1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.07.27. 08:29 HaFr

Magyarország válságban -- mit tehetünk?

Magyarországon kulturális, társadalmi, gazdasági és politikai válság van. A legmakacsabb ebből a kulturális válságunk, amelynek a megosztott politikai kultúra csak egy vetülete, a lényege a több száz éve rétegződő illúzió- és hazugsággyártás azzal kapcsolatban, hogy egy nemzet hogy lehet sikeres a világban, és ehhez képest hol tartunk mi.

Az innen faladó társadalmi válságunkban a közösségi kompetenciáink gyengesége a meghatározó, csak ebből következik a korrupció, a szegénység, az oktatási rendszerünk iránti igénytelenség, a bizalmatlanság, az alacsony reprodukciós szint, a kivándorlás mint kivezető út stb.

A gazdasági válságunkat csak az legelvakultabb kormányhívek nem látják: GDP-termelő képességünknek csak egy töredéke van nemzeti kézben, az év minden pillanatában azonnali áttétellel függünk a német gazdaságtól, az autóipari konjunktúrától, az EU-támogatásoktól, a nemzetközi hitelezőktől, és sajnos -- az állam elburjánzásán keresztül -- egy felkapaszkodott, immorális politikai osztály erősen korlátos képességeitől.

A politikai válságunkban a valamennyire is egyensúlyi politikai rendszer kontrollmechanizmusainak kiiktatása révén a döntéshozatalnak olyan alacsony minősége vált meghatározóvá, ami az előbbieket csak súlyosbítani képes. A politikai osztály egyszerűen nem érti, miért a liberális demokrácia és a kiszámítható jogrend a nyugati társadalmak legnagyobb értéke, amelyeket beszántva csak alacsony hatékonysággal lehet egy országot üzemeltetni. És lőn.

Ez a komplex válság önálló mechanizmust képez már az országban, valójában a válságjegyek egymást erősítő ördögi körbe épültek össze, amelyből már a jó kormányzás is nagyon nehezen tudná kivezetni az országot. Ma az országon a válság uralkodik -- nem Orbán Viktor. Csak idő kérdése, hogy vagy egy hirtelen jött külső sokk, vagy a belső erózió mikor rengeti meg az országot úgy, hogy végleg kicsússzunk az EU perifériájára.

Egy új kormány első intézkedéseinek ezért összetettnek, a válság minden rétegére kihatónak kell lennie, hogy minden fronton előbb feltartóztassa, majd leállítsa, végül visszafordítsa a károkozás elvadult mechanizmusát.

A kormánynak mindenekelőtt sokat kell beszélni (nem "konzultálnia") a választókhoz. El kell magyarázni a fentiek szellemében, hogy milyen helyzetbe jutottunk, és kérni a támogatásukat a válságkezeléshez, majd a kilábaláshoz. A miniszterelnöknek folyamatosan tájékoztatni kell a polgárokat a folyó intézkedésekről és várható hatásukról.

Azonnali intézkedésként először fel kell függeszteni a kormányzati költést az EU-pénzeknél, a közbeszerzésnek nevezett korrupciós csatornákban, és az egyedi kifizetések terén. Átláthatóságot kell teremteni és stabilizálni kell a fő kiadási területeken, ebben a forró pénzek lehívási rendszere az első, a második pedig az aktuális költségvetés fő sarokszámainak felülvizsgálata.

A miniszterelnök vezetésével nemzetstratégiát kell kialakítani, amelynek egyik része az ország tőkebevonó képességének azonnali és távlatosabb erősítése.

Oktatási kerekasztalt kell összehívni, amelynek mandátumát határidőhöz kötve a nemzetstratégia alapján ki kell kényszeríteni egy átmeneti legjobb gyakorlat elfogadását a szakmán belül az oktatási rendszer újjáépítésére vonatkozóan.

Alkotmányozó szakmai testületet kell összehívni, amelyik átmeneti ajánlásokkal, majd hosszabb távú munkával segíti az új alkotmányosság intézményrendszerének felállítását, fő szempontjai között a törvényességgel, a checks and balances-zel, az átláthatósággal és a közjóval. Kulcsajánlásait a parlamenti döntést követően népszavazásra kell bocsátani. A bebetonozott tisztségviselőkkel való párbeszédet meg kell kezdeni, és ennek fényében a megfelelő döntéseket rövid időn belül meg kell hozni, a legrosszabb esetben megvonni az intézményeik jogköreit.

Erre alkalmas emberekből álló külügyi apparátussal célzott és szisztematikus kapcsolatépítési és üzletszerzési kampányt kell indítani a világ vezető és középvállalatai körében, elsősorban a hagyományos befektetői országcsoportban, de azon túl is. Az így megcélzott vállalatok köre akár többezres lehet, az ennek megfelelő színvonalas üzletkötők és gazdasági szakemberek köre több százas. Azonnali hatást nem szabad várni, de az országban folyó egyéb intézkedések révén tudatosítani kell igényünket a nemzetközi gazdasági és politikai elitben az ellátási hálózatukba való bekapcsolódásra.

Az azonnali intézkedésekhez tartoznak azok az első lépések, amelyekkel vissza kell állítani a sajtó, az igazságszolgáltatás, az MNB, a NAV, az önkormányzatiság, a szakmai igazgatási szervek stb. szakmai és felügyeleti autonómiáját. Erősíteni kell az adóbehajtás hatékonyságát, meg kell kezdeni az állami elvonások folyamatos csökkentését, a bürokrácia megvágását, egy polgárbarát szolgáltató állam alapjainak lerakását. Le kell építeni a köztulajdont a piaci vállalatokban, le kell állítani és eladni a presztízsberuházásokat, egyensúlyba kell hozni az önkormányzati finanszírozás rendszerét ideértve, hogy átmenetileg be kell fagyasztani a látványberuházásokat -- általában felelős, prudens gazdálkodást kell kialakítani a közpénzekkel, aminek ellenőrzésére a KEHI-t önálló vádhatósággá kell emelni, amelynek joghatósága kiterjed a NAV-ra is, a vezetője közvetlenül a kormánynak jelent, de önálló perindítási joga van. Meg kell erősíteni a külpolitikai kapcsolatainkat.

Válsággal kell számolnunk, ha nem is mindenkinek nyilvánvaló, és ennek megfelelő komplex, koherens válságkezelésbe kell fognunk, amelynek legalább a fentiek az azonnali vagy rövidtávú vetületei, de maga a kilábalás és erőink újbóli összefogása sok évet vesz majd igénybe. Az ott felsorolt intézkedések messze nem teljes körűek, éppen csak a válság négy szintjét bekalkuláló logikát akartam érzékeltetni. (Béndek Péter, Polgári Konzervatív Párt)

48 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr717657454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyugger100 2015.07.27. 09:00:25

A program szép és jó, de a hétköznapi szavazópolgár ebből annyit ért: már megint, neki kell húzni egyet a nadrágszíjon! Felmerül benne a kérdés:miért nem az elmúlt 25 év haszonszerzőin vasaljuk be a számlát?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.27. 09:02:17

@nyugger100: bevasaljuk, ha törvényes lehetőséget lehet teremteni hozzá -- ellenben nadrágszíjról sincs szó, csak a pazarlás megszüntetéséről, a közkiadások rendszerét nem is érintettem is

nyugger100 2015.07.27. 09:11:01

A törvényt a hatalom diktálja így törvényes alapot mindig lehet találni! Egyébként amit írtam nem vitának szántam. Az én olvasatomba ez az írás egy választási ígéretféle volt ezt gondoltam kiegészíteni a számlát fizetők megemlítésével.

Adam Ant 2015.07.27. 09:11:46

Valóban , itt már a kozmetika nem segít, hiába épült ki a demokrácia intézményrendszere, a rendszer gyenge volt, mert nem álltak mögötte demokraták. Igy nem volt nehéz leigázni. Az mindenesetre biztató, hogy egyre több embernek van fogalma arról, hogy milyennek szeretné látni azt a demokratikus Magyarországot, amelyben élni szeretne és vannak, akik már látják az utat is, amely hozzá elvezet.

panellburzsij 2015.07.27. 09:12:26

' miért a liberális demokrácia és a kiszámítható jogrend a nyugati társadalmak legnagyobb értéke, amelyeket beszántva csak alacsony hatékonysággal lehet egy országot üzemeltetni. És lőn.'

Drága Péter, csak röviden:

- mondj legalább egy európai liberális demokráciát, akikkel elégedett vagy, de legalább a kutyáik sétáltatását rájuk mernéd bízni vezetőikre

- melyik Magyarországon kik által üzemeltetett melyik liberális demokráciát szántották fel?

- 'Egy új kormány első intézkedéseinek ' - miféle procedúrát képzeltél el a komplexen és koherensen válságkezelő új kormány létrehozásához?

de komolyan, kicsit aggódunk érted ...

zipe moha 2015.07.27. 10:29:07

2. intézkedés. amerikai minta alapján be kell vezetni (kiemelt ügyekre, közösség-közvagyon elleni, összeghatár feletti ügyekre alkalmazott...) esküdt bíráskodást, vagy a népbíróság intézményét....(kezdetnek)

integrans 2015.07.27. 10:46:46

"A politikai osztály egyszerűen nem érti, miért a liberális demokrácia és a kiszámítható jogrend a nyugati társadalmak legnagyobb értéke, amelyeket beszántva csak alacsony hatékonysággal lehet egy országot üzemeltetni."

És a magát értelmiségnek vélők még azt sem fogják fel, hogy nincs is jogállam 25 éve, miután nincs is Közmegegyezés, és így nincs is alkotmányos zsinórmértéke a társadalmi együttélésnek.

Khonsu 2015.07.27. 11:18:47

Nagyon jó írás.

Annyival egészíteném ki, hogy van még egy szint, a pszichológiai válság.

2-3 millió ember már a maguk "párhuzamos világaiban" él. 25 év alatt sikerült őket csapdába ejteni a saját elméjük által.

A fennmaradó rész többsége pedig politikailag passzív.

Ebből lesz nehéz kijönni. Jól megkomponált pszichológiai offenzíva nélkül nem is lehet.
A fejekben kell nyerni, ide egy egyszerű kampány már nem lesz elég, mert a többségnek el sem jutna a tudatáig az üzenet.

A válságot tényleg gyorsan kell kezelni minden szinten, mert szerintem nagy vihar közeleg, olyan, ami a mienknél erősebb országokat is ledönt majd és szolgáltat ki szerencsevadászoknak.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.27. 11:21:17

@Khonsu: ezt neveztem én kulturális válságnak

Khonsu 2015.07.27. 11:31:09

@HaFr: Igaz, úgy látszik nem figyelmetlen voltam :)

Khonsu 2015.07.27. 11:34:37

@Khonsu: *nem élkül (nem megy ma ez az írás, lehet nem kéne erőltetnem :D)

panellburzsij 2015.07.27. 14:44:29

@HaFr:
' ilyen sokan vagy? de mind gyenge'

- a három kérdés is sokan van?
- ha gyengék, hát gyorsan nyomj rájuk egy rövid választ

lavór 2015.07.27. 16:18:44

Válságban van? Ott is marad. Akik kihúzhatták volna, elmentek vagy menni fognak. Magyarország így járt.

Censored Trompf 2015.07.27. 16:20:14

Hát izé..
Nem is tudom hogy hol kezdjem a kritikát.

Copy-Paste ala Hafr:
XXX területen azonnali kerekasztalt kell öszzehívni, szakemberek bevonásával új programot ajánlásokat kidolgozni, törvényesség keretein belül. Hosszú távú stratégiát kialakítani, a megfelelő döntéseket rövid időn belül meg kell hozni.

Oszt kész is a program mindenre.

+1:
Beépített embereket kipakolni, demokrácia iránt elkötelezetteket beültetni, klientúrát felelősségre vonni.

+2:
közjó, oktatás, egészségügy, bürökrácia leépítése, átláthatóság, befektetők, .... világbéke.

A rossz hír, hogy ezt a programot már megírta a Fidesz is meg az MSZP is, és mind a ketten kétszer eddig már végre is hajtották.
Persze nem úgy ahogy azt te gondolod, hanem úgy ahogyan ők, dehát ez csak azért lehetett így, mert őket választották meg a zemberek nem pedig téged.

A jó hír, hogy konkrétumok nélküli demagóg program írásba sokat fejlődtél te is, és már majdnem ott jársz, mint a Fidesz vagy az MSZP, esetleg a cuki Jobbik.

Hosszú távon lesz esélyed, ne add fel.
merthogy ezekhez az izékhez ni.. programokhoz már csak választók kellenek.

Censored Trompf 2015.07.27. 16:28:35

De hogy írjak némi konstruktívat is a valóságról.

Elitváltás nincs. Soha nem is volt. Nem is lesz.
trompf.blog.hu/tags/elitv%C3%A1lt%C3%A1s

Megváltozni kell.
Nekünk szavazóknak.
És akkor megváltozik az elit is.

Amíg az egyik tolvajt hozzuk vissza azokból, mert a másik lop, majd fordítva addig nem lesz semmi változás.

Ha majd a Fideszes megveti a Fideszes tolvajt, az MSZP vagy Gyurcsány szavazó a ballib tolvajt, és kidobja maga közül akkor lesz változás.

Addig nem.
Ha jön egy újabb formáció, akkor ott ugyanúgy kialakulnak a korrupciós csatornák, mint most, hisz ez a társadalmi morál ha úgy tetszik igény jelenleg.

Persze lehet hőzöngeni, sőtt még akasztani is, de attól nem lesz jobb semmi, csak a történelem könyvek lesznek vastagabbak a kivégzések okán.

Szóval előbb az egyes embereket próbáld megváltoztatni, aztán majd a társadalom óhatatlanul jobbá vállik.

Megjegyzem szerintem jó úton haladunk.
Az emberek ingerköszöbe a lopásokat illetően egyre magasabb teszem azt.

Krisz11 2015.07.27. 18:25:11

"A legmakacsabb ebből a kulturális válságunk"

Na, kedves hafr, akkor kezdjük a rettegést. Egy. Kettő. Hááá-rom!

DR. Smit Pal 2015.07.27. 18:25:13

A problemat az mszp 8 eves amokfutasaban kell keresni. Mert bar az orszag elkepeszto sebeseggel fejlodott az elmult 5 evben (Europa leggyorsabban fejlodo orszaga vagyunk) kesz csoda lesz ha a 8 evnyi mszp-s pusztitast a kovetkezo 30 evben az Orbaneknak sikerul helyrehozniuk.
Az orszag egyedul abban remenykedhet, hogy Orban Viktornak lesz 30 eve ra. Persze ehhez az is kell, hogy az mszp SOHA TOBBE NE KERULJON, MEG HATALOM KOZELEBE SEM.

prolee 2015.07.27. 18:34:31

@Censored Trompf: Hehehe! Milyen igazad vagyon.

Szerintem egyszerűbb elmenni innen a pitschába. Oszt a Fidesz meg az MSZP megb@xhatja egymást rakásra dicső szavazótáborával együtt.

Csendestobbseg111 2015.07.27. 18:39:29

Censored Trompf -nak tökéletesen igaza van. A pártoknak nagyjából addig van programja amíg hatalomba nem kerülnek. Onnan kezdve projektekbenben gondolkodnak. A projekt elsődleges célja a közösségi pénz magánvagyonná alakítása. Ha innen nézzük rendkívül sikeresen működött és működik mind a két hatalmi centrum a letűnt MSZP vezette és a regnáló FIDESZ-es.
Alapvetően nincs baj a jogrenddel csak éppen nincs betartva és betartatva. Ez elsősorban a hatalmi elitre vonatkozik és ez nem is fog megváltozni, hiszen a választók logikája csak a felszínen értékelvű. A legfontosabb választói vezérlőelv a háborús logika: kit útálok jobban.
Ebben nagyon jól teljesít a FIDESZ, hiszen hatását tekintve kevéssé lényeges kérdésekkel tematizálja az indulatvezérelt közbeszédet.
Egyetlen fontos kérdés van az állandó magyar válság megoldásában! Ez pedig az átláthatóság megteremtése. Az átláthatóság szinte törvényszerűen meghozná a számonkérhetőséget is. Viszont az átláthatóság megteremtése, mint vezérlő elv egyik politikai erőnek sem látszik a célkitűzései között (talán csak a Kétfarkú kutyáéknál), mert a politikai erők elsődleges célja a kontroll nélküli hatalomgyakorlás. Magam részéről csak olyan politikai erőt tudnék támogatni, aki garanciákat ad a politikai szólamjai megvalósítására, üres ígéret helyett.

Boross Bence 2015.07.27. 21:54:06

A fõ kérdés, hogy tud-e a politika kulturális változást elõidézni - mégpedig pozitív, polgári irányba? (Negatívba tud, ezt bizonyította a kommunizmus 40 éve.) És erre nem válasz az, hogy egyszerûen több pénzt tolunk az oktatásba.

Szkeptikus vagyok a tekintetben, hogy itt a racionális párbeszédnek kellene az elsôdleges kulturaformálónak lennie. Ez egy nagyon értelùmiségi felvetés, a világ nem így mûködik. Le kell merülni a mindennapok szintjére, és bizony ott erõvel kell a kultúrát megteremteni. Mint a parasztok teszik, a gazt ki kell gyomlálni, vagy mint a játékelmélet mondja: aki nem mûködik együtt a többiekkel, azt meg kell büntetni.

pamut 2015.07.28. 02:01:08

@lavór:
"Válságban van? Ott is marad. Akik kihúzhatták volna, elmentek vagy menni fognak. Magyarország így járt."

Sajnos ez így igaz, és ez a tény, ez az a tragédia, ami FELÜLÍR minden egyéb okoskodást.

Magyarország rendbetételéhez kellene egy kritikus mennyiségű humán tőke. Magyar emberek, na. Értelmesek, felvilágosultak, demokraták, tenni akarók.

Ilyen emberek mindig is kevesen voltak, de már az ő többségük is kiment külföldre. És igen, ahogy @lavór írta, aki még maradt, az is elé fog menni. Na látjátok, ez a Nagy Magyar Tragédia. Egy nemzet, amelyet elhagytak azon tagjai, akik kihúzhatták volna a szarból.

Ez van. Akik maradnak, azoknak még igénye sincs olyan elvont fogalmakra és értékekre, egyáltalán olyan gondolkodásra, amikről itt írogattok. Nem is értik őket, nem is érdekli őket. Evvan barátaim, Magyarország: game over. A maradókat játszi könnyedséggel lehet manipulálni, vezetni a bennük gerjesztett félelemnél és gerjesztett gyűlöletüknél fogva.

A leszakadás, az általános testi-lelki-erkölcsi-anyagi lezüllés, szétesés, feudalizáció, balkanizálódás, nyomor és frusztráció folytatódni fog, méghozzá gyorsuló ütemben. Pedig eddig is sokat pusztult már az ország, de most tisztán érezni hogy gyorsul a zuhanás. Görög út, argentin út, orosz út. Megyünk utánuk bele a sötétségbe.

Nem hiszem hogy van bárki, akinek ez jobban fájna nálam. És én lennék a legboldogabb, ha tévednék. Bárcsak így lenne. De nem tévedek.

zipe moha 2015.07.28. 12:33:53

@pamut: ....túl pesszimistán látod.... ha magyarország jövője mondjuk az örmény modell, nézd meg mennyi van még hátra...:)))..:

"Az magyar jövő megtekinthető.....

Az emberek ugyanis, ahogy az nálunk is szépen elkezdődött, a lábukkal szavaznak. Csak ők már húsz éve teszik ezt, így mára oda jutottak, hogy abbahagyták a népszámlálást például. Politikailag elég nehéz azzal mit kezdeni, hogy a 15 milliós örménységből mára becsült adatok szerint 2,9 millió lakik az országban. Minden választás után százezres nagyságrendben kelnek útra emberek. Jórészt a fiatalok. A gazdaság mára, már ami a lakosság megélhetését illeti, ennek a hatalmas diaszpórának a hazautalásaiból él. Ennek eredménye persze az, hogy az a képlet miszerint a jövedelmekből beszedett adóbevételek újraelosztásából működtetnek nagy társadalmi rendszereket, egyszerűen nem működik. Nincs is olyan Örményországban, hogy TB rendszer mondjuk. Ki lehet fizetni a vakbélműtét költségét, vagy meg is lehet halni. Magánügy..

A magyaroknál még csak az alkotmányból került ki a társadalombiztosítás, adó formájában gyűjtünk ilyesmire, de bármikor jöhet egy fantasztikus adócsökkentés, egy újabb győzelem és megengedjük mi is az embereknek az öngondoskodás jegyében, hogy maguk fizessék a kórházi számláikat. ..."

annyit.blog.hu/2013/06/13/a_magyar_jovo_megtekintheto_ormenyorszagban

ez egy "optimista" forgatókönyv...polgárháború, háború nélküli..

zipe moha 2015.07.28. 13:03:16

..."Magyarország válságban -- mit tehetünk?"

jó kérdés, szerintem vitatkozzunk...:)

zipe moha 2015.07.28. 14:27:15

...vagy viccelődjünk....:)...

"A közmunka program sikerén felbuzdulva közbevándorlókkal állítaná meg a kormány a magyar népesség egyre rohamosabb fogyását. Abban mindenki egyetért, hogy valamit sürgősen tenni kell, mert a legfrissebb számítások szerint nagyjából 9 év múlva teljesen elfogy a magyar lakosság. Talán még ijesztőbb, hogy a csökkenés ekkor sem áll majd meg, 20 év múlva már mínusz 4 milliónál is kevesebben lehetünk a Kárpát-medencében."

kozpontiujsag.hu/?p=2610

így miután olyan sokat tettünk, pihenjünk...akciós wellneshétvége?...:))

Laptop7712 2015.07.28. 16:27:21

@pamut:
Miből gondolod azt, hogy azok, akik elmentek, egy döntő része nem jönne haza, ha megkapná a megfelelő hívó szót? Olyan egyszerű ez mint a faék.

Csak legalább azt kell nekik nyújtani, amit kint megkapnak. Mondom, milyen elvárások vannak minimum:

- Megfelelő munkahely, a megfelelő bérezéssel, amiben a delikvens alkotó módon hozzá tud járulni a saját, és családja egzisztenciális fejlődéséhez.
o Segédmunkás: havi fizetés nettó: 456.000 Ft
o Középiskolai végezettség + 2 év gyakorlattal, havi fizetés nettó: 700.000-800.000 Ft

o Mérnök + 3 év gyakorlattal: Fizetés havi nettó: 2.000.000 Ft.
Napi 6, maximum 8 orás műszakokra tervezve a megvalósítást.
Madár mindegy, hogy mi a termék, madár mindegy, hogy hol dolgozik az országban, ez lenne az alap szitu, hogy ilyen fizetések köré terveznek valakik valamilyen beruházást Magyarországon.

Természetesen változatlan mostani makrogazdasági pálya mellett. ha ezt felfogták volna a kormányok az elmúlt 25 évben, hogy valamit adni is kellett volna, akkor most nem lenne külföldön minimum 500.000 adófizető polgár.

Félreértés ne essék, a fenti logikai tér jelen van Magyarországon, a rendszerváltástól kezdve, a fenti fizetések melletti „életképes projekt” jelen van a reálgazdaságban hazánkban, nem is egy.
Lehet elemezgetni, hogy miért nem ez az általonos üzleti modell. Azért mondom ezt, mivel az ilyen fizetéseket kap alaphangon a kezdő, aki külföldön munkába áll, és a jelzett gyakorlattal rendelkezik.

A hazai közgazdászaink, és egyéb gazdasági szakembereink nagyon nincsenek tisztában azzal, hogy hogyan is nézne ki egy ilyen projekt mondjuk mikrovállalkozásra hangolva. Vannak ilyen emberek, akik értenek ehhez a játéktérhez, ilyen játékok tervezéséhez, azok már rég külföldön vannak, és 100.000 GBP, vagy 150.000 EUR -ért ülnek egy-egy mérnöki pozícióban, és teszik a dolgukat, napi 6-7 órában. Őket kellene megszólítani, egy megfelelő, azonnal kezdhető releváns reálgazdasági koncepcióval, ami akár már holnap megkezdhető.
Félek, ez a komplex tervezési tudás nincs jelen a gazdasági tervezés terén, bár lehet, hogy koncepció szinten jelen volt a mindenkori kormányok gazdaságpolitikai tervezési szintjein, de nem látszik e hatás az elmúlt 25 évben. Ha jelen lett volna ez a fajta gondolkodásmód, akkor tele lennénk komoly KKV-kkal, és lenne komplex középvállalati koncepció, függetlenül attól, hogy mi a termék. Erre a játéktérre utalt Róna Péter is, amikor a gazdaság duális szerkezetéről beszélt,íme:

mno.hu/ring/rona-peter-1297095

na most nagyon szép, hogy tudjuk azt, hogy a gazdaság duális szerkezetű, és tudjuk azt, hogy egy multi hogyan, és miért „versenyképes” nagy magyar ugaron. De arról már nagyon kevesen beszélnek, főleg rendszerszinten, hogy miben is állhat egy KKV, vagy egy középvállalat „versenyképessége” jelen gazdasági térben.
E játéktér elemzésével adós a mai közgazdász, és gazdász elit. Mivel ez nincs, nincs is sikeres középvállalat, ennyi.

25 éve a hazai KKV rendszert a hazai leánybankok hitelezési oldalról úgy kezelik, mintha a KKV egy nemzetközi vállalat hazai leányvállalata lenne. Innen elég nehéz nyerni szerencsétlen KKV -nek. Ideje lenne ezzel a történettel kezdeni valamit, többet, mint végignézni, ahogy szétrohad az egész rendszer.

Amúgy röhejes az, hogy egy vállalkozói bankhitel jobb sorsra érdemes kapitalista országokban elsősorban személyi hitel, és nem jelzáloghitel, mint otthon. A történet mögött a projekt, és a projekt piaci relevanciája van elsősorban, és nem az, hogy milyen vagyon van vállalkozás mögött.
Érdemes lenne elgondolkozni picikét, hogy miképp is működik máshol a játék, milyen peremfeltételek mellett, mivel rohad a hazai KKV rendszer.

NotaBene 2015.07.28. 17:16:26

@Boross Bence: Egyetértek!
Le kell merülni a mindennapok szintjére, és bizony ott erővel kell a kultúrát megteremteni.
Olyan ügyeket kell felvállalni, amelyek az "átlag ember" számára is érzékelhető eredményt hoz.
Egy példa: A jelenlegi "jogállamban" az erősebb nem veheti el a gyengébbtől a javait, de az "okosabb", (jogilag képzettebb) jogállami segítséggel "rabolja ki" butább (jogilag kevésbé képzett) embertársait. Az átverés gyakran történik megtévesztő reklámanyagokkal, és ügyfél által értelmezhetetlen szövegekkel , szerződésekkel.
Az ügyfelek által érthető szövegek, szerződések érdekében lehetne társadalmi mozgalmat indítani!

tamas11 2015.07.28. 17:30:50

@Laptop7712:
Kifogtad az aranyhalat, személyemben, kívánhatsz hármat, persze rendszerszinten!
Mondj , ne is három, hanem négy-öt kívánságot, azaz varázsszót - persze rendszerszintűt - hogy mihez nyúlnál hozzá ha csodát akarnál tenni. (kérni). Mitől versenyképesek, akik azok? Kik nekik a fizetőképes kereslet?
Ha ezt megválaszoltad, Utána visszadobhatsz a minimálbéresek közé.

Az a néhány cég ( KKV ?) miben különbözik a többiektől, ha valóban "életképes projektek " a " létező logikai térben"? Olyanok, akik a fenti béreket tudják fizetni? Kétmilliós mérnöki bért?
Névszerint? Grafisoft, Trigránit Rt, néhány Bank (aki multi is lehet és ott nincs mérnöki munka), mert persze a pályázatokon kaszáló kormányközelieket meg a multis vezetőket hagyjuk ki...

Laptop7712 2015.07.28. 18:22:18

@tamas11:
Nagyon jó a kérdés Tamás. Ilyen vállalkozások vannak, és nem az általad említett Trigránit Rt,, meg a többiek. Érdemes olvasgatni olyan helyzetértékeléseket, amelyeket jobb helyeken írtak olyan vállalkozások tulajdonosai, vagy kamarák, melyek ebben a játéktérben dolgoznak nap mint nap. ez nem excel tábla típusú működést feltételez, hanem mélyebb szakmai hozzáértést. Valaki nekem azt mondta, hogy figyu, ti nagyon nagy tévhitben éltek. Kérdeztem miért. Azt mondta, hogy azt csinálod, amit a bank mond, és nem azt nézed, hogy mi a terméked, azt hogyan tudod gyártani, milyen piacra. ha ezt összedobtad, akkor válasszál már hozzá egy vállalkozási formát. Kb. ennyi.
Aki az MBA -n végzett, és egy városi irodából jár meetingről meetingre, el sem tudja képzelni azt, hogy miben is van egy vállalkozás sikeressége. Az, hogy milyen fizetéseket ad a KKV, az csak azon múlik, hogy a vezető milyen szinten ért ahhoz, amit csinál. Magyarországon 3-4 olyan cég van, ami a Bt-ből eljutott a Zrt.- szintre, de semelyik nem jutott el az Nyrt. szintre. Ez röhejes, mivel ez lett volna az elmúlt 25 év lényege. Az más tészta, hogy miért lett Bt-ből valaki Zrt (Csak nem az adózás?, én nem is tudom. : ))
Nyugaton egy sikeres KKV mindig sikeres termék gyártás köré, vagy sikeres szolgáltatás megtervezése köré épül, melyet szépen mindeni támogat helyben, legyen az helyi bank, az önkormányzat, vagy az állam, legyen az bármilyen szinten.
Tehát a kérdést megfordítanám: Hány sikeres saját márkás termékrendszert, vagy terméket látsz, melyet magyar KKV állít elő, több mint 20 éves távlatban? Vedd elő a távcsövedet, nézz bele a közeli, és távoli valóságba, és ha találsz ilyent 20-at, abból legalább 1 gondolkozik úgy, ahogy azt az előző posztomban leírtam. Nem is tudom, én őket kérdezném meg, hogy milyen is egy sikeres magyar KKV, meg hogyan nézett ez ki az elmúlt 20-25 évben. Vannak ők, csak eléggé csendben vannak mert minek nyitogassák a szájukat? teszik a dolgukat, oszt jólvan. Ja, őket nem képviseli senki, és nem is képviselte semmikor senki.

pamut 2015.07.28. 19:09:30

@Laptop7712:
Kedves tőled hogy hiszel abban hogy majd visszajönnek valami varázsszóra, meg hogy itthon is lesz nyugati fizetés, de én sajnos túl realista vagyok az ilyen álmodozáshoz.

Amúgy a félmilliós adat a kivándoroltak számáról már legalább két éves, ma már a 6-700.000 a reális.

A fiatal tehetséges, piacképes dolgos értelmes magyarok többsége már lelépett. Eszük ágában sincs visszajönni. Az a pár széplelkű naiv aki mégis megpróbál visszatérni, két heti magyar rögvalósággal való szembesülés után úgy menekül vissza nyugatra hogy porzik mögötte az út. Ez van. Befejezett múltidő.

Hastala vista, baby.

pamut 2015.07.28. 19:12:36

@zipe moha:
Játékos ötlet pozitívnak felfogni a kivándorlást, hogy majd a kintiek hazautalásiból élünk :) Ez egészen működőképes modell lesz addig, amíg meg nem halnak a kivándorolt fiatalok szülei, akiknek utalták a lóvét. Az új generáció ugyanis már elve külföldön születik meg, szóval nix utánpótlás a modelledben :)

Boross Bence 2015.07.28. 19:57:31

@pamut: Ugyanezt el lehet mondani bármely volt szocialista országról, ott valahogy mégsem nyavalyognak, hanem teszik a dolgukat.

pamut 2015.07.28. 20:37:22

@Boross Bence:
El kell ismernem, van igazság abban amit mondasz, de sajnos a helyzet messze nem ilyen egyszerű. Először is korántsem igaz, hogy minden volt szoci ország tenné a dolgát, vannak sikeresek, és vannak erősen bukásba tartók is. A kivándorlás miatt óriási emberveszteséget szenvedő, és emiatt reménytelen hellyé vált országra Bulgária a legjobb példa, onnan már a lakosság 20-25%-a elment, tényleg mindenki elment akinek volt igénye egy kicsit többre, jobbra, az ország egyszerűen elvesztette az elitjét, a fiataljait. Albánia is erre tart.

De az is tény, hogy vannak jó példák is, akár a közvetlen szomszédságunkban is, amely országokat szintén sújtja a kivándorlás. Hogy ezek eleve egy jobban összerakott országok, vagy ezeket kevésbé sújtják történelmi traumák, vagy tőlük arányaiban kevesebb képzett és fiatal megy el, bevallom nem tudom. A volt szoci országokban sok hasonlóság van, de sok a különbség is, nem lehet nagyon egyszerűen összevetni őket. Azt viszont látom hogy tőlünk pont a jobb képességűek fogynak. Látom makro méretekben is, és látom a saját környezetemben is. és aki marad valamiért, valójában is emigrál, csak éppen nem kifelé, hanem befelé, lélekben, tettekben. Így számolva ebből az országból már kb. 9 millió ember emigrált. Testben ugyan itt vannak, de az országról lemondtak, nem is törődnek a közös ügyekkel, nem is érdekli őket (valahol joggal), csak a saját kis életükre fókuszálnak és szarnak bele minden másba.

Laptop7712 2015.07.28. 20:57:51

@pamut:
Azért nem hallasz ilyen témáról a volt szocialista blokk országaiból, mivel nem csinálnak belőle nemzetközi hírt, csak ritkán, de akkor nagyot durran. Azért érdemes belenézni egy szlovák, lengyel, litván, román vitaműsorba nagyon kemény belpolitikai téma a történet mindenhol, és egyre komolyabb. Amúgy közben teszik a dolgukat, ahogy kell.
Amúgy ez egyik küldő országnak sem jó, és vannak olyan hangok, hogy EU-s szinten kellene összefogni a témában a küldő országoknak, és kialakítani egy koncepciót, hogy megfordítsák ezt a trendet, mivel érzik azt, hogy tenni kellene valamit a pofázáson túl. Közgazdászok nézelődnek új közgazdasági koncepciók után, hogy milyen területi, vagy regionális gazdasági koncepciók lennének kompatibilisek a nagy EU-s eszmével. hihetetlen jó dolgok alakulgatnak egyes közgazdász műhelyekben, csak nincsenek előtérben. Ebből szokott az lenni, hogy valaki, majd előránt valami új koncepciót a kalapból, szépen leteszteli a működést regionálisan, oszt szépen bejátssza a köztudatba. A többi megy magától. Azért érdemes tájékozódni ezekről a dolgokról, mivel ez is a valóság része. 3 éve még senki nem hallott a „sharing economy” fogalmáról, ma meg azt sem tudják a nemzetállamok, hogy hogyan védekezzenek egyes megjelenési formái ellen, mivel a történet nem harmonizál például az egyes államok adórendszerével.
Tudniillik az adó vagy gazdasági folyamathoz, helyszínhez, vagy dologhoz, netán emberhez kötött általában. Na most van egy kis gond ezzel. Az, hogy elindult a „minek is nevezzelek játék”, mivel nagyon nem lehet adóztatni ezeket a hálózatos játékokat.
Mi van akkor, ha valaki kitalálja azt, hogy hogyan lehet a „sharing economy” varázslatával hazahozni az elvándoroltakat? Nem hiszem, hogy lefutott meccs lenne a játék, még nem röhög a képünkbe a Skynet : )

zipe moha 2015.07.28. 21:39:34

@pamut:

...sajnos, az írott szövegben, az (ön) iróniát, a szarkazmust, a helyzettel kapcsolatos maró gúnyt csak szórenddel, jelekkel tudom érzékeltetni...:)))

"Magyarország válságban -- mit tehetünk?"...

ez a legjobb kérdés.

..eddig, mindenki neki akart esni a magyar " népléleknek"...és a tragikus magyar közállapotok azonnal megváltoztatásának.... de reménytelen!

Miért?

ok, hamár..:).... Magyarországot nem egy nép lakja, hanem egy kényszerközösség...ami több száz év óta folyamatos lenyomás, leszorítás alatt él...nem beszélhetnek, nem beszélhetünk egymással... nem ismerhetjük és nem érthetjük meg az okokat, a módszert, a módszerhez felhasznált minden korban kapható komprádorokat... és legfőképp nem érthetünk egyet egymással...

ezért van az ha bárki bármivel érvelne is..rögtön, azonnal megjelenik az "igen,de.." álláspont

magunkat sem ismerjük (alkalmasságok, készségek, akaratok, elkötelezettségek, ect...) egymást pedig pláne nem...amit még is, az mindig roppant kellemetlen ( lehúzás, alakoskodás,sunyiság, szemforgatás,képmutatás,szavak-tettek ellentéte..ect.)

mi lenne ha rögtön nem a végén kezdenénk, hanem mondjuk az elején....

kik vagyunk mi magyarok?....kik azok a magyarok? kik vagytok nekem ti? és én ki vagyok nektek?

hosszú gyalázatos és szégyen a történelmi névsor akik munkálkodtak azon, hogy 1000 év után sem tudunk válaszolni ezekre a kérdésekre...sőt egyre inkább nem tudunk, sőt eljön az idő amikor már nem is keresünk válaszokat, mert kérdéseink sem lesznek....ország sem lesz, nép meg pláne.

íme egy jónak nevezhető cikk kik voltunk...honnan jöttünk, amig mi magunk azok voltunk akik...nem pedig azok akikké lettünk, tettek bennünket saját ?? véreink...amikor még nem mi voltunk európa zsákmánya..hanem a mi zsákmányunk volt európa...:)

Magyarország nem volt, hanem lesz...:)...kicsit dolgozni kell rajta..:))

Magyarország válságban -- mit tehetünk?

mit tettünk régen...ezt:

korkep.sk/cikkek/tudomany/2015/07/07/1108-eve-tudattuk-europaval-hogy-itt-maradunk

explanatus 2015.07.28. 22:14:19

@Laptop7712: Egyre inkább úgy tűnik, amit mondasz a hazatelepülésről a parlamenti pártok és gazdasági támogatóik nagyon nagyon nem akarják/szeretnék, hogy a velük szemben kritikus, kivándorolt tömeg egyszer csak megjelenjen, úgy a munkahelyeken, mint a szavazóurnáknál, vagy akár vállalkozóként.

Abban nem hiszek, hogy emberek százezrei a gazdaságilag jobb környezet miatt lemondanának örökre hazájukról. Nem vagyunk mi ilyenek, gyökereink vannak, melyek visszahúznak. Ha nem is az általad említett összegek, de egy kiszámítható és tartósan szolid, mondjuk a kinti kereset lakbérrel csökkentett jó kétharmadáért azért megindulna a visszafelé áramlás.

Ez olyan mozgásba hozná az országot gazdaságilag és politikailag, ami a maiaknak sem a politikában, sem a gazdaságban nem érdekük. Talán az sincs messze az igazságtól, ha azt mondanánk, ez a több száz ezres kritikus tömeg kellett ahhoz, hogy itthon arra az útra lépjünk, amire, a kiterjedt hálózatára az állami pénzeken jól élőknek.

Nem véletlen, hogy a gazdasági menekültek nem élveznek olyan előnyöket, mint egy egyszerű, bárhonnan leadható szavazat, választás alkalmával.

Laptop7712 2015.07.28. 23:24:08

@explanatus:
Ez természetes, ez a kivándorolt tömeg – ha pl. szavazhatott volna levélben – simán elzavart volna mindenkit, ezért nem is szavazhatott, csak nagyon komoly megszorításokkal. Eléggé lekorlátozták azt, hogy hogyan is szavazhat egy Londonban mosogató közgazdász. De sokan álltak sorba, és várták türelemmel, hogy behúzhassák az X-et a megfelelő helyre.

Előbb – utóbb ez a két tudati szint, és a hozzá kapcsolodo politikai elvárás össze fog csapni, és kivetül a politikai-gazdasági térre. Én 1-3 évet saccolok a történetnek, többet nem.
Elsőként megjelennek azok a gazdasági üzleti koncepciók, melyek szépen behozzák az új profit modelleket, melyekben elkezdik kódolni a nemzetközi bérszínvonalhoz hasonló fizetéseket, vagy azt, hogy mit is jelent a „jól lét”. Tehát kap a gazdasági rendszer egy támadást oldalról. – Ilyen már most a Budapesti Startup kultúra-

Közben kap a mostani regnáló profitmodell egy támadást alulról, mivel kezd elfogyni a jól képzett ember alacsony bérért, mivel elmegy mosogatni Londonba. – Nézz rá a NAV munkaerő váláságára –

Mi van akkor, ha jön valamilyen csávó, és indít egy komoly végtermék alapú startupot az élelmiszergazdaságban, valahol Bivajbasznád 2-őn, és bemutatja azt, hogy a cigányok nettó 450.000 –et keresnek olyan termék gyártásával, ami exportképes, és képesek előállítani. És ehhez közösségi finanszírozást használ.

Én ekkor már vakarnám a fejem a helyükben, hogy lám-lám, valami nagyon nem stimmel a közmunka programokkal, - valamit benéztünk - mivel a cigány meg tud élni a fizetéséből, és a novi dzsento plazmatévén tolja a dáridot, meg a Kis Grófot, meg nagyon nem akarja már legyilkolni a szomszéd Kati nénit egy tyúkért, meg beherbálozva nem akarja felrobbantani a kukát, mert olyat haluzik a szerencsétlen.

Mert jönnek a csávók, akik hisznek a szabadpiacban, meg a terméktervezésben, meg a demokráciában, és hazabasszák a 400 milliárdos éves költségvetésű közmunkaprogramot. Nem biztos, hogy szeretném az illetőt.

Amerikában, UK- ban, és Németországban ez külön kutatási terület, hogy mit is jelent a demokratikus berendezkedés versenyképessége a mai korban. Ezzel komolyan foglalkoznak, mivel tudják azt, hogy nagyon másképp kell vezényelni egy demokráciát az internet korában. Valahogy nem állnak vesztésre ebben a játékban.

Ezért az ilyen figuráknak adnak komoly teret arra, hogy gazdaságilag prosperáló játékot hozzon létre, akkor nem akar belepofázni a politikába.
Békén hagyják az alkotó embert, és hagyják dolgozni, nem cseszegetik adókkal, meg büntetésekkel, inkább támogatják az ilyen kezdeményezéseket, és beépítik politikai portfóliójukba. – Hatalmi adoptáció -
Ebben a történetben lemaradt Magyarország politikai vezetése az elmúlt 25 évben, most meg gond van, mivel nagyon jön a valóság szembe.

Csak ehhez kell egy komoly tudás, hogy mi is megy a világban, meg mi is az innováció, hogyan is néz ez ki a szabad piacon. De a tény még ettől tény marad.

explanatus 2015.07.28. 23:59:14

@Laptop7712: „sokan álltak sorba, és várták türelemmel, hogy behúzhassák az X-et a megfelelő helyre.”

Ismerős mesélte, Hollandiában egy ember, ha átadják neki a szavazólapot, ha megkérik, ha fölhatalmazzák, leszavazhat a nevükben, mert a hollandok sincsenek mindig otthon ha szavazás van. Érdekes módon ebből soha nincs ott balhé.

2015.08.12. 12:15:55

@nyugger100: A költségek, melyek a hatalom fittogtatására pazarétoltatnak, e hatalom alapjait ássák alá. De a legrosszabb, legszemtelenebb kormány, ha azon kívül csapás nem éri, sokáig nem tartathatja fel magát!”Eötvös József Eszmék, gondolatok 1876. sorszámú gondolat.

"Már az is nagyon veszélyes, ha a kormányzat néha, mint Platón engedélyezte, hazudik. De mindinkább bizonyossá válik, nincs nagyobb veszély, mintha a kormányzat semmi egyebet nem tud, és nem tesz, csak hazudik, vagyis ha az egész államkormányzat a hazudozáson nyugszik." Hamvas Béla

2015.08.21. 04:30:46

@panellburzsij: Fejtő Ferenc: (József Attilával, Szép szó, szerkesztője)

„”A Kelet-Közép-Európai államok politikai sorsa, és a lakosság civilizációs színvonala szorosan összefügg! A Népi. Demokráciák. története 1954!
Értsd saját bunkóságunk, (választásunk) következményeit szenvedjük, tűrjük el, kollaboráns uraikkal, uraiktól!

tamas11 2015.08.22. 10:36:29

@Boross Bence:
Három szempontból mindenképpen különbséget kell tenni.
(az egyes országok azonosnak tetsző kivándorlási trendjét illetően).

Az első, hogy mennyi az összlakosság, arányában miként érinti a kivándorlás .
Másodsoron a motívumaik sem közömbösek, nem lehet azzal elintézni, hogy kint anyagilag jobban élnek.
Talán a létszámoknál is izgalamasabb, hogy milyen kvalitásúak távoznak, tehát a szelekció.
Végül, egyáltalán nem hanyagolható, hogy milyen kapcsolatuk marad, illetve keletkezik az óhazával.
A nyugati határszélről rengetegen mentek át, de közülük sokan hazajárnak - ők is egy spéci csoport.(besorolható az iméntibe).

Gazdaságról beszélve izgalamas, érvényes megközelítés a hazautalások, a statisztikák és választói magatartások világa. , mint a nemzeti jövedelem, és a foglalkoztatási statisztika részesei.

Szóval ha azt mondjuk, mindenhonnan van kivándorlás, akkor a lényeg sikkadhat el: pont az amiben különböznek az egyes országok.

tamas11 2015.08.22. 10:49:48

@Laptop7712:
Nem vitatom amit írsz, nem szólnék bele ebbe aképbe, inkább kérdezek róla.
Az új vállalkozási modell, amiről írsz ( egyéb helyen is),
szembekerül a politikai uralkodó osztállyal, amely felfogásod szerint sem ismeri eléggé azt a fenyegetést, amit azúj, számára ismeretlen érvényesülési technikák magukkal hoznak.
Csakhogy reagálni mégis képesek: ellenállnk neki.
Milyen erők mozgósíthatók ehhez? Gáncsolható , korlátozható valamiképp az újsikerű startupos vállalkozó is. De van egy sokkal ismerősebb reakció is.
Azokat a tömegeket, akik bármi okból kívülmaradnak az újszerű piachoz köthető privát magatartások köréből, szavazóként , vagyis demokratikus keretek közt kellő demagógiákkal szembe lehet fordítani a korszerű, politikafüggetlen trendekkel szeméylekkel..
Ez már most is így történik.
A kérdés az, hogy szerinted hová vezet - rövid távon (magd is 1-3 évről írsz!) a vázolt konfliktus? Ez lehetne ugyanis az ellenzéki politizálás (egyik) alapja.

Laptop7712 2015.08.22. 15:16:19

@tamas11:
Igen, amit írtam, komolyan gondolom. Olyan változások indultak el, melyekre a 25 éve regnáló politikai elit álmában nem gondolt. Történetesen arra, hogy nyitott határok mellett nem lehet lokális gazdaságot építeni úgy, hogy a helyi politikai vezetők lokális politikai megoldásokban gondolkoznak. Kövér rámutatott erre a dologra, amikor kikelt a fidesz mostani politikai gyakorlata ellen. Csak azt felejtette el, hogy a családja az elmúlt 25 év politikai gyakorlata miatt lett vagyonos család. Ezzel nincs semmi gond, csak tény.
Ami most megy, az semmi más, mint a potenciálok totális konverziója, csak eléggé rosszul állnak neki, mivel úgy mozognak, mint elefánt a porcelánboltban, hozott régi üzleti modellekkel operálnak, ami már nyugaton is kezd lefutott témává válni.
Ez így volt az elmúlt 25 évben minden kormány alatt, mindegy milyen színű volt. Itt volt a Bajnai a libákkal, aki szépen megcsinált egy területi akvizíciót a mezőgazdaságban –az üzleti modellt külföldön, az ingatlan szektorban tanulgatta meg – ebbe szépen belehaltak páran, realizált az üzleten pár milliárdot, lelépett az alvégen, mindezek után lenyilatkozta azt, hogy lám, lám nem értettünk hozzá. Így ment ez az elmúlt 25 évben, az átlagember meg el sem tudta képzelni, hogyan lehet milliárdokat keresni 6 hónap alatt egy büdös forint nélkül úgy, hogy 1 Ft-ért privatizáltak egy gyárat. Ebből most lett balhé, mivel a nép megunta azt, hogy nagyon komoly árat fizetett azért, hogy néhányan milliárdossá váljanak. Ők lennének a „politikai- gazdasági elit”.
Mostanra van egy kis gond. A nép belátta azt, hogy nem „elitet” nevelt ki, hanem etikátlan milliárdosokat, akik azt hiszik, hogy mivel lokális mércével mérve sok pénzt keresnek, ennek okán a nemzetközi elit tagjaivá váltak. Csakhogy ez nincs így! A nemzetközi elit leszarja Őket, mivel másképp működik a játék.
Mivel elfogyott a 25 év során a fizikai vagyon, amivel ki lehetne fizetni őket, ezért előtérbe kerültek a származtatott vagyonok is. Ilyen a fidesznél a média, a szociknál az energetika. Mivel nem változott semmi az elmúlt 25 évben, ezért 700.000 ember intett pá-pát az országnak, és élvezik a szabad piac nyújtotta lehetőségeket. Ez közvetetten, vagy közvetve érinti a lakosság 25 %-át. Mivel ez már látható munkaerőhiány, a multik is rákoppintottak a kormányzatra, hogy nem nagyon lesz ez így jó, tenni kellene valamit. Erre kitalálták a stratégiai együttműködéséket, meg a duális képzést. Ami sehova nem vezet 1-3 éven belül csak 5-9 éves távlatban. Csányi meg azt képzeli magáról, hogy ért az állattenyésztéshez, meg a húsiparhoz. Nem súgták meg neki, azt a tényt, hogy az átkosban a 100-as istálló rendszerre épült a hazai állattartás gerince az 1800-as évektől, és nem az amcsi típusú integrált tenyésztési rendszerekre. Bele fog bukni azért, mert képtelen lesz kezelni komplex veszélyeket, melyek az üzleti modelljében kódolva vannak. Drágább lesz, szarabb, és másképp lesz hatékony. Ez csak egy példa a nagyon sok elbaltázott „csodafegyver” közül. A KKV rendszer defenzív – védekező – üzletpolitikát folytat, mivel rájött arra, hogy léteznek számára is elérhető „automatizált üzleti modellek”. Kivárnak, semmit nem tesznek.

Laptop7712 2015.08.22. 15:17:36

@tamas11:
A regnáló politikai rendszert az a 700.000 ember veszélyezteti, aki nincs is jelen hazánkban, csak telefonál néha, meg küldi a pénzt. Mindenki próbál kivonulni, távol maradni, ezért lehet olyan erősített érzése az „elitnek” hogy bármit, bármikor megtehet. Meg is teszi, ugyanúgy, mint bármelyik kormány az elmúlt 25 évben.

Ennek a vége az lesz, hogy lerohad minden, a közoktatás, a KKV rendszer, a közigazgatás, senkit nem fog érdekelni semmi, megteszik a minimumot, és vége. Ez lesz 1-3 éven belül.
Közben ki fognak alakulni azok a szigetszerű, helyi gazdaságtól,és politikai berendezkedéstől független, ultra konvertív üzleti modellek, melyek az egész beteg beágyazott rendszert alulról, oldalról, netán felülről kívánják megkerülni.

Meg is fogják tenni, gyorsan, és hatékonyan.
Mivel a rendszer komplexen adoptív, ezért versenyelőnye magas, általában nem tudja lekövetni a lokális hatalomgyakorlás. Ez nem titok nyugaton, csak valahogy nem foglalkozunk vele, vezető közgazdászaink meg hírből nem ismerik e játéktér magánéletét, ami alaphiba!

Amit észre kell venni az nem más, mint az ellenzéki pártok ezekre a modellekre erősítenek rá nem kicsit, legyen az az lmp, vagy jobbik. Nagyon komolyan innovatív politikai programok forognak mindkét pártnál. Ha továbbra is képesek lesznek arra, amit most intenzíven nyomnak bevándorló ügyben, 1- 2 évig, akkor többségi jobbik – lmp kormány lesz 2018-ban, vagy előbb.
Az mszp ebben a játékban rég elbukott! 1 ember – 1 szavazat. ez maradt, a baromi nagy demokráciából. Az emberek egyre tudatosabbak a témában. 3 dolog jöhet. Kitör a forradalom, és tiszta lap, a második kormány képes taktikai- stratégiai 6 hónap – 1,5 éves látható, eredményes konszolidációra.

A harmadik az, hogy a kormányzati konszolidáció egyes rendszerekre korlátozódik – megelőzve a nagyobb bajt - de közben marad a folyamatos lecsúszás, és lesz néhány tüntetés. De mindezek végén 2018-ban – mivel a nép hisz a demokráciában, és a 4 évente megrendezett választási ceremóniában – választ egy jobbik –lmp kormányt. Ennyi.
Egy biztos. A fidesz abba bukik bele, hogy semmibe vette 3-5 képzett generáció alapvető egzisztenciális igényeit, ez a generáció meg nem fél, mivel mindenét elvesztette.

Kegyetlen kemény kontraszelekció minden szinten hazánkban az elmúlt 25 évben, és ebben senki nem akar részt venni a fiatalok közül.
Ez van most, és még ilyenebb lesz. Akkor mi is az a versenyképesség, meg innováció?

Kinek is versenyképessége? Én ezt látom. Az ellenzéknek semmi más dolga nincs, csak ráerősíteni erre a témára. Ezt is teszi ma is.
süti beállítások módosítása