1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.04.10. 20:55 HaFr

Viktor, 2018-ban szélsőjobb?

Horthy egyelőre jobban teljesített a szélsőjobb ellen, mint Orbán. Miniszterelnökünk a feneketlen gőgjében meggyújtott egy gyufát, amit nem akaródzik neki eldobnia, és lassan a körmére ég. A hvg.hu publicistája helyesen emeli ki: ha a "szélsőjobbal szembeni legjobb védekezés a jobbközép általi jó kormányzás" (idézet magától a Mestertől), akkor bizony a Mesteré egy látványosan tré kormányzás volt (persze, hogy az volt): a védvonalak beomlottak, a szennyes víz tör befelé minden lehetséges repedésen. A két pofon és a haza zavarás már a Főméltóságú Úrnak se jött be egészen, de a kurrens Látnok-Mester-Vajákos még annyi időre se tudta feltartóztatni a szoft nácikat, mint a kiérdemesült előd. Igaz, ami igaz: a mi nácijaink sokkal cukibbak (ma még), német juhász helyett magyar vizsla kölykökkel fényképezkednek, de ne tévedjünk el: a nácizmus mai mércéjével mérve pont olyan hitelesek, mint Szálasi volt anno. És nem tudjuk még, mi lehet belőlük.

Én azonban a nácikat, mint egykori tanár, az első reflexemmel megértem. Nem lehet mindenkinek feladatául róni a világban való kifogástalan és fáradságos tájékozódást, főleg, ha a világ a harmadik ránézésre se egy kedves látvány. De ettől még Orbánnak tudnia kéne: a rossz kormányzás és az elszegényedés politikai radikalizálódást von maga után, és különösen kedvez a jobboldali radikalizmusnak az, ha az elit korrupciója és a jogállam aláásása közepette a bódító nacionalizmus folyik minden állami csapból mint a problémáinkra való legalkalmasabb gyógyír. Ezek mind Orbán agyszüleményei és kormányzásának eredményei. Orbán volt az, aki a civilizációs tabuk ledöntésével és a társadalmi kohézió látványos megroppantásával odadobta fiataljainkat a nácizmusnak, amely helyzetet csak súlyosbítja majd az oktatási és a szociális ellátórendszer további lezüllése. Uraim, mit vártak ilyen körülmények között?

Ezért a Jobbik és a tőle még jobbra álló szervezetek ellenében Orbán számára valóban a jó kormányzás maradt egyedüli eszközül. Ehhez azonban nem ért. A baloldallal szembeni gyűlölet szítása és az EU ellenes retorika, a versenyképesség és az értékteremtés valódi alapjainak ignorálása, a folytatódó korrupció és a ravaszkodás mind a konszolidáció ellen hatnak, márpedig a konszolidáció alternatívája a folytatódó lecsúszás és a szélsőjobb további erősödése lesz. A szélsőjobb egyelőre szociális (kormányzati) probléma. De lassan újra kulturális kérdés lesz, amiért -- talán furcsa -- nem a konkrét nácik a felelősek.

Mi az elkövetkező kormányzati ciklus tétje? Azt hiszem, világos mindebből. Ahhoz, hogy Orbán a józan észre hallgasson, nem kell szeretnie se az EU-t, se a baloldalt. A nemzetét kell. Ahhoz, hogy felfedezze, az oroszokra való ráfonódás is a szélsőjobbot segíti, és egyszer csak sarokba fogják kényszeríteni -- vagy pedig maga fog eljutni a szélsőjobbig --, távolról sem kell akkora zsenialitás, ami meghaladná a miniszterelnökét. Elérte, hogy a baloldal nevetség és szánalom tárgyává váljon -- miért nem elég neki ennyi elégtétel? Az erőforrásaikat elapasztotta, miközben a magáéból folyamot duzzasztott. Azok ott lassan a légynek sem tudnak ártani, ha csak nem önmaguknak. Szemben amazokkal amott. Remélem, Orbán helyesen tudja majd megválasztani ellenségeit az elkövetkező négy évben. És mindenki érdekében toleránsabb lesz az ellenfeleivel, akik maguk is elősegíthetnék a konszolidációt azzal, hogy kivágják a soraikból azokat, akik kettőnél ötvennél többször ültek már bent Kálmán Olgánál.   

P.S. Amíg a baloldal nem tud életet lehelni a nemzeti-szocialista narratívával szemben valami alternatív gondolatba, addig úgyis Orbánon múlik a sorsa. Merjük remélni, hogy Orbán is észreveszi az ebben rejlő lehetőséget, és előbb-utóbb betol egy kis adrenalint az szegfű illatú infúziós löttybe, mielőtt végleg összeomlana a "demokratikus ellenzék" keringése, és a Jobbik egyedül maradna a porondon vetélytársként. De leginkább megtanulja a jó kormányzás alapjait tőle nem messze álló valamikori konzervatív gondolkodóktól.                                                                         

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr566012362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hanta boy 2014.04.10. 21:59:51

Péter!

Nagyon jó a cikk!

Mondjuk én nem értettem meg a lényegét...

Na, mindegy is....

A lényeg: most is a JOBBIK-ra szavaztam, és az EP választáson is arra fogok!

Miért?

Mert egyedül ők képviselik a magyarok érdekét!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.10. 22:02:59

@hanta boy: nem vár helyről jött a gratuláció :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.10. 22:03:40

@hanta boy: Yeah, de ha már itt tartunk, és itt egy autentikus jobbikos, mondd már el, mi magyarok érdeke.

prognosys 2014.04.10. 23:01:49

Kedves Péter!

Nyilván már nem újdonság itt, hogy én is egy Jobbikos vagyok. Csak a napokban ismertem meg egy kiszivárgó felvételből azt, hogy mi volt (mindig is) a szocik valódi célja Orbán leváltásával: az, hogy a saját embereiket kifizethessék (forrás: index.hu/belfold/2014/03/27/velez/ ). De ha nyitott szemmel járunk, azt láthatjuk, hogy mindenféle sikerpropaganda ellenére dettó ugyanezt csinálja Orbán is! A közös bennük, hogy mindezt az ország kárára! Egy ilyen rendszerben van választási lehetőség? Van értelme választani?

Nyilván ez a magyar politikának egy olyan kényszerpályája, amiből sem Orbán, sem pedig a baloldal egyetlen formációja sem képes kijutni, mert mindig csak ez az egy valódi cél mozgatja őket. Azaz, amíg a Fidesz-MSZP főtengely egyben van, addig bizonyosan nem lesz változás...csupán a hazugságok, árulások és a korrupció fog folytatódni intézményesített keretek között.

A Jobbikosok már rég rájöttek, hogy ez a rendszer belülről van meghekkelve. Persze nem mindenki érti, hogy hogyan, de azt legalább sejti, hogy miért. Ezért a Jobbiktól (és most ez válasz lesz a magyarok érdekeire) azt a kifejezett követelést, intézkedés sorozatot várjuk egy esetleges Jobbik-kormánytól, hogy ezeket a múltbeli berögzült uram-bátyám alapú struktúrákat következetesen bontsa le és az annak nyomán felszabadult erőforrásokat a legjobb hatékonysággal hasznosítsa az ország javára!

Egy mondatban nagyjából ennyi. Ha pedig ezt megteszik - márpedig komoly elszántságot látok erre a párton belül -, akkor nem nagy ár ezért extra erőket mozgósítani, odatenni magát annak a tagnak is, aki egyébként a mindennapokban fáradságos munkát végez és szó szerint küzd az életben maradásért...ugyanakkor az ilyen árulásnak, amelyet megengedtek maguknak az 1990 óta létező pártok és kormányok, a Jobbikra nézve sokkal súlyosabb következményekkel járna.

A Jobbik szavazóbázisa ugyanis nem olyan elnéző, mint a Szociké vagy a Fideszé! Itt nem birkákat nevelnek! És ez egy óriási kényszer a párton...mi több az ország pártállammá való visszarendeződésével fenyeget, ha nem viszi véghez az elvárt reformokat!

Ezért nincs más út! Lehet jönni itt a "szélsőjobb", meg "náci" kártyával, de pontosan tudjuk, hogy akik ezt terjesztik, kizárólag egzisztenciális félelmükben teszik, az ingyen kosztért! Vagyis NEM valósak a félelmeik, mivel eddig is és ma is tisztességtelenül és értékteremtő munka nélkül jutnak olyan javakhoz, amihez az átlag dolgozó sosem fog!

Ráadásul egy-két morzsa már látszik az interneten megbúvó mértékadó blogok között olyan magyarázatra, ami ellentmond ennek a nácizó kórusnak is. Pl. lásd ezt: velemenyvezer.444.hu/2014/04/07/szegeny-orszag-igy-szavaz/ , vagy ezt: szabadeuropa.shp.hu/hpc/web.php?a=szabadeuropa&o=2014_8__NYjD

Vagyis, ha Szebb Jövőt akarunk, akkor nem elég egy rossz pártot egy másik rossz pártra lecserélni, hanem a rossz rendszert kell megváltoztatni és a helyes irányba terelni. A régi pártokkal ez nem megy, ezt láthattuk. A mai rendszer haszonélvezői pedig nyilván valóan mindent megtesznek annak érdekében, hogy ezek a változások ne történhessenek meg! Márpedig a jövőt nem lehet megállítani!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.10. 23:09:26

@prognosys: Köszönöm a kimerítő magyarázatot. De hát, ugye, mégiscsak szélsőjobb vagytok, lássuk be, van nektek kerek leírásotok a politikai gondolkodás történetében, nem kell ezzel kapcsolatban szemérmeskedni. Én azt várom majd, amikor a "náci"-t sem utasítjátok el, ellenkezőleg -- na akkor kezdődik igazán az időtök. Remélem, nem kerül erre sor, hanem addig legalább csillapítani lehet mindazokat a problémákat, amire a magatok rossz válaszait adjátok. Mert hát sok más egyéb mellett az a baj veletek, hogy finanszírozható, reális, fenntartható válaszaitok nincsenek a kétségkívül súlyos bajainkra.

prognosys 2014.04.11. 05:01:37

@HaFr: A "náci","fasiszta","rasszista", stb... jelzőket olyan médiabirodalommal rendelkező érdekeltek aggatják ránk, akiknek nemhogy rossz, hanem nagyjából semmilyen válaszuk nincs az országban kialakult társadalmi válsághelyzetre. Súlyos, életellenes bűncselekmények már napi szinten jellemzők a vidék szegényebb részeiben, ahol iszonyatosan nagy nyomorban élnek emberek.

Akik ott merészelnek saját birtokukon valami olyat tenni, ami életben tartja őket, annak lepusztítják, ellopják a terményét. Száz szám lehetne sorolni a példákat. Minket neveznek ezekkel a nagyon is sértő jelzőkkel, közben nem veszik észre, hogy Orbán rendszere megkezdte az újkori kulák üldözést! ( forrás: index.hu/gazdasag/2014/03/03/az_allammal_uzletelt_masnap_meghalt/ ) Mert már nincs ellopható állami vagyon! Zsarolással, fenyegetéssel, hatósági vegzálással ráteszik a mocskos kezüket olyan értékekre, olyan szellemi tulajdonokra, amit az egyén kiváló képességeivel ÉS NEM LOPÁSSAL hozott létre, ahogy rátették a kezüket a trafikokra is...ez előre vetíti, hogy a következő négy évben azokat fogják hasonló maffia módszerekkel zaklatni (vagy akár halálba kergetni), akiknek még van valami kis értékük, ami ellopható és kiosztható sajátjaik között!

Mi lehet erre a jó válasz, ha az erre adott ellenállás vagy bármilyen más, törvényes keretek között megmaradó eszköz rossz válasz?

Van-e konkrét javaslatod bármire a rossz válasz helyett?

toportyánzsóti 2014.04.11. 06:12:27

Moszkovityenka csak 1 bűnöző aki berlusca módjára bitorolja a médiát,még magyarnak sem gondolnám ezt a liberálszélkakas seggszájkát aki goebbelssel és rákosi pajtival azonos szólamokkal mérgezi Mária országát.

toportyánzsóti 2014.04.11. 06:15:23

@prognosys: Van válasz-program csak nézz utána.Kevesebb adó,alacsonyabb bejutási küszöb,kicsiket erősítő mandátumelosztás...

toportyánzsóti 2014.04.11. 06:23:07

@prognosys: Fejedet a homokba dugtad rendesen amikor a jövőről beszélsz,kevesebb szavazótok volt mint 2010-ben,választási gyűléseken sem domborít a gárda,vágyaid felülírják a látásod és a számaitok.

toportyánzsóti 2014.04.11. 06:24:40

@HaFr: Mozgalmárok sajna nem az objektivitásról híresek,ellenben Neked a programod rendben van.

prognosys 2014.04.11. 06:34:42

@toportyánzsóti: ez elég kicsinyes, nem gondolod? A semmiből kevesebb adót fizetni...nem is értem...én azért vagyok Jobbikos, mert pont, hogy nem egy zárt kaszt pitiáner érdekei mentén gondolkodom, hanem a nemzet egészében

Ha jó kérdéseket akarunk feltenni és jó válaszokat adni rá, akkor mindenkivel szóba kell állnunk, hogy ezeket megbeszéljük...ez a kommunikációs bojkott nem csillapítja a problémákat, hanem mélyíti azokat...ma azt látom, hogy 100-ból 80 embernek nem hogy a problémáit nem segítenek megoldani, de még arra sem méltatják óket, hogy szóba álljanak velük!

Mit segít ezen az MSZP kampányígérete az SZJA 16- ról 11%-ra csökkentése? Akinek van bejelentett munkahelye az nyer rajta kb. plusz egy vekni kenyeret...akinek nincs, az pedig megszívta. Ez aztán a jövőkép!

prognosys 2014.04.11. 06:40:51

@toportyánzsóti: Igen, a plusz 120.000 aktív szavazó tényleg kevesebb a 2010-eshez képest...nyilván ezért is megy a fasizmussal való riogatás európa szerte...ezt még te magad sem hiszed el!

prognosys 2014.04.11. 06:48:12

És még valami: melyikőtōt emlékszik a szocik 2002-es választási kampányában ígért jelszavakra?

"Létbiztonság, jogbiztonság, közbiztonság"

12 év elteltével hogy látjátok, melyiket sikerült érdemben növelni? Vagy mit akartak ezzel üzenni a "nagyok"?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.11. 07:20:01

@prognosys: AMiket felsorolsz, ezek mind problémák, kérdések, jelenségek. Ezekben nagyjából egyet is értünk. Mik a válaszaid? Hogyan nézne ki a Jobbik rendszere?

toportyánzsóti 2014.04.11. 07:35:55

@prognosys: Na ezt benéztem rendesen,nem kicsit.Vissza kell vonnom amit írtam,hoppácska.

toportyánzsóti 2014.04.11. 07:38:38

@prognosys: Mondjuk ellenzékben még mindenki tudja a kevesebb több lenne,csak tudni kell legalább 2 -ig számolni.USA adószintje harmada az EU-nak,azért kerül felébe sem az üzemanyag.

prognosys 2014.04.11. 07:47:23

@HaFr: Próbálok egy rövid választ fogalmazni erre, de mielőtt ezt megtenném, kérdezem hogy szerinted hogyan fordulhatott elő, hogy Schiffert - mint holokauszt-túlélő család sarját hirtelen lenácizták? Normális az az ország, ahol a dolgok megbeszélése helyett válogatás nélkül megbélyegzünk valakit csak azért, mert ott akkor épp nem a nekik tetsző rettegők válaszát adta? Forrás: m.mno.hu/belfold/naciztak-es-lincselessel-fenyegettek-schiffert-1220775

Véleményem szerint ugyanilyen "megfontolásból" nácizzák a Jobbikot is

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.11. 07:55:42

@prognosys: Nem, nem kéne, hogy normális legyen

32FNewYork 2014.04.11. 08:02:07

A magyar perifériakapitalizmus nem írható le jobboldal és baloldal szembenállásával. Sokkal inkább a kollaboránsok és laboránsok megvesztegethető helyzetbe kerülésének élet-halál küzdelmével. Az ország nem érdekes. Ebből a dimenzióból egyelőre kétségkívül kilóg a Jobbik. Miután az elmúlt 25 évben mindez egyre többek számára lelepleződik a Jobbik erősödése nyilvánvaló szükségszerűség, noha én magam nem tudok elképzelni olyan helyzetet, hogy rájuk szavazzak. Tehát nem tőlük és nem a kollaboráns-laboráns egymásra utaltság haszonélvezőitől várhatjuk a mókuskerékből való kilépést. A legfőbb felelős maga a globáltőkét képviselő Eu intézményei, amelyek legfőbb problémája, pl. hogy a szeszkereskedők egyenlő feltételekkel kereskedhessenek, de az fel sem merül, hogy pl. az Eu-ban az egyenlő munka egyenlő bér elve érvényesüljön.

prognosys 2014.04.11. 08:42:55

@HaFr: Két fontos dolgot emelnék ki: először is renbe kellene tennünk a fogalmainkat. Egységes értelmezési keretekre van szükség ahhoz, hogy ne csak elbeszéljünk egymás mellett, hanem a közös problémáinkat meg tudjuk fogalmazni.

A másik ugyanennek a részhalmaza: meg kellwne fogalmaznunk, hogy mi az a "válság"? Hogyan értelmezzük ezt helyesen? Ki lehet-e jelenteni, hogy ma is "válság" van? És milyen szempontból?

Ugye, hogy nem is olyan egyszerű kérdések ezek!? Vagyis ha számos, ma a politikai térben használt kifejezéseket elemezzük, sok ilyen kifejezést használunk, aminek nem egységes az értelmezése, csupán vélt és ezért sok tekitetben hibás.

A kommunikációa térben ezek bábeli zűrzavart okoznak, ami miatt a legalapvetőbb kérdéseket sem lehet úgy megfogalmazni, hogy azok alatt mindenki ugyanazt értse!

Egy másik blogon "fasisztoid" rendszerről írtak. Amikor a blog írójától visszakérdeztem, hogy mégis mit ért "fasisztoid" rendszer alatt, lányos zavarában azt az óvodás szintű választ adta, hogy "nem mondom meg, nem fogok magyarázkodni“

A Jobbik egyik deklarált célja, hogy feltárja, hogy kik és milyen indokból nyúlnak bele különböző alrendszerekbe, térítik el azok törvényességét...kik és miért szólnak bele vagy avatkoznak közbe külföldről az ország belügyeibe. Igen sok szennyest tárt fel már eddig is...napi szintűek az ezekkel kapcsolatos feljelentések

Az elcsalt kormányzati és EU-s pénzek, a korrupció, a megvesztegetés már-már az afrikai országokra jellemző szintet ütik meg, miközben a minimálbér szintje már a létminimumpt sem éri el. Az intézményesített csalások és az ezeket fedő hazugságok szerintem okoznak annyi kárt, aminek a felszámolásával az elviselhetetlenről legalább a normális szintre lehetne csökkenteni a nyomort az országban.

De ehhez egy más, sokaknak ma még idegen szemléletmód szükséges, aminek körvönalakban az a lényege, hogy igenis tekintettel kell lenni a másikra. Kicsit ki kell tekintenünk saját burkunkból és nem szabad kritika nélkül elfogadni mindent, amit mondanak.

Kérdéseket kell tudnunk megfogalmazni és válaszokat kell találnunk rájuk. Közösen kell megfogalmaznunk azokat a korlátokat, amiket semmilyen körülények között nem lépünk át.

A törvényeket és a jogokat nem egy-egy szűk érdekcsoport ízlése szerint írjuk (legtöbbször fű alatt, salátatörvények közé bújtatva), hanem a közösség javát szolgálva és azok betartása mindenkire egyformán kell, hogy vonatkozzon.

Lehetne még sok dplgot írni. Javaslom megnézni azokat a településeket, amelyeket Jobbikos többségel, polgármesterrel vezetnek

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.11. 08:48:19

@prognosys: Hát, ez még elég szerény, nem igazán válasz a kérdésemre :)
egy ilyen települést, a leghíresebbet ismerni vélem, engem nem vonz ... azok a válaszok nem vonzanak.

hanta boy 2014.04.11. 08:50:37

Fiúk!

Ha már számokról beszélünk azokat pontosan!

2010. választás, listás eredmények
MSZP 990 ezer
SZDSZ-MDF szövetség 137 ezer
LMP 384 ezer fő
Összesen: kb. 1,5 millió fő

2014 választás, listás eredmények:
Az MSZP, SZDSZ, MDF és az LMP egy részéből létrehozott baloldali Katyvasz 1 millió 250 ezer szavazat
LMP 240 ezer szavazat

Összesen 1,5 millió szavazat

Kérdés. Mennyit erősödött tehát a baloldali Katyvasz 2010-hez képest?

Válasz.

SEMENNYIT!!!!

Ugyanúgy 1,5 millió szavazó támogatta 2010-ben és 2014-ben is a baloldali Katyvaszt és az LMP-t együttesen.....

hanta boy 2014.04.11. 08:58:01

Vagy a másik megoldás.

Hasonlítsuk össze az MSZP 2010 és 2014-es szereplését.

2010 MSZP 990 ezer szavazat.

2014. MSZP szavazat számítása:

A baloldali Katyvasz kapott 1,25 millió szavazatot....

Ez a következő képen adódott össze:
- liberálisok 50 ezer szavazat (nagyon jószívű voltam)
- Együtt-Pm az utolsó mérések szerint (január) 250 ezer szavazat (5%)
- DK szintén januári mérés 250 ezer szavazat (5%)
- szociké a maradék kevesebb, mint 700 ezer szavazat

Összességében tehát a szocik 2010-hez képest, 2014-ben vesztettek mintegy 300 ezer szavazatot!

Hát kb. ennyit a szocik megerősödéséről....

prognosys 2014.04.11. 08:59:52

@HaFr: Én is így gondolom. Ezért kellene feltennünk a következő kérdést: ha mégis ez a magyaroszági norma, akkor ennek mi az oka? Tényleg csupán a zsidó emberek rendkívüli érzékenységének vagyunk szem és fültanúi vagy valami más, rejtélyes dolög is meghúzódik mögötte?

Megj.: akinek ilyen kérdés egyáltalán eszébe jut, az ma magyarorzágon deklaráltan antiszemita...ez az, ami megdöbbentő!

prognosys 2014.04.11. 09:04:25

@HaFr: akkor pontosítsd a kérdésed, légyszives. A Jobbik programja 85 A4-es gépelt oldal, nem tudok minden részletet leírni

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.11. 09:59:26

@prognosys: OK, nem ismerem. Alkalmasint pótolom ezt a hiányosságot.

Chang Beer 2014.04.11. 12:54:12

1, A cikk nagyon jó, maximálisan egyetértek vele.
2, A következtettéssel vannak bajaim; orbán fel fogja ismerni a szélsőjobb előretörését, de nem fogja megakadályozni. Ő százszor inkább együtt működik, engedményeket tesz a nácizmusnak, mint egyszer is mentőövet dobjon a baloldalnak.
3, Szerintem 2-3 választási ciklusig esélye sem lesz baloldali fordulatnak (2018-2022 választást is behúzza a fideSS), szóval itt 12 évig berendezkedett a jobboldal. A választás tényleg az lesz, hogy fideSS, vagy Jobbik. Ebből következően a baloldal inkább átszavaz a fideSS-re, ami életben fogja tartani orbánt és a maffia rendszerét.

márpedig a fidesznek mennie kell 2014.04.11. 13:01:46

@hanta boy: fasiszták képviselik kinek az érdekeit, önnek elment az esze

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.11. 13:12:08

@Chang Beer: Beleírtam: 2 > erózió, halál, Külső-Oroszország. De attól még persze lehet, h igazad lesz.

wallenberg8805 (törölt) 2014.04.11. 17:36:44

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

A Jobbik akkor fog győzni, amikor a cionista média már senkivel sem lesz képes elhitetni azt a hazugságot hogy a Jobbik rasszista meg náci.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

pátyi 2014.04.11. 19:01:00

Gratulálok a Hozzászólóknak!
Bár nekem is van egy különbejáratú véleményem, de az most nem érdekes.
Annak örülök, hogy a különböző véleményt megfogalmazók képesek voltak normális vitára, ami ma ritkaság, annak ellenére, hogy nem értenek egyet.

prognosys 2014.04.11. 21:57:19

@pátyi: A magam nevében köszönöm szépen! Nagyon fontosnak tartom, hogy mindenkor tárgyilagosan beszéljünk közösségünk problémáiról, épp ezért is fontosnak tartom, hogy még a sárdobálókkal szemben is mérsékelt hangnemet üssek meg...de szerencsére itt nem volt ilyen!

Én is köszönöm Béndek Péternek a korrekt, nyitott hozzáállását!

A következő linken "ezer" érv szól a Jobbik mellett (a kommenteket érdemes olvasni - ezúttal én nem tettem hozzá semmit):

www.origo.hu/gazdasag/gazdasag-plusz/20140408-a-leszakadas-keves-a-jobbik-sikerehez.html
süti beállítások módosítása