1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.09.18. 12:04 HaFr

A PKP a választások bojkottjára hívja fel a magyarokat

Honfitársaink!

A Nemzeti Együttműködés Rendszere (benne a kormánypártokkal és hivatalos ellenzékével) a felismerhetetlenségig tönkretette a demokratikus intézményrendszert. A társadalom érdekeinek ellenében -- a szabadságunkat, az emberi élet európai minőségét, és a jövőnket rombolva -- vezetik az országot, amihez legitimációt keresnek a közelgő önkormányzati választáson is. Az ellenzék képtelen betölteni a feladatát, amely az lenne, hogy hiteles alternatívát állítson a Fidesszel szemben. Láthatóan csak a saját túlélése érdekli, amivel akadályozza a társadalom helyes önképének kialakulását, és a kulturális, szociális és gazdasági válságunkból való kiút megtalálását. Az ellenzék az őt ellehetetlenítő politikai, jogi, és sajtóviszonyok között is inkább felvállalta a választáson való részvételt, amivel bebizonyította, hogy érdekelt a Nemzeti Együttműködés Rendszerének fenntartásában. Nem hajlandó szembefordulni a rezsimmel, hanem a neki juttatott koncért inkább eljátssza az udvari ellenzék szerepét.

Ha ők nem kínáltak nekünk alternatívát, akkor kénytelenek leszünk mi, polgárok, szembefordulni a rezsimmel, amire nincs alkalmasabb mód, mint az önkormányzati választások bojkottja. A választás tét nélküli. Egyrészt az önkormányzatokat a NER (kormányzat és ellenzéke) kiüresítette, hatalmuk nincs, a polgárokért tenni nem tudnak. Másrészt akárhány választó adja le a voksát október 12-én, a testületek fel fognak állni, ezért csak azzal mutathatjuk ki a jövőnkért való felelősségünket, hogy a távolmaradásunkkal megtagadjuk a legitimációt a rezsimtől, amelynek kormánya és hivatalos ellenzéke egyaránt a nép ellen fordult.

Honfitársaink!

E nyilatkozatunkat nem a hivatalos sajtószolgálaton keresztül juttatjuk el Önökhöz, hanem a megmaradt nyilvánosság legszabadabb szeletéből, az internetről, e blogról, a Facebookról, és ha átveszik felhívásunkat, akkor az on-line sajtóból, hogy ezzel is jelezzük, a jelenlegi intézményrendszer elaggott, áldozatul esett a hatalmi manipulációnak, demoralizálódott, és az államunkhoz hasonlóan nem szolgálja már a polgárok érdekeit. Osszák meg ezt a felhívást minél többen, mert össze kell szedni az erőnket végre. Ez a túlélésünk záloga. Első lépésként október 12-én maradjanak otthon!

Ne szavazzon a rezsimre! Kampányoljon a választás ellen! Maradjon otthon! Használja a polgári nyilvánosságot, ossza meg az interneten ezt a felhívást, és beszéljen róla a családtagjaival, ismerőseivel!

A Polgári Konzervatív Párt elnöksége

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr556708515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ralf 2014.09.18. 12:54:19

Tény és való, hogy a rendszer, úgy, ahogy van, az alapjaitól rossz. Ugyanakkor nem látom, mi haszonnal járhat, ha nem veszek/veszünk részt a választáson. Mit nyerünk vele mi, akik nyitottak vagyunk egy európaibb államra, és még elképzeléseink is vannak róla, milyen lenne az? A Fidesz nyilván nyerne, hiszen a konkurencia kisebb lesz.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.18. 13:14:14

Igen, én meg bojkottálom a riói olimpiát. NEM vagyok hajlandó részt venni rajta. Idén meg a foci világbajnokságot bojkottáltam. Nem hiszed? Nem láttál játszani rajta, na ugye?

Lexa56 2014.09.18. 13:37:47

A Fidesz legitimációját csak az csökkentené jelentősen (amit persze vérbő demagógiával azonnal tromfolnának), ha mondjuk a lakosság 30%-a menne el szavazni (és senki más). Ha az a párember nem megy el szavazni, aki a PKP-val szimpatizál, az sajnos nem fog látható eltérést okozni, vagyis nem nagyon figyelnének fel rá. Ezért kérdéses, hogy van-e értelme az akciónak. Az már ütősebb érv, hogy nem nagyon van kire szavazni. Bár Bokrost megfontolnám. Ebből is látszik, milyen kevéssé törekszem a népszerűségre.

ralf 2014.09.18. 13:47:19

Ha a Kapitalizmus blog hívei sem mennek el, az sem jelent jelentős létszámnövekedést. Sajnos.

DFK 2014.09.18. 13:57:56

Fogadjátok csak meg Béndek Péter tanácsát, azt lesz 80%-os Fidesz többség.

Boross Bence 2014.09.18. 14:16:34

Ez tévút. Akkor is az volt, amikor TGM javasolta. Pozitív, átélhető alternatívát kell nyújtani!

Egyébként az Országos Sajtószolgálat minden pártközleményt lehoz.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2014.09.18. 15:02:35

Bár az írás az országgyűlési választásokhoz íródott, a benne szereplő gondolatmenet itt is megállja a helyét: liberatorium.blog.hu/2014/03/30/ne_szavazz_414

Saga 2014.09.18. 15:08:34

Akkor hogy lesz hatalomátvétel?

Adam Ant 2014.09.18. 15:11:34

@DFK: a választás amúgy is tét nélküli, nagyon szépen leírta Béndek Péter, hogy miért.

panelburzsuj 2014.09.18. 15:12:14

@ralf:
Ha nem mennek el, hová bé-znek?

"Az én javaslatom: szép nagy B betű néhány – ha nem is mind, de egynél több – jelölt melletti karikába. Azért több, mert egyet esetleg még szavazatként értékelnek. A B természetesen a bojkottot, az együttműködés megtagadását jelenti."

Adam Ant 2014.09.18. 15:12:17

Még szép, hogy nem szavazok. Nem is lenne kire.

DrGehaeuse 2014.09.18. 15:17:19

@poszt HaFr:
Nem értek egyet a bojkottal.
Sokkal egyértelműbb és mérhető üzenet lehetne, ha mindenki aki az egész rendszerrel elégedetlen elmenne választani és leadna egy érvénytelen szavazatot egy nagy sötét kör alakú pacával a lap közepén.

Így legalább regisztrába lenne (hibahatáron belül) a totális rendszerkritikus szavazópolgárok száma.

unionista... (törölt) 2014.09.18. 15:55:27

@panelburzsuj:
tavasszal szavaz fasszal. ősszel meg mellekkel.

unionista... (törölt) 2014.09.18. 15:57:39

előválasztáson kellett volna megtalálni az alkalmas civil jelöltet. persze az veszélyes. mert még véletlen nyerne.

aszterixagall 2014.09.18. 16:08:39

@HaFr:

Én tavasszal érvénytelen szavazatot adtam le. Az a bajom a bojkottal, hogy nem lehet megkülönböztetni attól, ha érdektelenségből maradok távol...de majd még gondolkozom a dolgon :)

32FNewYork 2014.09.18. 20:37:57

Valóban nincs más választás most, mint bojkottálni a szavazást. De hadd fűzzem hozzá, ez önmagában kevés. Ha nincsenek ezt követő konkrét lépések ennek sem lesz jelentősége.

ricardo 2014.09.18. 20:49:54

Talán az ellenzéki jelöltek nevei nem szerepelnek majd a szavazólapon? Vagy mi ez a hiszti?

quendelapo 2014.09.18. 21:31:07

Ellenvéleményt nem bojkottal, hanem programmal, jelöltállítással és ellenszavazattal lehet kifejezni.

A bojkott is csak akkor működne, ha azt az parlamentáris ellenzéki pártok közösen hirdetnék meg.

A részvétel alacsony lesz, mert az emberek közömbösek, fásultak és műveletlenek.

panelburzsuj 2014.09.18. 23:25:27

@quendelapo:
Nem igazán tetszett Béndek Pártelnökúr okfejtését akceptálni, amely szerint az ellenvélemény az reakció egy akcióra, azaz részvétel olyan játékban, amelynek a szabályait és más résztvevőit elfogadtuk.

Vagy legalábbis nem erre a fővonalra tetszett reagálni. Ami félig már bojkott... :)

Béndek Pértelnökúrral viszont pont abban teszik egyetérteni, ami a posztban is orbitális ... megaludtam: melléfogás, hogy elutasítást távolmaradással lehet legprgnánsabban kifejezni.

Nem kérem: fasszal-basszal, amint azt csak itt vagy féltucatnyi mezei nempártelnökúr teljes világossággal látja.

2014.09.18. 23:59:51

Igaza van Béndek Péternek, ezt a rendszert nem lenne szabad demokráciának álcázott szinjátékkal legitimizálni. A valós ellenzéknek (polgárok) ki kell vonulni a rezsim által irányitott és befolyásolt politikából, és alulról kell szervezkedni, erőt gyüjteni és nőni.

quendelapo 2014.09.19. 03:04:49

@panelburzsuj:
Jó, majd rajzolok egy pöcsöt a szavazólapra az egyetlen (fideszes) polgármesterjelölt neve mellé.

panelburzsuj 2014.09.19. 07:42:38

@quendelapo:
Igen, ahol egytelen jelölt van, és az pont fideszes, ez az egytelen mód arra, hogy nemkívánatosságát jelezzed.

Arról pontos adatom nincs, hogy emnnyi ilyen hely van aországban, de gyanítom, hogy a polgármesteri szavazólapok huszada sem lesz pont ilyen.

A másfékékre meg másféle válasz dukál.

Ész nélkül zúgolódni a vakvilágba - azt persze lehet szavazólapok nélkül is.

TrollSlayer 2014.09.19. 12:28:34

Miért most? A zalkotmány és a választási tv megalkotása után már megszűnt a demokratikus jogállam, akkor kellett volna bojkottálni, h nem legitimáljuk ezt a diktatórikus rendszerépítést. Most? Után-lövés visszhang nélkül.

fvipera 2014.09.19. 14:48:19

kimutathatóan annak az ellenzéki bojkottnak van értelme, ahol az ellenzék egyébként nyerne.

fvipera 2014.09.19. 14:54:13

@ricardo: ellenzéki jelöltek a plakátokon nem szerepelnek. legfeljebb a kékfényben

ricardo 2014.09.19. 15:37:45

@fvipera: Ez érdekes, mert én látok választási plakátokat az ellenzéki jelöltekről.

fvipera 2014.09.19. 15:58:56

@ricardo: igen jó szemed van. látom, nem tudtalak megvezetni. megpróbáltam, nem sikerült

ricardo 2014.09.19. 18:26:17

@fvipera: Meglehet, ez a "falusi élet bárgyúsága" (Marx), hogy itten vidéken még vannak ellenzéki plakátok.

Hümmögő 2014.09.20. 09:56:08

@ricardo: Itten nálunk Budapesten, egy billegő kerületben csak sötét, járatlan mellékutcákban vannak ellenzéki plakáthelyek.

Hümmögő 2014.09.20. 09:58:20

A bojkottnak akkor volna értelme, ha az ellenzéki pártok testületileg vennének résszt a bojkottban. Mert ha 55% helyett 51% megy el szavazni, az sehol nem fog megmutatkozni.

ingyenebed 2014.09.21. 00:32:34

@fvipera:

ez hülyeség, bocs.
ugyan ki mutatta ezt ki? belinkelnéd a forrást?

ingyenebed 2014.09.21. 00:34:17

@Boross Bence:

de az ellenzék nem nyúlt alternatívát.
pont ezért bojkottálunk.

fvipera 2014.09.22. 14:52:53

@ingyenebed: sajnos már nem emlékszem pontosan, hol olvastam, ezért a neten keresgéltem. ezt találtam. ha nem kielégítő és nincs időd, akkor jelezd, keresek tovább. szerintem nem írtam hülyeséget.

magyarnarancs.hu/belpol/az-utolso-adu-bojkott-85080
süti beállítások módosítása