1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.04.28. 19:58 HaFr

Orbán elhazudja az alapvető összefüggéseket a választói előtt

Miközben a frakciójának elhízott férfisovinisztái szélesen vigyorognak Szél Bernadetten, és a kormányfő egy napon belül képes beszélni a határok lezárásáról és/vagy a bevándorlók (menekültek?) kitoloncolásáról és (nem először, ha csökken a népszerűsége) a halálbüntetés visszaállításáról, (piszlicsáré, de jellemző ügy) a zemberek helyett gondolkodó és döntő kormány betiltatná az energiaitalokat... és két felröhögés és egy "teljes foglalkoztatás" hazugság között a Fidesz-elit ellop valahol néhány milliárdot.

A magyarok kormányfője természetesen tudja, valójában miért áramolnak a nyomorultak délről észak, és keletről nyugat felé, és konkrétan milyen összefüggés van aközött, hogy Szíriából és Albániából hozzánk (pontosabban rajtunk keresztül) jönnek, mi meg innen el. Ő aztán ezt a tudást cselekvésre is váltja, amikor a lányát Lausanne-ba, és nem Asztanába küldi iskolába, minta ahogy maga is sűrűn jár Svájcba -- de a magyarok döntő része nem tud semmit ezekről az összefüggésekről, cselekedni meg főleg nincs lehetősége. Így egészítik ki egymást a zemberek olyan alkalmasan ezzel a kiváló, kimagaslóan tehetséges férfiúval.

A Nyugat a világ valaha volt legfejlettebb társadalmi rendszerét hozta létre, amely nagyjából a következőknek köszönheti a folyamatosan megújuló elsőbbségét: a (viszonylag) szabad versenyes kapitalizmusnak, a szabadságjogoknak, a tulajdon biztonságának, a konszenzusos kormányzásnak, és a nyilvánosság és a kritika szabadságának. Ezeknek, és semmi másnak. Szemben a Nyugattal, a menekülők anyaországai és vallásai képtelenek voltak létrehozni működő kormányzatokat és hatékony társadalmi rendszereket, ami több száz éve érezteti magát a lakosságaik anyagi és szellemi kultúráján, életszínvonalán és életkilátásain. Egyre több szerencsétlennek lesz elege ebből, hát eljönnek onnan akár a halált is kockáztatva.

Orbán ugyanazt valósítja meg Magyarországon, mint az erre menekülők otthoni hadurai a saját országukkal. Az hasonlóság a kibocsátó államok (Szomália és Magyarország) között adott, mindössze a lepusztultságuk foka tér el. Orbán ugyanazokat a sporadikus meglévő nyugati kompetenciákat pusztítja Magyarországon, mint amelyek nincsenek meg tőlünk ezer stb. kilométerrel délre. A választók többsége nem ért ezekhez az alapvető összefüggésekhez, Orbán nagyon is. El is hazudja őket a saját nemzete előtt. Gyalázatos kormányfői teljesítménye ezért cinikus is egyszersmind: lehet, hogy a korrupció, az intolerancia, a kemény kéz és a prosztó odamondás, az állami pofátlanság és az agresszió a legtöbb frusztrált embernek tetszik, és hamis otthonosságba ringatja őket az életükkel kapcsolatban, nota bene le is szavaznak az ilyen Fidesz-szerű képződményekre, de vezérletével a politikai teljesítményünk egyre közelebb nyomja Magyarországot a reménytelen, boldogtalan, lecsúszó vidékekhez, ahonnan a felénk menekülők éppen érkeznek. Jobban tennénk, ha elkezdenénk inkább a jövőnket látni bennük, megcsillogtatva a valóságérzékelésünk maradékát. Ideje elkezdeni beszélgetni velük.

Az egyetlen, ami a felszínen tart minket, az az EU. Nem a magyar nép messze földön híres tehetsége, szociális készségei vagy a kormányfőjének politikai zsenije. Egyetlen szalmaszálunk van, de a kormányfő már rég elreszelte volna ezt is a keleti törleszkedésben, ha tehette volna. Ez egy ilyen ország. Ezt szeretjük.

Hatalomra jutni benne a józan észnek? Lehetetlen küldetés. Ehhez keresek társakat, ebben várok segítséget.

93 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr297406898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

profilo 2015.04.28. 20:42:34

"Szemben a Nyugattal, a menekülők anyaországai és vallásai képtelenek voltak létrehozni működő kormányzatokat és hatékony társadalmi rendszereket, ami több száz éve érezteti magát a lakosságaik anyagi és szellemi kultúráján, életszínvonalán és életkilátásain."

Nem úgy van,hogy "a világ valaha volt legfejlettebb társadalmi rendszerét" létrehozó Nyugat gyarmatai voltak ezek az országok és ásványkincseikkel,rabszolgamunkájukkal hozzájárultak a "sikerhez"?

A Nyugat nem kaszál most is rendesen a kirobbanó(kirobbantott!) törzsi,vallási,etnikai háborúkon?

A Nyugatnak nincs felelőssége abban,hogy a menekülők anyaországai képtelenek voltak létrehozni működő kormányzatokat és hatékony társadalmi rendszereket?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.28. 20:45:59

@profilo: hát, könyörgöm, kissé cinikusan (de inkább tárgyszerűen), ez nem a Nyugat fölényét bizonyítja visszamenőleg is?

borzimorzi 2015.04.28. 20:52:04

Re: "Hatalomra jutni benne a józan észnek? Lehetetlen küldetés. Ehhez keresek társakat, ebben várok segítséget."

Úgy hallottam harangozni, hogy a józan észből már lett volna, aki behozzon pár mázsát, de nem kellett. Nem tetszett a képe, vagy káromkodott néha? Mindegy is.

Lehetetlen küldetés nincsen, csak nagy kihívások vannak. Ez például roppant nagynak tűnik. Messze nem egyemberes feladat.

Munkabíró, értelmes és az ügyhöz hűséges társakat szerintem akkor lehet a siker reményében keresni, ha azoknak nem kell attól tartaniuk, hogy beletesznek valamibe 2018-ig folyamatosan heti 2-3 nap munkát és nagyjából az összes nélkülözhető pénzüket, aztán amikor már kezd valami szabad szemmel is látható eredmény alakulni, akkor mehetnek a süllyesztőbe. Miért is? Mert kell a hely a "nexusoknak". Aki ebben az országban 30 évesnél idősebb létére azt állítja, hogy nem látott még ilyet, az hazudik.

Üdv:
b

profilo 2015.04.28. 21:02:58

@HaFr:

Ezért,az ilyen módon(modszerekkel) elért "előnyért" egyszer fizetni kell. Akár úgy,hogy a bevándorlók és menekültek seregének befogadásával "kockáztatom" a világ valaha volt legfejlettebb társadalmi rendszerének működőképességét,biztonságát.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.28. 21:05:28

@profilo: igaz, de ez más kérdés -- és ezt is meg lehetne válaszolni jobban

borzimorzi 2015.04.28. 21:16:35

@HaFr: Ez igaz. Megnyertem egy munkát. Elvégeztem nem kevés túlmunka és éjszakázás árán az első negyedét nagyjából olyan gyorsan, ahogy rajtam kívül kb. még két embertől kaphatták volna meg ilyen minőségben. (Már egyik sincs itthon.) Majd kiderült az alábbi két dolog:

1.) A munkám kifogástalan, taps. Külön köszi, hogy a részhatáridő előtt szállítottam az első adagot.

2.) A továbbiakban azonban inkább egy "nexus" lesz a közvetlen beszállító. Én érezzem magamat megtisztelve, hogy a "nexus" alvállalkozójaként, az általam előzetesen kialkudott vállalási ár 70%-áért elvégezhetem a munka többi részét is. A maradék 30% a "nexus" jussa lesz. Ja, és ha nem tetszik, akkor az eddig elvégzett munkám kifizetésére is várhatok, míg piros hó esik.

Beintettem. Dögöljek meg, ha még egyszer belemegyek ilyen utcába. Ha még egyszer meglátom, hogy a dicsőséges megrendelő székhelye és/vagy lakhelye a XII. kerület valamelyik elszállt részében van, kutya legyek, ha pályázom.

Üdv:
b

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.28. 21:27:05

@borzimorzi: sajnálom, hát ilyen országot akarunk? Nem! :)

Egy idealista 2015.04.28. 21:31:07

"A Nyugat a világ valaha volt legfejlettebb társadalmi rendszerét hozta létre, amely nagyjából a következőknek köszönheti a folyamatosan megújuló elsőbbségét: a (viszonylag) szabad versenyes kapitalizmusnak, a szabadságjogoknak, a tulajdon biztonságának, a konszenzusos kormányzásnak, és a nyilvánosság és a kritika szabadságának. Ezeknek, és semmi másnak."

Ez számomra is igaz. A Nyugat társadalmi modelljének kifejezetten előnye, hogy megadja az egyénnek a reményt arra, hogy nyugodtan éljen és gyarapodjon.

Egy polgárnak nem is kellene más...

Ehhez bizony kell a józan ész és a józan ész elhintéséhez kell egy csapat.

Ahogy kedvenc szótáram írja:

A csapat egy közös céllal rendelkező csoport, amelynek tagjai a hatékony együttműködés érdekében jól ismerik ezt a célt, annak irányába mutat az egyéni szándékuk, és szoros együttműködésben azon szorgoskodnak, hogy elérjék azt.

wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Csapat

A cél és a szoros együttműködés elképzelhetetlen a jó csapatszellem nélkül:

wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Csapatszellem

Ide bizony kell a szócikkben szereplő mindkét meghatározás. Az elsőhöz a lelkesedés, a másodikhoz meg a rendületlen hit.

A jó csapathoz egy másik fontos "kellék" az etika. Nos, nem feltétlenül az etikára, mint filozófiai ágra gondolok, hanem az alábbi linken olvasható első két meghatározásra:

wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Etika

Az első pár szóval a "jóra való késztetés", ami remélhetőleg adott egy normális emberben, de itt a második, ami már nehezebb dió a mai világban:

Mert az etika a "felelősség tana".

És itt jutunk el a fő kérdéshez: képesek vagyunk egy olyan csapatot alkotni, amely olyan emberekből áll, akik képesek felvenni ezt a "felelősség nézőpontot".

Mert e nézőpont nélkül nem igazán van esély a sikerre - szerintem.

borzimorzi 2015.04.28. 21:57:28

@HaFr: Örülök, hogy a jelek szerint van fogalmad róla, hogy a XII. kerületben miféle kellemes emberek is képzelik magukat erkölcsösnek, polgárosultnak és minek is még? Ja, igen, konzervatívnak!

Közben a valóság nem kevés esetben: egy rahedli erkölcsi hulla, akinek nem a szava, de még az aláírt szerződése sem ér többet, mint a WC-papír. De járnak templomba. Ja, kamasz fiúgyerekeket stírölni hátulról. Mert egy kellően gazdag melegnek az jár, ha van neki kamuból felesége is. Alkalomadtán (és normális irányultság esetén) kislányokat sikamlós célzásokkal zavarba hozni. S persze baromi polgárosultak is. Nem adnak ugyan a koldusnak semmit, de köszönje meg, hogy nem rúgtak belé. HA nem rúgtak belé. S persze elmennek jótékonysági bálba is, fejenként 40 ezerért. De csak olyan drága helyre és csak olyan menüvel, amely miatt a nevesített jótékonysági célra fejenként még 5 ezer is alig marad. Brrr. Igaz, nem szép tőlem, mert volt idő, hogy én is jártam ilyenekre, míg rá nem jöttem, hogy mennyire hiú és ostoba dolog.

No, mindegy. Alszom inkább. És bocsi, csak gondoltam, jobb, ha kicsit árnyalom a képet a budai úrinegyed magasrendű erkölcseit illetően.

Üdv:
b

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.04.28. 21:57:59

Akkor légy szíves tedd félre a munkádban téged és a szimpátiában másokat akadályozó rossz szokásaidat: fejezd be a hisztit, a "zemberek" lenézését, és tedd félre az egykori SZDSZ-esekével is vetélkedő gőgöt. "Szarország sötét, buta, szarszagú magyar barmai, álljatok már mellém, hogy anyátokat kapná el a Szergej mozdony!" - nem, ahogyan Hörcher is írta: "Ez így nem fog menni."

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.28. 21:59:18

@borzimorzi: nem tudom, bár laktam ott egy darabig, ennyire nem ismerem a kerületi viszonyokat -- most kellően dávidibolyás voltam::

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.28. 22:01:21

@Holger Hartland: nagyon-nagyon félreolvasol, amit lehet, hogy megkönnyítek -- én a népünk alaprezdüléseit a feladat szempontjából tekintem, a "zemberek" szó pedig éppen ellenkező értelmet hordoz: a fidesz néppel szembeni cinikus viselkedését -- legyek egyértelműbb legközelebb?

explanatus 2015.04.28. 22:10:10

„A magyarok kormányfője természetesen tudja, valójában miért áramolnak a nyomorultak délről észak, és keletről nyugat felé, és konkrétan milyen összefüggés van aközött, hogy Szíriából és Albániából hozzánk (pontosabban rajtunk keresztül)”

Biztos, hogy tudja? Biztos, hogy tudni akarja? Biztos van térképe? info.kopp-verlag.de/data/image/gerhard_wisnewski/2015-04/Flchtlingskrise%20Wie%20die%20USA%20/nordafrika-revolutionen.jpg

Megint egy helyzet, amit nem tudunk kezelni. Magyarországnak a schengeni szerződés hatálybalépését követően van belső és külső határa. Az ukrán, román, szerb és a horvát szakasz a külső határ, ezeken át özönlenek be a menekültek.

Elég egy pillantást vetnünk a térképre images02.oe24.at/071217_Schengen_114878a.jpg/1.555.157 és látni, akik a szárazföldön akarnak (nyugat)Európába jutni azt legegyszerűbben Magyarországon keresztül tehetik meg. Megint „Európa bástyája” lettünk. És megint magunkra hagy az Unió.

Az olasz belügyminiszter www.stol.it/Artikel/Politik-im-Ueberblick/Politik/Fluechtlingsdrama-Rom-fordert-faire-Lastenverteilung faire tehervállalást követel a tagállamoktól, mert most öt országra koncentrálódik ez a teher, köztünk ránk magyarokra is. A többi 23 tagállam csupán tétlenül nézi az ötök erőfeszítéseit, köztük a mienket.

Mi ezt úgy oldjuk meg, hogy számolatlan milliókat szórunk szét kérdőívekre. Holott olaszokkal, osztrákokkal, németekkel, svédekkel az Unió asztalára kellene csapni, hogy ezt a háborúk sújtotta Észak-afrikai övezetekből jövő szerencsétlen emberáradatot emberségesen megoldjuk.

Itt volna a lehetőség, hogy valamiben kezdeményezzünk. Ehelyett mi történik? „Országlevelezés” Tényleg nincs senki aki összefüggésekben gondolkodna? Tényleg csak "lé- meg szavazatszerzésről" szó ez az égész?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.28. 22:11:43

@explanatus: persze, ennek az egésznek csak belpolitikai célja van, ennek megfelelően áporodott és ostoba

nevetőharmadik 2015.04.28. 22:20:25

@HaFr: Pont, mint a halálbüntetés kérdésének napirenden tartása - elrettentési célzattal. Belegondolt bárki, hogy amúgy ez egy mekkora semmitmondó (de amúgy mérgező) WTF?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.28. 22:26:24

@nevetőharmadik: így igaz, vadállati társadalmat akar, amilyen ő maga

nevetőharmadik 2015.04.28. 22:39:57

@HaFr: Nagyjából a vizeletmintás balhé idején fogalmaztam meg magamnak, hogy a Fidesz kifogyott a munícióból: a könnyen ellopható pénzekből, a távoli ellenségekből, már nincs kiéből osztogatnia, hamarosan már csak a népet közvetlenül sanyargatva tud lopni önmaga számára is, illetve az újabb ellenségként már csak magát a társadalmat (illetve sorban annak egyes részeit) tudja ellenségként megjelölni - és ezzel számolja föl a saját társadalmi bázisát, mert innentől már csak lejjebb (és a józan észtől egyre távolabb) tud menni.

Azt viszont nem vettem számításba, hogy lefelé az irány gyakorlatilag végtelen, hiába mondogatjuk, hogy mindig van lejjebb. De a jelek szerint van. Ameddig egy emberi lénynek (és társdalomnak) egy kicsi kis tere is van aljasodásra, Orbán el fog oda menni, mert számára másfelé út már nincs. És van még hova süllyedni, Szodoma és Gomorra szintjéig.

bádogos 2015.04.28. 22:40:13

@profilo:
"Nem úgy van,hogy "a világ valaha volt legfejlettebb társadalmi rendszerét" létrehozó Nyugat gyarmatai voltak ezek az országok és ásványkincseikkel,rabszolgamunkájukkal hozzájárultak a "sikerhez"?"

Azok az országok, amelyek nem voltak gyarmatok (Libéria, Etiópia) tipikusan rosszabb helyzetben vannak ma, mint azok, amelyek voltak.

"A Nyugat nem kaszál most is rendesen a kirobbanó(kirobbantott!) törzsi,vallási,etnikai háborúkon?"

Üres frázis. Ki, hol, mennyit? Mennyit keresett a nyugat Bosznián, Koszovón, Afganisztánon, Líbián? Mutass egyetlen olyan beavatkozást, amely nem volt masszívan ráfizetéses!

nevetőharmadik 2015.04.28. 22:40:45

@nevetőharmadik: Kimaradt: és mindig lesz elég ember, aki szívesen süllyed vele.

explanatus 2015.04.28. 23:03:42

@nevetőharmadik: Eddig, ha menekülésről volt szó, mi voltunk (vagyunk) a menekülők. Három legnagyobb vidéki városunk teljes lakossága gazdasági menekültként hagyta el hazáját.

Észak-Afrikában az Arab tavasz még nem ért véget. hu.wikipedia.org/wiki/Arab_tavasz Emberek milliói kell elhagyják lakóhelyüket. A vagyonosabbak, akik meg tudják fizetni az embercsempészeket beülnek egy „ladiknak” sem nevezhető valamibe, vagy átsétálnak a magyar határon. Magukkal hozott „élményeik” kultúrájuk, vallásuk, hagyományaik beláthatatlan változásokat fognak elindítani Európában.

Józsi bácsi, Mari néni ma töltögeti a kérdőív pontjait, meg kezet csókol, holnap meg talán úgy fog köszönni a szomszédnak, hogy: Hí jú!

Ha én ezt a faluszéli gyerek eszemmel látom, miért nem látják a sokkal okosabbak? Nem merik? Azt hiszik, csinálnak a Balaton közepén egy szigetet, ahová majd nem hallik a nyugdíj meg unokák nélküli nyugdíjasok (átka) panasza, könyörgése, és a sokadik rezsicsökkentés után a Békemenet felvonul, hogy Európa, add vissza a gyerekeinket, unokáinkat.

Józsi bácsik, Mari nénik! Ébresztő! Szociális temetést akartok majd, vagy gyertyát mindszentkor? Ma még eldönthetitek. Holnap, holnapután már nem.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.04.28. 23:07:43

@HaFr: Én ugyan nem vagyok a PKP tanácsadója, nincs is meg hozzá a kompetenciám. Kommentben, röviden csak pár dolgot írnék, ami eszembe jut.

1) Change management. Ezzel foglalkozol cégeknél. Nem tudom, hogy megy ez, de nyilván a menedzsment vagy a tulajdonos bíz meg vele, és a vezetés oldalán, vagyis hatalmi támogatással végzed a munkádat. Az ottani tapasztalataid a magyar politikában csak korlátozottan érvényesek. Itt nemhogy nem bíz meg a menedzsment, hanem egyenesen a vezetés ellenében kell egy rosszul működő "vállalat" rosszkedvű, haragos, gyanakvó és széthúzó dolgozóit megnyerned.

2) Türelem. Értem, hogy változás kéne, lehetőleg tegnapelőttre, de egy társadalom esetében - mondom, a "cégvezetés" támogatása nélkül, sőt, ellenében - ez bizony lehet lassú folyamat. Lehet, hogy kell még egy négy éves jobbikos kormányzás is ebben az országban, tanulási tapasztalatnak. A csoport egésze lehet akár nehézkesebb felfogású, mint az őt alkotó egyének külön-külön.

3) Megértés. Oké, még mindig sok ember van, aki felül a Fidesz dumáinak, a kiábrándulók egy része pedig a Jobbiknál köt ki. Ezt nem lehet elintézni azzal, hogy biztosan azért, mert hülyék, hülye nép, hülye ország, szarszag. (Nem, eddig nem jutottál, csak néha, utalásszerűen.) Aki eddig jut, az legyen szíves, emigráljon, és ne is jöjjön haza soha többé. Aki viszont szeretne tenni valamit Magyarországért, az értse meg a "pácienst" és lássa meg a logikát a reakcióiban. Az emberek nem hülyék.

4) Egy kis hazaszeretet, vagy mi. Utálom a fellengzős dumákat. De amíg ez az ország a hazánk, addig ne szidjuk. (Aki meg úgy dönt, hogy neki többé nem, az pedig azért ne.) Az ország rossz állapota nem szükségszerűen valami "nemzeti karakterhiba" következménye, ahogy azt a mindenkori politikai vesztesek hinni szeretik. Emlékezzünk, 2002 után a fideszesek panelproliztak és nyuggerisztánoztak, most a ballibek nyomatják a végtelenül ellenszenves magyargyűlölő dumájukat. Pedig a rendszerszinten rossz eredmény lehet rendszerhiba, és nem a rendszerben játszó egyének jellemhibája.

program készítő 2015.04.29. 00:12:44

Miért tépetik össze a papírjaikat a menekülteknek még a Magyar határ előtt--az normális!

Toportyán Zsóti 2015.04.29. 06:47:11

@profilo: Nyugatnak nincs felelőssége abban amivel vádolod,áss tovább az még megy.

Toportyán Zsóti 2015.04.29. 06:51:19

Képviseleti demokráciában a banksterek és a multik kezében a hatalom,ezt épelme nem fényezi.Gazdagok szupergazdagok lettek válság közepette és nem lett fellógatva 1 kokainmámorban úszó bankster sem.

Lexa56 2015.04.29. 07:24:51

@borzimorzi: őszinte együttérzésem

werecke 2015.04.29. 07:26:53

Ha az életét is hajlandó feláldozni a nyomoronc menekülő akkor miért nem fog fegyvert és vívja ki otthon a szabadságát. Ne a készbe tegye bele a lusta seggét.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.29. 08:08:14

@werecke: amiért a magyarok is inkább elmennek, minthogy rendet csináljanak itthon... lusta seggek? khm

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.04.29. 08:13:27

@Holger Hartland:

"1) Change management. Ezzel foglalkozol cégeknél. Nem tudom, hogy megy ez, de nyilván a menedzsment vagy a tulajdonos bíz meg vele, és a vezetés oldalán, vagyis hatalmi támogatással végzed a munkádat. Az ottani tapasztalataid a magyar politikában csak korlátozottan érvényesek. Itt nemhogy nem bíz meg a menedzsment, hanem egyenesen a vezetés ellenében kell egy rosszul működő "vállalat" rosszkedvű, haragos, gyanakvó és széthúzó dolgozóit megnyerned.1) Change management. Ezzel foglalkozol cégeknél. Nem tudom, hogy megy ez, de nyilván a menedzsment vagy a tulajdonos bíz meg vele, és a vezetés oldalán, vagyis hatalmi támogatással végzed a munkádat. Az ottani tapasztalataid a magyar politikában csak korlátozottan érvényesek. Itt nemhogy nem bíz meg a menedzsment, hanem egyenesen a vezetés ellenében kell egy rosszul működő "vállalat" rosszkedvű, haragos, gyanakvó és széthúzó dolgozóit megnyerned."

Tévedsz, és ezt mint gyakorló változás manager mondom. Az "egyszeri dolgozó népet" nem nehéz meggyőzni a változások szükségességéről és ezeket végre is hajtani. Hatalmi támogatás pedig igen ritkán van meg. (arról az esetről beszélek, ha a helyi management mellett csinálod) Inkább burkolt vagy nyílt ellenállással találkozol. Kicsit egyszerűsítve: A következő eredményekben reménykednek: Azért mennek szarul a dolgok, mert egy világméretű összeesküvés van a cég vagy részleg ellen....és ebben az összeesküvésben mindenki benne van. Vevő, beszállító, hatóságok, központ, hitelező bank és persze az aljas, lusta és csúnya dolgozók. Csinálnánk mi ezt jobban, de hát mit tehetünk?...azaz az igazi küzdelmet a menedzsmenttel kell megvívni és nem az egyszeri emberekkel. Logikus is....mert a szarul menő cég az menedzsment munkájának a minőségét tükrözi. A hal is a fejénél kezd el bűzleni. Még ezt írtam, végiggondoltam a múltbeli ilyen felállású projektjeimet. Tartalmas támogatásom menedzsment részéről soha nem volt.

egyetmondok 2015.04.29. 08:30:54

A nyugat számára nem ai iszlám,stb.bevándorlás az igaz kihívás,hanem Közép-Kelet Európa népeinek befejezetlen nemzetté válási folyamatai, közöttük is leginkább a magyaroké, mert ezek a politikai hisztériák,mint a Fidesz, nagyobb veszélyt jelentenek bármely bevándorláshoz képest.
Ez teheti valóban gyengévé azt a történelmileg egyedülálló politikai civilizációt,amelyet a nyugati kereszténység létrehozott vérrel.verítékkel évszázadok hosszú sora után létrehozott, mert ez alapjaiban veti meg és el mindazt,ami miatt nyugatra olyan szomorúan sokan bevándorolni akarnak, szeretnének.
A Fidesz erre tényleg megoldás: pusztítsuk a nyugati politikai civilizációt...,na akkor valóban senki se akar majd idejönni.

almodhi 2015.04.29. 10:35:33

@werecke: Nézzél már körül Líbiában vagy Kamerunban, mielőtt ilyeneket írsz.

2015.04.29. 15:49:16

Mi a fészkes fenét zavar bennünket a sok beduin meg muszlin meg bosnyák akkor, amikor NEM ez a célország, mert azok az emberek sem tökhülyék, ellenben valami elképesztően szegények .:(
Békén kellene őket hagyni, sőt, ha OV kicsit normális lenne, itt adni nekik enni inni, + útravalót hogy tovább tudjanak menni a kánaán felé.
Az EU meg kapja be, Sulc a fő pedofil meg kapjon agyfaszt !:D

2015.04.29. 15:51:26

Az én véleményem az, hogy a menekülteket el kell látni , normális ideiglenes táborokat + orvosi ellátást biztosítani a számukra, rendes élelemmel és tiszta vízzel Továbbiakban pedig biztosítani kell számukra a továbbutazás lehetőségét . Sőt, külön buszjárattal kellene nyugat felé elvinni őket , egyenesen Bécsig . :)

2015.04.29. 15:53:13

Én személy szerint sajnálok mindenkit, akinek poltikai, vagy háború vagy gazdasági okok miatt el kell hagynia a szülőföldjét.
Szomorú hogy az antikrisztusi kormányunk nem így érzi .

prognosys 2015.04.29. 16:26:51

@HaFr: Azt kell mondjam, igaza van borzimorzinak! Hagyományainkba már úgy tűnik, bele van kódolva az uram-bátyám szervezeti felépítés. A munka izzadságos, piszkos részét elvégzi valaki, majd megjelenik a semmiből egy öltönyös gazfickó és hangos vihogás közepette learatja a munka gyümölcsét, miközben az addig a szervezetért „keményen dolgozó kisembert" kisemmizi.

Így megy ez...én is tapasztaltam. Ezért is ódzkodom attól, hogy még egyszer ilyenbe belemenjek! Egyébként lenne egy embered erre...személyemben!

Persze, hogy nem ilyen világot akarok én sem, de hogyan lehetne ezzel szembe menni?

Zoltán Lukács 2015.04.29. 16:48:03

" Ehhez keresek társakat, ebben várok segítséget."

Rossz hírem van, Péter. A "társak" nagy része hagyományosan (és ma is) a rendszeresen lefikázott liberális baloldalon található. Nem feltétlenül a párt-végrehajtóbizottságokban, de a liberális baloldalon. A jobboldalon Bibó, Németh László, esetleg Klebelsberg, Teleki - más most nem jut eszembe a magyar jobboldal szellemi hagyatékából mint többé-kevésbé szobatiszta szellemi örökség. Ez azért kevés. A magyar polgári jobboldalt Nektek kellene megteremteni, úgyszólván a semmiből, de ahhoz ki kellene végre jönni Buda úri negyedeiből a qrva büdös magyar valóságba. Persze, ha tehetném, lehet, hogy én magam is inkább maradnék ott.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.29. 17:10:56

@prognosys: ne legyetek már ennyire kiábrándultak -- nos, nekem nincs szükségem a pénzedre, amiből kiforgatnálak, a hatalomba, amibe beültetnél -- egyszerűen abban az országban szeretnék megöregedni, amit szeretek, a családom körében, nem egyharmadnyi koldustól körülvéve, hanem úgy, hogy kb. a legtöbb ember boldogságát nem fenyegeti a pimasz állam. ENNYIT akarok a PKP-tól.

csőcsere 2015.04.29. 17:45:37

@borzimorzi: gusztustalan, tetű banda. Nekünk ezt most az alvállalkozónk cselekedte meg. Eltűnt a pénzünkkel (szerződés, számla van), húzza az időt, hazudozik, már ügyvédet is bevontunk, továbbra is húzza az időt.
Ne értsd félre, nem a szolgáltatók ellen írom, amit írok, én is szolgáltatásból élek. Ezért is háborít fel az eseted.
A te fővállalkozód és az én alvállalkozóm megérdemelné egymást, játszhatnák egymással a kisded, tetű játékaikat.

Brumm Brumi 2015.04.29. 18:06:39

Elöljáróban: személy szerint halál büntetés ellenes vagyok mert a nyomozásokban ,vádemelésekben , ítéletekben is bőven vannak tévedések, így aztán ártatlanok is visszafordíthatatlanul lakolnának...Csakhogy.

Az agyonvert ballibák (és "konzervatív" cimboráik) hiszterikus reakcióit látva, akik amúgy naponta "bezzeg az usa és goodfriend mint a demokrácia csúcsa"
jelszavakban lubickolnak naponta , bezzeg az ottani barbár halálbüntetések ügyében kussolnak...
és persze a bevándorlás ügyében , amikor ugyanők nemrég még a határon túli magyarok ellen uszítottak, 23 millió románoztak meg a 2004 decemberi 5 népszavazás sikeres gyurcsányi elszabotálásán örömködtek (igaz, hogy "csak" szerencsétlen határon túli magyarokról volt szó és nem valami afrikaikról)...
szóval mindezt látni tanulságos.
És megfizethetetlen.
Ahogyan azt is látni amint hazaárulóék megint elindultak a szokás "nemzetközi ballib" bejárt úton, idézem a Szabad Nép cikkéből:

"Martin Schulz EP-elnök már odaszólt Orbán Viktornak a halálbüntetés ügyében – legalábbis ez derül ki Ujhelyi Istvánnak, a Magyar Szocialista Párt EP-képviselőjének Facebookon közzétett posztjából.

A szöveg így szól: „Jörg Leichtfried osztrák szociáldemokrata képviselőtársam az imént felháborodásának adott hangot a plenáris ülésen,"
És indulhat Verhofstadt meg Sophie N' Veldt
és az egész konhbenditi bagázs sápítozása.
már csak ezt látni, ezért megérte Orbán tegnapi mondata.
Priceless.

De nézzünk egy kis példát a "demokrácia hazájából":

Az Egyesült Államok Utah állam kormánya arra készül, hogy visszaállítja a halálos ítéleteknél a kivégző osztagot, amely sortűzzel szerezne érvényt a jognak. Utah szenátusa 18 igen és 10 nem szavazattal döntött a kivégző osztag rehabilitálása mellett a krónikus vegyszerhiányra hivatkozva.

Az injekcióval végrehajtott kivégzéseknél az európai szállítások kiesése miatt sok helyen új koktélokra álltak át az állami gyilkosságoknál. Ez azonban komoly vitákat eredményezett, miután tavaly áprilisban Oklahamában egy kivégzés rosszul sikerült. A halára ítélt Clayton Lockett haláltusája több mint 40 percig tartott, amikor végül szívinfarktusban meghalt. A teljesen antihumánus halálbüntetés humánus végrehajtása lehetetlen. A kivégző osztag ismételt munkába állításával Utah állam nyilvánosan elismeri, hogy a humánusságnak a látszatára se kíván adni. Utahban egyébként 2004-ben állították le a kivégző osztagot, az utolsó golyó általi halálos ítéletet 1996-ban hajtották végre egy gyermekgyilkoson. Az Egyesült Államok 50 tagállamából 32-ben van érvényben a halálbüntetés. Egy államban, Oklahomában a kivégzést máig sortűzzel hajtják végre.

Az USA 32 államában és Japánban van érvényben halálbüntetés. Az egyetlen európai ország Fehéroroszország, ahol még alkalmazható a halálbüntetés és továbbra is hajtanak végre kivégzéseket. A világ 74 országában engedi meg a törvény a halálbüntetést. (Az USA, Japán és Fehéroroszországon kívül, Afrika, a Közel-Kelet, Ázsia és a Karibi térség egyes államaiban). A legtöbb országban k gyilkosság illetve háborús bűncselekmény miatt szabják ki. ezenkívül a kábítószerrel való kereskedelmet is halállal büntetik (Kína, Indonézia, Malajzia, Szaúd-Arábia, Szingapúr és Vietnam.)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.29. 18:38:32

@dunántúli gyerek: annyira azért nem -- lám, nem tudsz semmit írni hozzá, eddig ennél sokkal otrombább beszólásaid voltak, te sem vagy már a régi

dunántúli gyerek 2015.04.29. 18:47:07

'A Nyugat a világ valaha volt legfejlettebb társadalmi rendszerét hozta létre, amely nagyjából a következőknek köszönheti a folyamatosan megújuló elsőbbségét: a (viszonylag) szabad versenyes kapitalizmusnak, a szabadságjogoknak, a tulajdon biztonságának, a konszenzusos kormányzásnak, és a nyilvánosság és a kritika szabadságának. Ezeknek, és semmi másnak.'

Na jó, ne mondd hogy semit nem írok.

A nyugat a háborúknak, a külső és belső gyarmatosításnak, világkereskedelemnek, szabadversenyes kapitalizmusnak köszönheti elsőségét.

Ebből telt befelé szabadságjogokra, kifelé ma is a rabszolgatartás és imperialista elnyomás a politika.

De már ez is kevés, a fehér angolszászközpontú euro-atlantikum 40 éve elérte a csúcsot és azóta már sokat vesztett a gazdasági súlyából. Ez a trend fog tovább gyorsulni, ahogy a vásárlóerő is átrendeződik máshová.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.29. 18:57:28

@dunántúli gyerek: nna, most agyon vagyok sújtva, nem ezt írtad már meg ötféleképpen az utóbbi hónapokban? És szerinted milyen tőke és innováció fogja szállítani a keletieknek a cuccot? a keleti? Hah, szent imbecillitás ! És nem gondolod, hogy mindig az tart rabszolgát, aki az erősebb? stb

lavór 2015.04.29. 18:57:29

Hazudik (ő is.). Mi ebben az új?

2015.04.29. 19:01:11

@Brumm Brumi: Tudod az a szörnyű, hogy az USA a halálbüntetésekkel együtt is évmilliókkal van előttünk demokráciában. Hiszen a demokrácia nem ezen múlik.
A halálbüntetés általában a konzervatív országok és a diktatórikus rendszerek "védjegye".
Érdekes lenne utánajárni, hogy az USA azon tagállamaiban, ahol van halálbüntetés, melyik oldalnak van többsége. Gyanítom, hogy a republikánusoknak.

Orszag 2015.04.29. 19:09:52

@HaFr: De legalább nem akarják a saríját bevezetni.

midnight coder 2015.04.29. 19:10:52

"A Nyugat a világ valaha volt legfejlettebb társadalmi rendszerét hozta létre, amely nagyjából a következőknek köszönheti a folyamatosan megújuló elsőbbségét"

Mindez tartott kb. a 60-as évek végéig. Azóta a Nyugat erősen leszállóágban van, ez mára elég tisztán látható is. A kicsi kínaiak szarrá verik az EU-t a saját piacain (lényegében ma már a kaja az egyetlen olyan termék ami nem Made In China), az indiaiak pedig a szolgáltatások terén. A nagy és dicső Nyugat pedig abból él amit az elmúlt évszázadokban felhalmozott.

Bevándorlás: ez az egyik olyan hülyesége az EU-nak, ami idővel haza fogja vágni. Nekünk sem sikerült a cigányokat integrálni évszázadok alatt sem - az afgán és más nyam-nyam bevándorlók pedig sokkal kevésbé EU-kompatibilisek mint a cigányok.

Halálbüntetés: Az nem halálbüntetés, amikor a társadalom nem bünteti elég szigorúan ez élet és vagyon elleni bűncselekményeket, és emiatt emberek halnak meg ? A liberósok mindig az ártatlanul kivégzett polgár lehetőségével rémisztgetnek. De a másik oldalon viszont ott van egy rakás olyan ember, akik amiatt halnak meg, hogy a bűnözőket _nem_ végzik ki. Sőt, a rablógyilkos kis szerencsével egy évtized múlva ismét velünk lehet. Az áldozata viszont soha többé.

Vicces amúgy, hogy épp a demokrácia felkent lovagjai nem tartanak népszavazást sehol ebben az ügyben.

2015.04.29. 19:39:09

@Ylim: Igen, ahol két pártra tudsz szavazni, de valójában főbb vonalakban mindkét csapat ugyanazt a vonalat viszi. Ahol az elnökválasztást a lakosság többsége egy nagy Show-nak fogja fel.

Ahol lényegében minden privát adatod megszerezhető. Bár ez valószínűleg máshol is így van, de mégis Amerika ennek a fő mozgatója. Az például megvan, hogy a PGP titkosítást kidolgozó Zimmermann ellen a '90-es években eljárást indítottak, mert az általa kidolgozott titkosítóeljárás (akkor) a titkosszolgálatok által nem volt fejthető

Persze lehet szabadon tömni a hambit, lehet hónapokig izgulni az éppen aktuális kiszavazós show nyertesén. Szabadon meg lehet beszélni a másikkal a Csók és Szerelem 10226-ik évadjának várható folytatását, stb.. stb... :)

HaCS 2015.04.29. 19:39:26

Ejnye Péter!

"A Nyugat a világ valaha volt legfejlettebb társadalmi rendszerét hozta létre, amely nagyjából a következőknek köszönheti a folyamatosan megújuló elsőbbségét: a (viszonylag) szabad versenyes kapitalizmusnak, a szabadságjogoknak, a tulajdon biztonságának, a konszenzusos kormányzásnak, és a nyilvánosság és a kritika szabadságának. Ezeknek, és semmi másnak."

Legalább magadban döntsd el, hogy nagyjából, vagy kizárólag ezeknek!

Azért én úgy hiszem magadban te is tudod a választ. A történelmi tényeket a gyarmatokról, az őshonos népek rabszolgasorba taszításáról, olykor kiirtásáról, a későbbiekben a finomabb módszerekről, országok kormányainak befolyásolásáról, puccsokról, álnok piacszerzésekről.

Abban igazat adok neked, hogy sokan, élükön Orbán Viktorral elhallgatnak bizonyos összefüggéseket a világ működéséről.
Viszont azt is remélem, hogy te nem kívánsz ezen emberek közé tarozni. Ne félj hát te sem kimondani a teljes valóságot!

Azt hiszem éppen a mostani kormányunk bizonyítja a legékesebben, hogy féligazságokból nagyon ritkán lesz egész.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.29. 19:41:27

@HaCS: ejnye, akárki -- no patronizing please

HaCS 2015.04.29. 19:49:13

@HaFr:

Elnézést, nem akartalak megbántani! Sem sértegetni.
Ezentúl megígérem csak csendben figyelek.

2015.04.29. 19:50:55

"A Nyugat a világ valaha volt legfejlettebb társadalmi rendszerét hozta létre, amely nagyjából a következőknek köszönheti a folyamatosan megújuló elsőbbségét:"

Ilyeneket a SU-ról is olvastunk. Az igehirdetők két halmazának metszete is elég nagy.

"a (viszonylag) szabad versenyes kapitalizmusnak"

Ahol a mezőgazdaságban teljes piacnyitás történik, de a magyar csak a 25%-át kapja annak a támogatásnak, amit a piacon konkurens osztrák?

"a szabadságjogoknak"

Például akkor, amikor elővesznek valakit, mert egy másik szatirikus lappal kapcsolatban jelentetett meg szatirikus képet.

"a tulajdon biztonságának"

Amikor a magántulajdont megdézsmáló bűnözővel nem lehet mit kezdeni, mert jogai vannak... Vagy az egyértelműen törvénytelen zsebszerződéseseket állami szinten megvédő apparátus.

"a konszenzusos kormányzásnak"

Az amerikai szabad-kereskedelmi egyezmény tárgyalásain hol van a konszenzus? Mikor kérdezik meg az emberek véleményét? Vagy arról, hogy az emberek akarnak-e újabb orosz szankciókat?

"és a nyilvánosság és a kritika szabadságának."

Igen, amikor valaki kritizálja az EU jelenlegi vezetését, akkor ennek a felvilágosult eszmének a képviselői olyanokat írnak, hogy XY EU ellenes felszólalást merészelt tenni. Egyáltalán hogy képzeli!?

Keszthelyi.Aron 2015.04.29. 19:51:24

@midnight coder: sok igazság van abban, amit írsz, de messze nem minden.

Mindig lesz igény az olcsó termékre, de a minőségre is. Hiába olcsóbb a Suzuki a BMW-né, na melyik a Te autód :)
IT Outsourcinggal foglalkozunk - és ami minőségi, az Indiában sem olcsó. És bizony Kínában sem. Amúgy most vittünk vissza Magyarországról supportot Nyugat Európába, mert ott olcsóbb volt, mint itthon...

A halálbűntetés kapcsán olyan tanulmányt még nem volt szerencsém olvasni, amely szerint a bevezetése csökkentette bárhol a bűnelkövetések számát - olyat viszont sokat nyomtak az orcámba a Pázmány jogon (nem egy libó agytröszt, remélem elhiszed nekem), hogy bizonyítottan nem elrettentőbb az elkövetők számára a halálbűntetés, mint a tényleges életfogytiglani - bár persze olcsóbb, ha ez szempont.

A bevándorláshoz: ahogy csinálják/szabályozzák (illetve, ahogy nem) komoly gond lesz a jövőben pár országban, közvetve biztosan meg fogjuk érezni, talán közvetlenül is. Az ide bevándorlók egy része valóban integrációra képtelen - de nem mindegyik. Sose hallottam még senkitől, hogy a kínaiak takarodjanak. Sőt, még nem hallottam problémákat az ide költöző, itt munkát vállaló indiaiakról sem. Sem pedig rosszat az itt szerencsét próbáló oroszokról. Szóval szerintem amit leírtál kicsit általános - ha nem akarod, hogy valami tájékozatlan liberónak nézzen, javaslom fogalmazz pontosabban, mert nem mindenki olvassa a munkásságodat, hogy félszavakból is megértsen :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.29. 19:52:00

@A demokrácia leszakadó függönye: jaj, most mindenki ideszabadul ezekkel a gyermeteg érvekkel? de tényleg? és ráadásul ugyanazokkal

2015.04.29. 19:53:04

@HaFr: Nem gyermeteg érvek. Csak számodra nem kedvezőek :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.29. 19:55:49

@midnight coder: a háromból másfélben egyetértek nagyjából, a halálbüntit viszont rosszul látod szerintem, nem keverendő össze egy nem jól működő társadalom által okozott következményes károkkal vagy mellékhatásokkal, bármennyire nem szeretjük az utóbbiakat

Keszthelyi.Aron 2015.04.29. 19:57:49

@A demokrácia leszakadó függönye: az amishok nem esznek hambit, és nem néznek szappanoperát - tévéjük sincs. Ne álltalánosíts, mert te sem vennéd jó néven, ha kies hazánkat Győzikével asszociálnák :)

Amúgy én sem szoktam az USA-val példálózni, ha a működő demokráciát akarom szemléltetni. Hollandia, Dánia, Svédország már inkább megfelelő példa. Persze ott is találsz hibákat, ha mindenképpen kötözködni akarsz :)

2015.04.29. 20:00:16

@HaFr: Most mi a gond? Mindig siránkoztok, hogy a sok buta ember csak kajálja amit mondanak neki odafent a Zorbánék, és nem néz a dolgok mögé. Hogy úgy mondjam, eltűri, hogy az alapvető összefüggéseket elhazudják.

És erre mit látni? Van néhány megnyilatkozás, hogy az EU szép, az EU jó. Konszenzus, szabadság, stb stb... Aztán ha ezt nem kajálom, hanem összehasonlítom azzal, ami a való életben létezik, akkor én leszek az akadékoskodó hülye, aki visszakérdez :D

Keszthelyi.Aron 2015.04.29. 20:02:06

@HaFr: igazán hozzászokhattál volna, hogy minden odamondás csak félig oké :)

biztos megvan ez a klasszikus:
index.hu/velemeny/jegyzet/feltud070321/

féltudású elit féltudású népe félig (sem) helyes válaszokat ad :D

na4 2015.04.29. 21:46:31

Pedig éppen a liberális bevándorlás politika teszi tönkre Európát. A feka áradatot meg kell állítani és haza kell zavarni öket. A halálbüntetés pedig jogos. Halál a gyilkosokra!

zobod 2015.04.29. 22:50:59

India minden további nélkül EU-kompatibilis demokratikus berendezkedése és a globális gazdaságba való integráltsága ellenére sem tudott olyan hatalomra és gazdagságra szert tenni, mint a másik ázsiai óriás, az autoriter Kína. Igaz, India nem imperialista birodalom, Kína pedig az, hasonlóan az USA-hoz, vagy a gazdasági imperializmust egy időben sikeresen űző, bár növekedési/hatalmi potenciálja határaira egy ideje már elérkezett Japánhoz és EU-hoz.

Hannibal ante portas 2015.04.29. 22:53:49

Figyeljétek a postaládát, hátha nektek is jön valami valóság nevű nagybátyátoktól:
www.youtube.com/watch?v=u7VQqessHYA

yotta 2015.04.30. 02:20:08

@HaCS: "A Nyugat a világ valaha volt legfejlettebb társadalmi rendszerét hozta létre"

Ez az állítás úgy hamis, ahogy van: már hogyan lehet fejlettnek nevezni egy társadalmi rendszert, amely önpusztító? Ezért minduntalan reformokra szorul, majd tovább folyik a pusztulás, aztán megint felismerés, reform, és így tovább...

Nati Walter 2015.04.30. 08:15:38

Nem fogjuk befogadni öket.........nincs elég gondunk amugy is....:??? :-D

magyarparaszt 2015.04.30. 08:17:47

Akinek annyira tetszik az élhetetlen kelet, az menjen keletre. Én magam csavarogtam kicsit a Közel-keleten, és nem turista úton, hanem másodmagammal, hátizsákkal. Az első dolog, amivel szembesültem ott, a hihetetlen mocsok volt. Aztán a tönkre tett természet. És, tudjátok, azok onnan nem azért jönnek nyugatra, mert kizsákmányolók akarnak lenni, vagy mert alig várják, hogy elárulhassák a hazájukat, hanem azért, hogy megszabaduljanak a vérüket szívó döbrögiktől, az életüket megnyomorító vallási fanatikusoktól, és a kilátástalan szegénységtől. Aki a keletet ajnározza, az még nem járt ott, vagy legfeljebb körülutaztatták a turistaútvonalakon. A keleti emberek csodálják a nyugatot, csak a vezetőik, akik semmiben nem különböznek Orbán Viktortól, azok gyűlölik, mert világosan látják, hogy hatalmukat egy működő, nyugati jellegű demokráciában képtelenek lennének megtartani. Így hát vallással, erőszakkal és hazugságokkal, demokrácia- és modernség-ellenes jelszavakkal tartják fenn a hatalmukat. Amíg bírják, mert idővel egyre több országot veszítenek el. A nyugat-ellenes csőcselék az ő kottáikból játszik. Ahogy például Orbán Viktor is Putyin "ötödik hadoszlopa" Magyarországon.

magyarparaszt 2015.04.30. 08:19:21

@yotta: Majd egyszer rádöbbensz, mennyire buta vagy.

Netuddki. 2015.04.30. 08:32:03

Van akinek az aranycsillár, van akinek a stadion a hobbija. Mi a közös bennük? az, hogy a becsületes fizetésből nem tellene rá, ezért lopni kell érte. Ostobenkó tolvajok ezek, és előbb-utóbb mindegyikre ugyanaz a sors vár. A nép elkergeti őket. Aztán vagy lesz egy "baráti" ország ahol meghúzhatják magukat, vagy nem...

Brumm Brumi 2015.04.30. 08:42:34

@Ylim: (" Tudod az a szörnyű, hogy az USA a halálbüntetésekkel együtt is évmilliókkal van előttünk demokráciában. Hiszen a demokrácia nem ezen múlik.")

Milyen igaz...:)
Mármint a második mondat.
Mert tényleg nem azon múlik hogy valójában milyen a demokrácia. Hanem a hatalomgyakorláson és propagandán.

Mert valójában az USA a világ legnagyobb fasiszta rendőrállama( ahol rendőröknek annyi hatalmuk van amiről Borsodban csak álmodoznának). Fasiszta állam, amely náci mintára külföldön tart fent koncentrációs tábort.
Fasiszta állam, amely lerohan, megbombáz, milliószámra legyilkol (természetesen a "demokrácia" nevében mindent ami akkor neki pillanatnyilag nem tetszik. Aztán ha Iszlám Állam lesz belőle akkor zurück).
Demokrácia?
Ott ahol két párt leosztott forgatókönyvei uralkodnak és más nem is rúghat labdába?
Ott ahol "elektorok" döntik el a választást és nem a szavazók?
Ott ahol "kiválasztott magánbankok" szövetsége
alkotja a FED-et, ami "betölti a jegybank szerepét"?

Így néz ki a "halálbüntetésekkel együtt is évmilliókkal demokráciában előttünk levő USA."

Muhaha.

2015.04.30. 09:07:45

@Diorella Queen: "Mi a fészkes fenét zavar bennünket a sok beduin meg muszlin meg bosnyák akkor, amikor NEM ez a célország, mert azok az emberek sem tökhülyék, ellenben valami elképesztően szegények .:("

Majd rövidesen ez az ország lesz a cél, mert az osztrákoknak, németeknek van annyi eszük, hogy megvédjék magukat. Nem úgy nekünk...

Ceriak 2015.04.30. 12:03:36

" jaj, most mindenki ideszabadul ezekkel a gyermeteg érvekkel? de tényleg? és ráadásul ugyanazokkal"

"jaj, haggyá má"

Na ezek aztán a válaszok egy értelmes kommentelő, értelmes felvetéseire. Na Béndek, ezért nem fogsz te kapni 2 %-nál többet választáson, ha lesz olyan egyáltalán, amelyiken elindulsz. :)

És még neked van bármiféle politikai szándékod ebben az országban, vicces. Mikor pitiáner módon tiltogatsz ki mezei kommentelőket a blogodról. Nevetséges.

Ceriak 2015.04.30. 12:16:09

"A Nyugat a világ valaha volt legfejlettebb társadalmi rendszerét hozta létre, amely nagyjából a következőknek köszönheti a folyamatosan megújuló elsőbbségét"

Ezt meg nem is kell külön véleményezni, megtették mások. De ennél nagyobb hülyeséget, magyar blogon nem nagyon írtak le az utóbbi fél évben.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.30. 12:57:54

@Ceriak: huh, meghajlottam bölcsességed előtt -- a többieknek írt válaszomat nem másolom ide

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.30. 12:59:11

@Ceriak: persze, hogy kitiltok, és ezentúl is ki fogok, ha olyan minőséget hoznak

Ceriak 2015.04.30. 13:33:09

@HaFr: Felesleges, nehogy beálljon a derekad.
Tiltogass csak, itt legalább kiskirály lehetsz. :)

Én csak annyit írtam, hogy kimegyek a március végén tartott szónoklatodra, és kiröhöglek.
Ne hápogj itt minőségről, amikor egyszerűen csak megsértődtél. Nevetséges. :)

Rendíthetetlen Álamkatona 2015.05.03. 07:54:56

@borzimorzi: Így jártam én is már kétszer. Megyek én is innen el.

redriver2 2015.05.03. 20:33:40

@Ceriak: Valahogy így látom ezt én is. Láthatjuk a szokásos forgatókönyvet. Nagyívű politikai fejtegetések, aztán ha egy blogban kéne helytállni azokkal szemben, akik nem egyetértően szólalnak meg, akkor jön a kitiltás. Bloggerként kitiltás, illetve semmitmondó vállrándítás - valós hatalomban meg, gondolom, száműzetés, elbocsátás, illetve cinikus "osztjónapot". Hogy ebben mi az, ami polgári konzervatívnak mondható, azt majd biztos megmagyarázza egyszer valaki...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.03. 20:42:59

@redriver2: na, ennyi sérelem egy poszt alatt.. a szerkesztés szabályai két éve ismertek, nem kell bosszankodni

Ceriak 2015.05.04. 11:46:36

@redriver2: ..."Hogy ebben mi az, ami polgári konzervatívnak mondható"..
Megmondom én neked, semmi az ég adta egy világon! :)

Aki ilyen pitiáner a blogjában, az politikusnak sem lesz különb.

redriver2 2015.05.04. 23:36:00

@HaFr: Nem az én sérelmem, csak végignéztem a válaszaidat. Nem túl biztató a jövőre nézve... sok bizalmatlansággal, kiábrándult gyanakvással, legyintéssel fogsz találkozni, ha tényleg beszállsz a polhirigbe - a népet meg nem lehet leváltani akkor sem, ha épp kellemetlen, sőt, igazságtalan.
Tudod, az a baj, hogy minden politikai alakulat elhitte már, hogy más kvalitások, attitűdök kellenek a választási győzelemhez, és mások a jó és tisztességes kormányzáshoz. Én nem hiszem, hogy ez így van. Érdemes lenne kipróbálni egyszer a kampányban is az igazat mondani: emberek, rohadtul kicsi a mozgástér, csodát nem tudok ígérni, de hadd próbáljam meg, van bennem elszántság a rendcsináláshoz. És elővenni a kockás papírt, és leszedni a falról a szlogeneket.
Érdekes kísérlet lenne, hogy mit lehet egy ilyen stílussal elérni a kampánynak csúfolt mocsokhajigálás közepette...

redriver2 2015.05.05. 07:05:42

@Ceriak: Sarkos megfogalmazás, de értem, és azt hiszem, van is benne igazság. Bár én ezt nem pitiánerségnek nevezném, sokkal inkább értetlen túlérzékenységnek. Ha majd lesz egyszer egy olyan feltörekvő alakulat, akik nem sértődnek meg a bizalmatlanságon, hanem bátran és őszintén beismerik, hogy ők sem tudnak garanciát adni arra,
- hogy jobban fogják csinálni;
- hogy tudják: a hatalomhoz vezető hosszú és göröngyös úton erodálódik a jellem;
- hogy ez velük is minden fogadkozás és szándék ellenére megtörténhet;
és akik majd végre nem valami/valaki ELLEN, hanem valamiÉRT lépnek ki a porondra az arénában, na, majd azokra érdemes lesz nagyon figyelni és segíteni, szurkolni. Politikai programnak az nagyon kevés, hogy le Orbánnal!, mást sem hallottunk az elmúlt 25 évben, mint hogy "abcúg valakik!". Ezért kéne lelkesednünk? Meg azért, hogy az elit és a sajtó társasjátékot játszik egymással egy negyedszázada? És nem csak egymással, hanem egymásnak. Mi közöm nekem ehhez?
A szomszédomhoz van közöm, a sorstársaimhoz van közöm, a barátaimhoz, akikkel sör mellett megbeszéljük a napi sárdobálást, de bele nem megyünk, nem nevezünk be az iszapbirkózásba.
És nekem mondhatja bárki, hogy ez állampolgári felelőtlenség. Nem az. Józanság. Ha a piacon nincs választék, csupa bóvli van, akkor nem veszem meg csak azért a bóvlit, mert az árusnak helypénzt kell fizetnie. Ha majd egyszer nagyon sokan leszünk ebből a műfajból, akkor talán lesz egy alakulat is, aki nem lenéz, és ostorozza a kívülmaradást, hanem kiizzad nehány új ötletet.
Addig meg megy tovább a dagonya...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.05. 08:21:41

@redriver2: hát igen... most mit mondjak, jó lenne, ha ez célra vezetne. Tényleg.

redriver2 2015.05.05. 19:40:17

@HaFr: Az a kérdés, mi a cél?
Mert ha a hatalom megszerzése a cél, akkor ez nyilván nem vezet célra. Ha viszont a jó irányba változtatás a cél, akkor a negatív kampányban megszerzett hatalom erre nem a megfelelő eszköz. A magyarországi rendszerváltás egy felülről, elit által vezérelt aktus volt, olyan is az egész. Ez az elit osztódik, polarizálódik azóta is, egymás kezéből kapkodják ki a marsallbotot, és mindössze egyetlen dolgot kormányoznak: a közvéleményt. Nem az országot, nem a tényleges folyamatokat - azok mennek, ahogy esik, úgy puffan alapon, olyan hektikusan, hogy már egy évre sem lehet előre tervezni, mert ki tudja mi jut eszükbe éppen az uraknak... Az ország közvéleményét kormányozzák, ez a híres-nevezetes hungarikum, a magyar permanens kampány. Én valami húsz éve mondtam először egy fideszes sajtájon: ha minden párt minden réteget képviselni akar, az csak egyet jelenthet. Azt, hogy semmiféle rétegnek nem lesz képviselete a parlamentben. És így is lett. Önmagukat és a szűk holdudvarukat kivéve nem képviselnek senkit és semmit. Viszont a társadalmi kohéziót és a szolidaritást sikerült kemény munkával miszlikbe szétszaggatniuk, és borgőzös neokon és ballib, hunormagoros és tüllkeresztény elméletekkel mindenféle dumafrontokat nyitni. Olyan hülyék lettünk, hogy még tapsolunk is azoknak, akik megmajmoltak mindannyiunkat. Ez az egész elit a Kádár-éra neveltje, az akkori ki nem mondott alapjelszó a vérükben van: a kutya ugat, a karaván halad. Csak Kádár a római világból mindkét szót megtartotta ugyanakkor: panem et circenses (kenyeret és cirkuszt), mára már lassan csak a cirkusz maradt millióknak. És ha szepegni mernek, hogy hát azért kenyér is kellene, akkor az urak megsértődnek, hogy miért nem vagyunk elég lelkesek. Nem a bal-jobb az igazi, tényleges megosztottság, hanem a fent és lent. Kérdés, hogy a lent élők mikor fognak erre végre rádöbbenni.
süti beállítások módosítása