1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.09.30. 03:10 HaFr

Miért csípi Orbán szemét a szélsőjobbos konferencia?

Az a vicc, hogy ezek a jóemberek, akik összegyűlendőben voltak még tegnap ilyenkor (de a tiltás ellenére sem tettek le róla) semmi olyasmit nem mondanak mainstreamben, amit Orbán Viktor ne mondana el bármelyik tusványosi meetingen. Mindkét félre jellemző a törzsi-etnicista-organikus kultúra védelme, mindkettő szó szerint "forradalminak" titulálja magát (még ha az egyik minden páros héten le is tagadja ezt), de közben mindkettő tradicionalista, bevándorlásellenes, antiglobalista, EU-kritikus, részben archeofuturista, és egyik sem náci. Mindkettő szélsőjobbos, ha a jobboldal az európai kereszténydemokrácia, Cameron konzervativizmusa, és a high republicanism, de egyik sem náci, amiért a rendes nácik kritizálják is őket doszt. A gyűlésezők -- amerikai társszervezet támogatásával -- az európai új jobboldal részei, másként identitáriusnak (azonosságpártinak) hívják magukat, amely semmi másra nem utal, mint az európai népek saját kultúrájának védelmére minden globalizáló, a bevándorlástól és a korporatív neutralizációtól átitatott befolyással szemben, amit lehet szeretni vagy nem szeretni, de a mainstreamben (ahova nem tartozik bele az egyik beharangozott résztvevő, Jared Taylor, és az American Renaissance fehér identitást hirdető "faji realizmusa") se nem rasszista általában, se nem -- természetesen -- antiszemita konkrétan. Mindent összevetve távol esik a "nácizmustól" (ahogy a sokat tudó magyar sajtóelit rögtön megfektette a csapatot), viszont közel esik Orbánhoz.

Hogy lehet, hogy egészen egyedülálló módon mégis betiltja őket?

Nem tudok másra gondolni, mint a féltékenységre. Orbán nagyon nem akarná, ha kiderülne, hogy a fentieknek van egy az övénél sokkal régebb múltra visszatekintő, koherens kifejtése, amely ráadásul autentikusabb is az övénél, mert a kultúránk és nemzeti identitásunk védelmét nem rendelné alá a korrupt államnak és a hazai oligarchiának, hanem minden, az organikus kultúrát és annak hordozóját, az adott népet veszélyeztető elnyomással szemben fellép, aktivistái -- ha nem éppen konferenciáznak, akkor -- népkonyhákon (és nem a közpénzek körül) sürgölődnek stb., vagyis van még köreikben valamiféle értelme az erkölcs és a szolgálat szavaknak. (Ami egyébként a jobbikos ethoszt is elválasztja a fideszestől, míg ez utóbbit a legelvakultabb hívek sem keresik már a puszta hatalmi küldetést meghaladóan.) Nagyon nem akarná, ha kiderülne, hogy ezek az emberek harminc éve ugyanazt mondják, és az európai új jobboldal nem a saját (Orbán) agyából pattant ki. Sőt, még Magyarországon sem volt első, mert a nemzetet definiáló ideológiája éppenséggel a Jobbik közvetítésével jutott el hozzá. És alkalmazza szordínóval. Alkalmazza, szó szerint.

Persze, vannak köztük olyanok, akik nagy álmokat, birodalmi álmokat dédelgetnek (Dugin). De hát ismerünk ilyeneket idehaza is (kicsiben). Ugyanezekkel nehéz volna szimpatizálni a politikai szerepük miatt is -- de nem ugyanazt a moszkvai hadurat szolgálják-e, aki mostanában nálunk is feltűnt példaképként? Aztán vannak köztük, akik néha egészen felhergelődnek a saját küldetésüktől (Taylor), de hát kinek ne lenne ez az érzése Kövér házelnök bármely vidéki kiszállása alkalmával? Akik a feketéktől és más rasszoktól való elkülönülés mellett érvelnek, de vajon miről szól Balog lelkész hazai cigánypolitikája? Egy dolog viszont mindenképpen megkülönbözteti egymástól a két társaságot: az egyik épp most egy konferenciát (az emberi szót) akarta használni tanai kifejtésére -- amellyel szemben lehetett volna érvelni --, míg a másik az állami erőszakot választotta ehhez. És miközben a tanaik mainstream verziói összeérnek, nem tudok másra gondolni, minthogy az egyik meggyőződésből hirdeti őket, a másik kezében azonban csak alkalmas néphülyítésre szolgálnak, és átmenetileg zárójelbe tehetők, ha a taktikai helyzet úgy kívánja. Orbán úr és társai valójában semmit sem gondolnak a világról azon kívül, hogy az jön nekik egy húszassal (sok nullával utána), amihez szükség van még egy kis időre. Hogy ez jobb-e, mint hithű etno-nacionalistának, esetleg rassistának lenni? Még az is meglehet. Akkor csak a választási lehetőségen van okunk sajnálkozni.

Caveat: A szerzőtől sem állnak távol mild (de nem light) kiadásban, polgári és nyugati konzervatív megfegyelmezéssel az utolsó bekezdést megelőző közösségelvű gondolatok, de amelyeket a (már) szélsőjobbos csengésű identitarianizmussal szemben -- a közösségelvűség keleties, organicista verziója helyett a nyugatias autonómiákra építve, ugyanakkor ez előzőnél is jóval több érzékenységet mutatva ember voltunk megőrzésének nagy feladata iránt -- autenticizmusnak nevezek. (Már majdnem azt írtam, "ember feletti feladata iránt", de ez pont ellenkező konnotációra adott volna alkalmat ahhoz képest, amit ki akartam fejezni.)

92 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr346745803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fátyol Katalin · http://www.tiniboszik.net 2014.09.30. 06:50:10

Jó, de akkor menjünk végig a nevetséges és szánalmas honi média felelősségén, amely forgalomba hozta a "fajvédő konferencia" címkét. Ez nem Orbán találmánya. Érzésem szerint itt (megint) jó nagy adag dilettantizmus dominál és csak utána jön a számítás.
Egyébként nem teljesen alaptalan a jelző, ezt is el kell ismerni: az amerikai szervezők a maguk szeparációs gondolataikkal, a "white homeland" koncepciójával az amcsi szélsőjobb egyik legmarkánsabb és legpusztítóbb hagyományához: George Lincoln Rockwell, Richard Butler, az Aryan Nations törekvéseihez kapcsolódnak. Ezzel együtt én sem támogatom a betiltást, sőt, kissé csalódott vagyok a hír hallatán. De Richard Spencer szerint nincs is még lefutva a dolog: www.europeancongress.org/blog/category/perseverance-in-budapest

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 08:07:33

Örülök, hogy tegnap óta te is ráeszméltél, ez nem szélsőjobbos konferencia.

Fátyol Katalin · http://www.tiniboszik.net 2014.09.30. 08:43:35

@maxval a bircaman: De, alapvetően az. Lehet, hogy nem mindenki, de a szervezőket pont nem kell félteni ezen a téren. Meg Gyöngyösit sem.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 08:49:27

@Fátyol Katalin:

Ez erősen definíciófüggő. Mit nevezünk szélsőjobbnak? Mert ha bármit, akkor persze a vita értelmetlen.

panelburzsuj 2014.09.30. 09:09:01

@maxval a bircaman:
Az ölésig nem merészkednek. Csak a származási alapú korlátozásig, nyomorításig, alávetésig, kizárásig.

Meg persze a "magukfajtájuk" mértéktelen, ízléstelen (és istentelen) bálványozásáig.

Szóval ha úgy neked megfelelel - a szélen táncolnak ugyan, de még éppen nem kívül.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 09:14:41

@panelburzsuj:

Ez nem igaz. Kit korlátoz pl. Dugin? Senkit.

nevetőharmadik 2014.09.30. 09:21:27

Én vélek némi ellentmondást felfedezni e két állítás között:

"Nem tudok másra gondolni, mint a féltékenységre. Orbán nagyon nem akarná, ha kiderülne, hogy a fentieknek van egy az övénél sokkal régebb múltra visszatekintő, koherens kifejtése, amely ráadásul autentikusabb is az övénél..."

VS

"És miközben a tanaik mainstream verziói összeérnek, nem tudok másra gondolni, minthogy az egyik meggyőződésből hirdeti őket, a másik kezében azonban csak alkalmas néphülyítésre szolgálnak, és átmenetileg zárójelbe tehetők, ha a taktikai helyzet úgy kívánja."

Az utóbbiban én is biztos vagyok, de ha ezek a tanok valakinek csupán eszközök, nehezem képzelem el, hogy érzelmileg annyira kapcsolódna hozzájuk, hogy féltékenységet érezhetne. Nem elképzelhetetlen persze, de ezen logika alapján lehetne féltékeny és ezért ellenséges Putyinnal szemben is.

Inkább arra gondolok, hogy ez csak a pávatánc következő lépése volt a szalon bejáratának irányába - még ha sáros bakanccsal is.

panelburzsuj 2014.09.30. 09:43:51

@nevetőharmadik:
Ezért írtam így tegnap azt, amit HaFr kicsit félreértve aztán ma egész poszttá dagasztott:

"Orbán rühellené, ha fekete-fehéren kiderülne, kiktől lopkodja össze a "saját zseniként" föltüntetett okoskodásait"

Én nem firtatom, hogy hiszi is vagy "csak" használja - csak annyit állítok, hogy nem kíván plagibácsiként elhíresülni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.09.30. 09:55:52

@maxval a bircaman: ühüm.. hát persze, hogy szélsőjobbos, hol írtam az ellenkezőjét?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.09.30. 09:56:45

@nevetőharmadik: Szerintem nincs, itt a féltékenységet a hatalomféltés okozza

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 09:59:57

@panelburzsuj:

Őket sem. A homoszexualista propaganda ellen van harc, nem a csendes homokosok ellen.

panelburzsuj 2014.09.30. 10:10:22

@maxval a bircaman:
Szóval nem korlátozza, csak korlátozza.

Kösz a tisztázást.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 10:13:14

@panelburzsuj:

Nem. A káros jelenség elleni korlátozás pozitívum. Ez nem NEGATÍV korlátozás.

panelburzsuj 2014.09.30. 10:16:36

@maxval a bircaman:

Words have power. And I can only conclude that A. Dugin and everyone attacking our conference fear what we have to say.

nevetőharmadik 2014.09.30. 10:34:40

@HaFr: Nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen konferencia vagy az illetők tevékenysége és eszméi milyen módon tudnák veszélyeztetni Orbán hatalmát.

Tisztelettel fenntartom korábbi véleményemet :)

panelburzsuj 2014.09.30. 10:50:13

@nevetőharmadik:
Orbán tanai mostanában valahol az Echo Tv "szellemisége" környékén kötéltáncolnak.

Bogár professzor úr meg legalább olyan vígan haknizik az eszméivel Jobbikos rendezvényeken, mint amilyen vígan írogat a köztudomás szerint "fideszes" sajtóba.

A nyájban magában nincs éles határ a radikálisok felé - a "féltékenységet" ebbe az irányba értelmezd.

nevetőharmadik 2014.09.30. 10:53:14

@panelburzsuj: Jaaa, hogy nyájféltés? Azt már inkább el tudom képzelni.

panelburzsuj 2014.09.30. 10:58:21

@nevetőharmadik:
Nem elég? Hát mi az "orbáni demokrácia" legitimációja, ha nem a saját nyáj mérete és dominanciája minden más fölött? Egyáltalán mi az "életmű" - ezen a nyájon kívül/fölül?

nevetőharmadik 2014.09.30. 11:11:19

@panelburzsuj: Voltaképpen pont elég... bár szerintem a nyáj ismét csak az életműhöz szükséges eszköz. Hiszen a nyáj már megvolt ellenzékben is (sőt, nagyobb volt), aztán mégis inkább hatalomra akart kerülni :)

Bár lehet, hogy azért akart, hogy az egész ország legyen a nyája, ha máshogy nem, hát erőszakkal. Ennyire nem látok bele a fejébe.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.09.30. 11:31:06

@nevetőharmadik: Hát, you never know.. nem oly szilárd az a hatalom, mint tűnik

nevetőharmadik 2014.09.30. 11:38:51

@HaFr: Ez viszont igaz. Orbán rendszerének (alaptörvényének, intézményrendszerének, mindenének) tényleges legitimációja (ez talán válasz @panelburzsuj: kérdésére is) a belenyugvás. Amint ez a belenyugvás megszűnik, Orbán és rendszere egy nap alatt elbukik és egy hét alatt el lesz söpörve. Vagy ilyesmi.

almodhi 2014.09.30. 11:44:10

@nevetőharmadik: (Ahogy én látom) momentán az ország belenyugvás-faktora nő és nem csökken. Azaz lehet hogy fél nap alatt bukik meg, de majd húsz év múlva... (vö. a villámgyors szobafestő, aki egy nap alatt kifesti a lakást de csak 2016 márciusában tud kezdeni...)

nevetőharmadik 2014.09.30. 11:50:23

@almodhi: Fájdalmasan igaz, de épp ez a jó benne: megmutatja, hogy nem az Orbán elleni erőlködés a lényeg, hanem a belenyugvás-faktor legyőzése. Az utóbbi automatikusan fogja hozni az elsőt. Bár az is igaz, hogy a belenyugvás-faktor legyőzése emberfeletti feladatnak tűnik.

egyetmondok 2014.09.30. 11:51:27

"Közel esnek" Orbánhoz?
Azt nem állítom,hogy olyan jól ismerném ezeket az embereket és szerzőket,mint pl.Te Hafr,de azért annyit tudok róluk (ha jól tudom róluk),hogy nem kérdőjelezik meg az államhatalom nyugati,joguralmi berendezésének alkotmányos hatalmi intézményeit.

almodhi 2014.09.30. 11:54:14

@nevetőharmadik: Egyetértek, és szerintem amit állítasz az nagyon fontos.

fvipera 2014.09.30. 12:01:54

ha orbán és a kormány beszédeiben a bankok kifejezést zsidókkal helyettesíted, ami nem olyan nagy absztrakció, hogy a zemberek ne tegyék meg maguk is tudat alatt, akkor a 30-as években érezheted magad. orbán nem náci, de a technikája az

fvipera 2014.09.30. 12:16:54

@fvipera: + további árulkodó szóösszetétel, amit központi utasítás szerint alkalmaznak:

"deviáns hajléktalan"

mi ez, ha nem náci technika?

panelburzsuj 2014.09.30. 12:46:53

@nevetőharmadik:
Amit te belenyugvásnak hívsz, az milliók számára megnyugvás: lezárult a "civakodás kora". Nem kell nap mint nap mérlegelni, állást foglalni, örökös bizonytalanságban vergődni: na vajon most ki hazudik nagyobbat, melyik akar még jobban átverni?

Hogy ez a "megnyugvás" meddig fog kitartani, azt szerintem három tényezőcsokor fogja döntően megszabni:

1. Mennyi és milyen fokú "NERsérülést" fog okozni a rendszer az egyes emebereknek - és az egyes emberek menyire fogják a sérüléseiket a rendszerre fogni.

2. A jelenlegi irritálóan ostoba, tökfejű, impotens, megromlott, monomániás (stb.stb.stb) "ellenzéki erők" helyett szerveződnek-e olyanok, amelyek képesek "magukba gyűjteni" és a rendszerre fókuszálni a személyes sérelmekből fakadó indulatokat.

3. Akad-e elég olyan kompetens, felkészült és elkötelezett ember, aki magára vállalja a magyarokkal küszködést.

toportyánzsóti 2014.09.30. 13:26:36

1 nemzeti szocialistát csak zavarnak a széljobbosok,csuti orálmuzsik meglepően sok egyezést mutat a nemzeti szocialista mozgalom bevett gyakorlataival.

toportyánzsóti 2014.09.30. 13:32:50

@maxval a bircaman: Homofób kérődzőnek nem sok erkölcsi alapja van eldönteni mi a káros.Az is üdvözlendő rendszer neked ahol a közpénzből 4 rubelből 3-at ellopnak,dolgozni nem kellett érte úgysem senkinek,csak kiárusítani az anyaföld kincseit.

Fátyol Katalin · http://www.tiniboszik.net 2014.09.30. 14:53:28

@maxval a bircaman: No igen, de akkor te is mi alapján állítsz valamit. Maradjunk annyiban, hogy az ősi árja toposzokat, így a fehér faj programszerű eltüntetésével, kihalasztásával kapcsolatos közhelyeket szajkózók talán már tekinthetők szélsőjobbnak.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.30. 15:02:57

@Fátyol Katalin:

Ez viszont eleve nem igaz az összes résztvevőre, pl. Duginra semmiképpen.

unionista... (törölt) 2014.09.30. 18:37:13

@fvipera:
hja, mert valaki azt mondja: "zsidók", akkor náci. ha azt mondja valaki "franciák", akkor frankofób?

Gábor2000 2014.09.30. 19:10:47

De most komolyan, ez a téma tényleg megér annyit, hogy az ember lenyomjon egyetlen billentyűt is ?

tralalala 2014.09.30. 19:13:10

@fvipera: "ha orbán és a kormány beszédeiben a bankok kifejezést zsidókkal helyettesíted, ami nem olyan nagy absztrakció, hogy a zemberek ne tegyék meg maguk is tudat alatt, akkor a 30-as években érezheted magad. orbán nem náci, de a technikája az "

ha a ballib beszédeiben az orbán kifejezést zsidókkal helyettesíted, ami nem olyan nagy absztrakció, hogy a zemberek ne tegyék meg maguk is tudat alatt, akkor a 30-as években érezheted magad. a ballib nem náci, de a technikája az

OH LOOK WHAT I DID

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.09.30. 19:19:34

@maxval a bircaman:

Hát igen..

Ha Orbán nem tiltja be, akkor 10 blog születik arról, hogy Orbán kokettál a szélsőjobbal a nácikkal.

Ha betiltja akkor 10 blog születik arról, hogy ezeket a ma született báránykákat hogy lehet betiltani, mikor tulajdonképp a sarki bakter rasszistább ezeknél.

Elmész a picsába Hafr !

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.09.30. 19:23:54

@Trompf:

Plussz adalék...

Az igazi nácik az MSZP kormány alatt minden évben szervezett felvoulást tartottak a várban 2002-2010 között.
Igen azokat. A Horogkeresztes tetkós "Heil Hitler"-ező féle náci.

Minvégig engedték őket vonulni.

Orbánék ezekt már 1998-2002 között is, és most se engedik masírozni.

Mert nácikra csak az MSZP-nek és társainak van szüksége, megt a kommunista diktatúra óta a sötétben bújkáló ellenforradalmárok, nácik, és fasiszták ellenében határozzák meg önmaguk identitását.

Ha nincsennek ilyenek, akkor azt hazudják az ellenfelükről, hogy ők márpedig azok. Nácik fasiszták, ..
Rendszerváltás óta mondjuk ez idétlen, és röhejes, 2010 óta sikertelen és kontraproduktív is, de a ballib komcsi vezetőink rögeszméje ezügyben változatlan.

TrollSlayer 2014.09.30. 19:29:33

Jobbik-féle ideológia olyan mértékben került bele a Fidesz politikájába, ahogy Orbán teret veszített a nemzetközi politikában. Ugyanúgy ahogy Putyin is szembekerült a világgal, hirtelen az orosz közélet peremén lévő Dugin, ki húsz éve mondja a maga hülyeségét, mainstream ideológus lett. Oroszországban a nagyhatalmi illúzió,a Fidesznél hatalmának bebetonozása az ok, amiért, ebbe az irányba nyitottak. Mindkettőjüket a szélsőjobb látta el közös ideológiával. Nem csoda, h szövetségesek lettek.

almodhi 2014.09.30. 19:45:57

Arra mindenképpen jó volt ez a poszt, hogy (ismét) tudatosuljon bennem: A magyar népesség (internet által vett mintájának) olyan 80%-a képtelen felfogni
a

"nem értek egyet vele, és elítélem amit mond, de nincs jogom megtiltani, hogy elmondja amit akar"

bonyolultságú állításokat. És ez az igazán szomorú...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.09.30. 19:53:17

@almodhi:

Értem..

Nos .. Mi legyen a kurucinfoval szerinted ?

almodhi 2014.09.30. 19:58:11

@Trompf: Amíg nem sért törvényt, addig semmi.

almodhi 2014.09.30. 20:00:06

@Trompf: Ja igen, hogy világos legyen: a holokauszttagadás büntetését is ellenzem.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.09.30. 20:02:13

@almodhi:
Magyarországon a náci és kommunista jelképek avagy antiszemtizmus, nácizmus, fasizmus propagálása törvénysértő.

Kizárólag ezen szempontok alapjána kuruc betiltható.
Ahogy a tervezett konferencia is.

Amerikában nem. Ott a Klu-Klux-Klan vonulgathat ahogy a nácik is kedvükre, üzemltethetnek weboldalakat.
Igaz minden felvonulásukon 100-szor több az ellentüntető.

Nem tudom melyik módszer az, ami hasznosabb társadalmi szempontból.

Ám a képmutatás, amit Hafr és a ballibek folytatnak a témában felettébb röhejes.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.09.30. 20:05:02

@almodhi:
Azt speciel én is..
trompf.blog.hu/2009/04/28/holokauszt_5

Ahogy a jelkép használat büntethetőségét is.
A gyilksoságra buzdítást, rasszita, náci, és egyéb életellenes ideológia terjesztésében nem tudom melyik módszer (büntetés, vagy korlátlan szabadság) a célravezető.

abdul hackeem 2014.09.30. 20:12:30

@Trompf: Esetleg oktatni kene, gyakorlati foglalkozassal.

Sir Galahad 2014.09.30. 20:15:08

Jó, mosd össze Orbánt ezekkel, lelked rajta. De ilyen hülyeséget, hogy a féltékenység az ok... ne tégy úgy, mint ha nem tudnád, mi az igazi ok. Az, hogy óriási támadási felület lenne a magyar kormány ellen egy ilyen konferencia itteni megtartása.

Tudományos libsizmus 2014.09.30. 20:24:20

Ha nem tiltanák be, most azért menne a rinyálás.

bölcsbagoly 2014.09.30. 20:27:52

Az eszetekbe sem jut, hogy milyen kórus kezdene vijjogni/ájvékolni ha engedélyezné a megtartását! A két rossz közül a látszólag kisebbiket választotta. Persze, azok akik megtartás esetén a leghangosabban tiltakoznának, azok most is tiltakoznak a tiltás ellen!

Tudományos libsizmus 2014.09.30. 20:29:49

Ha a TAS(S)Z úgy véli, hogy véleményekkel szemben nem lehet hatalmi eszközökkel fellépni, akkor sem, ha azok "szélsőjobboldali" vélemények, akkor kíváncsi lennék, hogy vélekedik a TAS(S)Z történelmi események megítélésének büntethetőségéről.

Kabaré, amiket mostanában homorítanak a "liberálisok":)

egyetmondok 2014.09.30. 20:30:45

@Trompf:
Társadalmi szempontból az a hasznos,ha az igazságszolgáltatás szervezeteinek megfelelő szintjén döntenek arról, hogy pl.egy ilyen konferencia megtartása a magyar törvényeket sérti,vagy nem sérti.

Társadalmi szempontból a legkárosabb az,ha a végrehajtó hatalom feje utasít(hat)ja az államigazgatást. Na ennél károsabb nincsen,nem létezik,ennél az se károsabb,veszélyesebb, ha tízezer SS egyenruhás náci vonulgat le-föl a városban, Hitlert éljenezve.

Azt persze értem,hogy miért kell a miniszterelnökre várni:
1. az állig.apparátus fél (tőle,és az embereitől),hogy neki nem tetsző,rossz döntést hoz;
2. a törvények nem nyújtanak megfelelő eligazodást,egy ilyen rendezvény esetében biztosan nem.

almodhi 2014.09.30. 20:35:43

@Tudományos libsizmus:

nos ha kíváncsi lennél, tessék:

tasz.hu/holokauszttagadas1

Hogy ne kelljen végigolvasni, idézek belőle:

"Ugyanakkor a holokauszt tagadása önmagában nem büntetendő, és a TASZ álláspontja szerint továbbra sem kívánatos az ilyen beszéd büntetőjogi tiltása. Ahhoz ugyanis, hogy valaki teljes meggyőződéssel állíthasson valamit, ismernie kell a kritikát és az ellenvéleményeket is. Csak úgy lehet meggyőzni azokat, akik a történelmi tényeket félremagyarázzak, ha nem elhallgattatjuk a másik felet, hanem meghallgatjuk."

A (legalábbis a klasszikus értelmben vett) liberálisok nem homorítanak, nem kabaréznak, hanem következetesek a szólásszabadság védelmében...

Tudományos libsizmus 2014.09.30. 20:38:12

@almodhi:
A tanácsod ellenére végigolvastam. Mindazonáltal álmomban sem gondoltam volna, hogy ez járja náluk. Köszönöm az infót.

almodhi 2014.09.30. 20:39:18

@bölcsbagoly:

"Persze, azok akik megtartás esetén a leghangosabban tiltakoznának..."

Ez a jövőbelátók országa, mindenki tudja, mit fog tenni a másik. Pintér tudja, hogy mi fog elhangozni, Bagoly tudja ki tiltakozna, mikor, s.í.t.

Bölcs Bagoly! A lottószámoka plíz! Privátban!...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.09.30. 20:45:13

@egyetmondok:

A végrehajtó hatalom feje annak idején utasított minden rendőri szervet, hogy oszlassák fel a Magyar Gárda minden vonuláson.
És csak ezután volt bírósági eljárás.
Pedig ezek nem nácik voltak csak emberek egyenruhában.

A végrhajtó hatalom feje anank idején utasította a karhatalmistákat, hogy azonosító nélkül üssenek minden ellenzékit csak mert az utcán vannak.
Pedig ezek mégcsak egyenruhában se voltak, az összes bűnök, hogy nem szerették az aktuális végrehajtó hatalom, kormány képviselőit.

egyetmondok 2014.09.30. 20:51:47

@Trompf:
Akkor ez a miniszterelnök se különb a másiknál.

bölcsbagoly 2014.09.30. 20:55:52

@almodhi: te lüke, a TASZ máris tiltakozott!

almodhi 2014.09.30. 20:58:39

@bölcsbagoly: Miért, megtartják a konferenciát? Zavart érzek nálad az Erőben...

Tudományos libsizmus 2014.09.30. 21:00:24

@egyetmondok:
Ez jó:)
Egy "szélsőjobboldali" gyűlés megrendezésébe avatkozás és a jónép utcán veretése érdekében közbeavatkozás szerinted azonos megítélés alá esik. Nem mondom erre, hogy íme egy igazi "liberális", mert még megharagszik @almodhi barátunk:)

egyetmondok 2014.09.30. 21:03:07

@Tudományos libsizmus:
Nem én hivatkoztam rá,hanem itt fentebb Trompf komment-kollega. Őt kéne kérdezned.

almodhi 2014.09.30. 21:04:04

@Tudományos libsizmus: Hát, ha még megtudod, hogy hogyan reagált a TASZ a 2006 október 23.-i tüntetések szétverésére... :-)

Tudományos libsizmus 2014.09.30. 21:07:10

@egyetmondok:
Lárifári. "Akkor ez a miniszterelnök se különb a másiknál." Erre reflektáltam.

egyetmondok 2014.09.30. 21:12:45

@Tudományos libsizmus:
Igen,és ez szerintem igaz is: nem a miniszerelnök dolga,sőt,marhára nem az ő dolga ilyenekre utasításokat osztani.
Ezért írtam fentebb, hogy " ennél károsabb nincsen,nem létezik,ennél az se károsabb,veszélyesebb, ha tízezer SS egyenruhás náci vonulgat le-föl a városban, Hitlert éljenezve. "

bölcsbagoly 2014.09.30. 21:17:54

@almodhi: a tiltás ellen tiltakozott, észkombájn!

bölcsbagoly 2014.09.30. 21:20:05

@almodhi: szó se róla, egy évig rágódtak rajta.

almodhi 2014.09.30. 21:20:34

@bölcsbagoly:

"a tiltás ellen tiltakozott, észkombájn"

Nagyon helyesen. De te honnan tudod, okoska, hogy ha nem tiltják be akkor az ellen is tiltakozott volna, nagyarc?

Tudományos libsizmus 2014.09.30. 21:24:10

@almodhi:
Ha nincs infláció, az a baj. Ha van infláció, az a baj.

Itthon minden bokorban nácik után kutatnak, Ukrajnában sztárolják a fasisztákat.

Életszerű feltételezni, hogy ha nem tilt a kormány, akkor most arról születnének a kormányt elítélő blogok. A magukat liberálisnak nevező egyének messze földön híresek szoktak lenni a szigorú következetlenségükről.

almodhi 2014.09.30. 21:24:56

@bölcsbagoly:
Jaj, ne.

Vannak frissebb állásfoglalások is, ezt találtam elsőre.

Ez a sajtótájékoztató, azért volt csak bő fél évvel később, mert akkor zárultak le azok az eljárások, ahol a TASZ jogsegélyszolgálatot nyújtott néhány tüntetőnek (= a TASZ védett tizenegynéhány tüntetőt, akiknek a jogait megsértették a rendőrök).

almodhi 2014.09.30. 21:26:28

@Tudományos libsizmus:

"A magukat liberálisnak nevező egyének"

Látom, azért igyekszel precízen fogalmazni :-). Már megérte. :-)

bölcsbagoly 2014.09.30. 21:29:01

@almodhi: mondj már valamilyen fideszkormány intézkedést amit a TASZ üdvözölt!

almodhi 2014.09.30. 21:38:24

"mondj már valamilyen fideszkormány intézkedést amit a TASZ üdvözölt!"

Itt te valamit nagyon félreértesz... Ha lenne ilyen TASZ állásfoglalás az mit bizonyítana?

BTW, mondj már valamilyen fideszkormány intézkedést ami méltó az üdvözlésre...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.09.30. 21:43:04

@Sir Galahad: Na de miért -- csak nem azért, mert alapot szolgáltattak rá eddig?

panelburzsuj 2014.09.30. 21:48:04

@HaFr:
Úgy véled, hogy nehéz lett volna lemosni, hogy szimpátia-látogatást tesznek e jeles ideológok?

Pedig csak egy csini Békemenetet kellett volna fölvonultatni: Nem mi hívtuk őket!

bölcsbagoly 2014.09.30. 22:03:55

@almodhi: normális tetszik lenni? Szerinted az elmúlt 4,5 év alatt egy kormányintézkedés sem nyerte el a tetszésedet?

bölcsbagoly 2014.09.30. 22:05:11

@almodhi: ha lenne ilyen TASZ állásfoglalás, akkor az elfogulatlanságot bizonyithatná!

almodhi 2014.09.30. 22:09:35

@bölcsbagoly: "ha lenne ilyen TASZ állásfoglalás, akkor az elfogulatlanságot bizonyithatná!"

Nem. Nem bizonyítana semmit.

explanatus 2014.09.30. 22:09:47

Úgy látom itt én vagyok az egyedüli, aki érti. :)
Azért engedtünk a megkeresésüknek, hogy most legyőzhessük őket.

Ravasz.

Dr. Bubó Ursulája ilyenkor azt szokta mondani:
„Kérem a következőt.” (mármint, akit megint le fogunk győzni és ehhez már békemenet se kell)

almodhi 2014.09.30. 22:11:01

@bölcsbagoly: "Szerinted az elmúlt 4,5 év alatt egy kormányintézkedés sem nyerte el a tetszésedet?"

Direkt miattad végiggondoltam. Nem találtam ilyet. De segíts, szerimted mi az ami esetleg tetszhet nekem, oldschool liberálisnak.

bölcsbagoly 2014.09.30. 22:15:37

@almodhi: részvétem, tényleg kezelésre szorulhatsz...

bölcsbagoly 2014.09.30. 22:21:34

@almodhi: nézd, minden fiatal alapból liberális vagy anarchista, de miután felnőnek, az agyuk lágya is be nő. Akinek nem, az infantilis marad és ilyen hülye oldschool libsi válik belőle mint te!

Krisz11 2014.09.30. 22:50:57

@panelburzsuj: Téged vajon a zsidó világkonferencia is ugyan így zavart? Vagy azzal minden rendben volt?

"Meg persze a "magukfajtájuk" mértéktelen, ízléstelen (és istentelen) bálványozásáig."

Ez nekem valahonnan már ismerős. Kik is mondják magukról, hogy ők a kiválasztott nép?

almodhi 2014.09.30. 22:53:31

@bölcsbagoly:
No mi az? Nem találtál olyan fideszkormány-intézkedést, amivel megpróbálkoznál? Tényleg. Próbálj meg mondani egyet...

panelburzsuj 2014.09.30. 23:14:08

@Krisz11:
Este tizenegykor ilyen ravasz kvízkérdéseken töröd a buksid?

Ezt nevezem elkötezettségnek!

Blogger Géza 2014.10.01. 00:03:28

@almodhi: SZJA csökkentése? Szakszervezeti hatalom csökkentése új MT által? Munkanélküli segélyezés csökkentése? Költségvetési hiány leszorítása?

almodhi 2014.10.01. 00:19:27

@Blogger Géza:

Köszönöm, lássuk:

SZJA csökkentése - ez elvben akár lehetne is (nem elsősorban a csökkentés, hanem az egykulcsosság miatt). Valójában azonban a sok új fogyasztáshoz kapcsolódó adó, illeték, járulék nekem valamelyest növelte az adóterhemet.

Szakszervezeti hatalom csökkentése új MT által - OK, ez legyen találat

Munkanélküli segélyezés csökkentése - ennek akkor lenne értelme, ha segítene a munkanélkülieknek visszajutni dolgozni. De nem segít.

Hiány leszorítása - elvben lehetne, de rettenetesen rossz szerkezetben történt, a jövő felélésével, növekvő államadóssággal

De rendben, végülis találtál, mondjuk 1.5 tételt.

bölcsbagoly 2014.10.01. 07:55:43

@almodhi: nem öntök még vizet sem feleslegesen lyukas hordóba!
süti beállítások módosítása