1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.10.15. 15:34 HaFr

Eltűnt a baloldal, lehet bátornak és függetlennek lenni

Ha nem is tűnt el teljesen, nyilvánvaló, hogy a NER másik legjobb húzása a maga szempontjából (a rezsicsökkentés mellett) a baloldal és társutasainak megosztása volt: Mesterházy és/vagy az MSZP kulcsszereplőinek egyre többek által gyanított megkenése, a Schiffernek tett gesztusok, a választók kitartó ingerlése Bajnaival és Gyurcsánnyal, vagy Fodor és Bokros szerepeinek kellő humorral történő viselése -- aki említettek közül, ha jól tudom, egyedül Fodor nem jelentkezett be eddig az egységes "demokratikus ellenzék" vezetésére (de nem nézem az ATV-t, úgyhogy ebben sem vagyok biztos). Szóval jó eséllyel előbb-utóbb tényleg végleg egymásnak esnek az urak (többedszerre bebizonyítandó, hogy mennyire értékes is számukra a magyar demokrácia győzelme a diktatúrával szemben -- semennyire), ami minden reményre feljogosít a végeredményt illetően.

Semmi sem tarthatja immár vissza a politikai érdeklődőket attól, hogy bátrak, kreatívak és függetlenek legyenek (hiszen megteremtődött a függetlenségük alapja), és megpróbálhatják egyenként vagy csoportokban megvetni az új magyar ellenzékiség alapjait. De ha ezt nem, minimum elkezdhetik versenyeztetni a már alakuló új ellenzéki formációkat. Például eljöhetnek október 23-án fél 3-kor a Polgári Konzervatív Párt rendezvényére, ahonnan viszont simán átmetrózhatnak a Humán Platform du. 4 órai eseményére -- azzal a kíváncsisággal, amelyet a viszonylag új szereplők megérdemelnek. Ki tudja, lehet, hogy se a jobboldal, se a baloldal nem jelenti majd egyik esetében sem azt, amit idáig hinni lehetett róla, és bekövetkezhet, amire állítólag mindenki vágyik: egy élhető, sikeres ország első fecskéi meglebbentik szárnyaikat. Tehát fel a politikai ornitológiára!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr536795347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zenonküp 2014.10.15. 17:08:39

Választási tapasztalataim eltérnek a többségétől.
A kis hely, ahol lakom választópolgárainak több mint hatvan százaléka ment el szavazni. A FIDESz támogatta független polgármester csak négy szavazattal győzött, a négytagú képviselő-testület független és nem köthető a jelenlegi pártokhoz. Kialakulóban egy szociális érzékeny baloldali néppárt-bázis és egy elsősorban vállalkozói szabadságát az egyenlőségnél és az állam által biztosított szociális biztonságnál többre értékelő balközép hangoltságú, konzervatív értékekre fogékony csoport.
A köz-ség - nem elütés - kétnyelvű, horvát-magyar, kisebbség nincs, a szociális különbségek jelentősek, de nem jelentenek kezelhetetlen problémát.
Sokan vannak fiatalok, természetesen sok gyermek születik.

Mintha nem Magyarországon lennének.)

quendelapo 2014.10.15. 17:28:28

"bebizonyítandó, hogy mennyire értékes is számukra a magyar demokrácia győzelme a diktatúrával szemben"

@HaFr, számodra mennyire?

eddig Gyurcsány vagy Mesterház akadályozott a szárnybontogatásban? Netán Fodor Gábor?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.10.15. 17:52:01

@quendelapo: bontogattam, és része voltál

Moin Moin 2014.10.15. 18:17:13

"egy élhető, sikeres ország első fecskéi meglebbentik szárnyaikat." - Javaslom pártlogonak a választó fejére nem szaró fecskét!

Moin Moin 2014.10.15. 18:21:19

Még valami: mivel a fotón egy füstifecske szerepel (www.mme-koka.hu/images/kokakep/kertunk/fustifecske.jpg ), ezért a logo mellé javaslok igazi konzervatív pártindulót is:

www.youtube.com/watch?v=hQtiBH57z_Q

FehérB (törölt) 2014.10.15. 18:48:06

Egyet kérek: legyen ennek vége. Borzalmasan elfáradtam ebben. Tűnjön el végre az MSZP a föld színéről is. Aki tud - remélhetőleg Gyf -valamit ellenük, hozza elő. Tegye tönkre az egészet amilyen gyorsan csak lehet.

Moin Moin 2014.10.15. 19:26:14

@HaFr: De tényleg, gondolj csak bele: milyen jól kifejezi a párt újdonatúj és az emberekre nem szaró jellegét egy pelenkás fecske!

Szerintem @nevetőharmadik pillanatok alatt megrajzolja nektek - kívánságra akár nemzetiszín pelussal!

egyetmondok 2014.10.15. 19:30:25

A szögesdrót a madár lábainál telitalálat.

Arthur Bloch 2014.10.16. 05:53:16

@HaFr: - Vigyázat,aki reagál,azaz van véleménye az még nem "része" senkinek,semminek- önálló véleményalkotó!-Olyannyira,hogy pld.:az ilyen hozzáálllás,lehülyézés csak azt bizonyítja,hogy még van tanulnivaló...

Arthur Bloch 2014.10.16. 05:55:08

A füstifecske pedig tényleg a legaranyosabb vándormadár!

Kalmár 2014.10.16. 05:59:35

Nyilván Orbán a hibás amiért:
-Fletó csalt, hazudott.
-Nem tudott kormányozni az Mszp.
-Fletó nyírja a szocikat.
-Bajnai nyírja Fletót
-Szocik nyírnak mindenkit.

Egész biztosan nem az történt, hogy egy lebukott semmirekellő banda, egymásnak esett amikor a bíró(szavazók) elé kerültek....

toportyánzsóti 2014.10.16. 07:31:41

Nemzeti szocialisták eszerint nem ballerek,pedig balról előzik a baloldalt?

toportyánzsóti 2014.10.16. 07:35:44

@Kalmár: Cserbenhagyott az arányérzéked demokrata aki nyíltan szavaztatja az alattvalóit!Lassan elfogy a zsé amit rátok hagyott gyurcsánybajnai oszt lehet tovább tákolni ájpados tákolmánytokat,az ezerévesgránitszilárdságút.

ParaZita2 2014.10.16. 08:07:07

"Ornitológia"?

Kinek tollas itt a háta?
Netán valakik szeretnének megtollasodni?

(csak hogy legyen más szempont is a szimbolika realizmusa terén)
:)

ParaZita2 2014.10.16. 08:11:08

Még egy kép: 590 kattintás.
Hány fecske csinál egy nyarat?

Más szóval: hány emberhez szólunk? (hány embert szólítunk meg?) Hol az egyensúly az identitás/integritás és társadalmi realitás/célkitűzés között?

program készítő 2014.10.16. 08:38:21

Eltűnhetne ez a pár párt,de amíg az interneten is meg vannak a beépített embereik,addig reklámozzák őket.4 év múlva mitől lenne jobb politikus?.még emberileg sem állja meg a helyét,a politikáról és az ország helyzetének ismeretéből pedig főleg nem.Miért ezekből kell választani?,nem is csoda ha az emberek nem mennek el.

Axxtro 2014.10.16. 09:32:17

A handabandázó harcos bolsi retorikától feláll a választók hátán a szőr.

Allergiás rohamot kapnak tőle.

Amíg ezzel nyomul valaki, hiába akarja magát lazán "függetlennek" átcímkézni.

azértezszánalmas 2014.10.16. 10:23:11

@toportyánzsóti:Mókásak vagytok!
Alig tudjuk elkölteni a sok zsét amit Fletó hagyott :)))

Ti még hisztek saját magatoknak?
Nagy felelőtlenség :))))

8 éve nem nyer a baloldal semmilyen választáson.
Tényleg csak a gonosz Fidesz miatt?

Pici Kutya 2014.10.16. 10:59:10

Nem tünt el , csak integrálódott ,szint váltott átment kaméleonba, volt már ilyen a történelembe!!!

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.16. 11:08:34

@zenonküp:

"Kialakulóban egy szociális érzékeny baloldali néppárt-bázis és egy elsősorban vállalkozói szabadságát az egyenlőségnél és az állam által biztosított szociális biztonságnál többre értékelő balközép hangoltságú, konzervatív értékekre fogékony csoport."

Az elesettek segítése nagyon is konzervatív érték. Ellenkező esetben a keresztény értékek nem tekinthetők konzervatív eszménynek, és a többi világvallás előírásai sem.

Normális vállalkozó tudja, hogy minél több a reménytelenül szegény ember a környezetében, annál rosszabbul megy az ő vállalkozása is.

Újgazdag bugris magyar bizniszmen persze nem képes felérni ésszel, hogy ha marék rizzsel fizeti ki az alkalmazottait, akkor az az alkalmazott máshol nem tud majd ügyfélként megjelenni, és az a cég, akinél a marék rizses nem tud vásárolni, az a cég bevétel híján tőle se tud majd rendelni.

Ad Dio 2014.10.16. 11:16:29

Követem a blogodat, általában readonlyban. Nem vagy számomra szimpatikus. Ennek ellenére hajrá, mert ettől még lehetsz egyszer a legkisebb rossz a palettán. És akkor Tied a voksom.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.16. 11:20:10

@zenonküp:

"elsősorban vállalkozói szabadságát az egyenlőségnél és az állam által biztosított szociális biztonságnál többre értékelő"

A tálentumos sztori a Bibliából megvan neked?

Három szolga (vesd össze: istent szolgáló ember) kapott egy-egy tálentumot a főnökétől, határozott időre azzal, hogy bánjanak vele a legjobb meggyőződésük szerint.

Az egyik szolga jól eldugta, hogy ne veszítse el. A másik szolga elverte hülyeségekre. A harmadik szolga befektette, és a közösség gyarapodott belőle.

Az elszámolásnál az első szolga s.ggbe lett rúgva, és a második is. A harmadikat megdícsérte a főnöke azzal, aminek az üzenetértéke az volt, hogy:

1. a tálentumot a "főnök" adja, és az is veszi el

2. akinek a "főnök" tálentumot ad, nem azért adja, hogy üljön rajta, vagy hogy magára költse, - vagy hogy jó magyar szokás szerint meglopja a marék rizsért neki dolgozó szegényeket - hanem azért, hogy a közösség javára forgassa a tőkét, és mindenki gazdagodjon belőle. (Nyilván nem a pénz szétosztogatásáról van szó, hanem arról, hogy a jó befektetés munkahelyeket, tisztes megélhetést és fizetőképes keresletet teremtsen.)

Ad Dio 2014.10.16. 11:20:36

@Moin Moin:

Krisztus ereje! Ez de durva... :-) továbbítom a Vájdának :-D...

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.16. 11:24:31

@Kalmár:

Korrekt lista, de az kimaradt belőle, hogy Szigetvári kinyírta Bajnait :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.10.16. 11:25:56

még nem tűnt el, még sokat lehet derülni a haldoklásán/eltűnésén.

Sir Galahad 2014.10.16. 11:31:44

Nem vagyok Kéri lászló rajongója, de a múltkor mondott egy figyelemre méltót az ATV-ben a baloldalról, és ezt a tanácsot az olyan hobbipár-szervezőknek is ajánlanám, mint a T. Szerző. Azt mondta, ki kéne menniük az emberek közé és megkérdezni, mit gondolnak, mi a véleményük.

Azt már én teszem hozzá, hogy ezek után el kéne dobni a felfogásukból és a retorikájukból mindent, amiről kiderült, hogy az embereket taszítja. E nélkül nincs esélyük a sikerre. Más kérdés, hogy ha kivetik magukból az elmúlt két évtized polkorrekt balliberális dogmáit, mi fogja őket megkülönböztetni a Fidesztől...

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.16. 11:39:28

Miután a ballibák elgágogták hattyúdalukat, komoly lehetőségek nyílni a jobb politizálásra.

conchita wurst 2014.10.16. 11:45:02

@Sir Galahad: A Jobbik kiment és megkérdezte a zembereket mit gondolnak a polkorrekt cigányintegrációról.

hehe, ezt a baloldal is eljátszhatta volna hiszen mindenki ugyanigy utálja a dzsipókat, de ezt is elbaxták

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.10.16. 12:00:05

@Sir Galahad: köszi, szerencsére mindig kiérzem belőled a népet, úgyhogy ez ki van pipálva

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.10.16. 12:12:16

Kedves Posztoló!
Olyan vagy, mint Móriczka, akinek mindenről az jut eszébe.
Idén nagy lisztharmatferőzés volt a szőlőben, arról is a Patás tehet bakker.
A baloldal magát járatta le élükön Gyurcsánnyal. Ha valakit pénzel a Fidesz, akkor az éppen ő, mert ő garantálja a stabil kissebbséget a baloldalon.
Amire most az MSZP rájött, az az hogy a masszív Orbán ellenesség nem elég, nem helyes út. Valódi baloldali alternatívát kell felmutatni, azaz azt, hogy mit akarnak csinálni és nem azt, hogy hüjefasisztaamntiszemitarasszistacigányorbán.
Ahogy észre veszem az emeszpé végre rájött arra, hogy szembe kell néznie hibáival, s szembe kell mennie a gyurcsányizmussal. Továbbá azt is érzékelték, hogy a gyurcsányi-bokrosi neoliberális, neokon gondolkodás összeegyeztethetetlen a baloldalisággal, a szociáldemokráciával.
Az összefosásosdi nem vezetett semmi jóra, mert elvtelen volt, s csak a kreált ellenségkép (a Patás) tartotta össze.
Tavasszal még esélyesnek látszott, hogy a baloldal viszi Budapestet. Ehhez képest a Fidesz pl. Kőbányán vitt MINDEN KÖRZETET, úgy hogy az OGY választásokon még a szoci jelölt nyert.
Ott nyert a baloldal, ahol a szocik bizonyították alkalmasságukat (pl. Szeged v. XIII. ker). Ahol VALÓDI ALTERNATÍVÁT jelentettek. Ahol volt kire szavazni.

Barbaarb 2014.10.16. 12:41:37

Valóban jó lenne egy új baloldali párt, aki potenciális kormányzó párt tud lenni, de nincs esély az önálló kibontakozásra. Akik eddig hasonlóval próbálkoztak, előbb-utóbbi kénytelen voltak olyan arcokkal együtt mutatkozni, akik bár segítettek az ismertség növekedésében, de korlátokat is jelentettek.

Véleményem szerint jelenleg a legjobb járható út a baloldaliak számára, ha kinullázzák a DK-t, Együttet, stb., és a most kicsit talpra eső MSZP-t kezdik el támogatni. Persze ehhez az is kell, hogy az MSZP végre végleg lekapcsolja magáról a múltat, látszódjon a változás, változni akarás, és semmilyen módon ne álljanak szóba Gyurcsány félékkel. Persze nehéz ezt elképzelni az MSZP-ről, de most mégis hátha.
Ha nem történik valami nagy dolog, akkor kormányt váltani valószínűleg így sem lehet majd 2018-ban, viszont megerősödhet annyira az MSZP egy új fajta szerepben, amivel 2019-ben és 2022-ben már komoly kihívók lehetnek.

Én az idei összefogások előtt is ezt az utat szerettem volna az MSZP-nek, ennek hangot is adtam, remélem leesett a tantusz, hogy az jobb út lett volna.

turista a saját országában 2014.10.16. 12:47:26

@greatwideopen: "Valódi baloldali alternatívát kell felmutatni, azaz azt, hogy mit akarnak csinálni és nem azt, hogy hüjefasisztaamntiszemitarasszistacigányorbán."

Tagadhatod napestig, de attól még masszív önkényuralom van, kispofám. Vagy csak egyszerűen túl hülye vagy, hogy meglásd és érezd a nyilvánvalót.

Nézd csak, ez egy mai hír: rendőrök vitték be a plakátfirkálókat Józsefvárosban. Miközben ellenzékiekét úgy tépkethették le, ahogy akarták.

index.hu/belfold/2014/10/16/plakat_firkalas_rendorseg_rongalas_vetkoztetes/

zipe moha 2014.10.16. 12:49:32

mondjuk, hogy Te és tiszteletre méltó munkásságod még nincs megvéve, ezt valószínűsíthetjük sem a lében gondolkodó álbalolal sem a lében gondolkodó nemzetifülkeforradalmikonzervatívoldal által....mi a garancia arra, hogy nem válik eladóvá ez a projekt is midőn haladást ér el...

zipe moha 2014.10.16. 12:52:36

...hisz tudod, az új belépők csak addig mehetnek míg komolytalanok vagy veszélytelenek...jól példázza ezt a 4!k vagy az LMP története...

♔bаtyu♔ 2014.10.16. 12:55:58

Mindig sejtettem, hogy Gyurcsányt Orbán pénzeli, de most már tudom. Hála az ilyen szagértő bloggereknek:))))

♔bаtyu♔ 2014.10.16. 12:57:01

@greatwideopen: A jobboldal számára addig, OK, amíg balliberális oldalon olyanok mondják meg a frankót mint ez a blogger.

zipe moha 2014.10.16. 12:59:11

@♔bаtyu♔:
..."mindig sejtetted.."...pontosabban tartottál tőle..:)

rs232 2014.10.16. 13:02:11

@Ad Dio:
'Követem a blogodat, általában readonlyban. Nem vagy számomra szimpatikus. '

Tózse.
De szerzőnk azért mégis csak sokkal korrektebb, mint a hasonszőrű vakhithű rendszermérnökök, akik hajszálpontosan tudják, mi lenne az egyedül üdvözítő gazdasági-politikai-társadalmi rendszer az ötszáz éve önként vállalt posványos diktatúra helyett.
Legalább az abortuszposzt miatt egy picit lehetne szimpi ... ;-)

zipe moha 2014.10.16. 13:03:32

..."jobboldal"..."balliberális oldal"..hol éltél ember?? ott ahol értékelvű politika van jelentenek valamit ezek a fogalmak...érdekelvű politika esetén arra szolgálnak, hogy megzavarják a buksidat és érzelmi kötődést alakítsanak ki egyik -vagy másik ellen-mellett... a valóságban mindegy...mind egy

zipe moha 2014.10.16. 13:05:55

... a magyar valóságban persze..cipeld csak tovább batyudat nincs aki átvegye azt tőled...:(

turista a saját országában 2014.10.16. 13:12:20

@zipe moha: "mi a garancia arra, hogy nem válik eladóvá ez a projekt is midőn haladást ér el..."

Amikor egy párt bekerül az országgyűlésbe, és kezdődnek a színfalak mögötti küzdelmek a bizottsági helyekért, a költségvetési pénzekért, egyszóval pénzért és posztokért, akkor tudatosul a fejekben, hogy egy dolog az ideológia és megint más a való világ.

high up! 2014.10.16. 13:15:08

Ezzel a KONZERVATÍV megnevezéssel a pártod saját maga, gyárilag beszükítte a szavazói létszámát olyan 50 és 2000 közé.

Mégis, ezzel a mumifikálódott névvel ki a célközönség? Boros Péter? Dávid Ibolya? Vagy a még néhány élő, Ferencjóskára még emlékező hagyomány sirató Magyar?

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.10.16. 13:15:27

@turista a saját országában:
Tény, hogy vannak a kormánynak nem demokratikus lépései (az, hogy a rendőrség teszi a dolgát nem tartozik ezek közé), de az egész világon a demkorácia, mint rendszer hullik széjjel. Lásd pl. USA (fogvatartás, kínzás ítélet nélkül, állampolgárok megfigyelése, indokolatlan adatkezelés)
Orbán vagy Putyin rendszere a demokrácia válságára adott egyik válaszként is értelmezhető, egyfajta posztdemokratikus berendezkedés.

Ad Dio 2014.10.16. 13:18:54

@rs232:

HaFr azért nem szimpatikus mert rettenetesen elméleti, de legalább az elméletei nem igazán vannak összhangban egymással - legalábbis szerintem. Egy politikustól én elsősorban gyakorlatiasságot várok el.

De simán van esélye legkisebb rosszá válni. Akkor pedig szimpátia ide vagy oda, Ővé lesz a voksom.

high up! 2014.10.16. 13:20:33

Ha már pártot alapítanék, akkor ez lenne a neve:

"Viktor vagyok és kívánok mindenkinek nagyon boldog jövőt, aki továbbra is velem tart Párt"

Helyből lenne olyan 200-300 ezer Átlaghülyemagyar, aki azt hinné, hogy a fidesz helyett ide kell rakni az X-et, mert Orbán ebben a pártban van.
Nem is kell a pártnak semmiben megszólalni, meg kampányolni az 5% helyből megvan neki.

Ad Dio 2014.10.16. 13:22:58

@greatwideopen:

Dehogy hullik szét! Csak a demokrácia minimuma nem egyenlő annak maximumával. A demokrácia egy széles játékmező. Sok minden belefér. Szarul hangzik, de Guantanamo, a mecsetek tilalma vagy akár egy kis gumilövedékes meggyőzés is belefér. Ez is a demokrácia. Minél nagyobb a békesség meg a jólét, annál jobban közelíthet az ideálishoz. De mozgás iránya is mérvadó: egy leszakadó övezetben mindig szűkül a demokrácia játéktere, míg egy prosperálóban növekedhet.

A demokrácia luxuscikk :-).

bölcsbagoly 2014.10.16. 13:25:22

@zenonküp: ja úgy könnyű, ha nem kell a közbiztonság miatt rettegni!

turista a saját országában 2014.10.16. 13:30:15

@greatwideopen:

"(az, hogy a rendőrség teszi a dolgát nem tartozik ezek közé)"

Úgy szelektíven, mint a szocializmusban...

"...de az egész világon a demkorácia, mint rendszer hullik széjjel."

Csak ott, ahol engedik. Momentán, abban az európai közösségben, amitől mi 4 éve távolodunk, ennek szikráját sem látom. A demokrácia, a Nyugat halódására való hivatkozás legföljebb arra jó, hogy kreált ideológiai hivatkozással takarhassuk saját önkényuralmi hatalmi törekvéseinket.

"Orbán vagy Putyin rendszere a demokrácia válságára adott egyik válaszként is értelmezhető, egyfajta posztdemokratikus berendezkedés."

Ezen ideológia és képviselőik ellen fogunk mindig is küzdeni.

turista a saját országában 2014.10.16. 13:34:01

@greatwideopen: "Demokrácia válsága"

De a fejlesztési pénzek azért jöjjenek abból a halódó eu-ból, igaz-e?

zipe moha 2014.10.16. 13:39:12

@turista a saját országában:
igen, érted nagyon is...eme helyen ideológia már van, ráadásul talán a legkomolyabb szellemi termék ebben az országban az elmúlt 500 évben (akár...)
de amikor pártként( érdek kinyilvánítóként...) nyilvánul meg, elkerülhetetlenül ütközik bele a szintén évszázados magyar valóságba.....ami változtat rajta....vagy amin ő változtat.....az utóbbi esetben van értelme...viszont csak az előbbi esetre van példa

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.10.16. 13:40:00

@turista a saját országában: "Ezen ideológia és képviselőik ellen fogunk mindig is küzdeni."
Helyes. Orbán úgyis imád harcolni, legalább lesz egy máltó (?) partnere

♔bаtyu♔ 2014.10.16. 13:43:01

@high up!: Azért elmondanám, hogy fideszéknek 2014-ben már nagyon nem volt elég viktorozni.

Fel kellene mérned, hol voltunk mi 2010-ben és hol most.

2014.10.16. 13:58:59

@greatwideopen: A rendőrség teszi a dolgát? Hogy-hogy? Elvitték Simicskát, Nyergest, Rogánt, Kósát és Orbánt? Letartóztatták bűnpártolásért Polt Pétert? Ül már önbíráskodásért Mészáros Lőrinc? Vagy Pintért bérgyilkosságért?

A rendőrség akkor tenné a dolgát, ha ezek az alakok már legalábbi is előzetesben csücsülnének!

zipe moha 2014.10.16. 14:08:27

@Antsici: ...féloldalas a felsorolásod...és puchot, suhmannt,gyurcsányt, bokrost, békesit veres j-t ect.ect???...ahány név a naptárban

zipe moha 2014.10.16. 14:09:30

egyiket se....mindegy, mind egy

Laciii 2014.10.16. 14:14:10

@turista a saját országában:
A Gyurcsány korebeli hírekben meg viperás rendőrök verték azokat akiknek nem tetszett a párt. Miért vágyná vissza azokat az időket vissza csókosokon meg elvakult hívőkön kívűl bárki is?

Valódi alternatíva kell, új bal meg jobboldal.

danyielsztájn 2014.10.16. 14:15:40

Megadtátok a végtisztességet. Ámen.
A döglött oroszlán rugdosása után itt az ideje, hogy az élővel foglalatoskodjunk!

tamas11 2014.10.16. 14:26:12

@zipe moha:
nanana...
Azzal egyetértek, hogy egyenlőként mérjünk a kétoldaliságra is.. De akkor mit keres itt "csak úgy" Békesi? Róla nem állított soha senki semmit rosszat, puritán volt,és az is maradt. Ugyanaz a nyaralója, mint harminc éve...Felesége pedig szociális miniszter volt és LEMONDOTT. Lelkiismereti okokból..
Tudsz még ilyesmiről?
Tudod, mindig az a jó miniszter, aki le tud mondani.
Úgyhogy ne vádolj illetéktelenül, igaztalanul, csak mert oly jó lendületben vagy: tudsz vélekedni.
Pedig épp a pozitív példákra lenne szükségünk.Látni kell az igazságunk határait, mert ott kezdődik a másoké.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.10.16. 14:27:37

@Antsici: "Pontosítsunk: a korabeli Hír Tv és Magyar Nemzet-hírekben!"

Ja, mert a többi tévé nem adta a "sajnálatos eseményeket", így aki képbe akart kerülni a hírtvt kellett nézni, még Kunce is azt nézte, legalábbis az ment a háttérben, mikor meginterjúvolták.
De csak Simicskázz nyugottan, borítékolt a 2018-as bukta is.

high up! 2014.10.16. 14:29:12

@♔bаtyu♔: "Fel kellene mérned, hol voltunk mi 2010-ben és hol most"

Na ti idióta birkák 2010 óta pont oda süllyedtetek le, ahova szeretett testvéreitek a ballibsik. 2010-ben örvendtetek, hogy leszavaztátok a korrupciót, az antidemokráciát, az oligarchát. És jön a nemzet és a család és a gazdaság felemelkedése.

Aztán jöttetek ti barmok 2014-ben és egyenesen megszavazaztátok azt, amit 2010-ben hatalmas örömmel leszavaztatok.

2010-ben még komcsiztatok, mára ezt átváltottátok liberálisozásra.
Hát hogy is mernétek komcsizni, amikor a fideszből 3 perc alatt össze lehetne állítani egy MSZMP KB ülést??? Na meg amikor a fidesz szavazók kétharmada egykori MSZMP-és és MSZP-s.
Na meg ma már nyaljátok a seggét a 3/3-asoknak. Meg a zsidóknak (Kertész megkoronázása).

Szóval birkuci, ha még volt is valami IQ-tok 2010-ben, azt ma már végleg megsemmisítettétek. Önkezüleg! Olyan mélyre süllyedtetek az élet szarjában, amilyen mélyen még a ballibsik se voltak.

Nagy harcban ám, de a ballibsik után csak kivívtátok ti is magatoknak az ÁTLAGHÜLYEMAGYAR címet.

FOLYTASSUK!

zipe moha 2014.10.16. 15:04:10

....@tamas11:
igen valószínűleg igazad van (nem a személyt illetően)...ám én nem tudok megbocsátani a szakértelmiségnek aki kollaborációjával ami termékként értékesített,félrevezette és kiszolgáltatta a közembereket az önmagát kijelölő "elitnek".... végleges közbizalom nélküliséget okozva a szakmaiságba és a hitelességbe vettet hitben, közbizalomban

zipe moha 2014.10.16. 15:08:53

...bár nem is kérnek bocsánatot, ez igaz...még nem

laci_52 2014.10.16. 15:13:56

Ritka nagy hülyeséggel kezd a cikk: a baloldal megosztása nem a NER húzása volt, hanem Gyurcsányé és Bajnaié, akik nem nyelték le, hogy nem ők lesznek az MSZP vezetői, ezért új pártokat alapítottak.

zipe moha 2014.10.16. 15:19:09

@laci_52:
bottal piszkálgatod a fekáliát...attól az még az marad ami...viszont neked esetleg jobban tetszhet

tamas11 2014.10.16. 15:21:44

@zipe moha:
Végleges közbizalom-vesztésről mégis inkább 2010 et követően beszélnék, mivel vártunk változást attól a választástól.
Ebben is mást hozott az Orbán-korszak, unortodox alapokra helyezte a szakmaiságot. Volt már ilyen: az ötvenes-hatvanas években. Csakhogy akkor közmegegyezés szólt (hallgatólagos) a tudósság-szakmaiság sajátos legitimációjáról (ez volt a híres összekacsintás, ami az ellentmondásokat az oroszbefolyás "alá lökte"), most pedig a főszólam, azaz a hatalom belföldi PR-je legitimáltatná mint saját kirívő teljesítményét, a kételkedésnek nincs kultusza.

danyielsztájn 2014.10.16. 15:23:33

@Antsici: Nem, én egyáltalán nem ezt gondolom erről a blogról. Csak úgy érzem, hogy feleslegesen nagy tér és idő pocsékolódik olyan politikai alakulatok és képviselőik ekézésére, amelyek szépen-lassan (e blogtól függetlenül) kiszorulnak a palettáról.

DrGehaeuse 2014.10.16. 15:58:42

@greatwideopen:
A probléma a leszerepelt politikusokkal ill. pártokkal az, hogy hiába akarnak ugyanazok az emberek akik adták a halgatólagos beleegyezésüket vagy hathatós támogatásukat a gyurcsány országlásához (még csak egy hurrogást se lehetett hallani az öszödi beszéd alatt egyetlen szoci képviselőtől se még a legzaftosabb és rájuk nézve is vérigsértő fletó beszólásoknál. Többször meghalgattam figyelmesen a felvételt) most megszabadulni az árnyékától és eladni magukat mint virtigli baloldali (sőt nemzeti elkötelezettségű) programpárt. Ettől még nem lesznek hitelesek. A legjobb szegedi eredmény is kevesebb mint 47%-os szavazási hajlandóság mellett született. Bottka ujrázására a választók alig 27%-a adta áldását (voksát).
Egyébként ugyanilyen gáz a fityiszes győzelmek háttere is. A szavazati joggal rendelkezők több mint fele az egész pártokráciától megvonta a szavazatát, mert az egész elit úgy ahogy van méltatlan a bizalomra.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.10.16. 16:43:21

@danyielsztájn: nem gondolom, hogy felesleges volt -- és bármi kicsivel járultam hozzá ehhez, megérte. De most nyilván pont elég volt ebből.

DrGehaeuse 2014.10.16. 17:04:31

@turista a saját országában:
Ez a mi kis diktatúránk is csak olyan mint a magyar narancs. Kicsit langyos, kicsit félszeg de a miénk.
Az összes bohóckodó látszatdemokratikus önérdekpártocska vastagon legitimálja orv-bán látszatdtiktatúráját. Minden ami történik csak "parasztvakítás", hogy a jól elfüggönyzött háttérben olajozottan menjen tovább minden közös mutyi.

DrGehaeuse 2014.10.16. 17:16:12

@DrGehaeuse:
bocs nem diktatúra - önkényuralom
Ez tényleg jobb szó...

DrGehaeuse 2014.10.16. 17:52:54

Békesi se tiltakozott túl hangosan amikor kellet volna a szocik tétlenkedései ellen. A gyurcsány politikájához ugyanúgy asszisztál mint a többi szoci megmondóember. A szómágiában volt nagyon erős és a fiskális megszorítások szofisztikáltabb formáihoz értett (most is csak ezt fújja). Ha kicsit tökösebb lett volna akkor nem dobták volna be helyette Bokrost. Még soha nem hallottam tőle egy receptet se arra, hogyan lehetne növekedést generálni eladósodás növelése és az alsó középosztályok sarcolása nélkül.

panelburzsuj 2014.10.16. 18:02:28

@DrGehaeuse:
A "basizmus" elég tetszetős szó: többfelé rímel tartalomban és formában is - de mégis sajátosan magyar...

Keszthelyi.Aron 2014.10.16. 19:40:07

@greatwideopen: ja, szimpatikus volt itt a sok vattacukor meg ugrálóvár, a gyerekek imádták - bár azért én nem szavaztam rájuk :)

Keszthelyi.Aron 2014.10.16. 19:44:28

@greatwideopen: Errr, volt akit annak tartott? Komoly kérdés. Mert azt tudjuk kiket nem, de ebből azért nehéz következtetni

Keszthelyi.Aron 2014.10.16. 19:46:08

@zipe moha: vihetnék mind :)
Mármint miután korrektül felmérték hogy közülük hogy ki károsította meg az országot és mennyivel. De erre mennyi az esély?

Keszthelyi.Aron 2014.10.16. 19:52:10

@panelburzsuj: bakker, tényleg.

Pont a napokban gondolkodtam azon hogy a jelen kormányok mennyire emlékeztetnek a szpáhikra akik megvesztegetik a szultánt, vagy a római publicanusokra akik egymásra licitálva befizetnek egy túlbecsült összeget a kincstárnak, aztán nekiállnak kizsigerelni a provinciát/tartományt de istenesen. Az a rémisztő hogy ez évezredes recept - és örökzöld!!!

toportyánzsóti 2014.10.16. 20:03:08

@azértezszánalmas: Azelmúltnyócév azért odaqrt nektek örökre,világválság nélkül még mindig a böszme répáján pörögnétek,egyelőre még minuszos a produkciótok,pedig már a fél országot lenyúltátok,de hát hozzáértés nélkül marad a putinrépa orba farba.

rs232 2014.10.16. 21:02:46

@Ad Dio:
'de legalább az elméletei nem igazán vannak összhangban egymással '
Valóban, de ez azt (is) jelenti, hogy akarata ellenére mégis van benne valami nyitottság ...
Dogmatikájának szövete mindig fölfeslik valahol :)
'l

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2014.10.17. 10:14:31

Liberálisként (is?) szívesen támogatnálak titeket, de

1. Román állampolgár vagyok,
2. Sajnos, a jelenlegi emberanyaggal (választópolgárok) semmi esélyetek nincs. Bár ne lenne igazam.

zipe moha 2014.10.17. 10:42:49

@kesztió: ...ezek szerint nem csak a "konzervatívok" hanem a "liberálisok is emberanyagként gondolnak az emberre? masszaként ami alig várja , hogy gyúrják préseljék kinyújtsák.... nem mégsem erről lehet szó.... az "eszme " manipulálta közember anyagként gondolkodik a környezetében élő másik emberről..ez ennek a kifejeződése.... a saját "film" pergése közben a másik csak massza (maszat::) akivel bármit lehet...."jajj csak velem ne..." nem igaz maszat? ..:)

zipe moha 2014.10.17. 10:45:41

... nem kaptam választ: a "mi a garancia , hogy nem lesz eladó ez a projekt is, ha haladást ér el..." című kérdésemre az arra illetékestől...

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2014.10.17. 11:01:33

@zipe moha: Úgy látszik, idézőjelbe kellett volna tennem az ironikus felhangoktól nem mentes „emberanyag” kifejezést.

zipe moha 2014.10.17. 12:01:04

...nincs válasz...nincs haladás

zipe moha 2014.10.17. 12:05:55

@kesztió: ...ha másként gondolod másként kell elmondanod az iróniát...ki vagyok én hogy ítélkezzek, csak véleményem van....egyre nagyobb és egyre gyorsuló erőkkel szemben.... a kakas csak jelzi amikor kukorékol hogy reggel lesz... ám nem a kukorékolás csinálja a reggelt...

ParaZita2 2014.10.17. 13:03:15

Kedves ornitológus, tollas hátú madár társaim!
3700 klikk, ennyi fecske már csinálna nyarat, de a klikk jelentős része ordasoktól származik, nem fecskéktől.
(hiába gondolok én a realizmusra?)
Továbbá: mindenkihez a nyelvén kell szólni.
Kínában nem sokra megyek a magyarral (s fordítva is)...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.10.17. 14:20:59

@zipe moha: én vagyok a garancia, ami lehet, hogy nem tűnik soknak, de épp elég

2014.10.17. 16:17:12

szerintem, ha az egyik, pl a baloldalon "letűnik" valaki, akkor annak a helyébe egy másik balos kerülhet. legalábbis nehéz elképzelemnem, hogy a balos szavazók beállnának egy jobboldali párt mögé. kis részük talán, de most megújulhat a baloldal...

az új jobbos pártok számára a balosok eddig sem számítottak akadálynak, mert egy jobbos párt a jobboldali beállítódásúaknak csinál politikát...

zipe moha 2014.10.18. 10:18:29

@Keszthelyi.Aron:
...elkéstünk...már késő van....túl sok idő ment el a közemberek közötti vitatkozásra ....( a kollaboráns szakértelmiség által mesterségesen gerjesztett, hatásaiban a nép felszalámizását szolgáló,tudatos vélemény relativizálás okán....ezért egzisztenciát kaptak a fent nevezettek, bűnükről pedig csak egymás szemébe nézve emlékeznek meg..."de hát ő is ezt csinált...becsaptuk, megtévesztettük a tömeget, ez volt a megrendelés...láttad jóskát aki nem vállalta...ma le van csúszva...hozzánk képest" önigazolásával már fel is mentik magukat.... a tömegnek pedig szándékában sem áll pillanatnyilag hibáztatni , hisz azt sem tudja kik a felelősek azért, hogy zúg a feje és bizonytalan 25 év "demokrácia" után...ha leesik, mert leesik nekik, futni fogtok....terméktelen és cselekedeteket mellőző lett a TERV szerint a közbeszéd....ám ez SENKINEK sem lesz jó..erre tanít a történelem...az inga visszaleng majd az egyensúly közeli állapotba...az eddig okozott mérhetetlen szenvedést további mérhetetlen szenvedés követi új "mártírokat" teremteve....az egyenleg 0

Keszthelyi.Aron 2014.10.18. 19:54:45

@zipe moha: Sosincs késő. Egyesek szerint még akkor sem amikor 6 láb mélyen vagy a földben. Erre gondolj mielőtt elcsüggedsz :)

zipe moha 2014.10.19. 08:47:20

@Keszthelyi.Aron:
...jól hangzik, de így is van?..

Keszthelyi.Aron 2014.10.19. 15:10:06

@zipe moha: Így bizony. Soha, semmilyen rezsim nem tartott örökké.
Sőt, ha jól tudom a számok azt bizonyítják, hogy minél magabiztosabb volt egy rezsim a saját bebetonozott jövőjét illetően, annál hamarabb összeomlott.

Elég csak arra gondolni, hogy a szocik is mennyire magabiztosak voltak :)

zipe moha 2014.10.20. 09:49:19

,..ha csak egy rezsim összeomlásáról, majd pedig ez után közvetlen minden jóra fordulásáról lenne szó (játssz el a gondolattal, semmi nem változna meg mélységében...mert a környezet ugyan az maradna..)... ....itt egy nagyon ....ráadásul (használjunk nagy szavakat...) globális rendszerhiba van....bár nézőpont kérdése: a Társadalmak számára igen...a papírgazdaságot üzemeltetők és komplett eliteket zsebre vágók számára viszont még lassú is a tempó....visszafordíthatatlanná kell tenni...már majdnem az

Zoltán Lukács 2014.10.21. 17:32:14

"Semmi sem tarthatja immár vissza a politikai érdeklődőket attól, hogy bátrak, kreatívak és függetlenek legyenek (hiszen megteremtődött a függetlenségük alapja), és megpróbálhatják egyenként vagy csoportokban megvetni az új magyar ellenzékiség alapjait. "

Hát akkor ti se tartsátok magatokat vissza, fijjug. Mellesleg, ha "bátor, kreatív és független" szerettem volna lenni, ebben azért se Mesterházy, se Gyurcsány nem tudott volna feltartani... de nem vagyunk egyformák.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.10.21. 18:26:27

@Zoltán Lukács: nagy szerencsénk, hogy eszedbe se jut tényleg az lenni
süti beállítások módosítása