1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.02.16. 05:45 HaFr

Csak a Fidesz marad?

Nem tudom, mennyire van tisztában vele a kedves olvasó, hogy a 80%-ban állami (majd újraprivatizálandó) bankrendszer mennyire tarthatja aztán ellenőrzése alatt a lakosságot és az üzleti életet. És ha ez az újraprivatizálás mihamarabb megtörténik a jól ismert módszerekkel és körben (a körben mindig Orbán áll középen), az vajon milyen esélyeket ad a Fidesszel szembeni politizálásra "úgy polgári, mint pártalapon" az elkövetkező évszázadban? Remélem tudja a tisztelt magyar lakosság, hogy ezentúl a számlaforgalma, illetve minden fogyasztási, lakás- stb. hitele és betétje -- azaz a lehetőségei, a vásárlási szokásai, a magánélete! -- egyetlen cég, a Fidesz (és a "helyi rátekintéssel rendelkező" pártvezetői, polgármesterei és velük adott esetben kooperáló bankfiók-vezetők) kezében lesz, és e gazdasági köldökzsinóron keresztül a magyarok szabadsága, hogy úgy éljék az életüket, ahogy nekik tetszik, és olyan politikai véleményük legyen, amilyen nekik tetszik, gyakorlatilag megszűnik?

De örüljön Laci bácsi Mázaszászváron, mert csökken a bankadó, robog a gazdaság! Naná, hogy csökken. Minek fizettessen a Fidesz Fidesz-körüli oligarchákkal Fidesz-körüli pénzeket a Fidesz-körüli államnak fölöslegesen keringetve a pénzt -- az egész egyetlen nagy kassza! --, ha ezentúl sokkal fontosabb, stratégiai dolga lesz: közpénzből vásárolt bankokkal ellenőrzése alá hajtani a bankszámláikon keresztül fogott és igazgatott, viszonylag olcsó fogyasztási hitelből élő, elszegényített lakosságot és a minimum forgóeszközhitelre szoruló magyar vállalatokat? Átvenni az uralmat nem csak Magyarország, de minden egyes magyar élet fölött? Ez a totalitarizmus, ha eddig nem is volt -- és nem kell hozzá terror. És nem édes, hogy mindezt a saját pénzünkből finanszírozzuk? Érdekel ez még valakit?! Érdekel még valakit, hogy mi folyik itt? Miközben a stupid gazdasági újságok üzleti kérdésként kezelik a takarékok, a Sberbank, az Erste, az MKB, a Budapest Bank stb. ügyeit és az MNB kormányzását.

Miután a béka már majdnem megfőtt (nézzük csak meg, mennyire érdekli a magyar lakosságot, hogy Simicska bukja a közbeszerzéseket: hogy ugyanis most látványosan bukja, az éppúgy rávilágít ezeknek a "közbeszerzéseknek" a lezsírozott voltára, mint az, hogy eddig nyerte, szóval mennyire érdekli ez a magyar békát, semennyire), most, az új bankrendszerrel, csavarták fel a gázt még egy fokozattal, hogy a forrpont garantáltan mihamarabb eljöjjön. A bankrendszer a gazdaság vérkeringését (pénzkeringését) biztosítja. Ha Orbán úgy kívánja, ezentúl a társadalom, a települések és az üzletek egy részébe elég vér fog jutni, más részébe meg semmi. Lehet találgatni elméleti alapon, hogy hova jut majd a semmi. Miközben Orbán a Fidesz-körüli pártokkal külpolitikáról "egyeztet" (meg lehet nézni, kit hívtak meg, és kit nem), az etatizmus boltozata bezáródik a magyar nép fölött. A Fidesz által finanszírozott lakosság fog a Fidesz által finanszírozott pártok közül választani a Fidesz által kialakított és a többiek által legitimált politikai rendszerben. 2018-nak az ég egy adta világon semmi jelentősége nem lesz.

(Béndek Péternek, a Polgári Konzervatív Párt elnökének beszéde a budapesti Fővám téren február 28-án du. 4-kor. Mindenkit várunk!)

56 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr457179157

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: [Béndek Péter]: Csak a Fidesz marad? 2015.02.16. 08:52:02

Ha Orbán úgy kívánja, ezentúl a társadalom, a települések és az üzletek egy részébe elég vér fog jutni, más részébe meg semmi.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carmichael 2015.02.16. 07:17:48

Ez először is jó volt, vagy ez már az "érdemes sulykolni" kategória? :)

bontottcsirke 2015.02.16. 07:48:50

A városokban már régen elkezdték. Csináltak városgondnokságokat, amik majd minden szolgáltatást nyújtanak. Tatabányán a Tiszol pont ilyen. Adják a távhőt, elviszik a gallyakat, tesznek-vesznek. Aztán akik nem tudják fizetni a lakásukat a közmunkából felajánlanak nekik egy kis pénzt az örökösök meg nem látnak majd semmit az egészből. Aztán szépen lassan megkezdődik a "hatósági árazás" is.

zipe moha 2015.02.16. 07:55:12

.....így megvezetni, zömében és átlagosan képzett, iskolázott felnőtt emberek tömegeit az orruknál fogva, ....nem semmi.

azokat aki ébren vannak, pedig belerántja a tömeg.

azt, hogy ezt lehet...kizárólagos felelőse a magyar értelmiség, aki önön átlagosságának középszerűségének tudatában bármilyen fordulatban partner...ha jövedelmi státuszában (ha állami, annál jobb) és közéletet kisajátító presztizsében előjogokat vindikálhat....

A mérhetetlen tudás hordozóinak nem akaródzik Alternatívát megalkotni...mert tudásuk mérhetetlen, konformitásuk az egeket verdesik erkölcseik lefizethetőek...sokadszorra szerepelnek le a Társadalom képviselete, szervezésére való alkalmatlanság tárgyában...

Bármilyen Társadalmi fordulat esetén ezt falkát fel kell oldani, előjogokat nem kaphat, kizárólag mint szakértelmiség blokkosodhat.....parasztokat,dolgozókat a politikába...mert gyakorlatiasak és erkölcsösebbek...még egy Kész Zoltán -féle surmót meglátok lehányom..

Lexa56 2015.02.16. 07:59:50

Megépült a Szép Új Világ

2015.02.16. 09:28:23

És nem is a hitelezés feletti "uralom" lesz itt az igazi buli, hanem az információ (bantitok?- hi-hi) feletti. Kinek-milyen betétje van, hol vásárolt utoljára, mit vett a boltban? Soha ki-nem-törölhető adatok. És visszamenőleg is kereshetőek, egészen a számlanyitásig, azaz mit reggelizett és hol tankolt a PKP elnöke 20 évvel ezelőtt. A banktitok az igazi biznisz és nem a hitelezés. Innentől bármilyen ellenzékiségnek coki.

Gyingizik 2015.02.16. 09:35:05

Igen, így lesz. És akkor? Még mindig jobb, mint a maszop-szadesz verzió: ott azért működött a bankrendszer, hogy valamelyik külföldi központú óriásbank kihúzza a pénzt a legutolsó, hitelre jogosult, minimálbéres csóró zsebéből is az utolsó utáni pénzét, ilyen-olyan svájci frankos hitel (fogyasztási, autó, lakás) kapcsán. A cikkíró is leírja "viszonylag olcsó fogyasztási hitelből". Vagyis a "nép"nek ez egy jobb verzió lesz mint a korábbi. Az meg, hogy nem érdekli a "nép"-et, hogy Simicska elbukja a közbeszerzést kinek is a hibája? Melyik oldal médiája állította be úgy a pénzügyi háttérhatalmat, mintha az nem is létezne, mintha minden az államigazgatásban dőlne el? Melyik oldal médiája írt összeesküvés elméletről, amikor egy-egy véleményformáló szóba merte hozni, hogy a pénzügyi háttérhatalom egy önálló hatalmi ág, választói felhatalmazás nélkül? Kedves neolibek egyétek meg amit főztetek. Az átlag magyar választóra a Simicska-sztori semmiféle befolyással nem bír, Simicska a hétköznapi emberek szintjén csak egy "vállalkozó" aki trágár szövegeket fröcsög. Sokan nem is tudják ki az a Simicska, és hogy került a magyar közéletbe.

2015.02.16. 09:36:54

Pont ezért nem tudták még megvenni a Raiffeisent. Az volt az ezredfoldulón a budapesti értelmiség bankja. Az osztrákok politikai és nem gazdasági okokból nem akarják eladni. Pontosan tudják, hogy a Fidesz mire használná a megszerzett számlaadatokat.

I_Isti 2015.02.16. 09:41:55

Én meg azért adakozok, hogy a csóró kisgyerekeknek(!) az ünnepi időszakban is legyen némi meleg kajája, mert egyébként csak az oviban meg az iskolában kapnának meleg ételt.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.02.16. 09:42:50

@ericghar: igen, azt hiszem, ezt is beleírtam

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.02.16. 09:44:34

@HaFr: de talán nem elég világosan, kicsit ki is egészítem, köszi

DrGehaeuse 2015.02.16. 09:53:29

@Lexa56:
Ez engem inkább régi szép világok ötvözetére emlékeztet.
Orv-bán megcsinálta az abszolut lehetetlent. Későkádári és újgazdag (maffiacsládi) káderekkel restaurálta az uram-bátyám félfeudális államkapitalizmust ami Horthy idejében még királynélküli királyság formájában valósult meg. Most viszont köztársaság nélküli köztársaság van. Akkor voltak arisztokraták és iparmágnások és voltak dzsentryk. Most vannak oligarchák és maffiacsaládok és vannak pártkatona kormányhivatalnokok (klik-esek, kormányablakosok, közigazgatásiak, strómanok).
Viszont a kádárkori uram-bátyám kommunizmusból visszamaradt kapcsolatrendszerek és kontraszelekciós mechanizmusok (zsákutcák) is visszarendeződtek. Az orbánrendszek a horthy rendszer és a későkádárrendszer ötvözete.
Csak mindkettőnél korruptabb és etatistább mert a kádereik az előző kettőnél silányabb gerinctelenebb és cinikusabb viszont opportunistább és pénzéhesebb emberanyagból vannak kiválogatva.

sztd 2015.02.16. 10:07:40

Nem tudom, mondták-e már a posztírónak, hogy a bankokban való részesedés szerzése a kontrollhoz elégtelen, csak arra jó, hogy a haszonból részesüljenek. A kontrollhoz az adóhivatal nevű képződményt lehet használni és - gondolom sokak bánatára - az már elég régóta állami kézen van.

tarackos 2015.02.16. 10:12:12

A hatalom már csak olyan, mint a gáz: kitölti a rendelkezésére álló teret...

DrGehaeuse 2015.02.16. 10:26:32

@tarackos: Tényleg! És olyan mint a Nő. Elkölti a rendelkezésre álló pénzt (és még többet is).

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.02.16. 10:30:58

@sztd: nana, azért ne ilyen könnyedén, kicsit tessék belegondolni

DrGehaeuse 2015.02.16. 10:31:14

@zipe moha: "előjogokat nem kaphat"?
Szerintem előjogokat senki ne kapjon. A törvény előtti és utáni (jog-)egyenlőség korlátlan híve vagyok. De még azt is szeretném ha a törvény elé kerülés egyenlősége is megvalósulna, és a törvények fölött állás is megszünne.

zipe moha 2015.02.16. 10:36:13

...erre kaptad a +1-et."Későkádári és újgazdag (maffiacsládi) káderekkel restaurálta az uram-bátyám félfeudális államkapitalizmust ami Horthy idejében még királynélküli királyság formájában valósult meg. Most viszont köztársaság nélküli köztársaság van. Akkor voltak arisztokraták és iparmágnások és voltak dzsentrykViszont a kádárkori uram-bátyám kommunizmusból visszamaradt kapcsolatrendszerek és kontraszelekciós mechanizmusok (zsákutcák) is visszarendeződtek. .....Az orbánrendszek a horthy rendszer és a későkádárrendszer ötvözete.
Csak mindkettőnél korruptabb és etatistább mert a kádereik az előző kettőnél silányabb gerinctelenebb és cinikusabb viszont opportunistább és pénzéhesebb emberanyagból vannak kiválogatva. ".....én nevesítem is kik azok az újkori "dzsenrik"...ugyan az a meddőség..

DrGehaeuse 2015.02.16. 10:46:13

@zipe moha: Csak azt nem tudom hogy a +1 jó-e vagy roszz? A hotrhy korban az 1-es volt a jó osztályzat. A kádár korban a 5-ös. :)

2015.02.16. 10:51:31

@sztd: mer' biztos törvényesen fogják csinálni. Beültetik az embereiket a bankba "dolgozni", és azok szépen kikeresgélik a capiti-ből, vagy a bankkártya rendszerből a szükséges infókat. Aztán azt meg lehozzák egy tetszőleges jobboldali lapban, vagy ráküldik a userre a NAV-ot, de már célzottan. Esetleg "csak" megzsarolják az illetőt. Az a jó a bankosdiban, hogy nagyon széles adatkörnyezetben tudsz nagyon pontosan és gyorsan keresni. A NAV rendszere erre nem alkalmas, ott jóval kisebb a merítés.

tarackos 2015.02.16. 11:23:45

Egyébként érdekes lesz majd amikor egyszer az utókor szembesül azzal, h 25 évvel a pártállam után a magyarok ismét feltalálták a pártállamot.

Lexa56 2015.02.16. 11:39:40

@DrGehaeuse: sajnos valahogy így ...

DrGehaeuse 2015.02.16. 11:49:27

@tarackos: Dehogy találták fel ismét. Olyan az mint a spanyolviasz. Csak "modernizált" unortodox illiberális stílusban építik ujjá. Olyan ez mintha egy klasszicista bérkaszárnyát tüzép-barokk stílusban építenének ujjá a pokolgépes merénylet után.

DrGehaeuse 2015.02.16. 11:59:41

@HaFr:
Trükkös ez a duplikált poszt. Bár korlátoltságom meggátol abban, hogy értsem mire való két külön cím alatt ugyanarról értekezni zömmmel Ctrl&C;Ctrl&V módszerével?

fvipera 2015.02.16. 12:26:46

nem reális a privatizált bankok haveri/magánkézbe adása. a tőkekövetelményeknek nem tud garancsi/mészáros megfelelni

unionista (törölt) 2015.02.16. 14:31:15

@tarackos:
minekután a csalások többsége a késő kori pártállamban jobban élt, vagy mondjuk így kiszámíthatón rosszul, ez nem is csoda

unionista (törölt) 2015.02.16. 14:31:47

"családok", de éppenséggel "csalások" is lehetne.

Valóság nevű unokahúgotok 2015.02.16. 18:22:36

CIB
Commerzbank
K&H
Raiffeisen
Unicredit

Ide tessenek a pénz vinni!
Vagy egy másik eu-s tagállamba, ezt sem tiltja semmi.

Azon kívül: Amit Orbánék ezzel a bankállamosítással-bankprivatizációval művelnek, az ugyanaz, mint amikor valaki a saját hajánál fogva akarja felemelni magát. Itt az lesz a baj a sok állami, vagy haveri kézben lévő bankkal, amin a szlovének már átestek. Lesz egy csomó stika, nem prudens banki kihelyezés, haveri cégeknek, mikutyánkkölyke önkormányzatoknak, stb., aztán eljön az a pillanat, amikor sorra kerülnek majd bajba emiatt ezek a szép nemzeti kézben lévő bankocskák és nem lesz mögöttük a gaz multikülföldi tulaj, akinek a pénzéből reorganizálódhatna a legatyásodott bankredszer. Maradna a magyar állam zsebe, de az már most le van gatyásodva.
Ezek a fiúk semmit sem értenek a banküzlethez, csak parasztok módjára a "szörzés" mozgatja őket: megszerezni maguknak mindent, attól függetlenül, hogy tudják-e működtetni, hogy értelmes-e ez és hogy mik a következményei és a veszélyei.
Most még van pénz az MNB-ben, de egyszer azt is elemészti az ésszerűtlenség közvetlenül és közvetetten. Utána mi lesz? Lenyúlják a magánbetéteket? Akkor viszont jön a lámpavas.

vajdasagi 2015.02.16. 19:05:41

@Valóság nevű unokahúgotok: Ezek a fiúk nemcsak a bankrendszerhez nem értenek. Lényegében a gazdaság egyik részéhez sem szakértően nyúltak hozzá. Egyetértek azzal, amit mondasz a banki szektorbeli várható következményekről. Csakhogy ezt elmondhatjuk pl. az áramszolgáltatásról, a környezetvédelemről, a vízgazdálkodásról, az informatikáról, a kéményseprésről, stb. Nem tudom, hogy a disznótelepet jól tudja-e majd működtetni a Mészáros. Talán... De az gyenge vigasz lesz.

A stadionok ugyan teljesen feleslegesek és károsak, de szerintem szépek. (Tudom, ezzel rámzúdul a népharag - pedig tényleg szépek. És ez meg is lepett engem.)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.16. 19:27:51

A fidesz immár nem is rejtegeti, hogy maffia módszerekkel nyomul. Tképp tökmindegy, ki nyeri a következő választásokat, már minden a fidesz maffia ragadós mancsában lesz. :(
Egyetlen ellenszer: amint buknak, azonnal sittre vágni az összeset. Ez viszont kétséges, hogy kivitelezhető lenne.

lilly.alien 2015.02.16. 19:47:22

@Valóság nevű unokahúgotok: Amikor anno pár hónapja beszéltünk itthon erről, a bankbetétek lenyúlásáról, mindenki kiröhögött engem, és paranoiásnak állított be. Most meg szívja a fogát mindenki... Már csak a befagy(aszt)ott Duna vize és a korona hiányzik...

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2015.02.16. 20:11:06

Kedves Hafr..

Nem szép dolog a zsidózás, mégha burkoltan is nyomod. Nem vagy te egy kicsi antiszemita.

Ugyanis nem kevesebbet állítassz, minthogy akinek a tulajdonában van a bank, azé az ország, az emberek az országban csak a bábjaik, és úgy ugrálnak ahogyan ők fütyülnek.

Persze lehet az is, hogy te csak és kizárólag az olyan kormányok által birtokolt többségi tulajdonú bankok okán aggódsz, akit Fidesznek hívnak.

De ez valószínűtlen.
Hisz leleplezted hogy egy bank tulaj azt csinál az emberekkel amit akar.
Szóval ne zsidózz, mert baj lessz!

manager2008 2015.02.16. 20:18:54

@ericghar: Minden tranzakció egy pillanat alatt visszakereshető, természetesen szűrve is. De kit érdekel, nyit egy számlát külföldön (akár EU-n kívül) és kész. A házüzemeltetési tranzakciókat meg lehet nézegetni hogy mennyi volt a vízdíj. És?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.02.16. 20:24:13

@manager2008: A magyar emberek túlnyomó része -- épp azok, akiket helyben nap mint nap meg lehet félemlíteni -- természetesen nem fog számlát nyitni külföldön

manager2008 2015.02.16. 20:24:38

@Valóság nevű unokahúgotok: Pontosan. A legnagyobb baromság volt banktulajdont szerezni. Minek? A bank mögé tőke is kell, az meg nincs az államnak, illetve elfogy. Az ilyen állami bank nem ér semmit, mint a szocializmusban sem.

Maxvall a kloáka (törölt) 2015.02.16. 20:26:28

@vajdasagi: nem szégyen az, tényleg szépek, kár hgogy úgy tesznek néha bennük, mintha fociznának :D

@zipe moha: hát ez fájdalmasan pontos helyzetértékelés, sajnos egyetértek

Maxvall a kloáka (törölt) 2015.02.16. 20:27:16

@manager2008: de az állami bankár jól él - mint a szocializmusban :)

manager2008 2015.02.16. 20:27:37

@HaFr: Akkor megérdemli. Különben félóra az egész, kap bankkártyát, és utalhat össze vissza mint eddig és még sokkal olcsóbb i (cégeknek is). Az egy idióta aki itt bankol. Már bocs.

maxvall bircaman szerkesztő (törölt) 2015.02.16. 20:28:26

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: öregem, mekkora egy mocskos nagy idióta vagy te is, mindjárt le is nyúlom a nickedet

manager2008 2015.02.16. 20:30:29

@Maxvall a kloáka: Forgóeszköz hitelt kértem egy nagy bankunkban. Az iroda vezető mondta hogy menjek Németországba inkább, ez itt ilyen tételekben nem működik. A feltételek olyanok voltak hogy működésképtelen az egész.

Maxvall a kloáka (törölt) 2015.02.16. 20:33:43

@manager2008: tudom, igazad is van, csak arra utaltam, hogy a rendszer működtetői és rokonságuk attól még jól él, hogy te pl. nem kapsz hitelt

de egyszerű embernek nem igazán érheti meg a külföldi számla sem az állandó konertálások és ingadozó árfolyamok miatt, amíg be nem vezetik legalább is az eurót, ami nem most lesz

manager2008 2015.02.16. 20:58:10

@Maxvall a kloáka: Természetesen nem a minimálbért érdemes kinti bankban mozgatni. De a megtakarításokat igen. Csak egy példa: 2014 szeptemberben vettem egy kinti alapkezelő által kezelt részvény alapot, és mostanáig 48% volt a hozama. A számla EUR, az alap USD ben van nyilvántartva, és forintban jelentkezett a hozam. Hat alapból 27 % az átlag hozam. (természetesen ki kell választani mit veszel, de adnak tanácsot is nyilván.)

HellerZ 2015.02.16. 21:40:18

@poszt,

egyszerű ez.

fel kell szólítani a magyar népet, hogy vigye ki a pénzét külföldi bankokba.

eltolcsy meg majd nyomtasson a bankjaiba újat, oszt jónapot.

kapitalizmus van, nem?
akkor használjuk a pénzt fegyverként.

Orbán is ezt fogja tenni, fogadok.
feláll a nagy NER Bank, aztán mehet az összes közalkalmazott fizuja kötelezően abba egyszer csak január 1-től.
eltolcsy majd jól megfelügyeli.

utána hitelminősítő legyen a talpán, aki kitalálja, hogy merre hány méter az államháztartással.

borzimorzi 2015.02.16. 21:58:49

@Valóság nevű unokahúgotok: Pontosan. A betétesek már elkezdték kivenni és menekíteni a pénzüket a Fidesz-közelivé züllött bankokból, bár többen a betéteik fordulónapjára várnak még.

Üdv:
b

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.02.16. 22:14:36

@borzimorzi: na majd visszaviszik, ha a cégük hirtelen szerződést köt ezekkel -- és pont ezekkel -- a bankokkal

miért 2015.02.16. 22:36:21

@fvipera: Ha kapnak semmiért pl. 50%-t, akkor minek is kellene megfelelni?

miért 2015.02.16. 22:38:08

@Valóság nevű unokahúgotok: Én a CIB bankot kihagynám erről a listáról. Konnyen lehet, hogy az év közepére az MKB sorsára fog jutni...

2015.02.16. 22:40:43

@manager2008: Nem a jelen a lényeg, nem a most számít, hanem a múlt. Ha egy ellenzéki politikus mostantól külföldön mozgatja a pénzét, attól a tizenöt-húsz évvel ezelőtti kis titkai még változatlanul megvannak.

Valóság nevű unokahúgotok 2015.02.16. 22:46:42

@HellerZ: @HaFr: Mivel Mo. még az EU és nem az Eurázsiai Proszektúra tagja, ezért nem hozható olyan rendelet, amely bárkinek megszabná, hogy hol bankoljon, mivel ez ellentéte az EU Alapszerződésében meghatározott, a tőke szabad mozgását előíró elvnek. (Ezek az elvek ui. a tagállamokon belül is érvényesek és alkalmazandók, azokat még belföldi használatra sem írhatják felül tagállami jogszabályok!)
Ha valamely okból mégis előírnák Mo-on azt a közalkalmazottaknak, hogy egy, vagy néhány megjelölt bankban kell számlát vezetniük, hogy a kincstár arra utalhassa a havi fizut, akkor az érintettek jogosan fordulhatnának az Európai Bírósághoz, éspedig egyfelől az említett alapelv megsértése miatt, másfelől pedig azért, hogy a jogszabály meghozatalától annak az EB által Mo. számára kötelezően előírt megsemmisítéséig eltelő időszakban az összes e számlákkal kapcsolatosan a kötelezetteknél felmerült költséget (pl. a számlavezetési díjat, vagy a kamatveszteséget, stb.) a magyar állam nekik megfizetni tartozik.

Valóság nevű unokahúgotok 2015.02.16. 22:49:32

@miért: A CIB Bankot én is kihagynám, de jelen idő szerint még 100%-os olasz tulajdonú bank. A Commerzbank pedig csak a komoly betéttel és bankszámla-forgalommal rendelező ügyfeleknek opció, ők viszont már nemigen tartanak komolyabb pénzeket Unortodoxiában!:)

dúvad 2015.02.17. 00:04:30

Az EBRD memorandumban a kormány visszavon lényegében minden, a bankszektort hátrányosan érintő intézkedést, és önkorlátozást vállal a jövőre nézve.Hétfőn este a kormány honlapján fenn volt a teljes szöveg. Nagyjából ez:

1. fokozatosan csökkenti a korábban Orbán által is brutális mértékűnek nevezett bankadót, 2. biztosítja, hogy a devizaalapú jelzáloghitelek forintosítása ne okozzon az árfolyamkockázattal összefüggő további költségeket a bankszektornak, 3. a nem teljesítő hitelek leépítése során a nemzetközi legjobb gyakorlatot követi, a folyamat átlátható és piaci alapú lesz, 4. jelzi a piacnak és a közvéleménynek, hogy a magáncsődről és a visszamenőleges hatályú felmondási lehetőségekről nem fog törvényt alkotni a bankszövetséggel való megfelelő konzultáció és annak támogatása nélkül, 5. tartózkodni fog attól, hogy olyan új jogszabályt vagy intézkedést hozzon, amely negatív hatással lehet a bankszektor profitabilitására, 6. az EU egységes piaci szabályaival összhangban méltányos versenyt és egyenlő bánásmódot biztosít a piaci intézmények között Magyarországon, függetlenül tulajdonosaik nemzetiségétől.Végül, de talán legfontosabbként a kormány kijelenti, hogy nem kíván közvetlen vagy közvetett tulajdont szerezni a nagyobb helyi bankokban, a jelenleg meglévő többségi részesedéseit pedig három éven belül privatizálja.Ez valójában egy feltétel nélküli fegyverletétel.Csúfos vereség, s ezen az sem változtat, hogy a kormányzati kommunikáció mindent megtett, hogy a közvélemény elől eltakarja, ami a kulisszák mögött történt.
süti beállítások módosítása