1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.02.02. 08:36 HaFr

És mi lesz a gazdasággal?

Elég unortodox módon, a kommentek alapján hadd bocsássam ezt utólag a szöveg elé: A kartársak nem értik a posztot (ez az én hibám is), nem értik, hogy Magyarországot a kitörési pontjainak gyilkolása miért teszi összevethetővé egy olyan hellyel, ahol nem gyilkolják azokat, hogy miért fontos, hogy az állam milyen minőségben és koncepcióval vezényli le az alapprogramjait -- és főleg, hogy miért fontos magunkat pl. Svédo.-hoz hasonlítani, és nem Azerbaj.-hoz. Szóval, sucker. Plusz aki ismeri egy cseppet ezt a blogot, annak nem kell mondanom, hogy k--ra nem érdekel OV, Gyurcsány és a többi kretén személye, pártállása és pszichés beltartalma, az érdekel, hogy mit tesznek le az asztalra,illetve egyre inkább, hogy hogy veszik maguknak a bátorságot, hogy abban a pozícióban keljenek fel minden reggel, amiben felkelnek (elnök, miniszterelnök, főkincstárnok, államtitkár, miazistenbarma).

Lássunk egy irigyelt példát. Svédország bruttó hazai összterméke -- kb. ugyanannyi lakosra -- több mint négyszerese a magyarnak (kb. 420 milliárd euró kb 100 milliárddal szemben). De 1993 óta az éves GDP növekedés csak 0,7%, miközben ugyanebben az időszakban majdnem 67%-ról a mai 48-49%-ra faragják az állami újraelosztás arányát (ami ma -- szemben a nem változó hiedelmekkel -- kisebb, mint a magyarországi), és 70%-ól 37%-ra csökken az államadósság (Orbán talán még a jobbkezét is odaadná ezért). Hogy lehet ez?

Well, nem nagyon vannak csodák, legalábbis ott fenn, északon: nagyon minimális korrupció, nagyon magas állami hatékonyság (a pénzköltésben), még mindig erős szociális háló világos társadalmi célok mellett! A svéd állam a társadalomé: bárki, bármilyen állami aktába betekinthet, ha úgy szottyan kedve. Nálunk az állam a kiválasztottak titkos biznisze, ha tetszik, feudum. Ott a politikusok szolgálók, nálunk (közjogi) méltóságok. A svéd állam nem csinál presztízskérdést abból, hogy a mégoly nagynevű nemzeti kincseket, mint a Saab, megmentsen a csődtől, illetve más koronaékszereket, mint a Volvo, ne hagyjon külföldi (kínai!) kézre jutni. Az állam nem államosít. Sőt, az állam kiszervez: a közpénzekért átláthatóan versenyezteti a magániskolákat, egészségügyi intézményeket, közműszolgáltatókat. (Nem állami kézbe veszi őket, ami -- a monopolhelyzet, és különösen az állami monopóliumok természete miatt -- a korrupció, a nepotizmus és az alacsony hatékonyság melegágya.)

Eközben a GDP arányában is többet költ oktatásra, mint Magyarország --, és az olló szélsebesen nyílik!

Kutatás-fejlesztésre (innovációra) ott a nemzeti össztermékből arányosan három és félszer annyi (nominálértéken tizenötször annyi!) jut, mint kis hazánkban. De hülyék, Istenem! Nyilván rászorulnak -- szemben velünk. Mi egyáltalán nem szorulunk ilyen csacskaságokra. Minekünk Hoffmann Rózsa, a Közgép, Parragh László és gáztározók kellenek, közpénzen kimentett korrupt önkormányzatok, a tőkeimport (vagy annak is csak a vágya) alacsony hozzáadott értékű (nota bene autópari!) összeszerelő üzemek, beszállítói láncok és a legócskább tömegtermelés képében -- a rátermett fiatalok meg lehetőleg menjenek innen, máshol vállalkozzanak, gondolkodjanak meg szeretkezzenek.

Az embernek kinyílik a bicska a zsebében azt látva, hogyan lehet egy országot az ostobaság és gazemberség alkalmas vegyületével a szemünk előtt tartósan a földbe égetni. Az "Európa alfele" program kiszolgáltatottságot hoz az állampolgároknak az állammal és a munkáltatójukkal szemben, kilátástalanságot az egész társadalomnak, mert benne rekedünk egy versenyképtelen pozícióban, és szabad garázdálkodási jogot az állami elitnek és az oligarchiának az állami vagyon és beszedett jövedelmek fölött. Ha ehhez még átnézi a kedves olvasó a "Centrális erőtér, az" c. posztomat a politikai esélyeinkről (a februári archívumban) -- akár kötélhez is nyúlhatna. A legjobb ezért, ha nem hisz nekem, de biztos, ami biztos, rááll a kokóra.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr325057946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.02.02. 21:42:45

@mrZ: Azért én erőltetném, ha nem baj... Külső adósságról nem is beszéltem, de behozhatjuk szempontnak, ahogy (majdnem) bármi mást is. A poszt egy viszonylag sikeres adósságkezelésről szólt nagyon hevenyészett formában -- csak az alapösszefüggések érdekeltek. A korrupciók összevetéséről: nos, egyedülálló véleményt hangoztatsz.

ásványi répacukor 2013.02.02. 22:16:07

@Blogger Géza: Hurrá, most akkor minden hapy, no meg very fasza!?Probléma egy szál se! Agyament nyalonc!

mrZ (törölt) 2013.02.02. 22:22:44

@HaFr:
Az államadósság per gdp nem mutat semmit. Egyszerűen nem valós, mert az adósság nagy része az önkormányzatoknál, és állami érdekeltségeknél keletkezik. A svédek harminc éve decentralizálnak, a "központi" állam szerepe erősen csökkent, ezért csökkent az "állami" újraelosztás és adósság.
A korrupció nem a kisember szintjén van jelen,(abban tiszták), hanem a politikai-gazdasági ügymenetben. Ez része a társadalmi kiegyezésnek. Élni és élni hagyni.
>>Azért én erőltetném, ha nem baj...
Nem baj. Hiba.

>>A poszt egy viszonylag sikeres adósságkezelésről
>>szólt nagyon hevenyészett formában...
Ezért fűztem hozzá megjegyzést. Mert a "sikeres" csak propaganda, a valóságban 20 év alatt közel 1000mrd dollárt költöttek "szerkezet átalakításra".

>>Külső adósságról nem is beszéltem,...
A belső nem számít.

egysmás 2013.02.02. 22:35:59

Az a fasza, amit a fidesz csinál!

A többi csak zsidó trükk, amivel az igazi magyarok szemét akarják megcsalni!

Sunder 2013.02.02. 23:09:00

@poszt: szerintem a posztban meg kellett volna említeni, hogy Svédországban is úgy sikerült a dolog (adósságkezelés), hogy hihetetlen magasak az adóterhek, főleg a KKV-k és egyéni vállalkozók berkeiben. Viszont a maradékból még mindig meg lehet kényelmesen élni, mert jobb volt a kiindulóhelyzetük, mint nekünk.

Extraként megemlíteném, hogy az adófizetési morál /még/ sokkal jobb mint nálunk. Mert kapnak érte dolgokat, kedvesebben, hatékonyabban, mint nálunk. Kivéve EÜ, mert a várólisták ott is hosszúak.

@mrZ: a korrupcióban nincs igazad. Svédország kiemelten nem korrupt, ami a következőt jelenti:
a "korrupt" politikus a területén belül kvázi projekt menedzserként ügyködik. Ha sikerül jóváhagyatnia egy reális költségvetést, aztán abból meg tud spórolni 10%-ot, azt zsebreteszi, ez mindenhol így van.
DE!
1.) A munka mindig 100%-os, esetleg 101. Nem megy a lopás a minőség rovására.
2.) Nem nyomják a pofádba a korrupcióval szerzett vagyont. Vö.: asszem' Salgótarjánban építtetett egy politikus a panelnegyed fölé a domboldalra egy kacsalábon forgó 1000 sqm villát, lesse csak a proletár. A svédek max. vesznek egy kacsalábon forgó birtokot egy magánerdő közepén, és nem kérkednek vele. Amúgy ez igaz a becsületes, kőgazdag vállalkozókra is.

@poszt II:
azért erre nézz majd vissza pár éven belül. Svédország is most kezdi nyögni a bevándorlás minden terhét, inklúding az emiatt növekvő nacionalizmust.
A bónusz: most érik be a második generáció az ultraliberális nevelési rendszerükből, és ott KOMOLY értékrendbeli problémák vannak, amik majdhogynem kezelhetetlenek. Szóval lesz még ott is tánc.

politikus-omm 2013.02.02. 23:33:12

@mrZ: Az államadósság per gdp nem mutat semmit. Egyszerűen nem valós, mert az adósság nagy része az önkormányzatoknál, és állami érdekeltségeknél keletkezik.

- Elég buta vagy és magabiztos. A GDP/államadósság a legfontosabb szám, és az ebben az értékben szereplő bruttó államadósság természetesen az önkormányzatok és állami vállalatok adósságát is tartalmazza.

különvélemény 2013.02.02. 23:34:46

Jajj de szép volt...

Akkor most hasonlítsuk össze Mo-t mondjuk egy olyan országgal, aki nem jobb az EU átlagnál.

Hoppá...

De várj, legjobb lenne Abu Dabihoz hasonlítani az orbán kormányt, az lenne a legtisztességesebb...

ROFL

mrZ (törölt) 2013.02.03. 00:10:06

@politikus-omm:
Csak az állam/önkori által GARANTÁLT vagy ÁTVÁLLALT hitelek szerepelnek az államadósságban.
Pl: az önkori vízmű hitele nem szerepel, csak ha van állami-önkori _kezesség_. Egyébként csak mint céges hitel jelenik meg.

politikus-omm 2013.02.03. 00:21:11

@mrZ: Még most is hülyeség. Ha a közmücég állami, akkor a hitelén automatikusan van állami kezesség, tehát a ktgvetés része.

A ktgvetés 4 részből áll egyik része a helyi/területi önk-i ktgvetése ennek része az önk-i hitelek és ennek része az önk. cégeinek hitele.

Nem ez az államadósság számításának egyetlen módja, de ez az EU standard.

politikus-omm 2013.02.03. 00:23:35

@mrZ: Látom azt sem tudod mi az állami-önkori tulajdon viszonya.

Nem minden állami tulajdon önkori tulajdon, de minden önkori tulajdon állami tulajdon. Tehát minden önkori cég állami cég, ez csak könyvelési fejezet kérdése.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2013.02.03. 00:34:53

Kérem segítsenek Orbán hívei nekem megérteni, mitől fog nőni a gazdaságunk, miután kivonták a pénzt a bankszektorból, az informatikai ágazatból, a biztosítókból, az oktatásból stb.
Itt már csak egy dolog jöhet, az infláció felpörgetése és a forint gyengítése. Szólok előre, hogy a forintban betett pénzek, jó ha az értéküket megtartják, valamint az import termékek erőteljesen drágulni fognak. De talán ezekkel az eszközökkel fel tudják pörgetni a gazdaságot.
Az eddigiekből azonban komoly kétségeim vannak, nem lopják-e el az így bejövő pénzeket is... mert ha igen, akkor mehetünk svédbe, vagy angolba amennyiben meg akarunk élni valahogyan.

mrZ (törölt) 2013.02.03. 01:09:01

@politikus-omm:
Szerintem te nem érted, a cégek helyzetét. Egy állami/önkori tulajdonú cég is csak egy cég. Izé: gazdasági szereplő.
Mivel sok esetben az adott cégnek van saját vagyona(vagyonkezelésbe kapta) és üzleti bevétele(+támogatás), az lesz a fedezet. És nem keletkezik papíron állami/önkori adósság.

- duplagondol 2013.02.03. 02:42:18

Röviden a történelmi okokról: II. Gusztáv Adolf, de főleg a zsenije és szürke eminenciása, Oxenstierna kancellár olyan szervezett, pattogós, fegyelmezett germán szellemben működő államot hozott létre, aminek a serege, ha brutális is volt a német lakossággal szemben, sok csatát nyert a harmincéves háborúban. A földműves, saját földén gazdálkodó szabad parasztra hagyatkozott, az amúgy sem erős földesúri hatalmat leszorította.

Nálunk ugyanabban az időben a nemesi vármegye elkezdett hatalma csúcsára jutni, a mindennapi életet, a jobbágyok adóit és büntetéseit, de még az árakat is azok szabták meg, akik egyszerre birtokolták a közhatalmat és a magánhatalmat. Nem kellett volna ennek így alakulnia István, Mátyás és Dózsa óta, de így alakult, Rákóczi tehetett volna ellene, ha nem bukik el. A nagy reformkori politikusnemzedék helyébe sem jöttek olyanok, akik a nyomukba léphettek volna, csak iskolázatlan, állami hivatalokban elhelyezkedő dzsentrik (előbbi nemesek közvetlen utódai), akiknek a helyébe meg a kommunista időszakban részben lumpenek kerültek, ha egyáltalán, a rendszerváltás után ezek kéz a kézben kapaszkodnak egymásba.

Svédországban a XX. század elején körülbelül akkora volt a GDP per kopf, mint nálunk, vagy még kevesebb, nem szállták meg őket a németek, nem bombázták az amerikaiak és nem szabadították fel a szovjetek. Nekik is megvannak a maguk gondjai, főleg a bevándorlók miatt (Malmö legalább fele ma már muszlim, a közbiztonság katasztrofális), néhányakban jócskán megvan a náci mentalitás, másokban pedig az önpusztító, túlzásba vitt liberalizmus, egész egyszerűen egy másik kultúráról beszélünk.

Mi is vihettük volna többre, ha nincs 1711, 1849 és ez nem kurucos önsajnáltatás, tényleg így volt. Ha nincs a kommunista uralom, kitermelődhetett volna talán egy olyan népi réteg, amelyiket nem a párthűség, hanem a saját teljesítménye vitt volna előre, másként háborús vereség, holokauszt, svábok kitelepítése és egyebek nélkül megmaradt volna a régi gazdasági- és kulturális elit, előbbiek nem privatizátorként, hanem valódi tőkebefektető vállalkozóként vitték előbbre és vitték, vihették volna előbbre az egész hóbelebancot.

De ez mind 'ha', amivel nem érdemes annyit foglalkozni, mint a jelen ügyeivel, benne volt az idegen hatalmak kártevése és benne volt a saját önsorsrontásunk is, a kettő egymástól gyakran néha elválaszthatatlanul. Ahogy ma is.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.02.03. 08:28:32

nagyon elmés blog, méltó az index címlapra :x
az USA-val kellett volna összehasonlítani hazánkat (már akinek...), az még korrektebb lett volna

egyébként érdekelne, hogy mi az elvtársak javaslata?
azon kivűl természetesen, liberalizáljuk a drogokat

midnight coder 2013.02.03. 08:43:05

@wmiki: +1

Tényleg vicces összehasonlítani két történelmileg, kulturálisan és természeti erőforrások szempontjából ennyire eltérő országot. A svédek sikerrel kihagyták Pl. a jó cuculizmust, aztán van egy rakás erőforrásuk a tengertől a nyersanyagokig.

magyar ember teli szájjal 2013.02.03. 08:45:00

Szerintem a gazdagoktól és/vagy a multiktól kell elvenni, mert így igazságos. Svédországban is, nálunk is.

mahet 2013.02.03. 08:45:38

jakabandor.blog.hu/2012/07/02/magyarorszag_eb_gyoztes_adozasban - mondjuk félig 2010-es adatokra épít,de attól még áll

Az állam mindig a legrosszabb gazda, kisebb állam kell, alacsonyabb állami újraelosztással.

Rövid távon van akinek fájdalmas lenne, de hosszú távon az egész ország menetel az kommunizmusba ahol mindenki ugyanolyan szegény. (Persze csak azok a szerencsétlenek akik itthon maradnak, ha így folytatódnak a dolgok)

mahet 2013.02.03. 09:09:23

Amúgy pedig addig nincs értelme a gazdasági kérdésekkel foglalkozni amíg 12 milliárdért épül a Debreceni stadion.

(Persze értem, hogy ki kell fizetni a 2006-os tüntetéseket a kedves foci-drukkereknek is.)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.03. 09:10:31

Orbán "jobbkezét" én is odaadnám, akár egy zacskó szotyiért is, csak nincs olyan akinek kellene.

contractor 2013.02.03. 09:21:18

12 hónapból 3-ban a világ egyik legjobb helye Svédország. Csak a maradék 9-el van gond. Alternatíva a harakiri.

teknoc erno 2013.02.03. 09:39:05

Teljesen feleslegesen tad meg ezt a blogbejegyzést. Mert Svédország egy szar hely, és különben sem jó példa, mert... A kommentekből gondolom, már kiderült számodra, hogy mikor lehetne Magyarország is legalább annyira "szar" hely mint Svédország. Akkor ha a hazudozás, önbecsapás és mocskolódás exportképes termékek lennének, akkor Magyarország a világ leggazdagabb országa lenne egy csapásra.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.02.03. 09:43:51

@teknoc erno: Hasonlót akartam írni éppen. A kartársak nem értik a posztot (ez az én hibám is), nem értik, hogy Magyarországot a kitörési pontjainak gyilkolása miért teszi összevethetővé egy olyan hellyel, ahol nem gyilkolják azokat, hogy miért fontos, hogy az állam milyen minőségben és koncepcióval vezényli le az alapprogramjait -- és főleg, hogy miért fontos magunkat pl. Svédo.-hoz hasonlítani, és nem Azerbaj.-hoz. Szóval, sucker.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.02.03. 09:47:07

@HaFr: És aki ismeri egy cseppet ezt a blogot, annak nem kell mondanom, hogy k--ra nem érdekel OV, Gyurcsány és a többi kretén személye, pártállása és pszichés beltartalma, az érdekel, hogy mit tesznek le az asztalra,illetve egyre inkább, hogy hogy veszik maguknak a bátorságot, hogy abban a pozícióban keljenek fel minden reggel, amiben felkelnek (elnök, miniszterelnök, főkincstárnok, államtitkár, lófasz).

rezvez 2013.02.03. 09:47:14

"Az embernek kinyílik a bicska a zsebében azt látva, hogyan lehet egy országot az ostobaság és gazemberség alkalmas vegyületével a szemünk előtt tartósan a földbe égetni. "
Ez a megállapítás nem csak a Fidesz kormányzásának idejére vonatkozik.

Netuddki. 2013.02.03. 09:50:31

@Blogger Géza: Mért ne lehetne Svédországhoz hasonlítani? Ott is elherdálhatták volna a természeti és egyéb adottságaikat, mutyizhatnának, a választott vezetőik a saját zsebüket tömhetnék, etc. Nem teszik, vajon miért B+?

csőcsere 2013.02.03. 09:53:41

@- duplagondol: Magyarország bajai: uram-bátyám-sógor-koma rendszer, kiszámíthatatlanság, fegyelmezetlenség, rövidtávú gondolkodás. Ezen csak mi tudunk változtatni, senki más. És most is tudunk. Mindig tudunk. Csak rajtunk áll.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.02.03. 09:56:29

@HaFr: :0
öröm látni, ahogy két felsőbbrendű értelmiségi így egyetért valamiben

de még mindig nem értem, miért nem az USA-hoz hasonlítottad?
hiszen az még jobb hely, ráadásul ott demokrácia van

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.02.03. 09:58:37

@wmiki: Lakosság, kultúra, hatalmi pozíció, EU-mentesség stb. -- már túl sokban különböznek, ami valóban nevetségessé tette volna az igyekezetemet.

Matróz Kommandó 2013.02.03. 09:59:36

@kovi1970: egyszerű, nem volt náluk szocializmus.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.02.03. 10:02:33

@Matróz Kommandó: Hogyne lett volna -- legfeljebb (fél)diktatúra nem volt/van. Meg a történelmük, a realitásérzékük és a népük gerince alakult másképp.

Netuddki. 2013.02.03. 10:06:07

@mahet: "Amúgy pedig addig nincs értelme a gazdasági kérdésekkel foglalkozni amíg 12 milliárdért épül a Debreceni stadion."

Remélem majd az orbán, törpeelefánt és bandájuk vagyonából lesz némi kárenyhítés ami az adófizetőket érte...

Netuddki. 2013.02.03. 10:07:12

@Matróz Kommandó: "egyszerű, nem volt náluk szocializmus."

Hát az itt se volt...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.02.03. 10:08:42

@HaFr: :x
milyen szerencse, hogy így nem nevetséges

egyébként a kitörési pontokról még írhatnál, azok is érdekesek lehetnek

Netuddki. 2013.02.03. 10:09:56

@csőcsere: Bezony, aki meg mást mond az ennek a "rendszernek" a haszonélvezője...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.02.03. 10:13:02

@egysmás: Gondolkoztam, hogy kimoderáljam ezt, de szerintem csak röhejessé teszed magad, tehát bennhagyom.

Netuddki. 2013.02.03. 10:17:19

@HaFr: Ááááh! Ilyenekkel, wmikifélékkel szóbaállni?

"egysmás 0 bejegyzést írt és 197 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2009.02.28. óta tag."

68nyara 2013.02.03. 11:12:02

"egysmás 0 bejegyzést írt és 197 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2009.02.28. óta tag."

"kovi1970 0 bejegyzést írt és 10574 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2007.06.10. óta tag."

"68nyara 0 bejegyzést írt és 1160 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2006.08.23. óta tag."

Most ez valami verseny? Nem értem ezt az újabban elharapódzott szokást, hogy kiposztoljuk, hogy ki mióta tag és mennyi hozzászólása van. Attól, hogy valaki mindenhez hozzászól, akár ilyen komoly tartalommal, még se nem értéktelenebb, se nem értékesebb az adott mondandója. Lehet valakinek ez az első hozzászólása is, attól még lehet a világ legjobb szövege, és lehet igaza. Különben tudod mit? 2006-óta vagyok tag, én nyertem. :-)

Önnek megyünk (törölt) 2013.02.03. 11:12:12

"Sőt, az állam kiszervez: a közpénzekért átláthatóan versenyezteti a magániskolákat, egészségügyi intézményeket, közműszolgáltatókat"

Az utóbbi 20 év nálunk is arról szólt, hogy a lehető legjobban csökkentsük az állam szerepét, amit csak lehet, azt adjunk el. Ha ez olyan jó dolog, mint ahogy a poszter írja, akkor Magyarország miért egy csődtömeg? Hogyan sikerült alulmúlni még a szocializmus alatt lévő egyébként ritkaszar nívót is?

kpityu2 2013.02.03. 11:20:43

"Kutatás-fejlesztésre (innovációra) ott a nemzeti össztermékből arányosan három és félszer annyi (nominálértéken tizenötször annyi!) jut, mint kis hazánkban."

Ez úgy van kérem, hogy az ember mögveszi a kenyeret, kifizeti a számlákat, majd a maradékból kutat és fejleszt. Ha a kenyér és a számlák költsége arányaiban kevesebb az össz. bevételhez képest, akkor több marad K&F-re. IQ.

2013.02.03. 11:21:57

Őszinte örömmel látom a nyomorult balliberális bloggerek folyamatos vergődést, amint próbálnak hibákat találni a sikeres, és egyre sikeresebb kormány müködésében.

Egyre lejjebb adják, egyre pofátlanabbul hazudnak, most már csak a magukfajtáknak, mert más nem veszi emberszámba a liberálisokat. Le kéne állni ezzel és beállni a sorba, építeni a hazát, nem hazudozva lejáratni!

Önnek megyünk (törölt) 2013.02.03. 11:34:40

@Matróz Kommandó:
"egyszerű, nem volt náluk szocializmus. "
Ne fogjunk mindent a szocializmusra. Bár kétségtelenül felbecsülhetetlen károkat okozott az országnak gazdasági téren is.

De ha összehasonlítjuk, hogy a többi volt szocialista országban hogyan alakultak a dolgok, és azt, hogy nálunk hogyan, na akkor ökölbe szorul az ember keze.

Nézzük az ipart: Csehországban például az állam azt a taktikát követte, hogy akkor zárta be a veszteséges és korszerűtlen állami gyárakat, amikor a magánipar már olyan szinten volt, hogy átvegye a feladatot és a munkaerőt. Amelyik gyárat eladták, azt pedig úgy, hogy garantált volt, hogy az új üzemeltető termelni akar, nem piacot vesz, vagy valami egyéb érdek miatt veszi meg a gyárat. Ezzel szemben nálunk sok ostoba liberális azt hajtogatta, hogy nem hatékony, be kell zárni. Szegények ennyire voltak képesek, egy normális átmenet kivitelezéséhez már ész is kellett volna. Most meg lehet nézni, hogy hol tart a mi iparunk, és hol a cseheké. Jaj ki ne hagyjam, folyamatosan azt hajtogatták, hogy majd ott is jön a sokkterápia. Hát azóta se jött...

Az Ikarust például simán meg lehetett volna menteni, csak ésszel kellett volna eladni, és lehetőleg ne egy olyan cégnek, aki abban érdekelt, hogy itthon ne legyen buszgyártása... Az mindenképpen figyelemre méltó, hogy az egyik utódcég, az Ikarus EAG még így is a 2000-es évek közepéig tudott működni, és bizony nem csak hazai megrendelései voltak... A Ganzzal is lehetett volna mit kezdeni. Önállóan nem hiszem, hogy bírta volna a versenyt, de ha kicsit is ésszel él az akkori vezetés, akkor betársul valamelyik nagy járműgyártó világcéghez. Úgy, mint az osztrák SGP (aki a '90-es évekre hasonló helyzetbe került) a Siemenshez. Vagy ott vannak a konzervgyárak, amiket olyan jól sikerült eladni, hogy csak na... Vagy a cukoripar szétverése az EU-ra hivatkozva. És akkor a hazai mezőgazdaság lerombolását már nem is említem.

És ezek után csodálkozunk, hogy se az embereknek, se az országnak nincs pénze (leállítottatok mindent, mégis miből lenne...). Nem baj, jön az újabb világmegváltó ötlet: akkor vegyünk fel hitelt, meglássátok jó lesz!

Az a 40 év szocializmus erősen behatárolja a lehetőségeket, de az utána következő 20 legalább olyan káros volt, mint az előtte levő 40...

Matróz Kommandó 2013.02.03. 11:38:23

@Önnek megyünk: Abban egyetértünk, hogy a privatizáció döntő részben rendkívül káros volt. A mit kellett/lehetett volna tenni polemizálás értelmetlen. Arról kell beszélni, most mit lehet/érdemes tenni. Pl. visszaszerezni amit csak lehet.

Rive 2013.02.03. 11:39:27

@Lindalinda: Félmillió magyar tanúsítja a kormány egyre növekvő sikerességét - külföldről.

Barom.

mahet 2013.02.03. 11:44:16

@Lindalinda: melyik párt jobboldali Magyarországon? A fidesz? :D

mahet 2013.02.03. 11:45:59

@Önnek megyünk: te láttál már liberális pártot Magyarországon?

Itt van baloldali, baloldali populista és baloldali nacionalista.

Önnek megyünk (törölt) 2013.02.03. 11:51:22

@mahet: Igen láttam. Az való igaz, hogy semmi köze az egykoron szabadelvű pártoknak nevezett formációkhoz, mivel azok alapvetően az ország felemelkedésén dolgoztak.

Egyébként tényleg ez lett volna a legfontosabb az egészből, amit írtam?

politikus-omm 2013.02.03. 11:53:00

Valaki azt mondta hogy tehetséges vagyok.

2012ben döntöttem úgy, hogy liberális konzervatív leszek. Tudtam, hogy orbánahibás, és mondták, hogy szocialista, kommunista vagy liberális ne legyek. Merhogy nem aktuális. Igy lettem liberális konzervatív.

Ki tudja? Lehet hogy egyszer újságíró leszek havi fixszel. Ha eltakarítom a Zorbánt. Mivel a tüntetéseket nem szervezem elég hatékonyan, az intelligenciám a csodafegyverem. Szegény magyarok nem tudnak semmit, nincs pénzük utazni, ki tudja, ha nem lennének liberális konzervatívok lehet hogy sosem tudnák meg milyen jó hely Svédország.

....:))

Vígpoleon 2013.02.05. 20:38:46

Teljesen egyetértek a bejegyzés szerzőjével. Ennyi és kész-passz, valamit tenni kell.

mizrolist 2013.03.02. 00:23:46

@Lindalinda: a sikert gazdasági visszaesésben mérik?

kronosz6 2013.03.02. 00:55:48

A jegyzet írója elégedetlen a kormánnyal. A magyarok döntő többsége viszont a jegyzet írójához hasonló nyavalyás, pofátlan liberálisokkal elégedetle. Ezért is szavazták le őket 2/3-ra, és fogják leszavazni jövőre még ennél is nagyobb arányban.

Amúgy jó hétvégét mindenkinek, aki nem liberális!

tomwar 2013.03.02. 03:21:31

@kronosz6: Ha nincs a tortenelemben annyi nyavalyas liberalis, lehetnel ma is jobbagy, esetleg rabszolga...

fizetekmegegysort 2013.03.02. 06:48:42

Született egy poszt arról, mit csinálnak a svédek jobban mint mi. Csupa olyan dologról ír amit mi is megtehetnénk, tehát NEM nyersanyag/szocializmus/Gyurcsány/Orbán/elmúttnyóccév -függő. Olyasmik, amikről hétfőn reggel törvénygyárban lehetne beadni a tervezetet, és péntekre már a Közlönyben jelenhetne meg a törvény. Én mondjuk feltétlen beleírtam volna a kedvencemet, hogy a svéd képviselőknek fizetés + buszbérlet jár, nem köccségtérítés, bizoccsági pénz, lakhatási támogatás, elit ovi meg kitudja még mifene...-és ez az egyetlen dolog elmond minden lényegeset. :)
De nyilván nálunk nem oktatásra, kutatásra, innovációra kell a lóvé, hanem stadionra, egyházi hitel kifizetésére meg kurvadrága használhatatlan lakóparkra.
Aki nem érti az nem akarja érteni.

Mttomén 2013.03.02. 07:23:31

Blogger géza ,wmiki az ilyen agyatlan fideszdroidok miatt tartunk itt ahol tartunk.Szerintem ezek spam botok és nem "emberek"

Mttomén 2013.03.02. 07:27:42

@kronosz6: Te...... ,ha nem lenne liberalizmus te nem írogathatnál minden baromságot az imádottjaid csináltak szitokszót belőle, te meg szolgalelkűen szajkózod amit beléd tápláltak.Erre vagytok képesek csak 1 bites aggyal, gondolkodni nem kell mert a jó vezér megmondja mi a jó.

Mr. Waszabi 2013.03.02. 07:34:59

Kicsit messzebbről nézve a témát. A történelem során - erősen sarkítva - 2 féle felemelkedési lehetősége volt bármely országnak. A felemelkedés bizony mindig a több dellát jelentette, nem mást.
Az egyik féle katonai erővel einstandolta más országok már kialakult gazdaságát. Jó esetben kirabolta, ám meghagyta működni a mechanizmust és adóztatta okosan. Rosszabb esetben csak simán kirabolta és szétdúlta.
A másik lehetőség a gazdasági megerősödés. Kereskedelmi, kézműves központtá válni. Utóbbi megoldás picit jobb, mint az előző, mivel megteremteti az anyagi hátterét a katonai megerősödésnek, aminek célja elsősorban a kialakított gazdaság és gazdagság megvédése. Megfigyelhető továbbá, hogy azon nemzetek, akik erőből akartak meggazdagodni, folyamatos expanzióra kényszerültek katonai értelemben véve, s a kialakult birodalmak idővel összeomlottak. Lásd mongolok, hunok stb. Nincs kivétel.
Gondolatmenetem célja rávilágítani, hogy minden korban és helyen a gazdaság volt az alapja bármely civilizációnak, vallástól, filozófiától és technikai fejlettségtől függetlenül, tehát ez ma sincs másképp.
A mai Magyarországra vetítve, mindez behatárolja az egyetlen irányt, amely a felemelkedéshez vezet: a gazdaságot kell felvirágoztatni. Mivel hogy katonai úton kevéssé valószínű érvényesülésünk. A gazdaság felvirágoztatása okoséknál azt jelenti, hogy aki tenne 2 szalmát keresztbe, s abból bevétele származna, amiből persze adót is fizetne állambácsinak, nos, az megtehesse. Ez minden szereplő közös érdeke. Na, ez itt most nincsen jelenleg. Egyelőre állambácsi van és az a trend, hogy csak az legyen, senki más rajta kívül. Sikeres lehet-e ez a modell?
Nem hát.
Az ország GDP-je (azaz az állam, a cégek és a lakosság fogyasztásának összessége) tán 10%-ot volt képes növekedni az emútt10évben. Ez nem valami jó érték, főleg, ha fogyelembe evsszük, hogy az sem mindegy, hogy a % minek a százaléka. Lehet hasonlítgatni magunkat a fejlett országokhoz, lábujjhegyen ágaskodva, hogy lám, ott se 10x akkora a jelenlegi gazdasági növekedés, mint nálunk, meg ajj, hogy rohad a nyugati kapitalizmus, csak gyakran az marad ki a képből, hogy amazoknál az 1% is több, mint nálunk mondjuk 30, és még 30%-os éves növekedésnél is évtizedekbe telne, mire utolérnénk pl. a svédek, németek mai szintjét.
Nem azért, mert ők zseniálisak (bár mentalitásban is volna mit tanulunk a nálunknál sikeresebb nemzetektől), hanem azon egyszerű oknál fogva, hogy itt volt 50 év lauf a hatékony gazdaság szemszögéből. És bizony ekkora hátránnyal indultunk el 23 éve. Sőt, emlékeim szerint ennek a hátránynak a felismerése kényszerítette az országot a váltásra.
Most érdemes elgondolkodni azon, hogy ha 50 évnyi állambácsi ekkora hátrányt okozott, vajon 20 év fejlődés után értelmes dolog-e visszatérni a korábbi, jól láthatóan nem működő modellhez.
Sosem a történelem ismétli önmagát, hanem az emberek ismétlik meg azt.

poor 2013.03.02. 07:59:19

kronosz6 2013.03.02. 00:55:48
A 2/3 köszönheti a fél hülye vezéred a folyamatod hazudozásának. Ne aggódj többé nem fordul elő, hogy egyetlen szavatokat is elhiggyem . Hazudtok éjjel-nappal. Sikerpropaganda mikor egyre rosszabbul élünk, kivéve a figyeszes bagázst.

nincs1itt 2013.03.02. 07:59:40

Agyabeteg, szerencsetlen FIDIOTAK! Melyik orszag lenne megfelelo "osszehasonlitasi alap"? Olyan orszagban seretnek elni - most mar igy van - ahol NEM KELL tudnom a miniszterek, seggnyaloik es egyeb kozjogi"meltosagok" nevet! Egyszeruen MUKODIK a rendszer -jol, rosszul, de mukodik - dolgozom, adot es egyebeket fizetek, mindezek mellett megelek. Nem kell hazugsagokat hallgatnom. Nektek ez valo FIDIOTAK! Hazudjanak, mert Ti hisztek, ma fidesznek, tegnap masnak, holnapra is lesz valaki, megigeri nektek, hogy mar csak par ev...

shinichi 2013.03.02. 08:20:53

Szerintem írtam már ilyet, de ismét köszönöm, hogy vetted a fáradtságot, és leírtad. Persze számíthattál volna rá, hogy a magyar emberek 95%-a nem is érti miről szól a poszt.

pjm 2013.03.02. 08:49:21

@Gaius Plinius Secundus: Gyenge dolog arra hivatkozni, hogy MJAD náluk is sz@r LESZ a helyzet. Nálunk egyetlen dolgot kellene megszüntetni: a korrupciót. Amíg az EU-s pénzek 40-50 százaléka a politikusok zsebében landol, addig nem szabad semmit várni. És ez így is lesz, amíg el nem fogy a magyar itthon. Na ennyi. Azzal vígasztalódjunk, hogy náluk majd milyen rossz lesz ellentétben, hogy nálunk milyen tündérmese lesz kialakulóban 20 év múlva. Szégyen.

wanekus 2013.03.02. 09:05:21

Na nézd már! A sikerek kovácsa, a Matolcsiné férje otthagyja a Gaz(da)sági Mi(ni)sztériumot erre az ott alkalmazott, mára már ellustult bérbloggerek újra aktívakká válnak, hogy bullshitekkel védve a védhetetlent az új gazdi előtt is bizonyíthassák, hogy nem hiába szerepelnek a bérlistán. Ennyi ostoba majmot, akik még mindig az emútnyócévet, meg a példátlansikereket zengik!

Lencsés István 2013.03.02. 09:11:39

A gazdaság helyzete 2010 óta javul , és ezek után is fog .

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.03.02. 09:26:00

na végre megjelent egy cikkben ugarisztán rákfenéje, azaz a röhejesen magas állami újraelosztás szánalmas hatékonyság mellett, azaz röviden és tömören: az elit nem kormányoz, hanem lefölözi az országot idestova 22 éve

Postás Gizi 2013.03.02. 09:48:37

Alig várom az ebből készült mémdömpinget :) pinterest.com/pin/183521753537974432/

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.02. 09:59:34

értsük már meg, hogy nem szabad embereket gondolkodni megtanítani, ilyen egyszerű a cél.
Ezért nem kell felsőoktatás.

csak összeszerelő műhelyek mindenhol.

teddybear01 2013.03.02. 10:19:11

Svédország olyan előnnyel indul velünk szemben, amit mi sohasem fogunk ledolgozni.

A két világháborúban nem vett részt, viszont hasznot húzott belőle. A vasércét minden hadviselő vásárolhatta. A II. VH.-ban hihetetlen hasznot szerzett Svájccal együtt, hogy Hitler rajtuk keresztül árusította ki a zsidóktól, más államoktól szerzett és az ideológiájának nem megfelelő, azaz nem árja műkincseket. Ilyenek voltak például a nonfiguratív festmények, modern szobrok, de például az orosz ikonok is, stb.

Mivel nem folytak a területén harcok, nem szenvedtek háborús károkat sem. Náluk csak a II. VH.-ban elveszett a népességnek legalább a 10%-a, az állam és magánvagyonnak legalább a fele megsemmisült.

Azért, mert kimaradtak a nagyobb világégésekből, megúszták azt is, hogy mindenféle söpredék kerüljön hatalomra náluk. Nem volt náluk sem kommunista, sem pedig "igaz hazafi" rendszer sem. Ezért nem lehetnek eléggé hálásak az istennek.

sjános 2013.03.02. 10:31:28

@különvélemény: Igaz igaz!! Szerintem sem fair!
Jobb lenne Szlovéniánhoz.....hoppp....az sem jó mert szinte olasz-osztrák gyarmat.
Hmmm...csehek-szlovákok....utáljuk Őket, Ők is minket....Lengyelek! Ahhh....majdnem...de Ők meg 3szor akkorák...nem jó..:(....Románia....már csak elvből sem! Na de Kelet-Oszétia...naaa az már igen..:)...ahhoz mérhetjük magunkat! De csak fenntartással, mert azok a fránya természeti kincsei....de nagyjáááábóóól..:)
Sőőőt! Ha Kele-Timorhoz mérjük magunkat az a legjobb, mégis csak polgárháború van vagy 20 éve..:(...szegények mint a templom egere...Mi kifejezetten gyorsnaszád vagyunk hozzájuk képest!!! Hurrrááááá!!! Jók vagyunk!!!!
Szánalmas.
Mint a "gyerekeknek kedvük lett megszületni" baromság!
Ezeket is csak hívők szophatják be!

dean23 2013.03.02. 10:32:57

Néhány agybeteg magát jobboldalinak valló kommentelő szerint aki liberális az csakis mszp-s, szdsz-es, sátán gyermeke, de minimum egy szabadkőművessegédmunkászsidóbérenc lehet!
Aranydrága fasztarisznyáim! A ti kormányotok ugyanolyan szarrakás tolvaj banda akárcsak a szocialistáké volt! Ráadásul, gőgös bunkó parasztok kinevezésében világelsők!

teddybear01 2013.03.02. 10:45:18

Svédország olyan előnnyel indul velünk szemben, amit mi sohasem fogunk ledolgozni.

A két világháborúban nem vett részt, viszont hasznot húzott belőle. A vasércét minden hadviselő vásárolhatta. A II. VH.-ban hihetetlen hasznot szerzett Svájccal együtt, hogy Hitler rajtuk keresztül árusította ki a zsidóktól, más államoktól szerzett és az ideológiájának nem megfelelő, azaz nem árja műkincseket. Ilyenek voltak például a nonfiguratív festmények, modern szobrok, de például az orosz ikonok is, stb.

Mivel nem folytak a területén harcok, nem szenvedtek háborús károkat sem. Náluk csak a II. VH.-ban elveszett a népességnek legalább a 10%-a, az állam és magánvagyonnak legalább a fele megsemmisült.

Azért, mert kimaradtak a nagyobb világégésekből, megúszták azt is, hogy mindenféle söpredék kerüljön hatalomra náluk. Nem volt náluk sem kommunista, sem pedig "igaz hazafi" rendszer sem. Ezért nem lehetnek eléggé hálásak az istennek.

sjános 2013.03.02. 10:45:59

@politikus-omm: Nem! Nem Svédország jobb! Egyszerűbb ennél a dolog!
Manapság sajnos Magyarország szar hely(életszínvonalában és életminőségében)! Köszönhetően, mind a bal, mind jobb oldal oldal "dicső" tolvaj, korrupt hazug politikusainak és seggnyaló, kiszolgáló, haszonélvező bandájuknak!
23 éve lopják szét az országot, semmibe véve az ott élő emberek többségét!
Hajráááá...jöhet akkor ellehet menni duma, a hazaárulózás!
De Ti "politikai hívők" vagytok a hazaárulók!
Pillanatnyi érdekeitek van a haza elé helyezve! Ráadásul, hazugságokkal teli a fejetek! Meghamisítjátok még a történelmet is! Mentség mindig van a tettekre....főleg az, hogy a másik mit csinált! Bal és a jobb oldali elvakult barmok vagytok!

komplikato 2013.03.02. 10:51:33

@Ándi bácsi: "Majd rákenni a fideszre, akinek 2 kormánya alatt egyetlen %-kal sem nőtt az adósság."

Hülyeségeket ne írjunk már, azt a bizonyos "elk*rt" pár évet leszámítva az államadósság egyenletesen évi 1000 milliárddal nőt. Most mintha éppen államkötvényekkel sikerült volna "nem-hitelre" szert tenni. Másrészt ha nem nőtt az adósság és 2010-2011 között 4700 milliárdot öntöttek bele az adósságcsökkentésbe, akkor miért csak kemény 340 millióval csökkent az adósság? Ha közben egy év alatt nem sikerült 4400 milliárd adósságot csinálni a "megszokott" 1000 helyett? Hmmm???

komplikato 2013.03.02. 10:53:08

Érdekes, hogy mindenki azzal jön milyen adottságai vannak Svédországnak, miközben a kiadás csökkentési stratégiája meg nyugodtan figyelmen kívül hagyható ... miért a NEM működő országoktól is kéne tanulni?
Amit leírt posztoló példát pont halál semmi köze a természeti adottságokhoz, nyersanyag készlethez, stb.

arany_ember 2013.03.02. 10:55:01

És amiért a legjobban haragszom OV-ra az az, hogy a karizmáját pont arra is használhatta volna, hogy a 95%, ha nem is érti, de ebbe az irányba haladjon.
Egyszerűen nem értem, hogy ez a kétségtelenül tehetségesen induló politikus mikor és miért és minek a hatására választotta azt az utat, hogy a népét ahelyett, hogy megmutatná neki a modern nyugati társadalmak működését (az emberek szorgalmasak, dolgoznak és takarékosak, stb), tíz körömmel húzza le a nagypofájú, ki ha én nem, magyar, belterjes, dzsentri posványba.
Nem hiszem el, hogy időnként éjjel nem ébred verejtékezve fel rémálmából, hogy nem is ezt akartam.

2013.03.02. 11:00:48

@teddybear01:

"A két világháborúban nem vett részt, viszont hasznot húzott belőle."

Gondolom ez igaz Németországra is.

lenoardo999 2013.03.02. 11:12:39

Értem én, hogy az indexes blogszférában előny, ha egy cikk első sorai bulvárosan provokatívak, de azért ez a szint legalább néhány bekezdés erejéig meghaladható lehetett volna. Abból hogy Magyarországot nem Azerbajdzsánnal kell összehasonlítani még egyáltalán nem következik, hogy Svédországgal. Svédországgal éppen annyira terméketlen az összehasonlítás, mint Azerbajdzsánnal. A szerző állítása mi szerint Magyarország azért van lemaradva Svédország mögött, mert a jelenlegi politikusaink hülyék és/vagy értelmetlen döntéseket hoznak sok mindent nem képes magyarázni. Például hogyan lehetséges, hogy Svédországon túl a skandináv országokban hasonlóan jó döntések születnek, miközben a közép-európai régióban hasonlóan pocsékok. Ha a hülye politikusok és a hülye nép, aki megválasztja őket volna a válaszunk, akkor tovább kéne kérdezni, hogy miért éppen Közép-Európában olyan hülye a nép, hogy hülye politikusokat választ (vagy korábbi korszakokban adatik nekik). Csak Európára tekintve is elég nyilvánvalóan látszódnak a civilizációs körök, melyek megoldási változatai hasonlóak. Vannak persze határterületek, melyek sorsa ide-oda tartozva, hol így hol úgy alakul. Baltikum, Szlovénia stb. néha talán mi is. A társadalomevolúciós elméletek)akár az evolúcióban használatos génes változatokban is) megpróbálnak modelleket és válaszokat adni arra, hogy pl. Európára miért mondható, miért alakult úgy, hogy északról délre és nyugatról keletre lejt. Persze a nagy közhelyek: tatárjárás, törökök, oroszok vagyis nyilván az ázsiai civilizációs körök átlagnál erősebb negatív hatásai igazak lehetnek, a zsidó-görög-keresztény hagyomány viszont úgy tűnik, európai evolúciós előny, Észak- és Nyugat-Európa további előnyére a klasszikusok közül sokan a protestantizmust elemzik. Szóval azért ennél a posztnál jócskán lehetne összetettebben vizsgálódni, és így igazabb válaszokhoz jutni.

Blogger Géza 2013.03.02. 11:21:39

Ejha, 1 hónapos blogok újra címlapon? Mi van, elfogyott a höbőrögnivaló?

sjános 2013.03.02. 11:22:29

@arany_ember: Erről, a nem ezt akartam dologról eszembe jut valami!
Aki igazán jobb oldali, annak biztos mond valamit Ravasz László neve! Aki meg nem az, annak elmondom, hogy a 30-as 40-es években a magyar református egyház feje volt Magyarországon! Ravasz László püspök Úr, hozsannázó szavakkal üdvözölte az első zsidó törvényt, "jó keresztény" módra, a másodikat már csak lelkesen....a 3-ra már nem szavazott! De hallgatott! Mint ahogy lapít az egész jobb oldal azóta is, egyházastul! Szűk társaságban sírva bukott csak ki belőle 1944 nyarán..."Én ezt nem akartam, nem ezt akartam, nem így akartam!"
Háááát....
Azóta is hiába várjuk, a hangos, érthető, Önmagunkkal szembenéző hangot! (mindkét oldal bűneiért, hibáiért!)
Miért pont most lenne az az idő?? :(
Sosem tettük meg!
"Gyáva"...folyton megtévesztett nép, gyáva vezetőkkel!
Lehet köpködni!
Akár rám is...az a legkönnyebb..:) az a szokvány!...az a magyaros megoldás!
De talán ideje lenne mindenkinek a tükörbe nézni végre!

Önnek megyünk (törölt) 2013.03.02. 11:39:29

Hát igen, ehhez nincs mit hozzáfűzni:

Államadósság:
http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_&hl=hu#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country:hu:se&idim=country_group:non-eu&ifdim=country_group&hl=hu&dl=hu&ind=false

Éhes_ló 2013.03.02. 12:24:03

Értem én poster, hogy a svédeknél persze a fű is zöldebb, de azért talán leírva elvárható némivel több realizmus, történelem ismeret és kevesebb politikai marhaság:

expsycho.blogspot.hu/2011/02/uj-betegseg-utotte-fel-fejet.html
www.nol.hu/archivum/archiv-395521

És még mielőtt itt bárki nekem esne, igen ismerem a két társadalom a két ország közötti különbségeket.
Pro és kontra is.

De azért hülyeségeket, tartalom nélküli üres paneleket - csak mert ma, amikor buktor és a jobbik röhögve nyerné meg 2/3-al a választásokat, trendi ajvékolni - nem kell írni.Kivéve, ha fizetnek érte.
A magyar és a svéd társadalom is beteg.
Utóbbi jobb állapotban kapta el a halálos kórt, de pusztul tőle rendesen, akárcsak mi, akiket legyengült, kifosztottá állapotunkban ért a betegség, közvetlenül a munkatáborból szabadulásunk után.
Ennyit jelent pár száz év béke és szabadság.

De mindenkinek meg van a maga keresztje, nekik és nekünk is.
Birkózunk vele rendesen itthon és ők is ott a távolban.
Az ő megoldásaik poster általt sugallt másolása nagyjából ugyan oda vezetne, mint rosenfeld, csermanek és schwarcz próbálkozásai.

Éhes_ló 2013.03.02. 12:27:36

@sjános: persze, mert a heti megemlékezés és a százerdeik kárpótlás is kevés a gyűlölet népének.
Húzz haza a sivatagba arabot ölni zsidó, ha nem tetszik a vendégség és a házigazda minálunk.
Ez itt még Magyarország, a ti hazátok oddéb van szerencsére párszáz mérfölddel, még ha a mesüge főnökötök el is szólta magát a hitközségben.

na4 2013.03.02. 12:28:19

Minden szó igaz. Orbán erös állam vízióját szocializmusnak hívják, ami egyszer már látványosan megbukott. Ebböl a kátyúból egyhamar nem mászunk ki. Vége.

Móg 2013.03.02. 12:54:48

@Blogger Géza: hát akkor hasonlitsuk az unió összes államához.Egy nemzetgazdaságot jellemző mutatók összességét összehasönlítva a 26 tagállamból Ciprus, Görögország és Portugália van csak mögöttűnk.

komplikato 2013.03.02. 13:44:59

@politikus-omm: " A GDP/államadósság a legfontosabb szám, és az ebben az értékben szereplő bruttó államadósság természetesen az önkormányzatok és állami vállalatok adósságát is tartalmazza."

Ezek szerint az önkormányzati (el)adósódás finanszírozása a törvényesített lopáson kívül a kamu 3% alatti hiány elérésének útja volt?

Köszönöm, hogy felnyitottad a szememet.

high up! 2013.03.02. 13:52:50

@Blogger Géza:

Mi van Géza, ahelyett hogy otthon ünnepelnél apáddal hogy MNB elnök lett, inkább itt fosod ki nekünk a legújabb unortodox tételeidet?

high up! 2013.03.02. 13:57:29

@Éhes_ló:

Aztán miért nyerné az a két nemzeti gatyában bohóckodó párt a választást? Te talán kiderítetted, hogy az 55% ma nem szavazó 2014-ben még négy évet akar magának, belőlük? Az már több lenne mint szenvedélybetegség.

high up! 2013.03.02. 14:01:25

@arany_ember:

Amikor 2002-ben Orbánt megbuktatta a nép, azóta forralja ellenetek, a az emberek ellen a bosszút. Most megkaptátok, de még kérhettek belőle újabb négy évet!

vakapad 2013.03.02. 14:18:52

Néhány megjegyzés:

1./ Magyarország GDP-je az 1989-es szintről a rendszerváltás után 1993-ra majdnem 20 %-ot zuhant. A legtöbb magyarországi vállalatról kiderült, hogy csak a KGST-ben volt életképes, a világpiacon nem. Azóta többségi magyar tulajdonú nagyvállalat nincs. Adottság. Punktum.

2./ Magyarország vállalkozóinak nincs sem elegendő tőkeereje sem elegendő (bevétel nélküli) ideje ahhoz, hogy akár a világpiacon nagy tömegben eladható, vagy egyéb módon magas bevételt hozó terméket kifejlesszenek, nemhogy ennek gyártására egy nagyvállalatot építsenek fel (az pedig, hogy ebből brand legyen, a végső fikciók világába tartozik). Hogy vállalkozástechnikailag sem vagyunk felkészülve, az már csak hab a tortán. Szemléletesen mutatja ezt, hogy 2004. óta lehet EU-s fejlesztési pénzekre pályázni, és ebből az iparban máig nem jött létre semmi említésre méltó. Fenti okból lehet ugyan azon rugózni, hogy mi csak összeszerelésből élünk, viszont jobb lenne végre tudomásul venni, hogy más lehetőségünk nincs (a szlovákok ugyanebből jobban élnek).

3./ A kutatás-fejlesztés tipikusan nem állami tevékenység. Az állam normál országokban nem kutat-fejleszt (kivéve az alapkutatásokat, de azoknak nincs közük a fejlesztésekhez), az tipikusan a cégek feladata, azaz ezt a kormányon számon kérni nem lehet, csak a vállalatokon, de olyan meg nincs (lásd: 1. és 2. pont).

4./ A svéd állam tipikusan jóléti állam volt. Bele is bukott, ezért kellett leépítenie a jólétiséget, viszont volt honnan csökkentenie, és így tudta leépíteni az adósságát. Magyarországon az aktivitási arány (hányan dolgoznak a munkaképes korúak közül) a svéd 72 %-hoz képest kb. 56 % (csak Macedónia, Törökország és Horvátország áll nálunk rosszabbul). Ha a svédek jóléti kiadást csökkentenek, akkor a legrosszabb helyzetben lévők nem 2,2-szer, hanem csak 1,8-szor élnek jobban ott, mint az itthoni átlag(!) (na, bumm), ha viszont itt csökkentenek, akkor a legrosszabb helyzetben lévők éhen halnak. Nálunk nincs miből csökkenteni. Hacsak ott nem hagyunk néhány százezer embert az út szélén (mintha mostanában lennének erre utaló jelek).

5./ Az oktatás tipikusan olyan feladat, amelynek ma sok pénzért gondozott gyümölcse a jövőben fog beérni. Persze az a drasztikus pénzelvonás, ami most van, tényleg elgondolkodtató. De ennek az elvonásnak a „gyümölcseit” úgyis csak a jövőben fogjuk élvezni.

Hogy mi köze van mindehhez Gyurcsány kreténnek, azt viszont tényleg nem értem.

Airgüzü 2013.03.02. 14:54:12

Tetszik, hogy a cikk megállapításaival ellentétesen érvelők mennyire meg vannak elégedve mindennel! Márcsak az ilyenek miatt sem lesz nekünk sosem jobb, mert tendenciózusan húznák lefelé az országot az elvtelen megelégedettségükkel, relativisztikus szemléletükkel, a tárgyszerű gondolkodásra való képtelenségükkel.
Kedves Barátaim! Ha jobbat szeretnétek, élhető, kiszámítható, nyugodt, fejlett, korrupciómentes Magyarországot, akkor a cél csakis az objektív jólét lehet - ami nem pártfüggő és/vagy politikai elkötelezettségen alapuló. Ennek értelmében pedig csak a legjobbakhoz szabad és érdemes magunkat hasonlítani. Csak azok lehetnek a példaképek, mert ha kommunistázunk, meg elmúlt nyolcévezünk, akkor sosem fogunk egyről kettőre jutni! Az ilyen érvelések szerint azért, mert itt szocializmus volt, Magyarország történetében már soha sem számíthatunk semmi jóra? 1989. táján nem gondoltam volna, hogy húsz év elteltével a politikai elit egy trágyadombot csinál szeretett hazámból, rosszabbá teszi az országot, mint amilyen volt. Azt gondoltam - s joggal talán -, hogy egy emberöltő alatt fel fogunk zárkózni. Ehelyett a politikai elit hűbérbirtokának tekinti/tekintette az országot, totál kivéreztette, a pénzzé konvertálható javait szétlopta, offshore cégekbe és külföldi bankokba menekítette, s rossz példákat mutatván, a lopást, korrupciót, morális züllést intézményesítette. A társadalmat polarizálta(szegényekre és gazdagokra, barátainkra és ellenségeinkre, jó magyarra és rossz magyarra, jó művészre és rossz művészre (?)stb.), s felülről jövő hatalmi arroganciával maga alágy gyűrte az igazságszolgáltatást, bűnüldözést, megszüntette a fékek és ellensúlyok rendszerét, totalitárius diktatúrát építve. Visszajönni látszik a korábban megvetett személyi kultusz, a kedves vezető, a mindenhez értő egyszemélyes iléletékes elvtárs.
Minden normális ember szeretne biztonságban, jólétben, nyugalomban élni, egy korrupciómentes, egyenlőségen alapuló, igazságos és kiegyensúlyozott társadalomban. És igenis, mindezekre a svéd modell kiváló, a példa megfelelő helyről való! Ott működik az üvegzseb, s a politikusaik szándéka a szolgálat, a nép érdekeinek képviselete, s nem az ország saját képükre formálása, begyűrése! 2014-ben megálljt kellene végre parancsolni a politikusok kiváltságainak, s a megfelelő pályára kellene állítani az országot. Új szemlélettel, új megközelítéssel, a régi reflexeket levetkőzve, alázattal, szerénységgel, kitartással és szakértelemmel. A magyarok - pártoktól függetlenül - ezt szeretnék.

Éhes_ló 2013.03.03. 14:05:14

@high up!: Talán azért, mert 2002-ben sem tudott d209 morgósítani a passzív választóik közül, mint 8-10%.
Ez pedig a mai mérések szerint kevés, mint macisajtban a brummogás.
Lehet a csodákban bízni, de nem érdemes.

Aki nem érti meg fél év alatt sem, hogy elqróra és libásra csak a baloldali törzsgárdájuk szavaz, a többiek vagy el sem mennek, vagy protestből szavaznak még jobbra:
- a hazug, cigányokat 2 hét alatt rendet teszünk maffiafőnöki hazugságával a nyakukra engedő, "szabadságharcban" mély recesszióba süllyedő, rendszerváltás és elszámoltatás nélküli buktortól: a jobbikra.

Attól, hogy a zindexen relatív többségben vagytok, nem kell tévedésbe esnetek és érdemes a közvélemény kutatókra figyelnetek.
Kellemetlen amit mondanak, mérnek, de ha nem értitek mivel van tele a hócipője a plebsnek ez lesz a vége.

Az szdsz már lassan 6 éve a kukában van és a második verziója is odakerült, köszönhetően a libásnak akinek a sameszai megmutatták a haveroknak, hogy bele gebednek, de nem lehet más...
Megy a dk és a többi is utánuk, szépen, lassan, de biztosan.

Én meg jókat röhögök rajtatok, mert ezt a trutymót - amit most fancsali pofával nem akarnak sehogy sem megzabálni - ők rotyogtatták több mint negyedszázadig és még ma sem hiszitek el, hogy ti kanalazzátok ki, az utolsó grammig.
Pedig igen. Ráadásul örülhettek, hogy nem döröklővel nyomják le a gigátokon, akit átvertetek.
Ha buktor is nagyon elcseszi, még lehet egy ilyen verzió is.
No akkor majd lehet ajvélkolni.

Éhes_ló 2013.03.03. 14:19:00

@Airgüzü: A társadalmat rosenfeld, csermanek, és schwarcz polarizálta kemény melóval ázsiai szintre (túlnyomórészt szegényekre és kisebbrészt a hatalomba rohadt, onnan kiakolbolíthatatlan gazdagokra, barátainkra és ellenségeinkre.

Appel és társai az 1864 óta tartó - kemény pénzekkel és durva cenzúrával, bandaháborúkkal támogatott - kultúrharcban osztották fel a magyar társadalmat jó magyarra és rossz magyarra, jó művészre és rossz művészre (?)stb.).
Mára ez a legrosszabb feudális hagyományainkon alapuló mocsok, oldaltól függetlenül,felülről jövő hatalmi arroganciával maga alágy gyűrte az üzleti életet, az adóztatást, az állami támogatási és kultúrpolitikát, az jogszolgáltatást, a bűnüldözést.
Itt a sokat emlegetett fékek és ellensúlyok rendszere sosem volt, egy züllött és korrupt politikusi gárda hatalomátmentését takargatták jól-rosszul az ennek hazudott fügefalevelekkel, gondosan elszabotálva a történelmi igazságszolgáltatást, a reprivatizációt, totalitárius diktatúra embereit és háttérhatalmi gépezetét átmentve, átépítve. sosem tűnt el a semmiféle személyi kultusz,legyen szó akár részeg pufajkásról, d209 ügynökről, vagy kommunista ifjúsági szervezeti csúcsvezetőkről. Mindegyik maradt ami volt: a kedves vezető, a mindenhez értő egyszemélyes illetékes elvtárs.

Nem értem mitől lenne jobb az egyik, mint a másik számodra.
egytől egyig velejéig rohadt és korrupt.

Éhes_ló 2013.03.10. 20:47:44

@high up!: összekeversz valakivel. Nem írtam pártokról.
De írhattam volna.
Csakhogy egy pufajkás, egy d209, a kisz kb utolsó titkára után minek írtam volna bármit is azokról akik mind mind elqrták?

kekex 2013.03.12. 22:34:02

@Madnezz:
Az euró felszaladt 307-ig, a sok hülye meg egymást öli, és sorban áll, hogy beválthassa forintra. Holott szerintem meg sem fog állni 315-ig (de csak ha szerencsénk van)
Azaz ékes tanúbizonyságát adják annak, hogy fogalmuk sincs a pénzügyekről.
Mint mikor a Postabanknál ölték egymást, hogy kivehessék a tőkét - és a Postabank ne fizesse ki nekik az akkor (talán) 30 % körüli kamatot.
Hát csoda, ha beszopnak Orbántól bármit?

kekex 2013.03.12. 22:36:27

@Airgüzü:
Egy szánalmasan vékonyka réteg szeretné ezt. A többi meg alanyi jogon elvárja csak azért, mert magyarnak született! És fogalmuk sincs arról, hogy a vérségi alapú nacionalizmus és a vezérelvű populizmus egyenlő a nácizmussal (de legalábbis a fasizmussal)
süti beállítások módosítása