1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.05.03. 10:11 HaFr

Miért küzdünk?

Küzdünk a személyes életünkért, a családunkért, a barátainkért és az országért. Az a célunk, hogy mindenki felismerje: az ország elhanyagolása és átadása egy szűk politikai bűnözői körnek és társutasainak visszahat mindenki személyes életére. Amikor visszatérően felemlegetjük a szociális kompetenciáink hiányát, az elsősorban annak a képességnek a hiányára utal, hogy a nép többsége felismerje: nem lehet optimális életet élnie senkinek, ha a nemzeti közösség élete nincs rendben.

Lépten-nyomon próbáljuk hirdetni: a bal- és jobboldaliság politikai konstrukció, olyan ideológiai mákony, amely természetellenesen nyomorítja meg a jobb sorsa érdemes emberek személyes életét. Polgári konzervatívként autonómiákban, társadalmi integrációban, személyes és közösségi versenyképességben gondolkodunk, ami nem lehet idegen se a magukat baloldaliként, se a magukat polgári jobboldaliként definiáló honfitársainktól. Ha nem látjuk be, hogy a társadalmi (nemzeti) kompetenciák összességének emelése az ország kibontakozásának egyetlen útja, a jelenlegi politikai kultúra viszont minden egyes nap rombolja a boldogságunk alapjait, akkor súlyos évek, évtizedek várnak ránk a továbbiakban is. Ez nem bal- és jobboldaliság kérdése. A józan észé.

A társadalmi kompetenciák hiányának -- a felismerés hiányán túl -- a második formája az érdektelenség, amellyel a többség a közügyeket kíséri. A valóságtól való menekülés jellemzője azoknak is, akik egyébként belátják a politikai rendszer minőségének fontosságát a személyes életekre, de valamiért reménytelennek látják a küzdelmet, hárítanak, a magánéletbe menekülnek, vagy kivándorolnak.

Hanem még az érdeklődők köre is jellemzően megmarad a reaktív, kommentelő, vélemény-nyilvánító, kritikai viselkedésnél. Ennek fontos szerepe lehet egy adott állapot leírásában, és bizonyos közösségi hálózatok erősítésében, de nem visz előre a változásban, ha a hatalom annyira arrogáns, mint a mai, és a társadalom nagyobb része olyan alacsony kompetenciákkal viszonyul, mint ma.

Az aktív politikai munkának nincsen alternatívája, ha valaki komolyan szívén viseli az első bekezdésben vázolt összefüggéseket. Az aktív politikában először is el kell döntenie mindenkinek, milyen országban akar élni, illetve ha Magyarországon, akkor milyen legyen ez az ország. A második lépés, hogy körülnézzen, ebbe az irányba hatnak-e a mai folyamatok. Ha kiderül, mégse, akkor -- harmadik lépésként -- a szemlélőnek el kell döntenie, hogy alapos tájékozódás után lát-e olyan politikai erőt, amelytől valóban remélheti a folyamatok megfordítását, illetve az, amelyikhez elvileg vonzódna (Fidesz, DK, miegymás) valóban ilyen-e. Ha nem lát támogatható erőt az agy, a szív és a lélek közös szempontjából, érdemes még egyszer körülnéznie (mivel ez egy kulcspont, ahol a döntések megcsúszhatnak), hogy valóban nem lát, vagy csak a törzsi, kulturális meggyőződései mondatják ezt vele. Ha tényleg nem lát, akkor csinálnia kell egyet.

Mármost a PKP-ben így gondolkodtunk, és alapítottunk egy ilyen politikai szervezetet. Azt szeretnénk, ha mindenkinek alkalma lenne bekapcsolódni a munkánkba, aki eljutott az aktív politikai szerepvállalás gondolatáig, és úgy hoztuk létre a közegünket, hogy abban az egészen laza kötődéstől (pl. az Ország Fája mozgalmon keresztül) a legszorosabb párttagságig több szinten lehessen részt venni, és az a lényeget illetően ne legyen idegen senkitől, akik tízes számkörben össze tud adni, és nem lekötelezettje egyik politikai alternatívának sem.

Azt akarom nyilvánvalóvá tenni, hogy van lehetőség. Van olyan lehetőség, amelyik racionális, a közjót szolgálja, és összeilleszthető mindenki személyes habitusával, a rendelkezésre álló idejével, és közben mégis óriási hozzáadott értéket jelenthet az országnak, és ezen keresztül mindenki életében. Érdeklődjetek! www.pkp.hu

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr757425906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egy idealista 2015.05.03. 13:17:44

Egyetértek.

Ehhez kapcsolódóan felvetem a mindannyiunkat terhelő felelősséget.

Mivel itt élünk ebben az országban, ebben a korban, így nem kerülhetjük ki azt, hogy közreműködőként részt veszünk annak sorsának alakításában.

Még azok is részei ennek, akik nem tesznek semmit, és "ők nem politizálnak". De ez nem menti meg őket.

Az "én nem politizálok" álláspont egy önbecsapás.

A felelősség azt jelenti, hogy "egy helyen jelen vagyunk úgy, hogy az ügyek menetébe beleszólunk".

De ez jelenti azt is, hogy "józan ítélőképességgel és megbízhatósággal azon dolgozunk, hogy az országban és az ország körül a dolgok jó irányba menjenek".

Ez a lényeg.

Ludovikás Levente 2015.05.03. 23:49:18

"A PKP ... a lényeget illetően ne legyen idegen senkitől, akik tízes számkörben össze tud adni"

Ez a tagság teljes létszáma miatt kell?

Érdekes 2015.05.04. 01:05:05

Igen, gondolkoztam én is azon, hogy lehet egyébként az egész országot egy ként kellene kezelni (bár ez még csak a jövő). Jó, most 2018-ban, pártként kell nyerni, mert ez a struktúra, de szerintem ez nincs jól. Vagyis, egyébként jó is lehetne ez a struktúra is, ha nem a korrupció lenne az első, mindenkinek.

Egész egyszerűen, ha már nem egy korrupt párt nyer, azzal már nyer az ország, nyer mindenki. A felelősség és a nyiltság elvét kell propagálni, és azt is kell csinálni, tükröződjön a programon, a tényeken, ha nyer az ember....sok mindent változtatnék, pl. 1 évet kapna a "nyertes" párt, ha az alatt nem hozza azt, amit mondott és ront az ország helyzetén, akkor jöjjön a következő pl.
Ha nincs korrupció és hozza , sőt javítja a mérleget, akkor az illetékeseket nem kis plusz jutalomban részesíteném..(hogy jobbá tette az életet az 1xűbb ember számára /is.).

De ez csak pár dolog, azok közül, amire gondoltam.

Nzoltan 2015.05.04. 06:02:00

A huszonöt év tapasztalata az, hogy mindig vannak társadalmi rétegek akik nyernek és vannak akik veszítenek. Jelenleg most a régi káderek közül sokkal több a vesztes, mint eddig. Ettōl hangos a média ami még mindig inkább az ō kezükben van. A média fontos, Orbán nem véletlenül beszélt a médiavesztésérōl.

Ugyanakkor azt gondolom, hogy jelenleg az extrém esetektōl eltekintve mindig az egyén felelōs a saját boldogulásáért és közvetlen környezetének jobbulásáért. Csak kényelmesebb a problémákért valaki mást okolni.

luis5 2015.05.04. 06:36:22

Osszessegeben emelkedik az orszag, a szocik miset mondattak volna a gazdasági mutatok feleert. A vesztesek vinnyognak es masra mutogatnak. Az ellenzek hol lathatoan ismet eloszor a dolgozo kozeposztaly penzebol kivan segélyt osztanu, utana jöhet a hitel a z ismert recept szerint, megszoritasok stb. Erre nincs ujabb elveszett 8 ev.

fizetekmegegysort 2015.05.04. 06:49:43

@Nzoltan: 25 év óta először fordul elő, hogy a közvetlen életemet befolyásolják negatív irányba, pl az oktatás szétverésével. És ez csak csepp a tengerben...pedig nem vagyok pártkáder, már csak a korom miatt se lehetek az. És 25 év óta először vannak így ezzel a nempártkáder haverjaim is. Szóval szerintem meg épp fordítva van amit állítasz: 25 év óta először mászik bele a politika az életembe, a nappalimba, a bankszámlámra, a gyerekem jövőjébe, teszi be mocskos kezét a magánszférába, ormótlan módon erőlködve.
Mindig az egyén felelős a boldogulásáért, ez sztem alap, csak pl nagyon nem mindegy, hogy a gyerekem, mint egyén, széles oktatási paletta sokféle lehetősége közül választhat, vagy a továbbtanulásához be kell majd nyelnie, hogy a gimi egyházi az egyetem meg "nemzeti közszolgálati" (nem fogja, ez biztos) szóval most először mossák a következő nemzedék agyát. Aki nem látja be, hogy ez miért tragikus a jövőre nézve, az vak.

jog-ász 2015.05.04. 07:01:50

sztem egy folyamat része hogy senki nem foglalkozik politikával, közügyekkel, nyugatra megyünk ott sem érdekel senki semmi ilyesmi, a helyi kis közösségek küzdenek a helyi érdekeikért de kb ennyi. innentől a politikusaink gátlásosságán(gátlástalanságán)múlik a köz állapota.
lehet a kevesebb politizálás jobbat tesz vagy tenne nekünk.

midnight coder 2015.05.04. 07:20:53

Szerintem egyik párt sem úgy indul, hogy én egy korrupt párt vagyok. Sőt, még a sokat látott és még többet lopott MSZP is azzal próbál a húsosfazék közelébe jutni, hogy a FIDESZ nagyon lop.

Ez így nagyon kevés. A gond az, hogy az átlagpolgárnak nem igazán van oka elhinni bárkiről, hogy hatalomra kerülve majd kevésbé lesz korrupt mint bármelyik előző kormány. Ráadásul, igazából a korrupció messze nem a legnagyobb bajunk.

Szerintem kb. két olyan téma van, amivel biztosan nem lehet ma választást nyerni: a korrupció, és a demokráciadeficit. Az átlagpolgár ugyanis azt látja, hogy eddig is lopott minden politikus, és feltételezi hogy ezután is lopni fog. És azt is, hogy a demokrácia egyáltalán nem jelenti azt, hogy neki bármivel is jobb lesz. Lásd szintén a gengszterváltás óta eltelt évek tapasztalatait.

Én ha új párt lennék, más dolgokra koncentrálnék. Olyasmire például, mint stadionok helyett kórházakat felújítani, idióta intézkedéseket (Pl. vasárnapi boltbezárás és társai) megszüntetni, BTK-t szigorítani, különösen az élet és vagyon elleni bűncselekmények esetén, egészségügy átalakítása (egészségügyi intézmények magánkézbe adása, finanszírozás átalakítása (legyen több pénz a rendszerben, de a cégek versenyezzenek a betegért)), élsport finanszírozása helyett tömegsport, kerékpárutak. Oktatáson is lehetne mit javítani, Pl. deszegregáció helyett külön cigányosztályok az ő igényekiknek megfelelő _minőségi_ oktatással, aztán az sem ártana ha a felsőoktatás finanszírozását is átalakítanák egy picit, valahogy úgy hogy tanuljon a polgár amit akar, de fizesse vissza legalább egy részét az oktatás költségének. Így jobban meggondolnák a népek hogy mit tanulnak.

És még sok-sok mindent lehetne csinálni amivel lehetne szavazatokat szerezni. A korrupcióellenes harccal nemigen. Ami nem jelenti azt, hogy hatalomra kerülve nem kell ezt meglépni, csak azt hogy arra senki se számítson, hogy bárki elhiszi neki hogy majd pont ő nem fog lopni.

midnight coder 2015.05.04. 07:21:49

@jog-ász: Ez nyugaton is csak addig tart, amíg nagy a jólét. De pont emiatt a hozzáállás miatt ez már nem lesz sokáig így ott sem.

Mérnork 2015.05.04. 08:15:32

@luis5:
Ahogy írod, balfaszék még mindig a bejelentve bruttó 200k fölött kereső "gazdagokat" akarják szarrá adóztatni, ahogy nagy vezérük feri is tette 2002-2010 között. Persze a minimálbér legyen adómentes, hagy legyen minél több a minimálbér+zsebbe fizetett alkalmazott/vállalkozó.

grani 2015.05.04. 09:06:53

MO-n két rablóbanda osztozkodik. A magukat baloldalinak nevező maffiózók és csicskásaik valamint a magukat jobboldalinak nevező maffiózók és csicskásaik. 25 év alatt ez a két banda mindenkit bedarált. Vagy maffiatag vagy csicska mindenki. Most a jobboldali maffia van helyzetben. A baloldali meg acsarkodik. Semmi különös, business as usual.
Ja, nincs kiút. Ilyen a rendszer. Nincs más és nem is lesz.

Furusina 2015.05.04. 09:08:27

Álláspontom szerint az állami szintű korrupció nagyon bonyolult dolog. Ha egy kormányzat nem oszt lapot egyetlen vállalkozói csoportnak sem, akkor teljesen magára maradhat, elszigetelődhet anyagilag. A vállalkozói nyomás is borzasztó erős, de párt igény is mutatkozik, plusz a személyi igény. Az vitathatatlan, hogy amit Orbánék csinálnak, az példátlan. ( Arra a fejemet teszem, hogy a letelepedési kötvénybiznisz offshore cégei mögött a szűk brancs áll, Orbánnal az élen) Evvel együtt a PKP hangvétele, s programja elitista, nem fog tömegeket megnyerni. Valamelyest habonyulni kéne a társadalmi többség IQ szintjéhez. Nem buzdítani kéne a társadalmi-politikai aktivitásra, hanem hatékonyan (alázattal) elősegíteni, megszervezni azt.

Carmichael 2015.05.04. 09:12:28

@luis5:
Ez egy megejtően gyönyörű ódája volt a felszínességnek és a lényeglátás hiányának (remélem csak ennyi, és nem a haszonélvezet gépeltette veled).

RSS 2015.05.04. 10:21:41

"...de valamiért reménytelennek látják a küzdelmet"
Nem azért látják annak mert az? :)
Mégis, pénz és kapcsolatok nélkül hogyan is lehetne olyan pártot létrehozni a semmiből ami 0.0001%ot meghaladó eredményre képes? Nyilván sehogy. Az egyetlen út a kapcsolatok kereséses, pénz kunyerálás és hopp már létre is hoztad a következő politikai maffiát.
Amíg nincs 50%+1 fő öntudatos választópolgár, nincs kinek pártot csinálni ;)
Az öntudatosodásra addig várni kell amíg minden használható ember külföldre nem menekül, a többire meg rá nem dől az egész miskulancia.

Andy73 2015.05.04. 10:32:11

Mi a biztosíték, hogy a te mozgalmad, pártod nem egy
"egy szűk politikai bűnözői körnek és társutasainak" a gyülekezete?

Kicsit körültekintőbben kellene fogalmazni, hogy komolyan vehessenek benneteket. Ha pedig tényleg bűnt tapasztalsz, bármelyik párttal kapcsolatban, tegyél feljelentést.

Érdekes 2015.05.04. 10:40:46

@luis5: "Osszessegeben emelkedik az orszag"

hova? a vasárnapi vásárlási tilalom? emelkedik a diktatúra felé, vagy hova? Gazdaságilag sem látom így, mert az AKK oldalán pl. az adósságunk 24.000 milliárd huf (2010-ben 19.000 volt), a magánynyugdíj eltűnt 3.000 milliárd huf. A hiány pedig mindig 800 millió körül van..még mindig, ezek ellenére is...és még akkor, nem beszéltem az embereket MÉGJOBBAN eladósító orosz 3.000 milliárdos kölcsönről, a kb 50 új adóról, és ezek mellett még mindig 70%-ot nyúl le az állam a bérből élőkből. Plusz, ha a német autógyárak kivonulnak, másodpercek alatt bedől az ország.
Eltudnád magyarázni, hogy ebben mi az "emelkedés"?

Érdekes 2015.05.04. 10:45:22

@midnight coder: "Én ha új párt lennék, más dolgokra koncentrálnék. "

aha, hát ezek a dolgok nem igazán könnyítik meg az átlagember életét....egy tipikus (akár korrupt) párt szövege is lehetne, nincs benne semmi. Ha a járulékok felét eltörölnéd és mellé nem hoznál be 100 új adót, akkor már rögtön más lenne a helyzet, és emellett csinálnád azokat, amiket írtál, akkor talán...plusz a korrupciót nem nehéz reklámozni, hogy nincs : nyilt és korrekt tenderek, járulékok megnyirbálása és a gazdasági mutatók javulása, nagyon jól tükrözné a dolgot.

shred 2015.05.04. 11:33:27

Az sem mindegy, milyen korrupt az átlagember az átlagéletében. Ha a mindennapokban a számla nélkül olcsóbb, megoldjuk okosba' filozófiája elfogadható, mert csak néha lépjük meg, mert kisebb összegekről van szó, mint a politikusok által ellopott milliárdok, akkor nagy a baj.
Nemzedékről nemzedékre hagyományozódik a jég hátán is megélő magyar eszményképe, aki mögötted ment be a forgóajtón, de előtted jött ki, gyakorlatilag minden törvény úgy születik meg, hogy az élelmesek úgyis megtalálják majd a kiskapukat.
Amíg a becsületes, a szabályokat betartó és szorgalmával, eszével és kitartásával boldogulni akaró vállalkozó élhetetlen hülyének számít, addig a politikusainktól számíthatunk minőségi változásra.

shred 2015.05.04. 11:33:57

@shred: azaz a politikusainktól sem számíthatunk minőségi változásra.

Érdekes 2015.05.04. 12:09:19

@shred: mivel a politikusaink is azok küzül a kisemberek közül kerülnek ki, voltaképp ugyanolyan kisemberek, csak nagyobb hatalmat adott neki a kisemberek tömege, meg mert volt elég bőr a pofáján arra, hogy tömeg elé álljon és hazudjon.

sanyix 2015.05.04. 13:02:10

@Érdekes: a német autógyárak kivonulásával még nem dőlne be, mert fél lábon még mindig ott állna az EU támogatásokból.

Ha mind2 kidőlne (bár valószínűleg az EU támogatások megszűnése önmagában is elég lenne), akkor bedőlne az ország, ugyan is önálló gazdasági teljesítménye nulla, köszönhetően az elmúlt 25 év (már 26?) "sikeres" kormányzásának.

Érdekes 2015.05.04. 13:23:38

@sanyix: azokra a támogatásokra gondolsz most, amit nem hívhatunk le, mert 2010-től túl korrupció gyanúsak a tenderek a szemét EU szerint? :)

Egyébként pontosan nem néztem, csak meg kell nézni, hogy mennyi része van a gdp-ben ezeknek a gyáraknak, mennyi embert foglakoztatnak és mennyi a kiadásaink (a kiadások asszem olyan 15-16.000 mrd huf / év körül van)

WilburSmith 2015.05.04. 13:41:22

Nézzük Én milyen vagyok? A becsület mintaképének tartom magamat, befizetek minden adót, nem próbálom meg kiokoskodni minden adózási tétel után, hogy lehetne kikerülni. Büszke is vagyok magamra, naponta mondogatom, hogy én tartom el az országot. Aztán reggel jön a kőműves meg az ács. Elszámolunk. Számlát kér róla? Húzom a számat, hogy már így sem volt olcsó a munka, de ha még az adót is rátesszük akkor mégtöbb. Mondom nem kérek, menjen feketén. Buktam. Ilyenek vagyunk, mert megtehetjük. Követelni kéne az államtól, hogy olyan büntetési tétellel súlytsák az ilyen eseteket, hogy meg se forduljon az ember fejében. Ezt kéne kikövetelni a politikusoktól, hiszen akkor lenne alapunk számonkérni őket is. De amíg hagynak minket kisembereket sunyizni, lopni, addig igazából mindenki csak behúzza fülét farkát. Szedjék be az adókat és kész, legyen kötelező mindenkire nézve. A többit meg a piac elintézi.

sanyix 2015.05.04. 17:20:58

@Érdekes: mit nem hívhatunk le? Magyarország rekordokat döntöget az EU lenyúlásában.

@WilburSmith: aha azért hogy még többet lophassanak. És ha mindenki befizetne minden adót? A politikusok akkor is a pofádba röhögnének és lopnának tovább.

zipe moha 2015.05.04. 19:53:48

@WilburSmith: ...jajj nagyon ne drámázz....a közbeszéd az adózás körül azért koncentrálódik, mert az nem akar az anomáliákat létrehozó feltételrendszerek megváltoztatásával foglakozni (naná..ebből él..)...
mondok egy másik példát: export-importtal a jelenlegi "szabad versenyben" csak multinacionális vállalatoknak lenne szabad foglakoznia. Miért?
mig a multik dömpingárakkal takarítják le a konkurenciát addig a kicsik adócsalással próbálnak "versenyben" maradni...picit sarkítok csak, hogy megértsd : amíg az árrés 1% az áfa 27, amíg a piac kalózokkal egyszer markolni akarókkal van felhígulva..addig ILYEN a "verseny"...kiderül majd megint!, hogy bizony kell az a piacszabályozás, tevékenység szabályozás ismét...miért nem megy az Eu-nak....mert végletesen képmutató, s azzá teszi lakosságát és vállakozóit is.,..

redriver2 2015.05.04. 21:43:02

Ugyan semmi értelme itt kommentelni, hiszen eltűnnek a kommentek, de hát ráérek éppen...
Az adózás rendje, valamint az állam és piac viszonya már régesrég egy nagy katyvasz. Toldják-foldják az eddigi marhaságokat, ötletelnek, és leöntik az egészet morálfilózásos generálszósszal a korrupcióról. Egynek sincs ötlete, tudása, bátorsága semmihez, ami komoly változásokat hozhatna. Van, amit megörököltünk a rendszerben, van, amit innen-onnan lemásoltunk, de egy kockás papíron nekiállni kiszámolni és megtervezni, hogy hányan vagyunk-leszünk, mire van szükségünk (nem igényünk, kéremszépen, hanem szükséglet!), mire elég az, amink van, mi kell még hozzá, honnan lehet azt megszerezni és hogyan, és ehhez hasonló földhözragadt kérdésekre választ keresni - na, ez nem megy egyik gittegyletnek sem. Nem azt mondom én, hogy ezt aztán meg is kell/lehet csinálni, de legalább tudjunk már annyit, hogy mit rúgunk fel, mitől térünk el és mennyire, és meddig, mindenféle globális meg belpolitikai kampányszempontok miatt.
De a magyar ún. elitnek összesen nincs annyi esze, tehetsége meg tisztessége, hogy megértse a szűk agyával a "jut is, marad is" pofonegyszerű elvét. Korrupció mindig volt, van és lesz, nem ezzel kéne mindig smirglizni. Ha van mellette normál üzemmód, működés, akkor a korrupció elviselhető szintre szorítható. De itt csak pitiáner hülyeség, irigység meg változó színösszetételű plakátfilozófia van. Nem párt kell ebbe az országba még öt, hanem civilkurázsi, egymás felfedezése, kis civil köröcskék ezrei, akik fütyülnek a politikusokra és nem aszerint válogatják a barátaikat, hogy Vityka vagy Fletó hívei-é. Merthogy ez Fradi-Újpest téma, és ott a helyén is van. Nade a mindennapjainkban...?!?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.04. 22:14:33

@redriver2: nem tűnnek el, ne legyél paranoiás, egyébként van igazságod

redriver2 2015.05.04. 23:50:07

@HaFr: Jogos, bár nem paranoiás vagyok, hanem idétlen. De most már megleltem mindent, amit kerestem, tényleg nem tűntek el.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.05. 19:19:36

@Moin Moin: igen, ez egy jó poszt volt annak idején

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.05.05. 23:37:34

Nagyon értelmiségi szöveg, de nekem döntő részt, és főleg a lényegét tekintve tetszik. A politikai aktivizmus kell, anélkül marad a Magyar Ugar, és folytatódik a morálisan is nyomorult, féltudású elit országrontása. Hiába bukott meg az MSZP ennek a nyomorult elitnek a másik fele még mindig a nyakunkon és vérünket szívja. (A Jobbik meg még ennél a kettőnél is szarabb.)

redriver2 2015.05.06. 11:07:57

@naphegyi vince: Magyarországon a politika már rég egy erősen beszűkült értelemmel bír: verbális polgárháborút jelent mindössze. Az embereknek újra kellene tanulniuk az alapfogalmakat, pl. azt, hogy a politika a sokaság ügyeivel való foglalkozást jelenti, nem pedig primitív szurkolótáborok sárdobálását. Ehhez pedig csak a kisebb, belátható és átlátható közösségek tudnak jó gyakorlóterepet jelenteni. Amíg az elit forgatókönyve szerint vesz részt a jónép a "politikában", addig nem a saját hazai pályáján focizik, hanem a kijelölt gettópályákon. És a kispadokon meg a lelátón olyan edzők, gyúrók, vezérszurkolók ülnek, akiknek csak az a céljuk, hogy bejuthassanak a VIP-páholyokba. A pályán meg agyonrugdossák egymást azok, akik képtelenek megérteni, hogy ilyen körülmények között minden gól - öngól.
Van itt valahol egy nagyszájú és önelégült mikrovállalkozó, aki gyűlöli és megveti a plebejusokat, mert nincs annyi esze, hogy végiggondolja: mi lenne belőle meg az ő nagyszerű cégéből, ha nem lennének utak, közlekedés, hírközlés, iskolák, rendőrség, bíróságok, hivatalok, kórházak... Ezekben mindenütt emberek dolgoznak, akik alkalmazottak és nem mikrovállalkozók, mert ezeket a munkákat nem lehet piti gebinesként elvégezni. Ezeket az államnak kell működtetnie, és akik ezekben dolgoznak, ki mástól várhatnák a megélhetésüket biztosító jövedelmet, mint az államtól?
Na, ez a szájaskodó mikrovállalkozó prototípusa a magyar középosztálynak. Ezektől vártok ti előrelépést, felelősségvállalást? Ugyan már... Ez a derékhada minden, a társadalmi szolidaritást szétbombázni akaró diktátornak, ezek fanatizálhatók leginkább a többiek iránti megvetésre és gyűlöletre. Mert elég rámutatni egy csoportra: ezek miatt jut neked kevesebb - és máris hőzöngenek a plebejusok, a menekültek, a bankárok, az újságírók, a kékszeműek, vagy bárki ellen. A középosztály nagyszerűsége egy mítosz. Ennek nyomán keletkezett a közhiedelem, hogy aki szegény, az egyben tudatlan/hülye/erkölcstelen is.
És amíg ez így van, addig minden fáskamrából szalajtott zsebdiktátor és csapata azt csinál velünk, amit akar.
süti beállítások módosítása