja milyen értékek normál mederben tartásáért, nos az mondjuk Indiában pénz nélkül (gyógyszer nélkül) már tizenöt évvel korábban nyomorultul elpusztult volna a fenti problémák valamely közvetlen vagy közvetett hatásától.

MIKÖZBEN ha ezt a dagadt Amerikait az orvosa vagy az egészségbiztosító pénztára korbáccsal verné ha nem fogy le 70 kilót, akkor egyetlen fillér kiadás nélkül UGYANOLYAN egészséges lenne, mellékesen pedig még a kaján is spórolna és az életminősége is ezerszer jobb lenne.
Csak a GYÓGYSZERGYÁRAK ezen egyetlen fillért sem keresnének.
S akkor máris ott vagyunk, ahonnan korábban elindultam.
QED

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.28. 19:47:13

@BéLóg:

"az mondjuk Indiában pénz nélkül (gyógyszer nélkül) már tizenöt évvel korábban nyomorultul elpusztult volna"

De nem a szocialista Indiában él, hanem a fejlett kapitalista USA-ban. :))

"ha ezt a dagadt Amerikait az orvosa vagy az egészségbiztosító pénztára korbáccsal verné"

Arra viszonylag kicsi a kereslet az USA-ban. ;-)

BéLóg 2015.10.28. 22:14:55

@neoteny:
1. Igen. Igazad van. Ezért nem is fizet dollárezreket a gyógyszergyáraknak cserébe viszont 90 évig él 60 kilós testsúllyal.

2. Igen. Kicsi a kereslet a korbácsra az USÁ-ban. Senki nem vitatja. Ezért mopndjuk duplájára emelhetné a biztosítási díját mint súlyos rizikófaktoros egyén. Na erre már elég nagy a kereslet az USÁ-ban. Úgy tudom egyébként igen erősen lobbiznak azért, hogy a biztosítók kérhessenek genetikai vizsgálatokat az ügyfeleiktől.
Welcome Gattaca!
(Amely filmet igen ajánlanám megtekintésre. Vagy láttad már? Ha igen, mi volt a véleményed róla?)

A Sinkovits jelenet tetszett? És a Monthy Pithon részlet? A kazán nélküli gőzmozdonyok ESZTÉTIKAI értékéről van mondanivalód?
Mi a véleményed a boxmeccsről amelyet a bíró nem állított le?
Hát az amerikai angolban elharapódzott DUPLA tagadásról mi a véleményed?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.28. 22:26:07

@BéLóg:

"cserébe viszont 90 évig él 60 kilós testsúllyal"

Az indiai átlagosan kb. 10 évvel rövidebb ideig él mint az amerikai.

"Kicsi a kereslet a korbácsra az USÁ-ban. Senki nem vitatja."

Szerinted a korbácsolást kellene választaniuk.

BéLóg 2015.10.28. 23:42:26

@neoteny:
1. Ez is igaz, de ugye nem akarod azt állítani hogy nincsen 90 éves 60 kilós indiai egyse?
...és akkor még a kezes vagy kezetlen fakírokról nem is beszéltünk. Azok állítólag 150 évig is elélnek!
Sőt, szóba kerülhetnek a tökös és a töketlen fecskék is, mint ebben a kis videó részletben!
www.youtube.com/watch?v=VAr9zrnteN8
Bár itt afrikai töketlen fecske van, szerintem akadhat 90 éves 60 kilós indiai töketlen fecske, nem gondolod?
(Ha megnézted a jelenetet majd megkérdezem hogy tetszett.)

2. Szerintem nem a korbácsolást kellene választaniuk. Baj?

BéLóg 2015.10.28. 23:45:03

Hoppá. A töketlen fecske link az ez:
www.youtube.com/watch?v=sV6xWi9BjK0
Remélem megbocsátasz!

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.29. 00:39:02

@BéLóg:

"Ez is igaz"

Erről van szó.

"nem akarod azt állítani hogy nincsen 90 éves 60 kilós indiai egyse?"

Dehogy akarom: mindössze arra mutattam rá hogy egy 90 éves 60 kilós indiai életben léte nem bizonyítja azt hogy az "cserébe" lenne.

"Szerintem nem a korbácsolást kellene választaniuk."

Helyes; az amerikai orvosok és egészségbiztosítók túlnyomó többsége nem is választja azt.

BéLóg 2015.10.29. 00:50:50

@neoteny:
1. Ahogy arra se bizonyíték hogy nem így lenne.

2. Nem vagy te esetleg beteg? Észre sem vetted és EGYETÉRTETTÉL valamiben velem.

Na, tetszett a belinkelt Gyalog Galopp részlet?
A Gattacát láttad?
Voltál már a Louvre-ban? A Mona Lisa képet megnézted? Szerinted az a nő szép rajta? <= Ez egy ÚJ kérdés!!! Minimum egy byte-os.

A Sinkovits... (De innen már úgyis tudod.)

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.29. 01:16:37

@BéLóg:

"Ahogy arra se bizonyíték hogy nem így lenne."

Vagyis az az állításod hogy "cserébe viszont 90 évig él 60 kilós testsúllyal" összefüggéstelen bugyogás.

BéLóg 2015.10.29. 11:17:51

@neoteny: Csak hogy legyen egy jó napod!
Bugy. Bugy.

Az állításomat KORRIGÁLNOM kell. Az helyesen így szól:
"...cserébe viszont akár 90 évig is elélHET a 60 kilos testsúllyal".

Nekem ez egy csepp gondot sem okoz, sőt örülök ha nem marad utánam hülyeség a neten.
Te ilyesmikre nem gondolsz? :-)
(Költői nemtomhánybites kérdés.)

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.10.30. 09:34:24

@BéLóg: :)))
ne bátsd szegény külszolgálatos neónkat, neki sem könnyű több tartótiszttel a háta mögött, crackmámorban tolni a végnélüli intellektuális szómágiáit ...

BéLóg 2015.10.30. 11:03:55

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: Helló!
Annyira kedves vagy, de egyelőre még nem nem lehet. Már megírtam, a kollégáim vidáman olvassák a kettőnk üzenetváltásait és bevallom ebből számomra rengeteg kézzelfogható előny származott (fogadások arra hogy..., ingyenpia ebédkor mert...) szóval én (egyelőre) semmiképpen sem adom fel.
Egyébként ha szarozni akarnék, utána mennék máshova is, hiszen én is látom egyéb munkásságát más blogokban is. De mivel NEM ez a cél, ezért maradok az itteni konverzációnál.
Mondjuk ha többet tudsz róla (tartótiszt? crack?) írhatnál, mert -- bár ő eddig képtelen volt felfogni -- engem érdekel ez a kanadába szakad hazánkfia mint EGYÉN, mint ember. Valami csak van hogy AZT írja amit, néha hihetetlen értelmetlen és ostoba, máskor mégis gondolatébresztő dolgokat...

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.10.30. 11:34:57

@BéLóg: költői lettem volna én is;-)
neo barátunk grafomániáját évekkel ezelőtt megcsodáltam, nem tudsz olyat mondani amit ő ne tudna a végtelenségig továbbragozni, ha kell idéz Jefferson összes műveiből, az Amerikai Alapító Atyák végtelen bölcsességeiből, akik köztudomásúan a világ tengelyét forgatják az Idők Kezdete Óta (mint azt már minden tudományos kutatás bebizonyította, a Világ a Függetlenségi Nyilatkozat által keletkezett) mint Örök Párkák, a wikiből, bárhonnét ...
De mennyivel szebb így a blogtér, mint az éhhalálvízió hóttkomoly ábrázattal előadva :)

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.30. 14:14:46

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne:

Nagyon elerősödött rajtad a projekció; nem kellene igénybe venned Dr. Perczel szolgáltatásait? ;-)

BéLóg 2015.10.30. 15:04:38

@neoteny: Helló!
Látod, nekem nem válaszolsz pedig hánymillió feltett 1-8 bites kérdésem is volt már?
Gondolod olyan ciki lenne megírni, tetszett-e a Sinkovits jelenet... (a többit tudod, nem).

Egyébként, mi lett volna ha megkérde4zed, miért is nevezem a kapitalizmust sátánarcúnak.
Nos, megmondom, hátha érdekesnek találod majd.
Filozófiai értelemben Lucifer, a sátán az emberiség legnagyobb ellensége. Rettentően dühös, mert miattunk lett ő bukott angyal (nem kell ehhez Egyház, elég a Madách drámát elolvasni). Szóval ez a furmányos Nagy Átverő nem vihet senkit a pokolba (ahogy sajnos nem juthatunbk ugyanígy a mennybe sem). Neki tehát el kell érnie, hogy az EMBER önként és dalolva hulljon bele a pokolba. Ezért pedig tényleg mindent megtesz.
A sátán ajándékainak szokták hívni azokat a dolgokat, amelyek LÁTSZÓLAG a legfaszább dolgok, de
végül valahogy mégis rajtavesztünk.
Mondd, láttad a Bájkeverő című filmet? (8 bit = 1 byte-os VALÓS kérdés.)
Ismered az angolszászok egyik kedvelt horrosztoriját, amelyet én Majommancs néven ismerek?
(Ez is 1 byte-os.)
Nos pont így működik a Nagy Átverő.

Például a MŰANYAG. Azt hiszem amikor "feltalálták" mindenki oda volt. Mára elértük, hogy műanyag nélkül nem is képes meglenni a társadalom. Millió rohadt hasznos és még hasznosabb tulajdonságával (nem viccelek) milliárdnyi ember életét könnyítette meg --- miközben az ELŐÁLLÍTÁSA, a MEGSEMMISÍTÉSE és maga a HASZNÁLATA is súlyosan mérgező, környezetszennyező és többmilliárd ember életét teszi tönkre, millió és millió megbetegedésért felelős, élőlények millióinak (!) konkrét pusztulását okozza.
Olvasd ezt el:
www.origo.hu/tudomany/elovilag/20091027-nagy-csendesoceani-szemetsziget-mar-a-madarak-gyomarban-is-lathato-az.html
Nézd ezeket meg:
www.nextnature.net/2009/10/plastic-birds/
www.birdwatching-bliss.com/plastic-trash-birds.html
Keress rá a gugliban a "plastic in birds" vagy "plastic-trash-birds" címszavakra.

(Ezek bizony már legalábbis doppelword, azaz 4 byte-os kérések, kérdések, remélem EZALÓL nem bújsz ki?)

Szóval MILLIÓSZOR jobb lenne az életünk műanyagok nélkül. De hát éppen ezért a sátán ajándéka ez (v.ö. sátánarcú kapitalizmus), hogy már ne tudjunk megszabadulni tőle, ha már elfogadtuk.
Folyt. köv.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.30. 15:13:01

@BéLóg:

"Szóval MILLIÓSZOR jobb lenne az életünk műanyagok nélkül. [...] ne tudjunk megszabadulni tőle, ha már elfogadtuk."

Ez a te neo-primitivista, New Age kristálygömb-bújó narratívád. Az emberek meg megveszik a műanyag(ot tartalmazó) termékeket, mert azok jobb megoldásként szolgálnak a problémáikra mint azok a termékek amik nem tartalmaznak műanyagot.

BéLóg 2015.10.30. 20:08:17

@neoteny: Látod, ez már megint a te ostoba "hogyan vonjunk le egy állításből GARANTÁLTAN hamis következtetést."

Igen. Milliószor jobb lenne az életünk, mert nem mérgeznénk magunkat se az állatvilágot, se a tengereket meg a földet a gyártásakor, a felhasználásakor és főleg a "megsemmisítésekor".
Simán meglennénk műanyagok nélkül csak helyettük fémet, üveget, égetett cserepet, stb. kellene használni, de azok persze DRÁGÁBBAK. Amit a kapitalizmus profitorientált elve képtelen elfogadni.
Ez nem New Age és messze nem neo-primitív. Ahogy Bélóg Gump azt mondaná, az a neo-primitív (értsd hülye), aki ilyet képes leírni.

Megnézted a műanyagtól döglött madarakat?
A tengerben a Kaliforniánál nagyobb területű PET-palack "sziget" térképét?
Megnéznéd ezt?
www.erdekesvilag.hu/brutalis-a-kinai-vizszennyezes/
Vagy ezt?
zacc.nlcafe.hu/2015/04/23/sokkolo-kepek-a-kinai-kornyzetszennyezesrol-fotok/
Utóbbin láthatod a "kapitalizmus" által jobb életet élő kínai állampolgárokat!

tamas11 2015.10.30. 20:09:16

@BéLóg:

Egy nézetkülönbség oka sohasem lehet pusztán az, hogy a másik ostoba.

Halálosan unlak.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.30. 20:32:37

@BéLóg:

"Simán meglennénk műanyagok nélkül csak helyettük fémet, üveget, égetett cserepet, stb. kellene használni, de azok persze DRÁGÁBBAK."

Valóban: megvoltunk azokkal az anyagokkal is a műanyag-korszak előtt. De azok DRÁGÁBBAK; és az emberek inkább az olcsóbb műanyag-tartalmú termékeket veszik meg, mert az így megtakarított pénzt másra költhetik.

Meg azért akad néhány termék ahol a műanyag felhasználása komoly előnyt jelent: pl. az autók műanyag lökhárítója könnyebb, mint ha az acélból lenne gyártva, és annyival is kisebb tömeget kell mozgatnia a motornak ... vagyis kisebb az ÜZEMANYAG-felhasználása. Még GŐZből is.

Vagy pl. a műanyag fecskendők a vérvételnél. Ha fémből és üvegből készülteket használnának, azoknak tekintélyes energiafelvétele lenne minden autoklávban történő sterilizálásnál, ami időbe kerülne, és mégis nagyobb maradna a fertőzés-veszély.

A te nagy fájdalmad az hogy az emberek nem úgy viselkednek ahogyan azt te helyesnek látod.

Mindeni náci, kivéve Elek Gábort (jotundert) 2015.10.30. 20:59:43

A magyarok 117%-a náci. Ez a gond.

"Valahogy minden egészségügy működik"
csakhogy náciul mű@neoteny: ködik itt az egészségügy, ez zavar
engemnet."Akkor már másfél méter után jelez a nyomásmérő hogy fordulj vissza."

De ha náci a nyomásmérő?

BéLóg 2015.10.30. 21:33:37

@neoteny: Ebben is igen erősen tévedsz. Ha zavarna hogy másképp viselkednek, hogy a fenébe tudnék normális életet élni? Hiszen MINDENKI másképp viselkedik mint én -- és ez mekkora húzás!
Éppen ellenkezőleg. Te vagy az aki agyvérzést kap, ha valaki ellenkezik veled, netán teljességgel MEGCÁFOLJA az állításaidat.
Ha KÖVETNÉNK az emberiség által legjobban járható utat, akkor NEM dobnánk el MINDENT ami műanyag (például a fecskendőt sem -- meglepődtél mi?) csak mondjuk a PET palackot, a nejlonzacskókat, műszálas ruhákat, satöbbi satöbbi, és adott esetben ezerszer kisebb környezetterhelés lenne.
Azt tudtad hogy az alumínium mennyivel könnyebb mint a vas/acél? Nem rozsdásodik és 100%-ig RECIRKULÁLHATÓ! Ha EBBŐL lennének a lökhárítók, egy darab se lenne semmilyen hulladéktelepen. Jaaaa, csak drága és csak Audit készítenek ebből? Hát éppen EZ a kapitalizmus.
Az meg marha vicces hogy autókról írsz. Ez az ami tényleg hiányzik az embereknek Indiában, Kínában, Afrikában, satöbbi! Sanghait szomban láttad már? Persze te Kanadában a WC-re is autóval jársz, naná hogy fontos az olcsó lökhárító!
Amikor az USÁ-ban dolgoztam, szólt a kollégám, menjünk együnk egy jót, tudok egy klassz helyet! Tudod hol volt ez a klasssz hely? (Az volt egyébként.) 120 mérfölddel arrébb! És ez neki olyan természetes volt a maga négyliteres pickupjával, mint nekem levegőt venni.
Hát ilyenkor tényleg műanyagból kell lenni a lökhárítóknak!

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.30. 21:36:42

@BéLóg:

"Ha KÖVETNÉNK az emberiség által legjobban járható utat"

Ki szerint is a legjobban járható utat? ;-)

BéLóg 2015.10.30. 21:48:33

@neoteny: Mondjuk Indiában Mahatma Gandhi?
Esetleg Jézus Krisztus (akér ember,akár Isten Fia)?
Netán filantróp tudósok, akik érdek nélkül képviselik az embereket?
A édesapád és az édesanyád, akik remélem tisztességben felneveltek téged?
Terézanya, II. János Pál pápa? A Dalai Láma? Az a fazon aki filléreket ad kölcsön a Szegények bankjában Dél-Amerikában vagy Ázsiában, nem tudom? Orvosok határok nélkül? Ülő Bika? Konfuciusz?
Ugyan, ugyan...
Ez most megint egy nagy tasli volt amibe beleszaladtál, önként. Nem igazán értem ilyesmi mire jó?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.30. 21:55:31

@BéLóg:

"Mondjuk Indiában Mahatma Gandhi?
Esetleg Jézus Krisztus (akér ember,akár Isten Fia)?"

Nos egyik sem végez már fogyasztási döntéseket ... és különösen nem mások helyett.

"Netán filantróp tudósok, akik érdek nélkül képviselik az embereket?"

Olyanok nincsenek. :))

"A édesapád és az édesanyád, akik remélem tisztességben felneveltek téged?"

Úszkál még a reményhalad? ;-)

"Terézanya, II. János Pál pápa?"

Ld. az első pontot.

"A Dalai Láma?"

A Dalai Láma nem hoz mindenki helyett fogyasztási döntéseket. Sőt talán senki helyett sem hoz.

"Az a fazon aki filléreket ad kölcsön a Szegények bankjában Dél-Amerikában vagy Ázsiában"

Amit nagyon helyesen tesz: de ő sem azt magyarázza a szegényeknek hogy mit _ne_ vegyenek.

"Orvosok határok nélkül?"

Ők csak a saját szervezetük (MSF) fogyasztási döntéseit hozzák meg, nem másokét.

"Ülő Bika? Konfuciusz?"

Ld. az első pontot.

A te nagy fájdalmad az hogy az emberek nem úgy viselkednek ahogyan azt te helyesnek látod.

BéLóg 2015.10.30. 23:42:02

@neoteny: Mondd, szerinted az aki már nem él az már
SEMMILYEN hatással nincs a ma embereire?
Hát apád, anyád végül nem egy EMBERT faragtak belőled és te nem aszerint próbálsz élni, ahogy azt ŐK tanították? (Akár élnek, akár nem.)

Gandhinak ugye egy írása, egy könyve, semmije nem maradt fenn amit akár te is tanulmányozhatnál? Filmet se láttál róla, hogy mondjuk követhesd őt akkor is ha már nem él. Sőt tanítványai sincsenek, mi?
Hát a Bibliát ismered-e? Mondd -- ha nem is hiszel -- a Tízparancsolatot (na jó, a 4-6. parancsolatot) csak elfogadod, nem? Vagy apádat anyádat nem tiszteled? Lopsz, hazudsz, rágalmazol?
Jééé, hát ez a Hétparancsolat legalább ötezer éves és mégis aktuális?
Ugyanígy Terézanya, a lengyel pápa, akár Buddha, Kofuciusz, Ülő Bika -- hát ennyire ostoba és elvakult vagy, fingod sincs arról, ezek az emberek mit tettek le az asztalra?
Szent István intelmei vajon lejárt lemez? Nincs olyan nap hogy ne dörgölnék balliberálisok az innen kiragadott részleteket az orrunbk alá!
Nincs ezeknek a már nem élő embereknek olyan műveik, fennmaradt dokumentumaik, életvezetési tanácsaik, viselkedési formáik, intelmeik, amit BÁRMIKOR követni lehet?

Ne ítélj hogy ne ítéltessél. Aki egy útra kényszerít, azzal menj el kettőre. Tedd embertársaddal azt amit magaddal teszel, mondta Jézus.
Mondd, ha ezt MINDENKI betartaná, jobb vagy rosszabb hely lenne a Föld?
Tudod, most én is követtem Jézus tanítását, kétszer jól seggberúgtam magamat. Ha netán valaha találkozunk, számíthatsz rá hogy megadom! Bár lehet, ettől a Föld nem lesz jpobb hely, de abban biztos lehetsz hogy én jobban fogom magam érezni.

Azt sajnálom hogy nem sok élő embert tudok megnevezni. Ennek részben az az oka, hogy IDŐ kell ahhoz, hogy valakikről kiderüljön, használtak-a vagy ártottak az emberiségnek.

Szerencsétlen flótás, gondolkodás nélkül próbálod lesöpörni a véleményem, de folyamatosan felsülsz.

Haláli jó hogy az emberek nem úgy viselkednek mint ahogy azt én helyesnek látom! Ettől olyan szép hely ez a világ.
Tessék, NÉZD meg ezt:
www.youtube.com/watch?v=-33gykQRks4

Az én nagy fájdalmam az, hogy létezik minimum egy ember, aki Kanadában van, és aki képes magából önként és dalolva a "világ leghülyébb bloggerét" kemény, kitartó és fáradtságos munkával megcsinálni. Ha netán szembe jön veled, például egy tükörben, próbálj vele beszélni!

Ja és tudod mit? Ezt.
www.youtube.com/watch?v=3QJ-vVAkv6U

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.31. 00:20:20

@BéLóg:

"Az én nagy fájdalmam az, hogy létezik minimum egy ember, aki Kanadában van, és aki képes magából önként és dalolva a "világ leghülyébb bloggerét" kemény, kitartó és fáradtságos munkával megcsinálni."

Meg az hogy miért nem KÖVETI MINDENKI az emberiség által legjobban járható utat. Amit -- egészen véletlenül -- te ismersz. De a sok ostoba nem látja azt, hogy te milyen tévedhetetlen vagy ... korbácsolni kellene őket -- persze szigorúan csak a saját érdekükben --, hogy az egyedül üdvözítő utat járják, amit te ingyen és bérmentve megmondasz nekik.

Te egy zseb-Robespierre vagy. Remélhetőleg soha nem jutsz hatalomhoz emberek felett, hogy "megjavítsd" a világukat .... vagy kivégeztesd őket belőle, ha az szükséges ahhoz hogy a többi számára eljöjjön a földi mennyország.

BéLóg 2015.10.31. 00:24:24

@tamas11: Hé Te! Hiszen nem is beszélgetünk egymással, vicces lehet így unni a másikat.
Azt se tudom ki vagy. Egy büdös sort se írtál még ide.
Vagy kizárólag szenvedni jársz ide a blogba OLVASNI, mint a közmondásos vadász a medvebarlangba a blowjobért?
Annyira feltűnő vagy hogy majdnem észre se vettelek...

BéLóg 2015.10.31. 00:33:25

@neoteny: Erre KIZÁRÓLAG egyet tudok válaszolni, egy idézetet egy igen híres és bölcs embertől, akinek még te is megfogadnád az életvezetési tanácsait:

"...Nagyon elerősödött rajtad a projekció; nem kellene igénybe venned Dr. Perczel szolgáltatásait? ;-)..."

Projekció: A magunk (baromságainak)m kivetítése másokra.

Leírom hogy el ne feledd:
Örülök hogy az emberek NEM úgy viselkednek ahogy én elvárom.
Nem, nem vagyok birtokában a Bölcsek Kövének ezért nem tudom mi az egyedüli és biztosan helyes út.

A tömeggyilkos eszmék, mint a francia terror, a szovjet kommunizmus vagy a német nácizmus, nem az én elveim. A fejreállsz és leszarod magad, akkor sem. Sajnálom.

Amit én mondok, azt azért teszem, hogy akinek van elég ESZE az ELGONDOLKOZZON rajta aztán ha akar, menjen Isten hírével.
Sajnálom hogy te erre képtelen vagy, de ne hidd hogy feladom!

Tudod, a lényeg, hogy akinek fülei vannak a látásra az szagoljon már bele egy MÁSIK ember véleményébe, már ha magát legalább kismértékben humánnak tartja.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.31. 00:59:13

@BéLóg:

"Örülök hogy az emberek NEM úgy viselkednek ahogy én elvárom."

The Nile (denial) isn't just a river in Egypt. ;-)

"akinek fülei vannak a látásra az szagoljon már bele egy MÁSIK ember véleményébe"

Megtettem: rabszolgahajcsár szagod van.

BéLóg 2015.10.31. 01:41:36

@neoteny: Erre váx fel?
Nil (popření) není jen řeka v Egyptě. ;-)
Nile (kunyimwa) sio tu mto nchini Misri. ;-)
Le Nil (refus) est non seulement une rivière en Egypte. ;-)
Der Nil (die Leugnung) ist nicht nur ein Fluss in Ägypten. ;-)
Нил (отказ) является не только река в Египте. ;-)
A Nílus (angolul: tagadás) nem csak egy folyó Egyiptomban. ;-)
Nil (penafian) bukan sahaja satu sungai di Mesir. ;-)
நைல் (மறுப்பு) எகிப்தில் நதியைப் உள்ளது. ;-)
Nilus (negatio) non est fluvius Aegypti. ;-)

A feladatod, hogy válogasd ki azokat a nyelveket, amelyeken beszélek, aztán szűkítsd le a kört azokra, amelyeken anyanyelvi szinten is meg tudok szólalni...

Adok neked még egy fejtörőt. Ideírok egy VALÓDI jelentéssel bíró szöveget, de csak fonetikusan. Nem fogod megtalálni a neten, de megpróbálhatod kideríteni mit is jelent:
Paralohatilurukera engal pithaue,
Umuddaya sitham archikapaduvatahe...
Segítek is.
1. Rohadt gyorsan kell mondani, mert a szóbanforó országban így beszélnek az emberek.
2. Leírva nem tudnád elolvasni se, ahogy én sem.
3. A nyelv a világ klasszikus nyelveinek egyike.
4. Legalább 52 millió ember beszéli!
5. Ha írsz ezen a nyelven, balról jobbra kell haladnod.

Jó fejtörést, üreskorsó!
Hogy szagoltál bele? Tükör előtt, autofelláció közben?

BéLóg 2015.10.31. 01:43:52

@neoteny: Mondd, te melyik időzónában élsz Kanadában a 6 közül? A fővárosi, az ottawaiban?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.31. 13:30:38

@BéLóg:

"Hogy szagoltál bele?"

"MIKÖZBEN ha ezt a dagadt Amerikait az orvosa vagy az egészségbiztosító pénztára korbáccsal verné ha nem fogy le 70 kilót, akkor egyetlen fillér kiadás nélkül UGYANOLYAN egészséges lenne, mellékesen pedig még a kaján is spórolna és az életminősége is ezerszer jobb lenne."

"Mondd, ha ezt MINDENKI betartaná, jobb vagy rosszabb hely lenne a Föld?"

"Örülök hogy az emberek NEM úgy viselkednek ahogy én elvárom."

BéLóg 2015.10.31. 13:39:32

@neoteny: Hahó! ELFELEJTETTÉL választ is írni a szövegbe! Fel se tűnt? Hát amit ideírtál, az 100%-ban az én szövegem, azt hiszed ez nekem nincs meg vagy nem tudom akár itt is elolvasni EREDETIBEN ha akarom?
Most keltél fel és csak úgy vakon nyomogatszt copipészt me entert? Menj, igyál egy kávét oszt' gyere visssza.

De addig is megmondhatod, melyik kanadai időzónában is élsz a meglévő hatból?
Ja, mondtam már, hogy két kollégám is expat lett családostul Kanadában? Az egyik a keleti, a másik a nyugati felén él az országnak, szóval van köztük 5-6 óra különbség, asszem...

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.31. 13:45:19

@BéLóg:

"választ is írni a szövegbe!"

Ott van az ... sapientis sat.

BéLóg 2015.10.31. 14:13:39

@neoteny: Barátom, már megint lefejeltél egy britt lexikont?
Mondjuk ezt?
"..Sapienti sat, from Plautus. Indicates that something can be understood without any need for explanation, as long as the listener has enough wisdom or common sense. Often extended to dictum sapienti sat est |"enough has been said for the wise", commonly translated as "a word to the wise is enough"|..."

ELOLVASTAD (tán tényleg éppen ezt) de meg nem értetted. A szavak amiket leírtál ugyanis az ÉN SZAVAIM voltak és én voltam az aki feltételezte ahogy az olvasónak (ez lennél te) ...has enough wisdom or common sense..., amivel sajnos alaposan mellélőttem.

Drágaszágom (sic), ha tényleg úgy gondolod hogy az ÉN szavaim önmagukban is elég bölcsességet és értelmet sugároznak, olyannyira hogy nem is kell mást tenned mint azokat VISSZAHANGOZNI, hát elárulhatom, most lelepleztél, mint Blájent a követői.
Mostmár el kell árulnom, hogy tényleg én vagyok a messzi, aki ás! Éppen ezért jó lenne ha nem csak egy teletet adnál nekem, hanem legalább tízet, mert ez mostmár igazán kijár nekem.

A (sic) meg nem azt jelenti hogy kergesd el a macskádat, hanem hogy nyisd ki a lefejelt lexikont vagy angol-latin szótárt és lapozz az S betűhöz.

Az időzónás kérdésem meg túl privát vagy mivan?
Én most pont GMT szerint vagyok. Ha azt akartad hogy én előbb írjam meg, hát tessék.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.31. 14:23:44

@BéLóg:

"az ÉN SZAVAIM voltak"

Valóban: ezekből árad a rabszolgahajcsár szagod.

BéLóg 2015.10.31. 14:32:05

@neoteny: Na látod, tudsz te ha igazán akarsz!

Eléggé modern internet lehet arrafelé az ismeretlen kanadai időzónában, HA a gépedből rabszolgahajcsár szag árad. De szerintem te nem mondasz igazat!
Egyébként a géped laptop vagy desktop PC? Mert utóbbi esetben lehet hogy van egy döglött egér a borító alatt, esetleg a macskád beleszart a ventillátorába.
De én a helyedben havonta legalább egyszer lábat is mosnék! Hidd el, nem beugratás, ez az egyszerű módszer igen hatékonyan tudja befolyásolni a lakásodban terjengő ájert és még orvoshoz sem kell menni hozzá!

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.31. 14:34:40

@BéLóg:

"HA a gépedből rabszolgahajcsár szag árad"

A szavaidból. :)

BéLóg 2015.10.31. 14:40:27

@neoteny: ..amelyek a gépedből ugranak a szemed elé, nem?
Panyi májas?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.31. 14:44:35

@BéLóg:

Amelyek a TÁVHŐhöz kötött GŐZcsonkból feltöltött, iszonyú nyomást kibíró koponyádból pattannak ki. ;-)

BéLóg 2015.10.31. 14:47:44

@neoteny: IGEN! IGEN! Végre megértetted hogyan vagyok képes agykárosodás nélkül fenntartani a virtuális kapcsolatot veled! A nyomáskibírás a kulcsszó, a nyomáskibírás, meg az orvosi szűrővizsgálatok.

BéLóg 2015.10.31. 14:48:56

@neoteny: Lehet hogy nálad most éppen reggel 9:48:30, 31, 32,33,34,35,36,37,38,39... van?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.31. 15:16:12

@BéLóg:

"az orvosi szűrővizsgálatok"

Azok csak kapitalista ármány az olyan SAJÁT ÉRDEKÉT néző sátánarcúak számára mint te is vagy. A tisztességes ember fizeti a kínai természetgyógyászát amikor EGÉSZSÉGES, és olyan életmódot folytat hogy ne kelljen dolgoztatnia ingyen a kínai orvost, mert nem BETEGszik meg. Mert csak organikus anyagokból gyártott termékeket használ illetve fogyaszt. A számítógépe sem tartalmaz műanyagokat, hanem a TÁVHŐhöz kötött GŐZcsonkból töltött GŐZgéppel hajtott pneumatikus rendszer, ahol üvegcsövekben haladó fagolyók reprezentálják a biteket. És a net-kapcsolata is olyan kábelekből áll amiken nincs műanyag burkolat, hanem organikusan termesztett lenből, fából készült rokkán font fonalból fából készült GŐZhajtású szövőgépen szőtt vászonnal vannak betekerve. Mert a fémek érceit bányászni kell, meg olvasztani, meg megmunkálni, amik mind terhelik a környezetet.

BéLóg 2015.10.31. 15:25:29

@neoteny: Azt szeretem az ilyen beírásaidban, hogy hosszú percekig gondolkodhatok azon, ezek most ELVONÁSI tünetek, vagypedig ezzel ellentétben valamilyen szer fogyasztásának hatására kiváltott KÉPZETEK jelennek meg benne.
Képzeld, a pszihiáterem felajánlotta, hogy ha elegendő ideig képes vagyok fenntartani a veled való távkapcsolatot, a disszertációjába bevesz mint munkatársat és minden egyes reakciódért hajlandó nekem pénzt fizetni, karakterszámtól függetlenül.
Azt mondta, ő már sok bomlott elmével találkozott már, de ez amit itt tapasztal veled kapcsolatban, minden eddig ismert mértéken túltesz!
Mivel minden erőmmel támogatom az ő elképzelését (és nem utósorban mivel mostmár anyagilag is érdekelve vagyok), teljesítem a kérését. Így máris tisztességes induló tőkéhez jutottam, igaz csak forintban.
De ha minden jól megy, hétfőn ennél sokkal komolyabb összegre is szert teszek majd, de erről most nem árulok el többet.

BéLóg 2015.10.31. 17:05:26

@neoteny: Most hogy a veled való kommunikációban felvetődött hogy te esetleg szívsz valamit, eszembe jutott, hogy egy másik blogban mennyit olvastam a KENDER hasznosságáról és hogy hogyan is töntették el és tették végül ezt a növényt tiltólistára az usában és az egész világon, hogy a vegyi konszerneknek meglegyen a maguk kis betevő falatkájuk.
Kicsit nehézkes a fordítás, de mivel tele van az eredetik forrásjelöléseivel, akár angolul is elolvashatod.
kender.uw.hu/4/negyedik.htm
Ez egy kis szelete az egész műnek, ami itt érhető el:
kender.uw.hu/
Nos ha hihetünk ennek a munkának, a kender bizony ezer helyen válthatná ki a műanyagokat például, és máris csökkenhetne a műanyagok miatt a világra ömlő szenny, mocsok és méreg!

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.31. 17:32:35

@BéLóg:

Én úgy hallottam hogy a borbélyok, táskakészítők, csizmadiák és tengerészek összeesküvése lobbizta ki a KENDER betiltását:

Volt egyszer egy ember, szakálla volt kender,
bükkfa a tarisznyája, égerfa a csizmája.
Közel volt a tenger, beleesett fejjel.
Kiapadt a tenger, s kimászott az ember.

BéLóg 2015.10.31. 17:41:27

@neoteny: Hát ha azt szereted, EZ hogy fog tetszeni neked:
Simonyi óbester kisgyerek korában
felmászott egyszer a veres toronyba.
Magos volt a torony, magos a teteje,
az egész fedele, verebekkel tele.

Simonyi óbester
mint egy hõs kiáltott,
Látta onnan maga alatt
Az egész világot.

Kebelét megrakta
verébfiókákkal,
Nem cserél most boldogságot
az egész világgal.

Dobjatok le nem baj,
van ezernyi szárnyam...
csunya irigy földöncsúszók
nézhettek utánam...

Nem is földre száll az,
hanem fel az égbe,
kinek százezer szárny
csattog a szívébe...

Azt tudtad hogy valóban létezett ez a Simonyi ezredes, azaz labancul Oberst, azaz Óbester...
Az volt a híre, hogy nem fogja a golyó. A napóleoni háborúk magyar huszár hőse volt. Debrecenben élt sokáig, ott a mai napig tisztelik az emlékét.

BéLóg 2015.10.31. 17:45:12

(Bocsi, kimaradt a forrásmegadás. A vers Móricz Zsigmond, "Légy jó mindhalálig" című regényének 11. fejezetében van.)

BéLóg 2015.11.01. 22:09:35

@neoteny: Máshonnan kell megtudnom hogy vankúver táján éldegélsz? Ez aztán nagyon bizalmas információ lehetett...

OpiTea 2015.11.02. 09:08:32

Tisztelt Neoteny!
Szeretnénk bemutatkozni. Mi vagyunk a vitapartnerének a kollégái. Itt székelünk egy esős-ködösnek nevezett szigetországban, ugyanannak a cégnek az alkalmazottai vagyunk, csak mi rezidensként, BéLóg pedig "utazóként". A csapat két magyar, egy finn, egy svéd, egy indiai és egy angol kollégából áll.
Azt, hogy mi is követjük diskurzusukat, BéLóg leírta Önnek. Mivel a levél magyarul íródik, mi a magázás mellett döntöttünk.
Nos, kollégánk ilyenkor még alszik, bagoly típus, plusz úgy kell beosztania az idejét, hogy délelőtt és délután is nagyjából egyenlő ideig supportálja egyik megrendelőnket. Ezt azért mondom, mert nemsokára, mikor bejön, egy kisebb ünnepség lesz, amikor is ő átveszi a fogadási nyereményét, amelyet kizárólag Önnek köszönhet. Na ja, hat ember ellen fogadni, nem kis bátorság! Így hát a nyereménye, pestiesen szólva még gombócból is sok lenne! Ezért azután talán nem lepi meg, hogy nem igazán tudunk Önre jószívvel gondolni. De ezt azért ne vegye a szívére, hisz' úgyse számít.
A fogadás tárgy az volt, lesz-e olyan kitartó Ön, hogy minimum október 30-ig folyamatosan belefut a pofonokba, hagyja magát kigúnyolni illetve nevetségessé teszi Önnön magát -- vagypedig észreveszi a helyzetet és megváltozik, esetleg leáll.
Hát, vesztettük, pedig BéLóg az elején megmondta, hogy az Ön esetében az ostobaság és a butaság félelmetes kitartásasal és szorgalommal párosul. Sajnos nem hittük el.

A kettejük között igazából normális volt a beszélgetés, nem is érdekelt senkit (nem is tudtunk róla). Az "gondok" október 13-án, a blog ideje szerint 19:35-kor kezdődtek, amikor Ön először leírta, hogy a gőz nem üzemanyag. Ekkor BéLóg hozzánk fordult és ezzel (sajnálatos módon) fölkeltette az érdeklődésünket. Az hogy BéLóg bizonyos kérdéseket másokkal is megvitat, szintén nem titkolta el Ön előtt, tehát nem mondhatja hogy így nem ér! Igen, többször is voltak "napi nyeremények" amikor BéLóg ingyen fogyaszthatta az ebédhez az italát és igen, többször is volt hogy a különböző nemzetiségű kollégák az Ön egy-egy válasza vagy reakciója, illetve BéLóg vitriolos megjegyzései kapcsán ROFL szituációban találtuk magunkat. Gondolom ismeri a gugli online fordító szolgálatát, így nem kell különösebben magyarázni, hogy is kaphattak képet a magyarul nem beszélő munkatársak is az Ön munkásságáról.
Igazából három témával kapcsolatban szeretnénk mostmár megosztani társaságunk véleményét Önnel és más Kedves Olvasókkal.
Az egyik az üzemanyag dolog, a másik az egészségügy, a harmadik pedig az Ön személye.
A kapitalizmusról vallott eltérő véleménye nem izgat senkit, hiszen ez tényleg olyan dolog, amit akár teljesen azonos tényekből is képes bárki, bármikor másként értelmezni.

OpiTea 2015.11.02. 09:09:33

Amikor megszületett az ominózus bejegyzése a gőzről, mindenki elmondta a véleményét, sőt mindenki megnézte a maga nyelvén az üzemanyag lexikális definícióját. Láttuk a különböző megközelézítési módokat, persze az angol nyelvű is előttünk volt. Láttuk, hogy tényleg igen változatosak a definíciók, a némettől (ezt BéLóg szedte elő) a magyaron át az angolig. Végezetül közös álláspontra jutva a magyar definíciót fogadtuk el a legjobbnak, mivel ez az ami a legszélesebb keretek között bizonyult igaznak. Ezért használta BéLóg is ezt a definíciót következetesen Önnel szemben. Ön talán nem hiszi el, de számtalan esetben írta le BéLóg Önnek a miáltalunk adott információkat, amely szerintünk el kellett volna hogy gondolkodtassa Önt. De minden próbálkozásunk kudarcba fulladt. Pedig a kizárólag gőzzel menő mozdony, vagy a sűrített levegő nem BéLóg fejéből pattant ki, hanem mi mondtuk neki, pontosabban egy, a fizikában jártasabb munkatársunk a csapatból. Ahogy az egyik sci-fi buzi kolléga volt, aki az űrbéli járművek "működését" bemondta. A lábbal hajtott biciklit egy harmadik ember hozta föl példaként, a hidrogénes autót meg egy negyedik. A fagázautót egy ötödik ember találta meg a neten keresgélve.
Uram, teljességgel egyetértőleg mondhatjuk, hogy az Ön álláspontja, miszerint a gőz nem üzemanyag, vagy hogy nem tekinthető annak az emberi erő, vagy hogy különbséget kell tenni aközött, hogy egy szerkezet maga állítja elő az üzemanyagát (kazános gőzgépek, fagázautó, elektrolízissel előállított hidrogén, saját légkompresszor) vagypedig ezt egy speciális helyről már "készen kapja" (benzin- vagy hidrogénkút, nagynyomású levegőt, gázt vagy gőzt tartalmazó tartály) teljességgel nevetséges. Hogy a kőolaj és a földgáz döglött dínókból lett-e vagy magától termelődik a föld alatt, vagy hogy a szén fotoszintetizáló növényekből keletkezett ugyanott, kit érdekel? Mint ahogy azt boncolgatni, ki és hogyan teszi bele az üzemanyagba a plusz energiát és ezt valamiféle kritériumnak adni, az is képtelenség. Fizikus vénával megáldott kollégánk a haját tépte mikor Ön a napenergia kérdését boncolgatta, ugyanakkor tényleg halálra röhögtük magunkat a fényevő lovon vagy a fakírkezes gőzelőállításon elmélkedve. Ön ezeknél a nyilvánvalóan viccnek szánt bemondásoknál sem vette észre, beszaladt a pofonsarokba!
Egyetlen egyszer volt komolyabb vita köztünk, amikor a hűtőgép üzemanyagát akartuk meghatározni. Az ellenzők felvetették, hogy ellentétben a többi anyaggal, itt segédberendezés nélkül hiába van a hűtőben a tetrafluoretán, az nem képes "meghajtani" a hűtőt (azaz hűteni), ráadásul ezt sose kell utántölteni, ellentétben az összes többi közösen üzemanyagnak elfogadott anyaggal. A pártolók viszont éppen azokat a szerkezeteket hozták példaként, amelyek maguk állítják vagy "energizálják" az üzemanyagot.
Ön nyilván nem hitte el, de tényleg ekkor történt, hogy "fizikus" kollégánk behozott egy játék gőzgépet, amelyet a demonstráció kedvéért nem a saját, borszeszes tablettával fűtendő kazánjáról töltött fel gőzzel, hanem egy sűrített levegős flakonból. Ugyanekkor kapcsolta ki az egyik hűtőnket is a "meglátjuk hétfőn mi lesz!" felkiáltással. Minderről BéLóg beszámolt Önnek.
Persze a hét első munkanapján a hűtőt leolvadva találtuk, de hát igazából ez is volt a cél, nem a demonstráció. Aznap szavazásra bocsátottuk a kérdést, és 4:3-as eredménnyel arra jutottunk, hogy ha már a legmegengedőbb magyar definíciót fogadtuk el üzemanyag kérdésben, akkor a tetrafluoretán is legyen üzemanyag.
A döntést szívesen megosztottuk volna Önnel, de mivel Ön a mai mapig nem közölte velünk, hogy az elektromos fűnyírógép esetében mit tekint üzemanyagnak, így csak most, megkésve tudjuk ezt a tudomására hozni.

OpiTea 2015.11.02. 09:11:03

A második téma, amely érdekes gondolatokat ébresztett bennünk, az a ma ismert egészségügy, a modern és a tradicionálisként defioniált gyógyítás közti feszültségek, a gyógyszerek kérdése. Itt Ön már (úgy gondoljuk hogy valamiféle dacból) olyan nevetséges dolgokat kezdett hangoztatni, amely Önt rendkívül ellenszenvessé tette minden egyes kollégánk esetében, Angliától Svéd- és Finnországon át Indiáig.
Ha Ön valóban azt gondolja, hogy szűrővizsgálatokra járni egészségesen nem kell, hogy aki ezt megteszi az gyakorlatilag egy élősködő, akkor tényleg egy buta ember!
Ön kétségbe vonta, hogy a profitorientált gyógyszeripar nem a betegek gyógyításában érdekelt, hanem az élethosszigtartó gyógyszerszedésben. Igen, ezúttal is megírta Önnek BéLóg annak az embernek az esetét, akit az orvosok évekig gyógyszerszedőként "fixáltak" és tartottak "egészséges" állapotban, miközben életmódváltással el lehetett érni az illető valódi gyógyulását, életminőségének radikális javítását úgy, hogy súlyos százezreket spórolhatott meg. Igen, ez az ember BéLóg közvetlen kollégája, itt van mellettem és komolyabb barátsága BéLóg-szel éppen ennek a cselekedetnek az eredménye.
A finn kolléga említette, hogy náluk a cukorbetegség elleni kampány és intézkedések hatására drasztikusan lecsökkent az ilyen esetek száma. Amire az "egészségügy" (nevezzük inkább gyógyszerlobbinak?) azzal reagált, hogy lejjebb vitték az eddigi limiteket, és így hirtelen a laborvizsgálatok újra többszázezer finn esetében csillagozhatják meg a vércukor értéket, amire persze már ismét fel lehet írni a gyógyszereket.
Angol kollégánk is mesélt néhány horrorsztorit BéLógnak, de ilyen történetekért nem kell külföldihez fordulnunk, hiszen mi nem átutazóban vagyunk itt mint BéLóg, hanem itt élünk. Borzasztó volt olvasni az orvostól súlyos állapotban hazaküldött magyar fitnesszbajnoknőről, aki másnap meghalt. De azt is jól tudjuk, számos esetben akkor jutunk el szakorvoshoz (a biztosításunk szolgáltatásait igénybe véve), mikor a betegség közben magától elmúlik! Neten terjed a jótanács, ha azt akarod hogy a brit egészségügy foglalkozzon veled, mielőtt orvoshoz mész, vizezd össze a hajad és az arcod, akkor majd lázasnak tűnsz, és lehetőleg fuss két kört a rendelő körül, akkor gyorsabb lesz a szívverésed és kapkodod a levegőt. Enélkül ugyanis valószínűleg semmit nem fognak csinálni veled.
A mai, oly nagyon dicsért orvostudomány nem gyógyítani akar hanem kezelni. Ha Önnek lenne minimális humorérzéke, akkor megértette volna azt a mondatot, hogy a gyógyszerek egyik lehetséges mellékhatása, hogy a páciens meggyógyul tőlük. De humorérzéket az Ön esszenciája még nyomokban sem tartalmaz!
Ezért mi Önt az egészségügyi kérdéseket illetően, a saját reakciói és beírásai alapján egy végtelenül ostoba embernek tartjuk, aki igen nagy valószínűséggel simán hazudik.

OpiTea 2015.11.02. 09:14:49

A harmadik téma amelyre utaltam, az konkrétan az Ön személyéhez kapcsolódik. Mindent megtettünk hogy BéLóg segítségével valamilyen képet kapjunk Önről, mint személyről, mert szerettük volna tudni, kivel is vitatkozik ő, illetve kivel állunk mi szemben?
Nos, bár BéLóg minden kérésünknek eleget tett és megpróbált Öntől publikus információkat szerezni, illetve számtalan olyan kérdést is föltett, amelyből következtetni lehetett volna egy, s másra, gyakorlatilag ez az igyekezetünk is kudarcba fulladt. Ezért megosztanám, hogy az egyes kollégák mit is gondolnak Önről.
A legáltalánosabb vélemény szerint ön egy internetes troll.
Minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, amely ezt igazolja. Legfőképpen az értelmetlen és a másik felet kizárólag feldühíteni akaró baromságok beírása. Amely, mikor nem sikerül, csak még ostobább és még nevetségesebb reakciókat szül. Aztán a floodolás. Azaz a saját hozzászólásainak a másik ember szövegével való "feljavítása", kipótlása, felnagyítása (hogy minden sokkal többnek tűnjön). Vagy amikor beír egy linket, de azért hosszú sorokban ugyanoda bemásolja azt a tartalmat, amit bárki elolvashat, ha a hivatkozásra kattint. S persze a tények értelmetlen tagadása, kifordítása, sőt, ami ledöbbentett minket, a nyílt hazudozás.
A második vélemény szerint Ön nem egy ember hanem egy bot. Egy szöveges válaszoló csetbot, amit egy algoritmus vezet. Ez alapján számtalan reakciójára és válaszára magyarázatot kaphatunk. Ön nem érti a humort. Ön képtelen a humorra. Ön soha, sehol nem volt hajlandó semmilyen mégoly lényegtelen, emberi jellemzőkről képet adó kérdésre (pl. tetszett-e? mi a véleménye? hogy gondolja?) válaszolni. Valószínűleg egyetlen küldött linkre se kattintott rá. Hiába írta BéLóg többször is, hogy nincs szó beugratásról. Minden esetben főleg mi akartuk megtudni, tényleg egy emberrel állunk-e szemben vagy csak egy algoritmussal. Úgy tűnik, Ön minden "Turing" tesztünkön megbukott!
Ismeri a Person of Interest című sorozatot? Abban két MI áll szemben egymással, a "jó" Gép és a "gonosz" Szamaritánus. Ebben a sorozatban van egy olyan rész, ahol kiderül, a Szamaritánus mégiscsak meg akarja tudni, hogyan "működik" az emberi elme, ezért teszteli, sőt orvosi vizsgálatokat végeztet ennek érdekében. Nos sci-fi buzi kollégánk szerint Ön egy ilyen teszt-algoritmus lehet, de sajnálatos módon súlyosan hiányosan programozva.
Mivel azonban nem jutottunk dűlőre, itt is szavazásra bocsátottuk a kérdést, és -- talán sejtheti -- végül BéLóg igen találó, és Önnel már megosztott véleményét fogadtuk el.

Uram, Ön szerintünk biztosan nem mesterséges, hanem humán, azaz szerves lény. De az is biztos, hogy teljességgel híján van a humán értelemnek. Ezért tehát Ön minden bizonnyal egy szerves unintelligencia, akinél az ostobaság és a butaság félelmetes kitartással és szorgalommal párosul.

Talán meglepődött, mikor a boxolós videót berakattuk BéLóggal, hogy mondjon róla Ön véleményt. Fel kellett volna tűnnie, hogy a dolognak nincs köze a kapitalista témához, se nem üzemanyagos, se nem gyógyszeres, de még műanyagos sem. Ellenben nagyon is humán. De Ön ezt nem volt képes átlátni. Uram, Önt a mi meglátásunk szerint nem egyszer és nem kétszer bezavarták a pofonsarokba, és onnan se magától nem jött ki, se a bírók nem állították le a verést. Ön ebben a szorítóban, ebben a blogban, ebben a témában súlyos vereséget szenvedett, lejáratta, nevetségessé tette, kiüttette magát. Úgy gondoljuk, ennek két esetben lehet vége. BéLóg abbahagyja -- bevalljuk szerintünk ez nem lesz így --, vagy Ön dobja be a törülközőt.
Nekünk ez már mindegy. A fogadást elvesztettük, véleményünket kialakítottuk, jó hosszan, de el is mondtuk. Természetesen nem érdekel minket az, hogy ezután rólunk mit gondol. Ezt a nicket amit azért csináltunk, hogy közreadjuk Önről alkotott véleményünket, nem fogjuk többet használni. BéLóggal természetesen kapcsolatban maradhat, ha még akar. Viccesen azt mondtuk, BéLóg fix hogy újabb fogadást fog fölajánlani ennek az írásnak a kapcsán Önnel kapcsolatban, de biztosíthatjuk hogy erre már egyikünk sem lesz hajlandó.
Nos, viszlát, goodbye, heippa, byen, வருகிறேன் !

neoteny · http://word.blog.hu 2015.11.02. 17:45:48

@OpiTea:

"Természetesen nem érdekel minket az, hogy ezután rólunk mit gondol."

De engem "természetesen" érdekelnie kellene annak, hogy "önök" mit gondolnak rólam?

BéLóg 2015.11.02. 22:13:49

@neoteny: Szép jóestét!
Nos nehogy abba a hibába essél hogy most bármilyen kötelezettséged keletkezett abból, hogy (kicsit) számomra is meglepetésként a kollégák beírtak ebbe a blogba.
Dehogy kell hogy érdekeljen bármi is!
Énszerintem egyébként kicsit rossz fogalmazásról van szó. A társaság EDDIG követte a beszélgetéseinket, de ezután már nem akarják. Ergó ha nekik akarsz válaszolni, ők nem fognak reagálni rá, de én, ha akár a nekik címzendő véleményedet megírod, mindenképpen el fogom olvasni.

BéLóg 2015.11.03. 22:59:10

@neoteny: Vazze, tényleg ott Kanadában van kúverben ILYEN csaj?
mozgokepdetektivek.blog.hu/2015/11/02/charlie_harper_csajai_mia_emmanuelle_vaugier

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

tamas11 2015.11.04. 08:08:35

@neoteny: @OpiTea:
Számos olyan szerkezeti tartalmi és stiláris elem jellemzi az OpiTea álság-team kommunikációját, ami kételyeket ébreszt. Nyilván azonos BéLóg -gal. Olyannyira tetszeleg saját teljesítményében, hogy még a nyelvi nehézségeket is át- illetve meghágja.
Amellett igazi bravúr, hogy valaki tartósan öt soknemzetiségű társa nevében képes beszélni, miközben átül egy másik személyiségbe, ( akinek "virtuális" személyiségjegyei 100 %-ig azonosak előbbiével), mintha felölthetnék egymásét). A két lukból pont ugyanaz a szél fúj.
Én már voksoltam, amikor megírtam, hogy unom az utaztatást ebben a fikcióban, és hogy egy nézetkülönbségnek soha nem lehet az az oka, hogy az a másik ostoba, hanem az, hogy hitelességét akarják aláásni, mindenáron.
"ők", - BéLógék - figyelmen kívül hagyják, hogy neoteny már korábban tízezerszám írt ide bejegyzéseket, VAN személyisége...
Az a figyelmesség, amit pl nekem szánt korábban, nálam kizárja, hogy trollnak tekintsem. Nála a páratlan tudás hihetetlen reagálókészséggel párosul, azt NORMÁLIS VERSENYBEN nem nevezhetné senki butaságnak . Ezen nem változtat, százezer karakternyi szócséplés, hogy a gőz hajtja a gépet, vagy a széntüzelés. Spékelve azzal, hogy egy angliai IT vállalkozás ötfős csapata folyamatosan foglalkozhat ezzel...
Mindez így együtt megerősített abban, hogy Neoteny bejegyzéseit kövessem, sőt igényt tartsak rá, a BeLÓGÓSét pedig negligáljam.

BéLóg 2015.11.04. 14:36:05

@tamas11: Kedves Ismeretlen Barátom!
Ha most ismét fogadtam volna, amit könnyedén megtetettem volna, simán nyernék, csak azzal a különbséggel, hogy netoenytől vártam, hogy az egész team dolgot kétségbe vonja.
Mivel is replikálhatnék először?
Hát azzal, hogy kedves neoteny! Miért nem mersz a SAJÁT neveden ideírni a véleményedet, miért is kell tamas11 nikken azt elmondani, amit igazából TE gondolsz?

Tamas 11, te egyetlen egyszer sem kapcsolódtál bele az itt folyó beszélgetésbe, hasonlóan mint kollégáim, MIKÖZBEN végülis UGYANAZT csinálod amit ők! Nem esik le a tantusz? Írásodban számos olyan szerkezeti tartalmi és stiláris elem jellemzi kommunikációdat, ami kételyeket ébreszt. Nyilván azonos vagy neoteny-nyel.

Ismeretlen barátom, hamarosan 25 éve lesz, hogy ennek a nemzetközi teamnek a munkatársa vagyok. Ennek töredéke alatt még a kutyád is elkezd hasonlítani rád és te meg a kutyádra, nem a munkatársaid. Akik közül az egyik különösen hálás nekem, de a sztorit megírtam. (Nyilván mint a sakkozó ez is el volt tervezve...)
Én elég nagy összeget nyertem a neoteny-nyel folytatott ITTENI beszélgetés kapcsán. Kismilliószor megírtam, mikor és milyen segítséget kaptam MÁSOKTÓL.
Kurvára nagy zseninek kell lennem, vagy valami hihetetlen kombinátornak, hogy már hetekkel azelőtt "elterveztem", hogy MAJD november elején írok ÖT másik ember nevében. (Baszki, miért nem három vagy kilenc???) Csak azért hogy??? Miért is?

Olvass csak vissza nyugodtan.
Minden, amit ÉN akartam neotenynek mondani, megírtam MAGAM. Ha istenigazából szerettem volna magamat fényezni, nem egy nikken ÖT (???) ember nevében írok hanem eláraszthattam volna ÖT különböző SAJÁT nikkel a topikot.
Sőt, mivel neoteny kartács más blogokban is jelen van, simán bárhová utána mehettem volna, ha ez nekem bármit is jelentett volna.
Fogadjunk, hogy nem tudod bebizonyítani hogy nem te vagy neoteny egy nmásik regisztrációval, de ki a xart érdekel ez?
Ha akarod, mind az öt kollégámról írhatok valamit, adhatsz fel keresztkérdéseket, de hozzáállásod alapján BÁRMIT is írnék, úgyse hinnéd el.

Igen, a kollégáim és én is SZERETTÜK volna megismerni védencedet, de ő arra is képtelen volt hogy leírja pl. a Sinkovts jelenetről hogy "szar volt" vagy "tetszett". Mégis mitől félt? Azt nem merte leírni, melyik időzónában él. Ez valami borzalmas titok?
Egyetlen más belinkelt anyagról sem volt képes semmit mondani! Én sosem mondtam hogy ő egy troll, ellenben nevetségesnek ítéltem hogy válaszainak többsége 80%-ban az ÉN szövegemből áll.
Az felmerült bennem is hogy egy csetrobot, néha olyan baromságokat reagált.
De végül csakis arra jutottam, hogy neoteny egy szerves unintelligencia kitartással és szorgalommal.

Páratlan tudás hihetetlen reagálókészséggel? EMBER, te elolvastad miket szart ide a haverod időnként?
Tudás az, mikor valaki a VITAPARTNERE szövegére képes odaírni hogy "sapienti sat"? Aki egy vitában azzal érvel, hogy de angolul (franciául szuahéliül, kínaiul) nem is úgy van egy definíció miközben MAGYARUL kommunikálunk?

Tudod aki képes olyat leírni, hogy az az ember aki "egészségesen" elmegy egy szűrővizsgálatra az ÉLŐSKÖDIK az egészségügyön, hát az nemcsak egy seggfej, de még hazudik is.
A többi dolgot már nem is említem.

Senki nem gátol abban hogy fényezd neotenyt, kövesd és "igényt tarts" csak annyit, hogy ez a fajta "vélemény" tipikusan olyan, amit az ember egy másodnikken SAJÁT magáról szokott írni.

Nos, ez van.
ismeretlenül (?) is üdvözöl az egyedi és egyetlen Bélóg.

BéLóg 2015.11.04. 18:36:01

@tamas11: Ja, még egy megjegyzést.
Van olyan kollégánk, aki óránként egyszer kb. 5-10 percre kimegy cigizni. Mások hosszabban kávézgatnak, a harmadik képes "eltűnni" a klotyóban (nem tudom, tán alszik?), szóval az hogy azembernek VAN-E ideje munka közben MÁST csinálni, esetleg stresszoldára vagy akármire, azt a kívülálló nem igazán tudja megítélni.
Szóval messze nem kell "folyamatosan" foglalkozni a dologgal.
arról nem is zólva, ha az ember kétszer olyan gyorsan old meg valamit mint más, akkor adott esetben sokkal több szabadideje lesz. Ezen a területen ugyanis nem az üldögélésért fizetnek, hanem a jól mérhető elvégzett munkát honorálják.

Mellékesen szólva a pofám leszakad ahogy a BRITTEK dolgoznak illetve NEM dolgoznak. Nekem az a véleményem hogy ha nem lenne itt ennyi bevándorló, ez a nemzet éhenhalna! (Már csak ezért is agybajt kaptam mikor neoteny kartács a kapitalizmusról meg a hatékonyságról pampogott és összevetettem hogy én több és jobb munkáért kevesebbet kapok mint a valóban lógós "eredeti" britek.

BéLóg 2015.11.05. 14:08:53

@tamas11: Kedves tamas11!
Elmondanám neked a mai napom eddig eltelt részét.
ODARENDELTEK a megrendelőnkhöz, hogy az egyik mérnökkel találkozva tanítsak meg valamit. Már előre megmondták, mire készüljek. Nos, itt vagyok, ragyogok -- és a mérnök nincs itt. Úgyhogy nagyon vidáman, kurva sok pénzért elmehetek recskázni a WC-be (azért oda, mert máshol mindenütt kamera van), vagy például (amit igazából teszek) olvasgatom az indexet, blogolok, teszek-veszek, elfoglalom magam.
Szóval Bé LÓGÓS jó sok pénzért munkaidőben blogolhat.
Ja és EZT a sztorit most játsszák el velünk (ugyanaz az ember) HARMADSZOR.
Szóval ezért is írtam, hogy a brittek éhenhalnának ha nem lennének "rabszolgáik" akik helyettük dolgoznak.

Viszont a lehetőséget megragadva megkérdezném tőled, te Magyarországon élsz? De akárhol is, SZERINTED is az egészségügyi rendszeren élősködik az, aki nem beteg és MÉGIS eljár szűrővizsgálatokra?
Szerinted is (mint írta "példaképed") nem a nácizmus (és a rendszer) felel a kiirtott emberekért, hanem Kurt, Josef meg Adolf -- személyek?
Szerinted a modern orvostudomány gyógyít vagy inkább kúrál?
...és még sok érdekes kérdésem volna a számodra, ha esetleg a magad nevében is volna kedved írni, nem csak X "védelmében".

tamas11 2015.11.05. 16:22:57

@BéLóg:
a gőzgépet szerintem a masiniszta elhatározása hajtja.
Egyéb témákat privátban, vagy sehogy.

BéLóg 2015.11.05. 16:41:32

@tamas11: Oké. Azt hiszem a kardomba fogok dőlni a kétségbeesésemben, kedves @neoteny.

BéLóg 2015.11.15. 22:32:05

@neoteny: Helló!
Képzeld, ma volt egy riport délután a Kossuth adón ahol az egészségügy is szóba került. Meghallgathatod a neten, fenn van arhívumban is.
Nos, valami oknál fogva a kínai orvoslás és a nyugati gyógyítás volt a téma.
Itt hangzott el egy érdekes mondat, amit emlékezetből és valószyínűleg pontatlanul írok le. De a lényeg benne van. Azt mondta a SZAKEMBER, hogy
"A szegényebb országok nem engedhetik meg maguknak, hogy ne végezzeneke szűrővizsgálatokat, mert a gyógyítás költségei megfizethetetlenek"...
Én nem akarom most visszakeresni, inkább rád bíznám a dolgot, talán találsz benne továbbgondolásra érdemes részeket.
S ne feledd: prósz tatát érdemes lesz ellenőriztetned MIELŐTT még elkezdene fájni, mert ezzel akár az életedet is megmentheted!

BéLóg 2015.11.15. 22:41:44

@tamas11: Helló!
Képzeld, az egyik (szerinted nemlétező kollégám) az alábbi gondolatot osztotta meg velem abban a reményben, hogy ezt FELÉD is továbbítom.
Nos, azt talán nem titok, a gugli transzlátor lehetővé teszi, hogy az ember akármilyen nyelven akármit leírjon, de azt el fogod ismerni, hogy nem fogsz sehol a neten találni olyan helyet, ahol FONETIKUSAN (és kimondva) is megtalálnál egzotikus nyelveken mondott szöveget.
Nos, én az indiai (ugye nemlétező :-) kollégámat megkértem arra, hogy fordítson le egy adott szöveget és azt mondja el nekem, illetve írjuk le. Ezt egyébként neoteny barátodnak (neked?) el is küldtem mint egy rejtvényt, persze semmi reakció nem érkezett rá.
Nos. Hacsak nem gondolod, hogy kimentem a szomszéd boltba, és balkezemben egy pisztollyal, jobkezemben meg egy mikrofonnal arra kényszerítettem a tamil boltost, hogy belebeszéljen a mikrofonomba, talán le mered vonni azt a következtetést, hogy MÉGIS VAN indiai kollégám akivel akármikor beszélhetek és valóban megtette nekem amit kértem.
Természetesen ha találnál a neten olyan felolvasó programot, amely ugyanerre képes lenne, akkor mondhatnád hogy én is azt használtam és akkor ez a "bizonyíték" a hús-vér kollégára sajnos kiesne.
Én biztos nem találtam ilyet és nekem VALÓBAN van élő és eleven indiai kollégám -- aki áttételesen de mégis részt vett neoteny kartáccsal folytatott meglehetősen egyoldalú beszélgetésben.

BéLóg 2015.11.18. 17:21:56

Kedves @noeteny és @tamas11!
Nemrég orvoshoz kellett mennem. Ahogy ültem a váróban, a szemembe ötlött egy plakát. Az volt rajta, hogy:
"Az idejében felismert prosztatarák gyógyatható! Kérjen orvosától beutalót szűrésre."
bevallom, nem biztos hogy 100%-ig ez volt rajta, de a LÉNYEGE ez volt.
A fene ebbe a magyar egészségügybe, képesek INGYENÉLÉSRE meg VISSZAÉLÉSRE buzdítani a szerencsétlen TÜNETMENTES pácienseket!
Sőt, ismét a Kossuth rádiót hallgatva (talán 16-án hétfőn?)nőknek szóló felhívásban MELLRÁKSZŰRÉSRE buzdítottak minden lányt és asszonyt! nem kamu, itt görbüljek meg ha nem így volt!
Hihetetlen ez a visszaélés a forrásokkal ebben a vacak kis Hungáriában, mi? Mennyivel fantasztikusabb helyzet van Kúverben, igaz?

BéLóg 2015.11.20. 23:08:03

A kanadai egészségügyön nem élősködő csetrobotok részére, itt van egy ÚJABB érdekes link:
utikalauzanatomiaba.blog.hu/2015/11/20/7_tevhit_a_kolonoszkopiarol

Hihetetlen ez a visszaélés a forrásokkal ebben a vacak kis Hungáriában, mi? Mennyivel fantasztikusabb helyzet van Kúverben, igaz?

kibirjatov 2015.11.26. 16:46:39

@tamas11:
Kedves Tamas11!
Azért irok neked mert a fenti választ irtad a két embernek. Ugy látom hogy te @neoteny-t ismered es ugy látom nagyra tartod.
Én elolvastam ezt a sok beirást és gyakorlatilag nem akarok senkivel vitatkozni. De mindenképpen meg szeretnék kérdezni dolgokat.
Lehetséges hogy egy ilyen komoly ember akit te bemutatsz tényleg azt állitja, hogy nem az eszme, hanem az egyén felelős a gonoszságokért, mint amilyenek a nácik is voltak?
Nekünk a családban voltak de már nem élnek olyanok akik a török gyilkossagokat tulélték amit az örmények ellen csináltak. Nem vagyok képes elhinni hogy bárki azt mondhatja hogy az egyén a felelős! Akár a náciknál is, nem a nácizmus a felelős hanem a német emberek? Ez nem lehet igaz!
Az örményeket a Kemal pasa ideológiája alapján ölték meg egyértelműen.

Azt sem hiszem el hogy valaki okos ember tényleg elhiszi, hogy aki nem beteg de orvoshoz elmegy az "élösködik" az egészségügyi rendszeren? Ezt is leirta @neoteny nem is egyszer.
Ha te olyan jól ismered ahogy leirtad, ezeket a tarthatatlan állitasokat meg lehet magyarázni?

tamas11 2015.11.26. 17:41:03

@kibirjatov:
Valószínűleg téved ezúttal.
hideg morális fejre kapta a kérdésedet, mint a boxolók az első ütéseket, arra kétséges a reagálásunk.
De a magyarázat része az is, hogy szerintem ő csak "kekeckedett" veled...
Az eszmecserétek olyan régiókba süllyedt, ahol ez elképzelhető, én is válaszoltam neked cinikusan így: " a masiniszta hajtja a gőzgépet" - mégse hülyéztetek le,
Idős koromra már nem azok a barátaim, akik osztják nézeteimet, hanem akik elnézik, ha tévedek.

Az egészségügyet pedig szívem szerint kihagynám, mert fáj...
Üdv

kibirjatov 2015.11.26. 18:19:44

@tamas11: Helló!
Én meg direkt kihagytam az üzemanyagos részeket mert annak számomra semmi értelme. Én nem láttam hogy @neoteny akárcsak jelét adta volna annak hogy tévedett, sőt minden olyan kérdésre nem válaszolt ahol kiderülhetett volna bárkinek, mondjuk nekem hogy milyen ember is.
Én például halálra röhögtem magam a doktoros jeleneten a Sinkovits-csal és megnéztem a YouTube-on található Gyalogg galopp filmet, mert már régen láttam. Ha ezekről engem bárki megkérdez bármikor elmondom a véleményt.

Az egészségügyről írt riposztját Kanadából meg annyira zavarónak találtam, és az teljesen őszinte, nincs abban se tévedés se kekeckedés se irónia. De lehet hogy ezt másképp látjuk.

kibirjatov 2015.11.28. 22:39:18

@tamas11: Teljesen véletlenül futottam bele. Egy index cikk "Dyatlov incidens" (játékreklám igazából) kapcsán "átugrottam" a Tiboru nevű Konteóblogra és ott hirtelen egy monitorozó rendszerben megjelent az ország (ahonnan beléptem), az oprendszerem meg a használt böngésző pontos meghatározása.
Nos szerintem ha neked kétségeid vannak a vitapartnered hollétét illetően, csak adott időpontban be kell írnotok egy választ az egyik témához (ez nem nehéz, ez itt a reklám helye: A Konteó blog szuper!) és máris lehet nézni honnan is jött aki jött.
Egyébiránt szerintem sokkal egyszerűbb egy embernek egy másik névvel regisztrálni és úgy szerepelni mint azzal foglalkozni hogy öt másik nemzetiségű "nevében" írogasson.

BéLóg 2015.11.29. 00:29:55

@kibirjatov:
1. A Konteó blog tényleg nagyon jó.
2. Tényleg ott van az a tracking izé (még sose láttam) és tényleg működik.
Isten szeme és a gugli mindent lát!
3. Ha ezen múlik, én állok @tamas11 és @neoteny elébe akár így is mert nincs mit rejtegetni.
4. Szerintem is egyszerűbb és kényelmesebb EGY másik ember mögé bújni mint öt nemzetiséget hazudni.

BéLóg 2016.01.18. 23:17:56

Ez itt a nagyonreklám helye, bár a blog kissé régi. A téma viszont egész friss:
dietmaker.hu/magas-vernyomas-tunetei-es-okai/

Nahátszóval halálra keresik magukat egyesek a magas vérnyomás KÚRÁLÁSÁVAL ahelyett hogy GYÓGYÍTANÁNAK?
süti beállítások módosítása